Hormonikierukka ja imetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Judie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Judie

Jäsen
19.12.2004
118
0
16
Haluaisin kokemuksia kun itse mietin hormonikierukan laittamista - vauva 2kk ja täysimetyksellä, eikä kuukautiset ole vielä alkaneet. Muita jotka ovat laittaneet aikaisessa vaiheessa kierukan jolloin kuukautiset eivät ole vielä alkaneet: alkoiko teillä tiputteluvuoto kierukan laiton jälkeen? Muutenkin positiivisia/negatiivisia kokemuksia. Kierukka on minulla ollut jo ennen raskautta, silloin toimi niin kuin pitääkin. Mietin vain tuota jos alkaakin tiputteluvuoto, jota en mielelläni tähän tilanteeseen ottaisi kun kuukautiset ovat muutenkin poissa.

Minulle laitettiin hormonikierukka, kun vauva oli vajaa kolme kuukautta eikä kuukautiskierto ollut vielä alkanut. Minulla tosin kesti jälkivuoto aika pitkään. Ensimmäistä kertaa elämässäni siis on nyt kierukka käytössä. Tiputteluvuoto kesti puolisen vuotta. Sitä en ole tullut ajatelleeksi, että pitkä tiputteluvuoto on voinut johtua siitäkin, ettei kuukautiskierto ehtinyt palautua synnytyksen jälkeen.
Kierukka on ollut nyt kohta kolme vuotta. Ensimmäiset kaksi vuotta mietin, onko tämä nyt sitte erikoisen hyvä ehkäisy, kun alussa vuoteli ja kipuili ja sitten tuli epävarmuus, onko kierukka paikoillaan ja entä jos tulenkin siitä huolimatta raskaaksi. Nyt ei ole ollut mitään oireita kierukasta johtuen ja nyt olenkin tykännyt ehkäisyn vaivattomuudesta + siitä, ettei menkkoja ole.

Yhteistyössä