Homofobiaton kasvatus

Non compos mentis
Joo. Tosin 6v kuopus on sulkenut parisuhteet jo kokonaan pois vaihtoehdoista: pojat ovat ällöjä ja naisen kanssa naimisiin mennessä vauvoja siunaantuis kerralla kaksin kappalein ja sitä huutoa hän ei aio kestää.

8v esikoinen taas on jo tässä kerran ollut ihastunut. Äiti kauhulla sivusta tilannetta seuraili. Kyseessä oli poika, lapseni ovat kummatkin tyttöjä.
 
Tumpula
En mä sitä vielä ole erityisesti opettanut mutta kun asia ajankohtaisemmaksi tulee niin tottakai.
Tuli joskus pikkusiskojakin valistettua, ne katsoi hääohjelmaa jossa kaksi naista meni naimisiin ja ihmetteli kovasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
En mä sitä vielä ole erityisesti opettanut mutta kun asia ajankohtaisemmaksi tulee niin tottakai.
Tuli joskus pikkusiskojakin valistettua, ne katsoi hääohjelmaa jossa kaksi naista meni naimisiin ja ihmetteli kovasti.
Mä kyllä olen nyt jo opettanut että aikuisena sitten kun perustatte mahdolliseati perhen miehen tai naisen kanssa jne =)
Ja höpöttelen kuopuksellekin että sitten kun sulla on tyttö- tai poikaystävä :D
 
Tumpula
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Ja höpöttelen kuopuksellekin että sitten kun sulla on tyttö- tai poikaystävä :D
No joo, kyllä mäkin tuollaisia höpisen. :) Pienempi onkin ilmoittanut ettei ikinä halua poikaystävää, paljon tyttöystäviä vain. :D
 
vieras
Mä ainakin opetan pojalle että on normaalia että on tyttöystävä ja sanon että jotkut myös ottavat poikaystävän...Onhan se normaalia että pojalla on tyttöystävä eikä poikaystävä
 
?
Niinkö tehdään "homoystävällisiä" ihmisiä, että sanotaan lapselle hänen voivan ottavan joko miehen tai naisen? Mä en ole homoja vastaan, en lainkaan, on ollut kavereina, jopa seurustelukumppanina, mutta jotenkin tää on musta hassua.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Myöntääkö kukaan opettavansa lapsilleen että on normaalia solmia parisuhde myös samaa sukupuolta olevan kanssa?
:wave:
En myönnä koska en todellakaan opeta lapselle tuollaista potaskaa?
Eihän se ole normaalia:(
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Myöntääkö kukaan opettavansa lapsilleen että on normaalia solmia parisuhde myös samaa sukupuolta olevan kanssa?
:wave:
En myönnä koska en todellakaan opeta lapselle tuollaista potaskaa?
Eihän se ole normaalia:(
Se on sinun MIELIPITEESI.
Itse en opeta lapsille mitään homofobista heteropotaskaa, että mies ja nainen kuuluvat yhteen ja kaikki muu on luonnotonta.
JOS lapsistani tulee homoja tai bi-seksuaaleja, niin ainakaan heidän ei tarvitse miettiä itsemurhaa asian takia, koska ovat kotona jo oppineet että rakkaus ei ole luonnotonta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Tarvitseeko sitä enä erikseen opettaa?
No siltä vähän vaikuttaa, kun miettii miten homofobista kansaa olemme.
Ollaanko?
Valitettavasti enemmistö kansasta tuntuu olevan.
No kun mun mielestä enemmistö suhtautuu neutraalisti homoihin =) Mitä muuta voi ihmisiltä vaatia, sillä ei ketään jalustallekaan kannata nostaa. He ovat ihmisiä ja menevät siinä missä muutkin.
 
metsänpeitto
Mä en itse asiassa puhu mun lapsilleni sen enempää tyttö- kuin poikaystävistä. Perhejuttuihin liittyvissä kysymyksissä vastaan tai kerron, jos se tulee lasten aloitteesta esille. En siis mitenkään itse erikseen ota esille sitä, että joskus heillä (ehkä ) on kumppani. Mä jotenkin ajattelen niin, että ei pienten lasten tarvitse miettiä parisuhteellisuutta tai seurustelua, jos se ei heillä itsellä tule mieleen. Perheiden kokoonpanoista, suhteista ja yms lapset kysyvät, jos se heitä kiinnostaa, ja silloin heille vastataan ilman mitään ihmeellisiä latauksia. Jotkut seurustelevat, perheitä on eri kokoonpanoilla, kaikilla ei ole perhettä tai kumppania, ihmiset tykkäävät erilaisista ihmisistä.

Ne ehtii niitä tyttöystäviä ja poikaystäviä miettiä ja hankkia sitten isompanakin, mä en jotenkin itse halua aloittaa sitä kumppanin "tuputusta" jo siinä iässä, kun lapsi ei itse vielä edes mitään parisuhdetta kaipaa. Useimmiten mulla ei tule edes mieleen, että pitäisi jotenkin alkaa käännyttää lapsia siihen parisuhdemaailmaan jo ihan pienenä.
 
Itse oon selittänyt, ettei rakkaudessa ole ikinä mitään pahaa, oli se sitten kahden saman sukupuolen välistä tai ei. Maailmassa kun tapahtuu niin paljon pahoja asioita, etten voi ymmärtää, että joku jaksaa vastustaa vielä homojakin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Itse oon selittänyt, ettei rakkaudessa ole ikinä mitään pahaa, oli se sitten kahden saman sukupuolen välistä tai ei. Maailmassa kun tapahtuu niin paljon pahoja asioita, etten voi ymmärtää, että joku jaksaa vastustaa vielä homojakin.
Mä ainakin vastustan homoja, on ne niin ällöjä, yäks:(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Tarvitseeko sitä enä erikseen opettaa?
No siltä vähän vaikuttaa, kun miettii miten homofobista kansaa olemme.
Ollaanko?
Valitettavasti enemmistö kansasta tuntuu olevan.
No kun mun mielestä enemmistö suhtautuu neutraalisti homoihin =) Mitä muuta voi ihmisiltä vaatia, sillä ei ketään jalustallekaan kannata nostaa. He ovat ihmisiä ja menevät siinä missä muutkin.
Kaikki olemme ihmisiä ja siksi kaikkiin pitäisi suhtautua samanarvoisesti. Nostamatta ketään jalustalle.
 

Yhteistyössä