Homoparien adoptio-oikeudesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lapsen Oikeus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja f:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lapsella on oikeus aikuisen huolenpitoon, aina parempi jos niitä aikuisia on kaksi. Aikuisen seksuaalinen suuntautuneisuus on sivuseikka. Voihan sinkkukin adoptoida, tuolla logiikalla sinkku ei saisi adoptoida.

No minun mielestä ei saisikaan! Olkoon sitten aikuisen seksuaalinen suuntautuminen mikä tahansa, mutta eikö olisi aina parhain jos ne kaksi aikuista olisi eri sukupuolia keskenään?

Ei.

No etkö yhtään voi perustella että miksi ei? Miksi nainen ja nainen tai mies ja mies on parempi, kuin nainen ja mies?

Miksi jommin kummin päin olisi parempi? Mikseivät ne voi olla tasa-arvoisia?

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Heittäkää vaan sontaa niskaan, mutta mun mielestä adoptiolapsille pitää suoda yksi kappale kumpaakin sukupuolta vanhemmiksi. Vai onko reilua, että mahdollisesti vaikean lapsuuden kokeneen Adoptio-Aatun elämä jatkuu kiusattuna vanhempien vuoksi? "-Tuolla tuo homo-Aatu menee!"

peesi. ja kun joku jankkaa siitä vanhempien asenteesta niin kyllä ne on ihan ite opppineet sanoo hyi helvetti tähänki pv mennessä vaikken ole homoista/lesboista sanonu juuri mtn.

Heittäkää vaan sontaa niskaan, mutta mun mielestä adoptiolapsille pitää suoda yksi kappale kumpaakin sukupuolta vanhemmiksi. Vai onko reilua, että mahdollisesti vaikean lapsuuden kokeneen Adoptio-Aatun elämä jatkuu kiusattuna vanhempien vuoksi? "-Tuolla tuo homo-Aatu menee!"

Ja kuka se noin huutaa?
Se täydellisen heteroparin hyvin kasvatettu lapsi?

Kertoo enemmänki siitä et siinä huutajan perhees on jotain vinksallaan....

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Ja kuka se noin huutaa?
Se täydellisen heteroparin hyvin kasvatettu lapsi?

Kertoo enemmänki siitä et siinä huutajan perhees on jotain vinksallaan....

PEESI!!!!

No niinpä. Jos lapselle paras on heterovanhemmat niin miksi sitten nämä kullanmurut ovat niin suvaitsemattomia ja huonokäytöksisiä että lähtevät muita kiusaamaan ja haukkumaan? Selittäkääpäs se.

Alkuperäinen kirjoittaja IceQueen:

peesi. ja kun joku jankkaa siitä vanhempien asenteesta niin kyllä ne on ihan ite opppineet sanoo hyi helvetti tähänki pv mennessä vaikken ole homoista/lesboista sanonu juuri mtn.

Mä en varmaan sais lisääntyä ku mulle tulee aika helposti finnejä. Nehän ovat myös lempiaiheita koulukiusaukseen. Läskit ei sit myöskään saa lisääntyä, taipumus ylipainoonhan on perinnöllinen. Ja entä jos ne koulukaverit näkee läskin äidin? :( Sitten kiusaavat Nicopetteriä ku sillä on niin ruma äiti :'(

Oikeasti. Ku lapset kasvavat ehkä jopa tarhasta asti niin, että yhdellä kaverilla onkin kaksi äitiä tai isää, niin ei se ole niin kummallinen juttu. Joskus meidän yh:iden lapsia ollaan pidetty roskasakkina, kiusattu ja hakattu, mutta nykyään se ei enää ole mikään kiusausaihe (pikemminkin tavallisempaa, että vanhemmat ovat eronneet) Uskonnolliset hihhulit ei myöskään saa adoptoida tai muutenkaan lapsia tehdä, niitähän voidaan kiusata taustansa takia.

Toi on niiiiiiiiiiiiiiiiiiin huono peruste sille, ettei homopari saisi adoptoida lasta :D

Uskallan väittää, että joskus samaa sukupuolta olevat vanhemmat voivat olla jopa parempia vanhempia kuin heterovanhemmat. Heillä kun ne lapset eivät ainakaan ole vahinkoja ja ei-toivottuja...

