Hormonikierukasta hyviä kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Eli onko kellään positiivisia kokemuksia hormonikierukasta? Sain tänään omani ja olisi kiva tietää hyviäkin kokemuksia, kun lääkäri vakuutti että suurimmalee osalle ei tule juuri mitään oireita alkukuukausien tiputtelula lukuunottamatta... :whistle:

Mulle laitettiin eka mirena maanantaina, eli ei vielä paljoo kokemusta, mutta ainakin mulla on vain pikku tiputtelua ollut tämän viikon. Toivottavasti ei muuta tulekaan. Ainakin nyt tuntuu oikein hyvin sopivan.

Musta tuntuu, että tänne yleensäkin kirjoittelevat ne, joille joku ehkäisy ei sovi ja ehkä pohtivat jotain sopivampaa. Harvemmin varmaan ne, joilla on hyvä ja toimiva ehkäisy viitsivät täällä palstailla... :whistle: Ehkä tää on syy miks tuntuu, että kaikilla on vaan negatiivista kerrottavaa.

Mulle laitettiin hormonikierukka eilen ja tässä vaiheessa tuntuu hyvältä. Ihan olemattoman pientä tiputtelua on ollut. Muutama minuutti sen laittamisen jälkeen meinasin pyörtyä, mutta hetken levättyäni se meni ohi. Uskon, että minulle tämä kierukka tulee sopimaan hyvin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 19:28 Utelias kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 17:16 vieras kirjoitti:
Niin minäkin ensimmäisen kuukauden luulin, että Mirena sopii minulle.. puolen vuoden jälkeen poistettiin!! :/

Miksi??? Mitä tapahtui?

Alkoi olemaan kovia supisteluja ja jatkuvaa alaselkäkipua!!

Multa kanssa poistettin pe hormonikierukka puolen vuoden jälkeen. Päänsärkyä, pahoinvointia, masennus, väsymystä oli oireena. Nyt odotellaa mitä tapahtuu. Tosin tänä aamuna ekaa kertaa tänä vuonna heräsin pirteenä!! oli muuten outo tunne. Lääkäri oli hiukka vihanen et miks mulla kapistus oli, kun ei ollut runsaita vuotoja. Minä vaan itse sen puoleen kallistuin, kun kuullut vaan hyvää ja kuparikierukasta huonoa. Ihmettelen nyt vaan, et kumien kanssako ehkästään pelkästään ja ne ei kyl paljo houkuttele.

:wave: Pelkkää hyvää.

Toinen jo "menossa".
Ensimmäisestä tosiaan oli tiputtelua jonkun viikon, sen jälkeen ei mitään. Ei siis kuukautisia ollenkaan. Toinen laitettiin heti jälkitarkastuksen yhteydessä, eli ei kerinny vuoto edes alkaa.
Siis loistavin keksintö sitten....sitten..... hammasharjan? :D

Tänään poistettiin hormonikierukka 5 vuoden käytön jälkeen. Olen ollut erittäin tyytyväinen siihen koko ajan. Alussa tuli tietenkin tiputteluvuotoa muutaman kuukauden ajan (ei häiritsevästi), mutta kun tiputtelu rauhottui ei kuukautisia tullut ollekaan.

Mitään pahaa sanottavaa ei ole, minulle se ainakin tosi äärettömän hyvin.

Yhteistyössä