Hoitovapaasta tietävät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hankala työnantaja vastassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hankala työnantaja vastassa

Vieras
- Kun vanhempainvapaalta jää hoitovaalle, pitää siitä ilmoittaa työnantajalle kaksi kk aikaisemmin kun vanhempainvapaa loppuu?
- Hoitovapaatahan voi hakea kaksi kertaa nuorimman lapsen ollessa alle kolme vuotias?
- Mitä jos ilmoittaa töihin paluu päiväksi esim. kun lapsi täyttää kaksi ja tuleekin tarvetta aikaisemmin palata töihin, niin voiko työnanataja kieltäytyä?
- Jos työnantaja kieltäytyy ottamasta aiemmin töihin, niin saako mennä jollekin toiselle työnantajalle töihin?

Kyllä varmaankin voi työnantaja kieltäytyä, jos aikoo sovittua aikaisemmin töihin, sillä useinhan hoitovapaalaisen tilalle palkataan uusi työntekijä, jolla on sopimus siihen saakka kunnes vakityöläinen palaa takaisin. Toiselle työnantajalle voi mennä töihin, jos se sopii työnantajalle.

2 kertaa saat anoa hoitovapaata 2kk ennen sen alkua haettava. Jos sulla on vakkaripaikka niin kai siinä sitä hoitovapaata tekee joku, jolloin sillä toisella on työsopimus siltä ajalta, että siksi en voi varmaankaan palata aiemmin. Ei ole syy purkaa sen sijaisen työsopparia. Voit aina mennä hoitovapaalla toiselle työnantajalle töihin....

Voiko mun mies jäädä hoitovapaalle ja saada samat rahat kuin jos minä oisin jäänyt? onko kellään mies jäänyt hoitovapaalle? miten työnantaja on suhtautunut?

Alkuperäinen kirjoittaja joku vaan:
Voiko mun mies jäädä hoitovapaalle ja saada samat rahat kuin jos minä oisin jäänyt? onko kellään mies jäänyt hoitovapaalle? miten työnantaja on suhtautunut?

Se raha on ihan kaikille sama. Ja jos mies hoitovapaalle haluaa jäädä, niin ei sitä työnantaja voi kieltää.

Mun mielestä työnantaja ei voi kieltää menemästä toiseen työpaikkaan siksi ajaksi.. Kysy liitosta! Meidän työpaikassa sijaisten työsopparissa lukee erityisehtona että kunnes vakituinen palaa takaisin töihin eli meillä onnistuu takaisin tulo etukäteenkin..

Mun mies jää kohta, työnantaja oli vähän ollut "pahalla" päällä mutta oli sitten ymmärtänyt olla iloinen miehen puolesta..

Alkuperäinen kirjoittaja Aes:

Se raha on ihan kaikille sama. Ja jos mies hoitovapaalle haluaa jäädä, niin ei sitä työnantaja voi kieltää.

Kiitos.

Mun mielestä työnantaja voi kieltää menemästä kilpailijalle töihin. Eli jos olet ravintolassa töissä niin toiseen ravintolaan ei saa mennä, mut taas esim. kauppaan vois mennä. Saatan olla kyllä väärässäkin.

Mulla on todella vmäinen esimies odottamassa töihin paluutani. Harmittaa vaan kun työ on koulutukseeni nähden hyväpalkkaista ja lomiakin muita työpaikkoja enemmän. Haluaisin siis pitää nykyisen paikkani. Esimies tai nainen vaan on uskomaton ja en tiedä miten mahdan uskaltaa ilmoittaa hoitovapaalle jäämisestä pidemmäksi aikaa. Mun pitää vaan alkaa kai ajattelemaan, että on muitakin vaihtoehtoja hätäpaikan tullen.

Yhteistyössä