Mulla on heterovanhemmat, edelleen yhdessä ja naimisissa. En ollut ylipainoinen eikä mulla ollut silmälaseja tai mitään muutakaan ulkoisesti erilaista, eikä uskonnollinen perhe, aivan tuikitavallinen suomalainen perhe. Silti olin koulukiusattu.

Muuten, yksi huomio vielä! Jos Adoptio-Aatun vanhemmat ovat homopari Jukka ja Pekka, miksi Aatua harmittaisi homoksi kutsuminen? :D Se sana kummasti menettää negatiivisen sävynsä kun ja jos itse elää sateenkaarevassa ympäristössä :laugh: Me ollaan joskus teininä käytetty haukkumasanana heteroa :whistle:

No niinpä. Jos lapselle paras on heterovanhemmat niin miksi sitten nämä kullanmurut ovat niin suvaitsemattomia ja huonokäytöksisiä että lähtevät muita kiusaamaan ja haukkumaan? Selittäkääpäs se.

No on kyllä pakko sanoa, että en automaattisesti pidä homovanhempia mitenkään parempina. Yhtälailla voi heillä sitten olla suvaitsemattomuutta tai asennevammaa muita kohtaan, ja yhtä lailla voi heillä olla ongelmia. Joskus tuntuu että monen mielestä homo/lesbo on automaattisesti hyvä: savuton, raitis, hyvinkoulutettu, kiltti, huomaavainen.

Eikö he kuitenkin ole ihmisiä niin kuin me kaikki?

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja IceQueen:

Mä en varmaan sais lisääntyä ku mulle tulee aika helposti finnejä. Nehän ovat myös lempiaiheita koulukiusaukseen. Läskit ei sit myöskään saa lisääntyä, taipumus ylipainoonhan on perinnöllinen. Ja entä jos ne koulukaverit näkee läskin äidin? :( Sitten kiusaavat Nicopetteriä ku sillä on niin ruma äiti :'(

Oikeasti. Ku lapset kasvavat ehkä jopa tarhasta asti niin, että yhdellä kaverilla onkin kaksi äitiä tai isää, niin ei se ole niin kummallinen juttu. Joskus meidän yh:iden lapsia ollaan pidetty roskasakkina, kiusattu ja hakattu, mutta nykyään se ei enää ole mikään kiusausaihe (pikemminkin tavallisempaa, että vanhemmat ovat eronneet) Uskonnolliset hihhulit ei myöskään saa adoptoida tai muutenkaan lapsia tehdä, niitähän voidaan kiusata taustansa takia.

Toi on niiiiiiiiiiiiiiiiiiin huono peruste sille, ettei homopari saisi adoptoida lasta :D

huono peruste ? kyllä. oon kuitenki tästä riippumatta sitä mieltä että ei oikeutta. lähinnä sanoin että asenne lähtee kyllä välillä muualtakin kuin kotoa. kiusaamista tapahtuu ja siihen oon pyrkinyt opettaa että EI tapahtuisi. silti ,toisen mielipiteelle tässä tapauksessa lasten en voi mtn

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Uskallan väittää, että joskus samaa sukupuolta olevat vanhemmat voivat olla jopa parempia vanhempia kuin heterovanhemmat. Heillä kun ne lapset eivät ainakaan ole vahinkoja ja ei-toivottuja...

Tällainen ajatus on aika vaarallinen. Itselläni on yllätysvauva tuolla tuhisemassa, tosin nyt jo taapero. Mutta hyvä äiti olen vaikka ehkäisy petti. Moni on, ei sekään vielä kerro vanhemmuudesta tarpeeksi.

Sitä paitsi.... kun mä olin lapsi, eronneiden vanhempien lapset oli harvinaisuus. Se oli jotenkin ihan kummallista, ettei kaverin vanhemmat asuneetkaan yhdessä. Ja yleensä muut vanhemmat ajatteli, että sen täytyi olla joku alkoholisti- tai väkivaltaperhe, eihän ihmiset nyt muuten voi erota. Niinpä uskon, että parinkymmenen vuoden sisällä sateenkaariperheet on täällä ihan yhtä tavallisia ja normaaleja kuin yhden vanhemmankin perheet. Eikä kukaan enää siinä kohtaa ihmettele, miten "noilla" saa olla lapsia. Siihen mennessä se vanhempi, homoseksuaalisuutta karsastava sukupolvikin alkaa olla mennyttä.

