Hoitotädin v***lu pisti niin vihaksi, että soitin päivähoidonohjaajalle!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hankala vanhempi?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hankala vanhempi?

Vieras
Joka viikko hoitopaikan tädit (lähinnä aina yksi ja sama) tenttaavat että koska tuodaan ja voisiko tänään hakea yhtään aiemmin ettei heille tule ylitöitä jne. Toimitamme heille lasten hoitoajat aina vähintään neljäksi viikoksi eteenpäin ja niistä pidetään kiinni, joskus tilanteen salliessa haemme lapset aiemminkin. Huviksemme emme lasten hoitopäivää pitkitä. Olen asiasta ennenkin täällä paasannut, joku ehkä muistaa...

Viimeinen niitti oli tänä aamuna, kun toinen hoitajista sanoi, eikö tänään voisi yhtään aiemmin hakea kun hänelle tulee tänään niiiin pitkä päivä muuten. Sanoin, etten voi taata miehen ehtivän töistä siihen aikaan kuin tämä hoitaja haluaisi ja itse olen koulussa klo16 asti. Hoitaja totesi, että "teidän täytyy varmaan kohta toimittaa työvuorot ja lukujärjestykset xx:lle" (tarkoitti päivähoidonohjaajaa). Ei siis luota siihen, että mieheni on ihan oikeasti töissä ja minä koulussa siihen aikaan kun on ilmoitettu!! :o

Päivähoidonohjaaja sanoi, että meille on ihan selkeästi sovittu hoitoajat (hoitosopimuksessa) ja lupasi ottaa asian puheeksi hoitajien kanssa. Hyvä! Vaan tuleekohan nyt vielä enemmän v***lua niskaan kun olen ollut yhteydessä ns. ylemmälle tasolle... :(
(Oli mulla ohjaajalle muutakin asiaa, mutta sainpahan sanottua samalla tuon koko kevättä piinanneen asian)

Onhan tuo nyt naurettavaa, että jos hoitoajat on sovittu ja he tietävät 4 viikkoa etukäteen varautua niihin niin pitää rutista. Kyllä miehen pitää saada rauhassa olla töissä ja sinun koulussa.

siis sehän on niiden työ olla siellä silloin kun lapsi on siellä. ei ne siellä koristeena ole. ja kun kerta oot ilmoittanu että milloin lapses on siellä niin niillä ei oo mitään syytä marista ja murjottaa.
oikein teit!

meultä ei ole koskaan kysytty milloin haet lapsesi pois tai tuot. tiesin itse raamit jos vein 8.30 ennen lapseni sai aamupalan ja päiväkoti menee kiinni kklo 7.15 joten ennen sitä haettava. Minusta on myös arveluttavaa toimitella omia työvuoroja päiväkoteihin, itse toimittaisin lapsen hoitoajat, mitkä voi erota jonkun verran omista työvuoroistani. Kyllä vanhemmilla täytyy olla joustoa sen verran, että voi kipasta kaupassa tai parturissa työpäivän jälkeen ja sitten vasta mennä hakemaan lapset.

Hyvä että täältäkin saa ymmärrystä :)
Hoitaja sanoi, että kun hän on tullut tänään jo 6.15, kun eka lapsi mennyt hoitoon ilmeisesti 6.30. Meinasin sanoa, että kait sinä senkin tytön äidille purnasit myös että mitä niin aikaisin lastaan hoitoon tuo :whistle:

Juu, kannattaa valittaa, mikäli valittamisen aihetta on :) .
Minäkin valitin aikanaan yhdestä tarhan tädistä, kun puuttui henkilökohtaisiin asioihimme, jotka eivät kuulu pätkääkään tarhan tädille :kieh: .
Asiaan puututtiin heti. Sain hankalan ämmän maineen (tältä eukolta ), mutt ei hidasta mun menoo... :D
Tuon elämäänsä kyllästyneen tädin esimies on huippukiva ja tarttuu kyllä ongelmakohtiin, jos niitä ilmenee.
Asiasta saa sanoa!! :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja meiltä:
meultä ei ole koskaan kysytty milloin haet lapsesi pois tai tuot. tiesin itse raamit jos vein 8.30 ennen lapseni sai aamupalan ja päiväkoti menee kiinni kklo 7.15 joten ennen sitä haettava. Minusta on myös arveluttavaa toimitella omia työvuoroja päiväkoteihin, itse toimittaisin lapsen hoitoajat, mitkä voi erota jonkun verran omista työvuoroistani. Kyllä vanhemmilla täytyy olla joustoa sen verran, että voi kipasta kaupassa tai parturissa työpäivän jälkeen ja sitten vasta mennä hakemaan lapset.
Niin no.. jos vanhemmilla on kerran vara vaatia joustoa niin sitten ei pidä vetää herneitä nenään jos hoitajat joskus pyytävät hakemaan lapsen aiemmin.. :whistle: Ennenkuin subjektiivinen hoito-oikeus tuli niin päivähoito oli nimenomaan sitä varten että vanhemmat pystyvät käymään töissä ja lapset noudettiin heti töiden päätyttyä. En tiedä miten monella vanhemmalla on käsitys hommasta mutta esim. perhepäivähoidossa voi olla niin että kun kerran on hoitoajaksi ilmoitettu esim. klo 9-15 niin lapset saatetaankin tuoda jo klo 8 "kun nyt kumminkin täällä olet ja mulla on menoa" -ja hakea lapsi joskus klo 16 jälkeen "kun oltiin shoppailemassa eikä millään meinattu muistaa".. Eikä näitä tunteja sitten voi sinne lisätä pph itselleen työtunneiksi. En tiedä onko lainsäädäntö nykyään toinen mutta pari vuotta sitten tällä paikkakunnalla meni homma noin.

