Hormonikierukka ja tiputtelu (jo 4kk)

Pitäskö siis vaan luottaa että se loppuu joskus?
Vai siis mitä tässä pitäs tehdä?
Tarkastukseen eivät ota ennen kun se vuoto loppuu.
Entäs mistä tiedän ettei ole mennyt kohdunseinästä läpi, ja siksi vuotais?
 
Toisilla se kestää. Itsellä kesti melkein vuoden. Vasta kun oli kestänyt lähes 10, 5 kk ottivat tarkastukseen.
Ei ollut mitään häikkää. Se vaan kesti. Tosin sanoivat, että jos vielä tuon 12-13kk jälkeen jatkuu, voi harkita poisotattamista. Helpotti se sitten, mutta ei menkat jääneet kyllä koskaan kokonaan pois.
Ja sen ekan vuoden vuoto oli tiputtelusta runsaamman vuodon välimuotoa joka ainoa päivä.
 
"hei"
emppu75: en todellakaan suosittele ottamaan
minullakin vuotoja koko tämän ajan mitä mulla kierukka ollut mutta lääkäri ei suostu ottamaan pois koska laitettu mun endo kipujen takia ja kaikki muu on plussaa kuulemma, kun ne kivut pysyy pois
minulla myös hormoninäppyjä leukaperissä, ei todellakaan kauniita ja on kipeitä isoja paiseita joista jää rumat arvet :(
 
yöks
huh.. miten joku jaksaa vuotaa/tiputella noin kauan? mulla meni jo hermot 2kk jälkeen. sinnittelin vielä toiset ja sitten kävin ottaa pois eikä uutta tuu ikään enää. Ei mulla riitä hermot tollaseen. alapääkin menee ihan rikki ku kokoajan pitää olla joku rätti jalkojen välis.. ei ollu siitä härvelistä mulle mitään hyötyä. päinvastoin pilas vaan kaiken.
 
Harmittaa ihan vietävästi että otin tän..
Jotenkin tästäkin vois varottaa.. Ei tee mieli seksiä ei, kun ei todellakaan huvita touhuta kun vuotoa on.
Mä luulen että tää mun vuoto on semmosta vuodon ja tiputtelun välimuotoa.
Tarkistukseen en pääse ennen kun on vuoto loppu. Ja muutakaan ehkäisyvaihtoehtoa ei ole :/ Tällä on mentävä..
 
"jees"
mulle laitettiin synnytyksen jälkeen sairaalassa kotiutumispäivänä käteen ehkäisykapselit, jäkivuoto kestäny nyt 2kk ja 1vko, tänään ei kyllä oo tullu verta. kävin kättärillä tarkistuksessa, sanovat että nyt näyttäis että vuoto on loppumassa, mutta jos jatkuu tiputteluvuoto vielä kesän yli niin sitten harkitaan kapseleiden poistamista. sitte lääkäri anto mulle lätkän yasmin pillereitä että jos ei vuoto lopu nyt niin koitan niillä saada sen loppuun, mutta en kyllä oo noita syömässä. tulis varmaan megaolot:)
 
No en mä jaksakkaan. Ja siis juu paikat menis varmasti huonoon kuntoon jos kokoajan pitäs rättiä. En vaan pidä. Kotona on pakko välillä pitää iltoja jolloin paikat saa tuulettua. Vuotoahan ei oo niin paljoo että kokoajan pitäs olla paksu patja haaroissa, mutta silleen vittumaisesti ettei oikeen saa mitään tehtyä..
 
yöks
No en mä jaksakkaan. Ja siis juu paikat menis varmasti huonoon kuntoon jos kokoajan pitäs rättiä. En vaan pidä. Kotona on pakko välillä pitää iltoja jolloin paikat saa tuulettua. Vuotoahan ei oo niin paljoo että kokoajan pitäs olla paksu patja haaroissa, mutta silleen vittumaisesti ettei oikeen saa mitään tehtyä..
mulla oli vuotoa sen verran että olis valunu pitkin reisiä jos ei olis ollu sidettä kokoajan...
 
"janna"
Mä otin tuon kapistuksen juuri tän kuun alussa. Mulla tiputtelua (pärjää string-pikkuhousunsuojilla mainiosti) ollut siitä asti, tosin en tiedä, ovatko menkat olleet nyt. Tiputtelu on tosiaan sen verran vähäistä, että ei ole yhdynnässä haitannut lainkaan. Että jos tälläsenä pysyy, niin jatkukoon mun puolesta vaikka vuoden, ihan sama. :)
Mutta siis luulisin, et jos todella vaatii, että kierukka on poistettava, niin se poistetaan, oli vuotoa tai ei. Ei kai sitä voida ihan oikeasti pakottaa ihmisellä olemaankaan..?
 

Yhteistyössä