Arvaa mitä, mirjam.
Minun hieno mieheni, komea ja fiksu, pitää uhkana parisuhteellemme erästä finninaamaista ja puolituntematonta poikaa, joka yritti iskeä minua työpaikallani, ja alkoi mailailemaan ja viestittelemään milloin milläkin tekosyyllä. Ei olisi koskaan pitänyt kertoa hänelle mitään, mutta pidin sitä lähinnä huvittavana asiana, jolle voitaisiin yhdessä hymyillä.
Tällä pojalla on joku innostus vanhempiin naisiin, ja mieheni taas jostain syystä kuvittelee, että olen vaihtamassa hänet johonkin keskenkasvuiseen nuoreen hölmöläiseen.
Joka kerta kun asia tulee esille, alkaa mieheni mököttää.
Mökötys tulee jatkumaan ilmeisesti niin kauan, kuin tämä poika on a) samassa työpaikassa b) olemassa.
Olen alkanut epäillä, että koska mustasukkaisuuden kohde on niin älytön, on mieheni varsinaisena tarkoituksena löytää syy mökötykselle, jotta saisi olla kylmäkiskoinen ja vaikeasti lähestyttävä. Akka hiljaa, sehän on miehillä se peruslähtökohta.
Olen paljon puolustellut ja koittanut vakuuttaa, mutta mikään ei auta. Nyt olen kuitenkin päässyt hänen jäljilleen.
Vielä vaarallisemmilla vesillä on ne miehet, jotka ovat mustasukkaisia homoille tai eunukeille. Voi olla varma että uhkaa ei ole, pelkoa ei siis ole eikä vaaraa vaimon haksahtamisesta, joten mies mököttää varmasti ainoastaan huvin ja urheilun vuoksi.