Hormonikierukan kivut

• Viestiketjun aloittaja Irmeli
  • Ensimmäinen viesti
Irmeli
Hei!

Kävin viikko sitten laitattamassa itselleni hormonikierukan. Kun olen aina kärsinyt todella kivuliaista ja runsaista kuukautisista.
Ja monelta taholta kuulin, että em vaivat voisivat helpottua kovastikin. Jota aikaa odotan kovasti.

Nyt sitten on tiputtelua ollut koko ajan. Olen tietoinen, että sitä voi olla useamman kuukaudenkin.
Mutta mistään en ole löytänyt käyttäjien kommentteja alavatsan kipujen suhteen.

Eli onko teillä kokemuksia, että kauankos alavatsan nipristelyjä riittää laittamisen jälkeen? Ei ne ole lähellekään samanlaisia, kuin mitä kuukautiskivut, mutta joka päiväisiä kuitenkin.

nanna
Lokakuussa -05 laitettiin hormonikierukka runsaiden ja kivuliaiden kuukautisten hoitoon, poistatin sen maaliskuussa -06. Tässä kierukan käyttöön liittyvät plussat : Vuodot väheni huomattavasti .
Miinukset: Alavatsan kouristukset ,painon nousu,kiukkuisuus, kamala turvotus,tunsin olevani liian täyteen puhallettu ilmapallo. Kierukan poiston jälkeen olo on taas kuin eri ihmisellä ja perhe on onnellinen kun hormonihirviö on mennyt pois... Mieluummin kestän vuodot kuin noi kaikki sivuvaikutukset jotka valitettavasti osui just minun kohdalle.

t
Kaikkea pientä voi olla useita kuukausia. Kieltämättä aluksi tuntui sietämättömän pitkältä aika odottaa elimistön tasoittumista. Tiputtelukin tuntui ikävältä kun se oli jatkuvaa muutaman kuukauden. Tavoitteeksi voi asettaa esim 1 vuosi: sen jälkeen ei ole tullut enää edes mieleen koko juttu. Ensimmäiset 4 kk olivat pahimmat kaikkien ihmeellisten ja uusien oireiden kanssa vuoristorataa mennessä... Malttia ja tsemppiä. Ei nouse paino jos ei syö ""väärin"". Kipeät finnit tulivat ja menivät ohi. Nipistelyt vatsassa voivat tuntua oletettujen KK:tisten aikana jne. Pelkkää hyvää sanottavaa nyt, kun aikaa on kulunut 1,5 v asentamisen jälkeen

Innu
Yhtä monta haittavaikutusta kuin on käyttäjääkin..

Mulla laitettiin hormonikierukka pojan syntymän jälkeen, v.03. Sain valtavan kipeitä finnejä ja paiseita naaman ja selän täyteen ja poistatin kierukan nyt talvella. Eli kerkesin kokeilemaan parisen vuotta. Mies sanoi langan hieman haittaavan sekstaillessa. Alavatsakipuja oli silloin tällöin, mutta ei varsinaisia menkkakipuja. Menkatkin kesti kolmisen päivää ja pärjäsi pikkuhousunsuojalla. Pelästyin siitäkin, kun yhdellä tutulla se kierukka oli koteloitunut ja sitä ei meinattu saada pois..

Mutta kannattaisi odotella muutamia kuukausia ja sitten päätellä sopiiko se vai ei. Ihmiset on tosi erilaisia näiden suhteen..

mie
laitatin mirena hormonikierukan 02/2005.laittaminen sattui,varsinkin kun ensimmäisen kerran menin laitattamaan sitä,niin juuri kun olivat laittamassa kierukka putosi lattialle.hoitaja lähti etsimään uutta kierukkaa tilalle,ja lääkäri jäi levitin minulla paikoillaan odottelemaan ja koko ajan tuntui tosi ilkeältä,oli kyllä elämäni pisimmät 15 minuttia.no uutta kierukkaa ei sitten löytynytkään,joten toimenpide jouduttiin keskeyttämään.ja sitten seuraavana pvänä uudestaan ja sitten kaikki meni onneksi niinkuin pitikin.mutta itku siinä kyllä lopulta pääsi kun kaikki oli onnellisesti ohi.minulla laiton jälkeen oli kovat vatsa ja selkä kivut,kestivät pari vkoa.kuukautiset kestivät alkuaikoina 2vkoa,mutta nykyään ei tule kk oikeastaan ollenkaan,mitä nyt silloin tällöin n1krt. 2kk pari pisaraa.olen kyllä kierukkaani erittäin tyytyväinen,eikä mieliala vaihteluita yms.ollenkaan,mistä kärsin aikoinaan syödessäni e-pillereitä.mies kyllä joskus mainitsee että langat tuntuu,mut ei nekään vaivaa joka kerta.suunnitelmissa olisi lähitulevaisuudessa perheenlisäyksen hankkiminen,joten sitten joudun luopumaan kierukasta.toivottavasti poisto ei ole yhtä epämukavaa kun laittaminen.

katriina
n kk sitten laitatin hormonikierukan tosi runsaitten kuukautisten ja anemian takia, siitä lähtien tiputellut muuttuen koko ajan runsaammaksi ( joudun ottamaan lisäksi cyklokapronia runsasta vuotoa hillitsemään ), mutta jospa se parissa kk:ssa asettuisi, jos ei niin kierukka pois ja kokeilla jotain muuta

Yhteistyössä