Se on totta että pk:n työntekijöillä ei ole oikeutta pyytää jatkuvasti hakemaan lasta aiemmin mutta en vetäisi herneitä nenään jos se muutaman kerran tapahtuu. Ap on toiminut juuri niinkuin pitääkin.

Sä maksat siitä että sun lapsi on sielä sen sovitun ajan hoidossa. Se ei tasan enempää kuulu hoitajille, missä te sen hoitoajan vietätte. Vaikka kotona makaisitte niin se ei kuulu hoitajille.
Hyvä että laitoit asiaa eteenpäin!

Jos sopimuksessa on hoitoaika saat sen puitteissa lapset hoidossa pitää.
Ei tarvitse yhtään aikaisemmin hakea vaikka mahdollisuus.Mutta niitä hoitoaikoja pitää myös itse noudattaa.

Mä en ymmärä tollasta nipottamista hoitoajasta, kun kerran olette jo etukäteen -ja peräti 4 viikoksi- toimittaneet hoitoajat... Taitaa olla täteillä burnis päällä... Toimit ihan oikein! Jos hoitotäteillä ongelmia omien työaikojensa kanssa, myös se kuuluu "ylemmän tason" ongelmaksi, ei perheiden!

Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
[
Niin no.. jos vanhemmilla on kerran vara vaatia joustoa niin sitten ei pidä vetää herneitä nenään jos hoitajat joskus pyytävät hakemaan lapsen aiemmin.. .

Jospa ne hoitajatkin toimittais sitte toiveensa neljä viikkoa etukäteen..?

Jos päiväkoti on auki kun viet lapsen ja auki kun haet häntä, ei ole mitään syytä nipottaa. Eri asia on jos hoitajat joutuvat jatkuvasti päivystämään päiväkodin aukioloaikojen ulkopuolella lapsen vuoksi. Miten on, tekstistä ei selvinnyt sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hoitaja :
Jos päiväkoti on auki kun viet lapsen ja auki kun haet häntä, ei ole mitään syytä nipottaa. Eri asia on jos hoitajat joutuvat jatkuvasti päivystämään päiväkodin aukioloaikojen ulkopuolella lapsen vuoksi. Miten on, tekstistä ei selvinnyt sitä.

Ryhmikseen taitaa ensimmäinen lapsi tulla 6.30 ja viimeisen lähtöaikaa en tiedä.
Meidän hoitosopimuksessa hoitoaika on 7.30-16.30 ja lapset ovat hoidossa tuon ajan sisällä (ennakkoon ilmoitettu hoitoajat moneksi viikoksi eteenpäin). Yleensä ovat hoidossa 7.30-15 tai 8-16 tai 8-16.30. Ihan riippuen miehen työvuoroista ja omasta lukujärjestyksestäni.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hoitaja :

Ryhmikseen taitaa ensimmäinen lapsi tulla 6.30 ja viimeisen lähtöaikaa en tiedä.
Meidän hoitosopimuksessa hoitoaika on 7.30-16.30 ja lapset ovat hoidossa tuon ajan sisällä (ennakkoon ilmoitettu hoitoajat moneksi viikoksi eteenpäin). Yleensä ovat hoidossa 7.30-15 tai 8-16 tai 8-16.30. Ihan riippuen miehen työvuoroista ja omasta lukujärjestyksestäni.

Se mitä sopimuksessa on kirjattu hoitoajaksi on aika jonka puitteissa saat lastasi siellä pitää.

Yhteistyössä