Peesailen myös Jonttua ja aloittajaa tässä asiassa. On lapselle riittävän rankka kokemus joutua adoptoiduksi, niin miksi siihen pitäisi vielä lisätä ongelmia sillä että vanhemmat ovatkin samaa sukupuolta.

Onko lapselle parempi elää ilman vanhempia kuin että lapsella olisi kaksi samaa sukupuolta olevaa vanhempaa? Kun lapsen oikeudesta ja lapsen parhaasta puhutaan niin nuohan ovat ne vaihtoehdot.

Tällainen ajatus on aika vaarallinen. Itselläni on yllätysvauva tuolla tuhisemassa, tosin nyt jo taapero. Mutta hyvä äiti olen vaikka ehkäisy petti. Moni on, ei sekään vielä kerro vanhemmuudesta tarpeeksi.

Ihan miten tuon haluaa tulkita. Mä en missään nimessä väittänyt, että kaikki vahinkolapset olisivat myöhemmin kaltoin kohdeltuja tai pakkosynnytettyjä. Tarkoitin vaan sitä, että homopariskunnille ei synny vahinkolapsia vaan ne on aina haluttuja ja toivottuja. Ei etteikö toivottujakin lapsia kohdella kaltoin, mutta suurempi riski siihen on lapsilla, joita ei alunperin ole tähän maailmaan haluttu.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Muuten, yksi huomio vielä! Jos Adoptio-Aatun vanhemmat ovat homopari Jukka ja Pekka, miksi Aatua harmittaisi homoksi kutsuminen? :D Se sana kummasti menettää negatiivisen sävynsä kun ja jos itse elää sateenkaarevassa ympäristössä :laugh: Me ollaan joskus teininä käytetty haukkumasanana heteroa :whistle:

Mä tässä mietin et miksi sitä aatuakin sanottais homoksi.
En mä ainakaan tahdo et mun lapset mielletään heteroiksi vain sen takii et se sattuu olemaan mun juttuni.Hassua.

Hauskaa näissä keskusteluissa on se että aina otetaan tämä kortti esiin miten homot ja lesbot ovat parempia vanhempia. Kyllä uskoisin että heillä on ihan samanlaisia ongelmia kuin kaikilla muillakin pareilla, en siis ymmärrä että mikä tekee heistä automaattisesti parempia vanhempia?

Peesailen myös Jonttua ja aloittajaa tässä asiassa. On lapselle riittävän rankka kokemus joutua adoptoiduksi, niin miksi siihen pitäisi vielä lisätä ongelmia sillä että vanhemmat ovatkin samaa sukupuolta.

Mikä ongelma se oikein on?

Ihan miten tuon haluaa tulkita. Mä en missään nimessä väittänyt, että kaikki vahinkolapset olisivat myöhemmin kaltoin kohdeltuja tai pakkosynnytettyjä. Tarkoitin vaan sitä, että homopariskunnille ei synny vahinkolapsia vaan ne on aina haluttuja ja toivottuja. Ei etteikö toivottujakin lapsia kohdella kaltoin, mutta suurempi riski siihen on lapsilla, joita ei alunperin ole tähän maailmaan haluttu.

Mulle kyl kopsahti nuppiin et mitä jutullas tarkoitit.
He eivät voi saada ei-toivottuja lapsia,heidän täytyy haluta lapsi..tehdä asioita sen eteen et saavat lapsen.

Hauskaa näissä keskusteluissa on se että aina otetaan tämä kortti esiin miten homot ja lesbot ovat parempia vanhempia. Kyllä uskoisin että heillä on ihan samanlaisia ongelmia kuin kaikilla muillakin pareilla, en siis ymmärrä että mikä tekee heistä automaattisesti parempia vanhempia?

Se, mikä tekee keskiverto homovanhemmista parempia verrattuna keskimääräiseen heteropariskuntaan on se, että homoille ei synny vahinkoja. Näinhän siinä lesbopariskuntien tutkimuksessakin oltiin mieltä; sukupuolella ei ole väliä, vaan sillä, että vanhempia on kaksi ja lapsi on suunniteltu.

En minä ainakaan usko että he ovat parempia vanhempia, yleensähän perustellaan sitä ettei heille voi antaa adoptio-oikeutta että he olisivat jotenkin huonompia vanhempia koska ovat homoseksuaaleja.

Yhteistyössä