hormonikierukasta kokemuksia...

huonoja:
Mulle ei sopinut hormonipillerit. Sain ilmaiseksi lääkäriltä kierukan ja vuosin ekat 106 päivää tauotta, sitten 10pv tauko ja 10pv kuukautiset, 10pv tauko ja 10 pv kuukautiset jne.. Kesti aikansa ja ei muuttunut. Minulta otettiin kierukka pois.
 
xxx
Mulla kans huonoja kokemuksia, sain kamalia päänsärkyjä joihin sain särkylääkkeitä jotka aiheutti vatsakipuja ja lihoin 10kg, kun kierukka poistettiin laihduin sen 10kg puolessa vuodessa ilman mitään ruokavaliomuutoksia.
 
Nelli
Sisällä ollut 3vuotta. Mennyt hyvin, aluksi tiputteli, mutta loppui nopeasti. Ei kuukautiskipuja (en tiedä johtuuko kierukasta vai ei), pienet vuodot. Säännölliset vuodot. Ihanan helppo ei tarvitse paljon miettiä, kunhan muistaa ottaa pois ku teho loppuu/ vaihtaa uuteen. Kierukka on just mun juttu. Kun söin pillereitä unohtelin
 
Minulla vain hyviä kokemuksia. Kivuliaat ja runsaat kuukautiset nykyisin kivuttomat ja muutama tippa vuotoa vain silloin tällöin (ei vuotoa joka kuukausi). En ole tarvinnut kuukautissuojia kierukan laiton jälkeen; pikkuhoususuoja riittää. Myös muut kuukautisoireet ovat hävinneet ja migreenikohtaukset ovat nykyisin todella harvinaisia (ennen useita kertoja viikossa).
 
mä oon vähän karsastanu tota kierukkaa.mulla ollu käytössä se piikki ja oon ollu tosi tyytyväinen,mut nyt lääkäri suositteli vaihtamaan.juuri noi lihomiset,jatkuva vuoto,ym. mua mietityttää.piikin kans ei oo ollu noita ongelmia....
 
TuhmaHauva
Ärtyneisyys, lähes murhanhimo.
Tiputtelu.
Kivut (vatsa ja selkä)
totaalinen seksihalujen häviäminen

Otatin pois vajaa kk sitten, pikkuhiljaa alan olemaan oma itseni...
 
mä vaan
5 vuotta nyt ollu (ensi viikolla vaihdan uuden)
eka viikko tiputtelua, sen jälkeen ei oo ollut vuotoja, joskus voi yksi -kaksi tippaa tulla, painoa on tullu 2 kg viidessä vuodessa (en tiedä johtuuko kierukasta vai mistä)
 
vieras
Mulla on ollu 6v hormonikierukka, viime vuonna vaihdettiin toinen. Ei mitään negatiivista sanottavaa! Seksihalut kiitettävät ;D Niukat kuukautiset tulee säännöllisesti.
 
maissihiiri
Mulla on oikeestaan vaan hyviä kokemuksia. No joo, alkuun oli tiputtelua pari kuukautta, ja mielialat vaihteli vähän niinkuin raskaana ollessa, mutta sen jälkeen menkat tulleet säännöllisesti, ja ovat erittäin niukat eikä kipuja. Tosi helppo kun ei tarvii muistaa ollenkaan koko ehkäisyä. Mulla ollut kierukka kohta 2vuotta, ja varmasti otan uuden sitten tämän jälkeen.
 
ei
enään ikinä
tukka lähtee päästä
paino tippunut monta kiloa
etovaa oloa miltei 24/7
kuukautiset tulee miten sattuu

kohta olen menossa poistattamaan 2v nyt ollut ja enään ikinä ei tule.
 
vieras
kolme vuotta ollut, ei vuotoja juurikaan, ekat menkat tuli lievinä laiton jälkeen, sen jälkeen noin kerran kahdessa kuussa tulee pari tippaa rusehtavaa vuotoa, ei muitakaan haittavaikutuksia, noin kerran kahdessa kuussa särkee pää, mutta se särki ilman kierukkaakin ennen menkkoja :D ei pahaa sanottavaa, en luovu, eli uus sisään ku vanha lähtee pois =)
 
<3
Vuosi numero 12 menossa hirmoonikierrukan kanssa, eli ts. kolmas kierrukka. Eka vuos yhtä helvettiä kun ensimmäinen ½ vuotta tiputteluvuotoa joka päivä, joskus jopa vähän runsaampaa, sitten rupes helpottaa.. (rampannu lääkärissä vaikka kuinka usein jo siinä vaiheessa, mutta aina sano et kyllä se siitä, ja niinhän se oli...) Laitettiin oikeestaan kamalien kuukautisten takia ja nyt en ikuna luopuis, kun ei oo kuukautisiakaan :)
 

Yhteistyössä