hoitovapaalta "keikkailemaan"

Olen vakituisesta työstäni (kunta-ala) hoitovapaalla. Nyt sain kesken kaiken kuitenkin sijaisuuden toiselta työnantajalta ja otin sen vastaan. Pitääkö minun ilmoittaa työssäolostani vakituiseen työpaikkaani? Vai voinko rauhassa esim. hakea hoitovapaata lisää ja jatkaa silti töitä toisella työnantajalla (lapsi on 1-vuotias )? Mietin vaan että pitääkö nyt kun käytän hoitovapaata oikeastaan työntekoon niin hakea esim. jokin sivutoimilupa kuntatyönantajaltani?
 
Ota yhteys työn antajaasi, mun kaverilla kävi sillai kun oli hoitovapaalla töissä, on hoitsu, virassa oleva. ja meni tekemään keikkaa, hyvä ettei saannut varotusta! työn antajan mielestä on juuri siksi anottu, hoitovapaata ettei olla työssä ku hoidetaan lasta kotona.

Itse olen taas tehnyt koko ajan keikkaa hoitovapaalla, kun mulla ei ole vakipaikkaa, meillä on vaan ollut lastenhoitaja kotona, kunnalliseen hoitoon ei voi viedä.
 
archie
Minusta on jotenkin "moraalitonta" et ilmoittaa työnantajalleen että on hoitovapaalla ja sitten meneekin toisen työnantajan palvelukseen, varsinkin jos menee täysin samoihin tehtäviin. Miksi jäädä hoitovapaalle jos kerran pitää töihin mennä. :headwall:
 
kasilikossa suhisee
Minä varmistin työnantajaltani hoitovapaalle jäädessä, että on mahdollisuus keikailla. Työnantajana kaupunki.
Mutta suosittelen sinua varmistamaan asian omalta työnantajaltasi, sillä käytännössä voi olla kuntakohtaisia eroja.
Periaatteessa vapaa on myönnetty tiettyyn tarkoitukseen (hoitovapaa lapsen hoitoon), ja keikkaillessa tavallaan rikot työnantajasi kanssa tekemän sopimuksen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2006 klo 14:42 archie kirjoitti:
Minusta on jotenkin "moraalitonta" et ilmoittaa työnantajalleen että on hoitovapaalla ja sitten meneekin toisen työnantajan palvelukseen, varsinkin jos menee täysin samoihin tehtäviin. Miksi jäädä hoitovapaalle jos kerran pitää töihin mennä. :headwall:
Keikkailu on eri asia. Tekee vähmmän työtä ja silloin kuin haluaa. Turvaa toimeentuloa ja mahdollistaa hoitovapaalle jäämisen eli suurin osa ajasta lapselle.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2006 klo 20:42 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2006 klo 14:42 archie kirjoitti:
Minusta on jotenkin "moraalitonta" et ilmoittaa työnantajalleen että on hoitovapaalla ja sitten meneekin toisen työnantajan palvelukseen, varsinkin jos menee täysin samoihin tehtäviin. Miksi jäädä hoitovapaalle jos kerran pitää töihin mennä. :headwall:
Keikkailu on eri asia. Tekee vähmmän työtä ja silloin kuin haluaa. Turvaa toimeentuloa ja mahdollistaa hoitovapaalle jäämisen eli suurin osa ajasta lapselle.
Minustakaan se ei oikein ole sopivaa jäädä hoitovapaalle ja vastaanottaa töitä muualta.
Miksi jäädä yleensäkään hoitovapaalle jos tarvitsee toisen paikan turvatakseen toimeentulonsa?
Osittaiselle hoitovapaalle voi jäädä omasta työstään eli tehdä lyhyempää työaikaa.
Mutta jokainen tekee omalla tavallaan.

 



[/quote]

Minustakaan se ei oikein ole sopivaa jäädä hoitovapaalle ja vastaanottaa töitä muualta.
Miksi jäädä yleensäkään hoitovapaalle jos tarvitsee toisen paikan turvatakseen toimeentulonsa?
Osittaiselle hoitovapaalle voi jäädä omasta työstään eli tehdä lyhyempää työaikaa.
Mutta jokainen tekee omalla tavallaan.
[/quote]

no minä sain keikkailemalla enemmän epätyypillisenä työaikana ja lisäksi olin poissa vain kun lapsi nukkui. Eli hoitokin oli järjestetty. Osittainen hoitovapaa taas ei taloudellisesti mahdollista. lapsi olisi vietävä hoitoon.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2006 klo 17:16 annelie kirjoitti:
Vaikuttaako keikkailu äitiyspäivärahaan? Olen sairaanhoitaja ja mies vuorotyössä, joten voisin keikkailla, kun mieheni on kotona..
Ei vaikuta jos teet sen sunnuntaina, tai jos työ jakautuu kahdelle vuorokaudelle ja enemmän sitten sunnuntaille, niin katsotaan sunnuntaityöksi (näin sanoi yksi kelan virkailija). Mutta ainakin su saat olla töissä vapaasti. Veroprosentti toki korkeampi kuin jos olisit vain työssä.

Minulla ainakin mahdollisti yö-keikkailu kotona olon hieman pidempään, ei muuten varaa hoitovapaaseen.
 

Yhteistyössä