Hormonikierukasta tietävät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mä laitoin vuosi sitten hormonikierukan. Muutaman kuukauden oli enemmän tai vähemmän vuotoa, sitten kuukautiset muuttuivat tosi niukiksi. Nyt on ollut varmaan neljän kuukauden ajan niin, että neljän viikon välein on tullut ihan pieni tuhru verta vaan. Viimeinen tällainen tuhru mulle tuli viime kuun puolivälissä. Sitä seuraavana päivänä kävin papanäytteessä. Nyt tällä viikolla eli kaksi viikkoa myöhemmin mulla alkoi jonkinlaiset kuukautiset taas, nyt vähän runsaammat. Eli ekan kerran puoleen vuoteen joudun käyttämään kuukautissuojaa. Onkohan tää ihan normaalia, vai onko jossain jotain häikkää?

Mulla ollut hormonikierukka kaksi kertaa, eka viisi vuotta, toka n. 3, jonka otatin pois raskaus suunnitelmissa. Mulle kävi juurikin noin, että kuukautiset olivat hyvin niukat. Normisti melko runsaat ja kesto 7 päivää. Kierukan kanssa sekä vuotomäärä että -aika vähenivät selkeästi. Nyt kun ehkäisy taas ajankohtainen pyysin ressun hormonikierukkaa varten, koska olen niin tyytyväinen siihen.

Mietinkin juuri sitä, että miksi nyt vuotaa enemmän, kun yleensä on tullut vain se pieni tuhru. Ja se tuhru on siis tullut tasan neljän viikon välein; nyt tämä isompi vuoto tuli kaksi viikkoa sen edellisen tuhrun jälkeen.

Oon kyllä ollut kierukkaan tyytyväinen; nyt vaan mietityttää, onko jotain häikkää.

Yhteistyössä