Hormonaalinen epätasapaino ja raskaus toive

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Onko täällä muita jotka kärsivät hormonaalisesta epätasapainosta ja toivoo raskautta? Mistä löytynyt apu tasapainottamaan tilanne?
Itse ollut ilman ehkäisyä 1,5 v ja raskaus ei ala.Kärsin mm. hornonaalisesta aknesta ja kovista PMS oireista:( Kaikenlaisia vitamiineja yms.. syön ja olen gluteenittomalla ruokavaliolla,liikun ja nukun kohtalaisesti yöt.Alkaa olla epätoivoinen olo kun ei tiedä mistä lähtisi apuja hakemaan.
 
vierailija
Soita oman kuntasi perhesuunnitteluneuvolaan tai jos sellaista ei löydy niin ihan terveyskeskukseen. Sanot että olette yrittäneet raskautta yli vuoden niin saat ajan lääkärille. Lääkäriltä saat lähetteen verikokeisiin ja mies myös, sekä miehelle siemennesteanalyysi tehdään. Tämän jälkeen saatte lähetteen lapsettomuuspolille (näissä kaikissa voi olla vähän heittoa riippuen kunnasta). Jonot voi olla pitkiä niin kannattaa pikimmiten olla yhteydessä.

Onko sulla kuukautiset alkaneet kuitenkin ehkäisyn lopetuksen jälkeen?
Ei välttämättä ole mitään epätasapainoa, pms oireet on ihan normaaleja ja aknekin.
 
vierailija
Soita oman kuntasi perhesuunnitteluneuvolaan tai jos sellaista ei löydy niin ihan terveyskeskukseen. Sanot että olette yrittäneet raskautta yli vuoden niin saat ajan lääkärille. Lääkäriltä saat lähetteen verikokeisiin ja mies myös, sekä miehelle siemennesteanalyysi tehdään. Tämän jälkeen saatte lähetteen lapsettomuuspolille (näissä kaikissa voi olla vähän heittoa riippuen kunnasta). Jonot voi olla pitkiä niin kannattaa pikimmiten olla yhteydessä.

Onko sulla kuukautiset alkaneet kuitenkin ehkäisyn lopetuksen jälkeen?
Ei välttämättä ole mitään epätasapainoa, pms oireet on ihan normaaleja ja aknekin.
Unohdin lisätä että olen jo +35v ja lapsia jo joten emme pääse tutkimuksiin kunnalliselle.
Ja kyllä on kuukautiset,palautui heti normaaliin kiertoon.
 
Minulla on auttanut pms-oireisiin aivan selkeästi kaksi asiaa: stressin/kiireen vähentäminen (on tosi vaikeaa mutta vaikuttaa kyllä suoraan kehon hormonitasapainoon montaa reittiä), ja nyt oon kohta 3 kk käyttänyt sellaista ravintolisää kuin Hormone Balance (siveydenpuu-uute). Sanotaan että sitä pitää käyttää puolikin vuotta ennen kuin keho reagoi selkeästi, mutta mulla on nyt parissa kierrossa jo jäänyt pms-raivarit/masennukset ja kamala rintojen kipu ennen menkkoja lähes kokonaan pois. Mulla ikää 39 ja pms-oireet kyllä iän myötä pahentunut, mutta kaikkea ei tarvitse kärsiä, ja kyllä kannattaa ainakin yrittää elämäntavoilla ja ravinnolla parantaa omaa hormonitasapainoa ja vointia.
 
vierailija
Voisin kirjoittaa vaikka kuinka pitkästi. En itse henkilökohtaisesti usko homeopatiaan tai yrtteihin yms. Mutta joillakin lisäravinteilla voi olla hyödyllisiä vaikutuksia. Meillä myös mies söi niitä.

Perus vitamiinit
C, D, vahva B
Ubikinoli / ubikinoni
Folaatti/foolihappo
NAC
Berberiini (tasaa insuliinia)
Maitohappobakteerit + boulardii
Melatoniini illalla
Omega3 kuuri

Lisäksi ehdottomasti sanoisin sokeri pois. Ja meditaatio harjoitukset. Esim itse ostin Sami Minkkisen meditaatiot tarjouksessa kun oli eurolla. Myös YouTubesta löytyy ihan todella paljon vaihtoehtoja. Osteopaatilla käynti voi auttaa lantion virhe asennoissa ja hermotus ongelmissa. Yksi käynti ei välttämättä auta vaan vaatii useamman käynnin. Tekijöissä myös eroja. Lue esim uneksijafi instassa juttu osteopatiasta. Balancecoahing kirjoittaa instassa myös paljon hormonien tasapainottamisesta. Lisäksi kävisin ottamassa verikokeet, tarkista ainakin ferrit.

Me yritettiin toista lasta 1,5v ja oltiin just menossa hoitoihin. Plussa napsahti näillä. Olin kokeillut kaikenlaiset vippaskonstit vitex, ashawagandhaa, Royal geleet, greippimehut (itseasiassa tämä oli plussa kierossa) ... Yms yms. mutta ensin rauhoittui vatsa ja sit alkoi hormonit toimia.

Tsemppiä <3
 
vierailija
Voisin kirjoittaa vaikka kuinka pitkästi. En itse henkilökohtaisesti usko homeopatiaan tai yrtteihin yms. Mutta joillakin lisäravinteilla voi olla hyödyllisiä vaikutuksia. Meillä myös mies söi niitä.

Perus vitamiinit
C, D, vahva B
Ubikinoli / ubikinoni
Folaatti/foolihappo
NAC
Berberiini (tasaa insuliinia)
Maitohappobakteerit + boulardii
Melatoniini illalla
Omega3 kuuri

Lisäksi ehdottomasti sanoisin sokeri pois. Ja meditaatio harjoitukset. Esim itse ostin Sami Minkkisen meditaatiot tarjouksessa kun oli eurolla. Myös YouTubesta löytyy ihan todella paljon vaihtoehtoja. Osteopaatilla käynti voi auttaa lantion virhe asennoissa ja hermotus ongelmissa. Yksi käynti ei välttämättä auta vaan vaatii useamman käynnin. Tekijöissä myös eroja. Lue esim uneksijafi instassa juttu osteopatiasta. Balancecoahing kirjoittaa instassa myös paljon hormonien tasapainottamisesta. Lisäksi kävisin ottamassa verikokeet, tarkista ainakin ferrit.

Me yritettiin toista lasta 1,5v ja oltiin just menossa hoitoihin. Plussa napsahti näillä. Olin kokeillut kaikenlaiset vippaskonstit vitex, ashawagandhaa, Royal geleet, greippimehut (itseasiassa tämä oli plussa kierossa) ... Yms yms. mutta ensin rauhoittui vatsa ja sit alkoi hormonit toimia.

Tsemppiä <3
Kiitos ❤

Ferritiini on matala ,vähän päälle 40,rautalisää menee kokoajan.
Meditaatiot otin juuri käyttöön :) Lisäravinteista menee raskaus monivitamiini, B, C ja D , magnesium , välillä syön maitohappobakteereja kuuriluontoisesti.Vatsavaivaa on.Ollut aina silti aiemmin raskaaksi tullut. Tuo akne ei ole koskaan aiemmin vaivannut, mutta nyt iski kun ehkäisy jäi pois :(
 

Yhteistyössä