Hormonikierukan poistosta kysymys!!!!

Multa otettiin tänään kierukka pois ja jäin miettimään, että kauankohan kestää, että palaudun normi-olotilaan?
Iho-ongelmia ja tulehduksia ja limakalvo häiriöitä on ollu ja uskon johtuneen kierukasta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja PahaMYY:
Multa otettiin tänään kierukka pois ja jäin miettimään, että kauankohan kestää, että palaudun normi-olotilaan?
Iho-ongelmia ja tulehduksia ja limakalvo häiriöitä on ollu ja uskon johtuneen kierukasta.
Kertoisitko tarkemmin noista häiriöistä? mulla luultavasti kierukasta johtuvia ongelmia mut en haluais kierukasta luopua! ja lääkärille menoa vetkutan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaMYY:
Multa otettiin tänään kierukka pois ja jäin miettimään, että kauankohan kestää, että palaudun normi-olotilaan?
Iho-ongelmia ja tulehduksia ja limakalvo häiriöitä on ollu ja uskon johtuneen kierukasta.
Kertoisitko tarkemmin noista häiriöistä? mulla luultavasti kierukasta johtuvia ongelmia mut en haluais kierukasta luopua! ja lääkärille menoa vetkutan.
Mitä haluat kuulla ja millaisia ongelmia sulla on?
 
vieras

Mitä haluat kuulla ja millaisia ongelmia sulla on?[/quote]

Tahdon kuulla kaikki :). mulla itellä joulukuussa kolme-neljä viikkoa vuotoa nyt runsasta valkovuotoa joka haisee, välillä sattuu luulisin et munasarjoihin, buranalla menee ohi, kokoajan sellanen likanen olo, melkeen tarvis käydä suihkussa pari kertaa päivässä. syksyllä oli jokin tulehdus ja meni puikko kuurilla ohi.
 
Joo
siis mulla kesti paukamat ja tulehdukset vuoden ja sitten kun olin sen vuoden päästä(mikä sanotaan et pitäis jaksaa odottaa)menossa poistamaan kierukkaa niin yhtäkkiä kaikki oireet hävis:D mä olin ihan et WTF mut joo luulisin et kuukautiskierron verran kestää tai ainakin muistan et niin sanottiin:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä haluat kuulla ja millaisia ongelmia sulla on?
Tahdon kuulla kaikki :). mulla itellä joulukuussa kolme-neljä viikkoa vuotoa nyt runsasta valkovuotoa joka haisee, välillä sattuu luulisin et munasarjoihin, buranalla menee ohi, kokoajan sellanen likanen olo, melkeen tarvis käydä suihkussa pari kertaa päivässä. syksyllä oli jokin tulehdus ja meni puikko kuurilla ohi.[/quote]

Juu siis tulehdusjatkuvasti, se "tavallinen" ja lääkityksen jälkeen hiiva ja taas tulehdus.. jne... ei pysyny pois, vaikka kuurilla poistui hetkeks,mutta uusi aina. Iho-ongelmia eli aknee ,ihme rasvapatteja joka paikassa, myös huulissa, limakalvoillakin outoja muutoksia... Kaikkee tarpeeks v:mäistä että poistatin...muuten olin tyytyväinen ja iho-ongelmat olis viä menny, mutta noi jatkuvat tulehdukset vei hermot.

Nytkin siis kuuri päällä tulehdukseen

:kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
siis mulla kesti paukamat ja tulehdukset vuoden ja sitten kun olin sen vuoden päästä(mikä sanotaan et pitäis jaksaa odottaa)menossa poistamaan kierukkaa niin yhtäkkiä kaikki oireet hävis:D mä olin ihan et WTF mut joo luulisin et kuukautiskierron verran kestää tai ainakin muistan et niin sanottiin:)
Mulla kerkis oleen tää vehve melki 3 vuotta

:/
 
Joo
Alkuperäinen kirjoittaja PahaMYY:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
siis mulla kesti paukamat ja tulehdukset vuoden ja sitten kun olin sen vuoden päästä(mikä sanotaan et pitäis jaksaa odottaa)menossa poistamaan kierukkaa niin yhtäkkiä kaikki oireet hävis:D mä olin ihan et WTF mut joo luulisin et kuukautiskierron verran kestää tai ainakin muistan et niin sanottiin:)
Mulla kerkis oleen tää vehve melki 3 vuotta

:/
ei:( Nostan hattua kun jaksoit noikin pitkään mut niinhän se menee että kaikille ei vaan sovi kaikki mikä on sinänsä sääli kun tuon pitäisi olla kuitenkin suht vaivaton ehkäisy. Toivottavasti sulle löytyy joku parempi vaihtoehto:)
 
voi
Mulle myös laitettu kesällä kierukka liiallisen vuodon vuoksi ja vuodot kyllä vähentyneet mutta toisinaan tulee viikonkin verran sellaista mustaa paksua mönjää niinkuin kuivunutta verta ja se haisee pahalle. Oon ajatellut et voiko olla tulehdus, mutta menee ohi. Kuukautiset sitten erikseen kuitenkin niukkoina. Voikohan se olla vaarallista pitää tuollain ja seurata vaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaMYY:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
siis mulla kesti paukamat ja tulehdukset vuoden ja sitten kun olin sen vuoden päästä(mikä sanotaan et pitäis jaksaa odottaa)menossa poistamaan kierukkaa niin yhtäkkiä kaikki oireet hävis:D mä olin ihan et WTF mut joo luulisin et kuukautiskierron verran kestää tai ainakin muistan et niin sanottiin:)
Mulla kerkis oleen tää vehve melki 3 vuotta

:/
ei:( Nostan hattua kun jaksoit noikin pitkään mut niinhän se menee että kaikille ei vaan sovi kaikki mikä on sinänsä sääli kun tuon pitäisi olla kuitenkin suht vaivaton ehkäisy. Toivottavasti sulle löytyy joku parempi vaihtoehto:)

Ei mulle sovi sit ku kumit
:ashamed:

Harkinnassa sterilisaatio...
 
tinni
mulla meni asennuksen jälkeen 3-4kk "teini finni naamana" , vuodot pikkuhiljaa piteni.
kun poistettiin ni edelliset menkat kesti 14päivää. noin 2kk poiston jälkeen loppui naaman kukkiminen.

mulla migreeni paheni myös kierukan aikana.
 

Yhteistyössä