hoitovinkkejä kiharaiseen takkutukkaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mami"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mami"

Vieras
minun kohta 3vuotiaalla on jo aika pitkä tukka tai siis melkein "puoliafro" eli ihan valtavan luonnonkihara muttei mikään vahva ja paksu. karmeat takut takana joka aamu eikä lapsi ole innoissaan niiden selvittelyn kanssa.. en kuitenkaan halua leikata lyhyeksi.. vinkkejä hyvään selvittävään hoitoaineeseen kaivataan, esim vähän "tummempien tai sekoitusten" äideiltä.. kiitän jo etukäteen! :)

Niiskuneiti-selvityssuihke? Jos ei lasten tuotteet auta, kannattaa valita joku kosteuttava kuiviin/kihariin hiuksiin tarkoitettu suihke. Hankkisin kampaajalta, jos Niiskut ei auta.

meillä parhaita luonnonkihariin on ollut tigin kiharan hiuksen tuotteet ja goldwellin kiharasuihke, shampoo on myös kiharahiukselle tarkoitettu.... :) terveisin kahden luonnonkiharaisen äiti....

Mä en tiedä, eikö Suomessa ole tuollaselle tukalla hoitoaineita, kun jopa mulattilasten äidit tuskailee näiden takkutukkien kanssa. Mä olen käyttänyt tuota muumi-selvityssuihketta, mutta se haisee aika pahalle. Sitten sen teho riittää just siks kertaa kun sitä laittaa ja selvittää. Täytys olla joku hiuksiin hierottava aine, ehkä peräti joku rasva? Karitepohjanen tuote, oisko esim luontaistuotekaupoissa tai bodyshopissa?

Meillä parasta on Goldwellin joku kiharashampoo ja sen perään Bonacuren Miracle Oil. Marketin takkujen taltuttajat toimivat sellaiseen vauvakiharaan, mutta nyt on aika hurjaa kiharapilveä ja vetää ihan rastoiksi jos ei ajoittain rapsuttele harjalla. Öljyä laitan omiin sormiin tipan ja hieron sen kosteisiin takkukohtiin, sitten lapsen lempparipiirretyt päälle ja kolmirivisellä kammalla varovasti kiharat ja takut läpi. Ja sitten toivomaan, ettei heti vartin päästä kiharat olis täynnä leivänmuruja, hiekkaa ja purkkaa.

• Tykkää
Reactions: Sokea Reetta

Yhteistyössä