Homo heterosuhteessa - MITÄ TEEN?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sad"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sad"

Vieras
Moikka!

Oon siis 18-vuotias jätkä, joka on nyt parisuhteessa yhen aivan ihastuttavan tytön kanssa. Vähän yli vuoden siis.. Olen bi, hänkin sen tietää, mutta tässä viimeaikoina naisten viehätys on alkanut hiipumaan ja koen naisen läheisyyden epämiellyttävänä. En siis sano, että en pitäisi kumppanistani, mutta läheisyys tuntuu jotenkin väärältä.. Hän panostaa suhteeseen 110% ja niin tein minäkin, mutta en tiiä... APUA!

Kumppanillani on kohta syntymäpäivä, olen ostanut lahjankin ja vaivalla ostinkin! Todella huono hetki, mutta haluaisin vain päättää tämän suhteen ilman että hän tuntisi, että hänessä on jotain vikaa.. Hän ansaitsee rinnalleen pojan, joka vastaa hänen tarpeisiinsa. Hänen rinnallaan kuljettuani tämän matkan, olen huomannut olevani enemmän kallistunut poikiin ja tärkeintähän tässä on että molemmille on se paras tehtävissä.

En ole hänelle se oikea, vaikka sellaista kokoajan puhumme. "En koskaan hylkää sinua ja olemme aina yhdessä". Siksi tää on niin vaikeeta.. Hän on niin tulisesti rakastunut ja luulee minun olevan häneen. Välitän hänestä, vaikka en enää rakasta.

Auttakaa, kiltti! Miten lähetän hänet sinkkupolulle ilman, että ystävyyssuhteemme kärsii.. Käymme samaa koulua ja meillä on sama kaveriporukka. Hän on hyvin ymmärtäväinen ja kiltti, mutta haluan tehdä sen oikein ja pistää hänet ymmärtämään sen, että vika on minussa eikä todellakaan hänessä.

[QUOTE="Sad";30016856]
En ole hänelle se oikea, vaikka sellaista kokoajan puhumme. "En koskaan hylkää sinua ja olemme aina yhdessä". Siksi tää on niin vaikeeta.. Hän on niin tulisesti rakastunut ja luulee minun olevan häneen. [/QUOTE]

Älä puhu sellaista, mitä et tarkoita.

Itsepä sitä joutuu rarkaisemaan, kuinka haluaa menetellä. Toimi kuitenkin sen mukaan mitä pidät oikeana.

Miulle esimerkiksi rehellisyys parisuhteessa on tärkeää. Siksi kerron puolisolleni asiat, jotka eivät minulle ole eduksi ja joista tekisi mieli vaieta. Mutta kun en voi pitää oikeana vaikenemista enkä valehtelua, kerron.

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
.. kannattaa puhua suoraan ja sanoa että olette enemmän mielestäsi ystäviä kuin rakastavaisia.
Kerro että miehet vaan tuntuu sinun mielestä itsellesi paremmilta seurusteluun nyt kuin naiset.. Sano että rakastat häntä ystävänä mutta et voi omille tunteillesi miehiä kohtaan mitään. Älä vaan pidä toista väärässä uskossa, koska se sattuu kuitenkin häntä ennemmin tai myöhemmin. Anteeksi huonosti selitin mutta näin naisena itse haluaisin ainakin tietää jos oma mies miettisi päässään tuommoisia asioita. Tsemppiä!

Kyllä mä tarkotin sitä, kun suhteemme kukoisti .. Nyt ne sanat kaduttavat.. Aion kyllä kertoa, kasvotusten, että suhteemme myötä silmäni ovat auenneet kokonaan ja etten pysty kulkemaan hänen vierellään enää. En itsekään pidä valehtelusta, mutta nämä pari viikkoa ovat olleet helvettiä, kun olen joutunut pitämään kaiken sisälläni pelkuriuuttani... Kuinka saisin hänet vakuutettua siitä, että vaikka en voi rakastaa häntä enää, voin silti välittää hänestä todella paljon ja jatkaa erittäin läheisinä ystävinä? Vai olisiko se sitten kidutusta hänelle? Hän rakastaa minua, saattaa olla vähän ripustautunutkin.. Äh..

Kerrot tuon, mitä tännekin. Eli kyse on vain ja ainoastaan siitä, että pidät miehistä. Et halua satuttaa häntä, joten et halua valehdellakaan hänelle. Selvästi välität hänestä. Et voi kuitenkaan tekeytyä muuksi, kuin kuka aidosti olet. Voi olla, että tyttö haavoittuu ja loukkaantuu, ja se on ihan ymmärrettävää. Uskon, että rehellisyys ja aito välittäminen ovat paras yhtälö pitkällä aikavälillä.

Hän tulee huomenna vierailemaan täällä, kun sitten lähtee viikoksi Etelä-Suomeen.. Pitäisikö minun tehdä se silloin?
Mennä vaikka kävelylle hänen kanssaan ja kertoa totuus?
Mutta hänen vanhempansa tulevat hakemaan hänet myöhemmin, niin jos hän tulistuu minulle, hän ei pääse pois...
Haluan saada tämän loppumaan, en halua pitää tätä sisälläni enää, ja tiedän, että hän haluaa tietää, vaikka rakastaa minua.

Ite samassa tilanteessa, eikä todellakaan tietoa miten kertoisin "uutisen". En haluaisi satuttaa mutta en usko että on edes mahdollista erota hänen kanssaan ystävinä.

Sulle vinkkinä: varaudu siihen, että menetät hänet. Niin se vaan menee, ettei pysty edes näkemään rakastettuaan, koska sattuu liikaa. Ainakin aluksi.

Tsemiä joka tapauksessa ja kerro miten meni!

Voi olla että on enemmän kyse teidän suhteestanne ja sinun tunteistasi häntä kohtaan, kuin seksuaalisesta suuntautuneisuudestasi. Valitettavasti on epätodennäköistä että voisitte pysyä ystävinä. Parasta on kuitenkin kertoa totuus ja mitä tunnet.