S
sissi
Vieras
suomalaista "tasa-arvoa" parhaimmillaan tosiaan tuo ap:n tilanne. en tiedä itkeäkö vai nauraa. hyvä ap, miehesi vetää sinua kuin pässiä narussa, HERÄÄ!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Aakkis:Hei!
Mielestäni järjestelynne vaikuttaa tosi epäreilulta. Itse olen vanhempainvapaalla, saan kelalta n.2800 e vanhempainrahaa - verot kuussa. Mieheni palkka on jopa pienempi kuin vanhempainrahani, ja silti hän maksaa pääasiassa kulumme (ruoat, laskut, jne). Asumme asunnossani, jonka lainanlyhennyksiin käytän lähes koko vanhempainrahani, jotta saisin velan maksettua ennen kuin hoitovapaa alkaa. Mieheni jopa antoi minulle osan säästöistään rahalahjana, joilla pystyn noita lyhennyksiä lisäämään. Olemme avioliitossa, eikä meillä ole avioehtoa, joten yhteiseen pottiin kaikki ponnistelut menevät. Tarkoitus on siis, että kun jään hoitovapaalle (saanen tuolloin n. 500 e kuussa), en joudu enää maksamaan asuntolainalyhennyksiä ( 630 e kuussa) vaan voin käyttää hoitorahan omiin ja perheen yhteisiin kuluihin. Ennen lapsen tuloa mieheni maksoi puolet hoitovastikkeestani, ja muut kulut meillä meni suunnilleen puoliksi. Mitään varsinaista vuokraa en häneltä perinyt, eikä hänkään kun aiemmin asuin hänen asunnossaan vaan tuolloin minä maksoin hänelle hoitovastikkeesta puolet.
Saatko todella vanhempainrahaa noin paljon, eli enemmän, kuin normaalisti työssäkäyvä ihminen? Minä tuolloin en muuta tekisikään, kuin lapsia ja olisin kotona
Miten uskot noilla perheenne tuloilla saavan kotihoidontukea 500e? Saat ainoastaan perusosan n. 290e.
Teillähän se melko epäreilu tilanne on, että miehesi maksaa lähes kaikki, vaikka hänen palkkansa on pienempi, kuin on vanhempainrahasi.
Aakkis