Hollannin hollannikkaat - mitä eroja niissä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Juuh

Vieras
Ystäväni lähtee käymään hollannissa ja lupasi mulle tuoda tuliaisena puukengät. Kiva olisi saada sellaiset, joita voi ihan oikeasti käyttääkin ainakin jossain. Tietääkö kukaan, onko niissä eroja vai ovatko kaikki ihan käytettäväksi tarkoitettuja? Mistä tietää, että koko on oikea?

Mä ostan mun puukengät aina Tukholman reissulla, ja ne on oikeesti käyttöön tarkoitettukin! Sopiva koko on just se sun jalan koko, ei saisi yhtään kuulemma olla ylimääräistä! Ah, rakastan "ppuukkareita, ja joka kevät Tukholman-risteilyllä on käytävä Vanhasta kaupungista ostamassa uudet, uudella kuosilla.

On minullakin "tavalliset" ruotsalaiset puukkarit. Hollantilaiset puukengät on kuitenkin eri asia, kun ovat kokonaan puuta. En ole sellaisia koskaan edes kokeillut ja siksi vaikea tietää miten sopii varsinkin, kun ei itse pääse sovittamaan.

Ihan omaa kokoa kannattaa ottaa puukengät, ne on ihan käyttöön tarkoitettu. Voi olla hankalaa löytää hyviä ihan Amsterdamin turistialueilta. Meillä päin Alankomaissa maanviljelijät käyttävät puukenkiä (saappaiden sijaan) ja niitä myydään maatalouskaupoissa ja eläinkaupoissa. Kovin värikkäistä lähtee usein maali pois kovassa käytössä tosin. Ihan mukavia ovat...

Yhteistyössä