Home sweat home

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minttuneilikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minttuneilikka

Vieras
Onko kukaan sattunut käväsemään asuntomessuilla? oliko siellä mitään ihkua/uutta?
Millaisesta kodista haaveilette vai asutteko jo "unelma kämpässä"?

Minulle käy moderni kerrostaloasunto,mutta kai se haaveiden haave koti järven rannalla.
:heart:

Minä haluaisin muuttaa tiettyyn kaupungin osaan tässä nykyisessä kotikaupungissa, nykyisestä asunnosta 1,5 km päähän. Alueella on 20-30 v vanhoja taloja. Keskustaan 1,5 km, koulut ja tarhat lähellä. Niin tahtoisin muuttaa ja remontoida siitä itselleni, mutta kallista kallista on.

Meidän unelmakoti löytyi nykyisen kodin naapurirapusta. On tosin remonttia vailla, mutta saapa ainakin mieleisensä. Niin ja neitikin saa oman huoneen! Meidän unelmakoti on kaupungin keskustassa, mutta onneksi tuota vihreää on myös lähellä ettei olla missään kivierämaassa. =)

Unelma ja haave olisi kattohuoneisto, josta kaunis järvinäköala. Tällaisia asuntoja on melkein vieressä (meiltä noin 1 km päässä) mutta pitäisi voittaa lotossa että tollasen pystyisi ostamaan. Eihän sitä koskaan tiedä...(huokaus!) =) =) =) =)

Meillä on pian 4 vuotta korjattu meidän kotia, ja remontoitu on kattoa lukuunottamatta koko talo, joten se alkaa näyttää jo omalta kodilta. Lisää tilaa ottaisin omaan kotiin, 3100 tontti alkaa olla monen sadan työtunnin jälkeen jo mieluisa ja kun meren lahdelle on vain 150m, en valita, MUTTA.. Siirtäisin koko kompleksin esim Nokialle, tai Jyväskylään Kuokkalan seudulle tms täältä maalta, jossa ei ole lapsiperheitä, kouluja, päiväkoteja, kauppoja tai edes postilaatikkoa..

Asumme isolla tontilla valkoisen aidan rajaamaa kahden rakennuksen puutaloidylliä. Palvelut lähellä ja suojaisa rauhallinen sijainti. Ei muuta vikaa kuin väärä kaupunki ja senkin "vian" yli olen pääsemässä. Tosin en osaa kuvitella itseäni tähän eläkepäiviin asti... Ehkä silloin sit sellainen juma.lattoman iso kakskerroksinen kivitalo jonkun kulttuurikaupungin liepeillä. Tykkäisin myös eteläisemmästä rehevästä kasvillisuudesta varvikon sijaan :D tosin pohjoisen ihmisiä tulisi varmaan ikävä =)

Heh, nauratti tuo otsikko... "Koti hiki koti"

Unelmieni koti on kolmikerroksinen omakotitalo meren rannalla, jossa isot huoneet, erikoisia yksityiskohtia seinissä, lattipinnoissa, kattopinnoissa... sellaiseen tuskin koskaan pääsen, mutta unelmakodistahan tässä oli kyse.

tällä hetkellä en asu unelmieni talossa, aivan liikaa kerroksia, mutta huoneitten lukumäärä on hyvä. Tonttikin on aivan liian pieni.
Unelmieni talo on hirsitalo (hongan sivuilla olen ollut ahkerasti viime päivinä)vaikkakin se niin hullulta kuullostaakin (ajatellen maata missä asun; Espanja) isolla tontilla, missä olis tarpeeksi tilaa isoille koirillemme, kasvimaalle, pojalle leikkialue ja ehkä uima-allas ettei tarvitsis aina lähtee autolla jos haluaa mennä uimaan, kaukana melusta, isoja puita antamassa varjoa ja ehdottomasti ilmastointi.
Katellaan tossa syssymmällä jos ja kun pääsen töihin ja vois ottaa asuntolainaa

