Hormonikierukasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei menkkoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei menkkoja

Vieras
Mulla ollut nyt 7kk Mirena-kierukka. Tähän asti menkat tulleet ihan säännöllisesti..Nyt tavallaan päivän "myöhässä"..voiko nyt olla mahdollista että menkat jäi kokonaan pois mitä kuulemma tuo kierukka voi tehdä? Vai voiko raskaus olla mahdollinen..( ei oo kyl mitään oireita ) Ala vatsaan on kyllä juilinut eilisestä lähtien.. Ainakin toivon TODELLA että raskaana en oo..

Mulla Mirena ollut yli vuoden ja kun menkat oli päivän "myöhässä" niin kuvittelin, että jäävät vihdoinkin pois, vaan eipä ole jääneet.Säännöllisesti päivän parin heitolla edelleen kerran kk:ssa.Onneksi vuoto on vähentynyt, muuten olisin pulassa.Jos ikää piisaa, niin kai mulla on menkat vielä seitsemänkymppisenäkin :kieh:

Mulla oli Mirena vajaa 5 vuotta. Alussa vuodin aika runsaasti, mut sitten kun tasoittui, menkkoja ei ollut . Mitä nyt välivuotoja välillä. Kun alkoi tehot loppumaan/aika, alkoi vuotoja olla enemmän. Suht tyytyväinen olin

Mulla jäi menkat pois 10 kuukauden käytön jälkeen. Sen jälkeen on ollut epämääräistä tuhruvuotoa epämääräisinä aikoina ja alamahakipuja, kaikki kuitenkin ok, enkä ole raskaana (onneksi!). Gynen mukaan ihan normaalia vaivaa. TArkasti kuitenkin paikat, että kierukka on oikein, ei ole tulehduksia, eikä mitään muutakaan häikkää. Hormonikierukka voi altistaa kystien muodostumiseen, joten jos kipuilu jatkuu pitkään niin voi olla hyvä käydä ultralla tarkastamassa. Niin ja sitä gyne kysyi, että onko mahdollista että olisin saanut klamydiatartunnan jotta otetaanko testi, sitä kun ei näe sisätutkimuksessa tai ultrassa.

Minulle sanottiin silloin kun mirena asetettiin, että jos ja melkein kun menkat jäävät pois, kannattais varmistaa raskaustestillä alkuun että varmasti johtuu kierukasta se pois jäänti.

Minul oli ollu noin puol vuotta kun menkat jäi reiluksi vuodeksi pois kokonaan. Nyt on kierukka ollut vajaa 3 vuotta ja kyllä on jonkuu aikaa tullu menkat ihan joka kuukaus :kieh: :kieh: |O

Kiitos vastauksista =) Odottelen vielä jonkun päivän ja teen sitten varmuudeksi testin jos ei ala menkkoja kuulumaan..lääkäri kyllä sanoi että tuo kierukka on "varma" ehkäsy..tottakai se voi pettää, mikään kun ei oo varmaa paitsi selibaatti :D

Yhteistyössä