Hormonikierukka ja runsastunut vuoto

"pkh"
Onkohan kierukka edelleen kunnolla paikallaan? Itselläni kävi niin, että kuukausi laittamisen jälkeen aloin vuotaa aivan käsittämättömän paljon. Olin tosi hädissäni, kun tajusin kierukan tulevan ulos. Alkupaniikin jälkeen olin raivostunut, koska 5 vuoden ehkäisy oli kestänyt kokonaisen kuukauden. Sain toki uuden kierukan korvauksena, mutta raivostuttavaa oli silti kaikki se ylimääräinen säätäminen.
 
Kohdun lihasten supistelu kuukautisten aikana voi joskus työntää hormonikierukan pois paikaltaan tai kokonaan ulos kohdusta. Mahdollisia oireita ovat kipu ja epätavallinen verenvuoto. Jos hormonikierukka joutuu pois paikaltaan, sen teho saattaa heiketä. Jos hormonikierukka on tullut ulos kohdusta, se ei enää ehkäise raskautta. Jos sinulla on oireita, jotka viittaavat hormonikierukan poistumiseen, sinun pitäisi välttää yhdyntää tai käyttää muuta ehkäisyä sekä ottaa yhteyttä lääkäriin. Koska Mirena vähentää kuukautisvuotoa, kuukautisvuodon lisääntyminen voi olla merkki hormonikierukan poistumisesta.
 
Kohdun lihasten supistelu kuukautisten aikana voi joskus työntää hormonikierukan pois paikaltaan tai kokonaan ulos kohdusta. Mahdollisia oireita ovat kipu ja epätavallinen verenvuoto. Jos hormonikierukka joutuu pois paikaltaan, sen teho saattaa heiketä. Jos hormonikierukka on tullut ulos kohdusta, se ei enää ehkäise raskautta. Jos sinulla on oireita, jotka viittaavat hormonikierukan poistumiseen, sinun pitäisi välttää yhdyntää tai käyttää muuta ehkäisyä sekä ottaa yhteyttä lääkäriin. Koska Mirena vähentää kuukautisvuotoa, kuukautisvuodon lisääntyminen voi olla merkki hormonikierukan poistumisesta.
Kipuja ei ole ollut, tosin ei ollut viimeksikään kun Mirena poistui meikäläisestä. Pari viikkoa sitten ainakin oli tukevasti paikoillaan. Raskautta tuskin tarvitsee pelätä, kun mulle on tehty sterilisaatio, joten sinänsä ei mitään paniikkia. Toivottavasti oli vaan joku hetken hairahdus, ja niukat vuodot jatkuu...
 

Yhteistyössä