Mun unelmien koti ois sellainen Peppi Pitkätossun Huvikumpu... Vanha, hieman räyskä, mutta kodikas, ja ympärillä iso puutarha missä vois pitää elokuun pimeinä iltoina puutarhajuhlia. Ja talvella pihatietä reunustais lumi- ja jäälyhdyt ja portinvartijana ois lumiukko. Sisustaisin kotini vanhoilla huonekaluilla, värikkäästi ja hieman boheemisti, haluaisin paljon taidetta, kirjoja jne... Mulla ois oma huone yläkerrassa, sellainen kirjailijankammio, missä voisin tummanpunaisella divaanilla lötköttää ja haaveilla... Ja miehellä ois oma huone kellarissa, se sais tehdä siellä mitä haluaa. Sitte ois iso keittiö, siellä puuhella ja leivinuuni ja niin iso pöytä että koko suku mahtuu yhtäaikaa sen ympärille syömään. Makuuhuoneita tarvitaan kolme, ja kai se jonkulainen olohuonekin ois kiva. Saunan haluaisin piharakennukseen, ja siellä vois olla myös sellainen kesähuone, missä vois majoittaa vieraita.

Tällä hetkellä olen itse asiassa tosi tyytyväinen asuntoomme, joka on uudehkossa kerrostalossa ihanalla ja suositulla asuinalueella. Entinen kotitalo (uusi ok) saaristoidyllissä oli kaikinpuolin unelma, mutta pikkuhiljaa kaipasimme lähemmäs kaupunkia. Haaveissa sellainen jämäkkä uusi kivitalo jossain nykyisen kaltaisella asuinalueella eikä merenläheisyyskään olisi pahitteeksi. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.07.2006 klo 14:48 Hallatar kirjoitti:
Mun unelmien koti ois sellainen Peppi Pitkätossun Huvikumpu... Vanha, hieman räyskä, mutta kodikas, ja ympärillä iso puutarha missä vois pitää elokuun pimeinä iltoina puutarhajuhlia. Ja talvella pihatietä reunustais lumi- ja jäälyhdyt ja portinvartijana ois lumiukko. Sisustaisin kotini vanhoilla huonekaluilla, värikkäästi ja hieman boheemisti, haluaisin paljon taidetta, kirjoja jne... Mulla ois oma huone yläkerrassa, sellainen kirjailijankammio, missä voisin tummanpunaisella divaanilla lötköttää ja haaveilla... Ja miehellä ois oma huone kellarissa, se sais tehdä siellä mitä haluaa. Sitte ois iso keittiö, siellä puuhella ja leivinuuni ja niin iso pöytä että koko suku mahtuu yhtäaikaa sen ympärille syömään. Makuuhuoneita tarvitaan kolme, ja kai se jonkulainen olohuonekin ois kiva. Saunan haluaisin piharakennukseen, ja siellä vois olla myös sellainen kesähuone, missä vois majoittaa vieraita.

Ihana! =)

Unelmatalossa olisi siistiä ja kaikki lomakkeet, lehdet ja vaatteet sun muu matsku pinoissa. Kodikas pitäisi olla, värejä ja pehmeyttä, mutta ei krumeluuta. Tyyli yksinkertaista ja selkeälinjaista. Tilaa tarpeeksi koko perheelle ja vieraille. Ja sitten hoidettu piha, jossa hyötykasveja, kiikkuja, pelimaaleja, terasseja, hiekkalaatikko, leikkimökki. Tilava autotalli ja varasto. Ja sitten se vesistö heti takapihalla, josta pääsee uimaan kesät kenties talvetkin. Koti kaupungissa.

Melkeinpä nuo nyt ovatkin :laugh: , mutta ei ainakaan eka rivi. Ja mitäs tekemistä sitten olisi, haaveiltavaa ja tavoteltavaa...

Yhteistyössä