Hoitovapaalla osa-aika töihin toiselle työnantajalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja duunari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

duunari

Vieras
Onko kokemuksia että hoitovapaalla lähtis osa-aikatyöhön esim. vuokrafirman kautta? Saako niin edes tehdä? Onko työnantajasta kliinni vai voiko tuommoisen touhun evätä jostain syystä?

no työnantajan lupa pitää tietysti olla. sun vapaan/virkavapaan peruste on se että hoidat lasta kotona, jos siis teetkin jotain muuta kuin hoidat lasta kotona niin ei työnantajan tartte sulle sitä vapaata enää antaa. jos ei oo mikään kilpaileva yritys mihin oot menossa töihin niin lupa saattanee hellitäkin.

Itselläni ei kokemusta,mutta yks työkaveri tekee niin.. On siis hoitovapaalla vakiduunista,mutta tekee "keikkaa" toiselle työnantajalle (pääosin sillon kun miehensä vapaalla=hoitaa lasta). Vaki-työnantaja tietää asiasta eikä sanonu muuta kun että "hyvä että pidät ammattitaitoa yllä.."

Käsittääkseni tulisi kysyä lupa työnantajalta, jos haluaa olla hoitovapaalla, mutta työkennellä muualla. Näin ainakin itse tein, ja mulle järjestettiin omassa työpaikassa osittainen hoitovapaa joustavin työajoin :)

Joillakin aloilla ei saa tehdä kilpailevalle yritykselle tms, mutta saa tehdä jotain ihan eri työtä, tai vaikka eri paikkakunnalla. Jotkut tekee sijaisuuksia omallekin työnantajalle hoitovapaalla. Liitostakin voi tarkistaa, koska eri aloilla on eri käytännöt.

Käytännössä kai aika helppoa tehdä jotain pientä siitä mihinkään kummemmin ilmoittelematta, mutta olisi ainakin minusta ikävää palata omaan työpaikkaan, jos kuitenkin saisivat tietää minun olleen töissä muualla.

Yhteistyössä