Hoitopöytä turhako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bibo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Bibo

Jäsen
27.06.2007
372
0
16
Tuosta toisesta ketjusta bongasin. Onko hoitopöytä mielestänne tarpeellinen? Meillä sellainen on (saatiin kaverilta, ihan sellainen yksinkertainen muovinen "teline" ), mutta musta tuntuu, että sitä en tule käyttämään. Tuntuisi, että mielummin vaihdan vaipat sängyllä, lattialla tms. Eka lapsi siis vasta tulossa.

Meillä on ainakin ollu erittäin tarpeellinen. En mä saa pojalle vaippaa vaihdettua missään sängyn päällä tai sohvalla, sehän lähtee kun nato ohjus karkuun. Ikää on 1v3kk

Mulla ei olisi selkä kestänyt muuten. Ja kun tyttö kasvoi niin hoitopöytä oli ainoa paikka missä ei yrittänyt koko ajan kääntyä vaippaa vaihdettaessa.

Miusta se oli kyllä tarpeellinen. Meillä oli sellanen taso, missä oli laatikost alla. Siellä oli hyvä säilyttää vaippoja ja vaatteita ym. En olis antanu pois! =) Ei tarvinnu selkä köyrys vaihdella vaippoja.

Kyllä minusta hoitopöytä oli ihan tapeellinen. Siinä oli vauvan tavarat, vaipat sun muut lähellä. Ja jos muoviselle alustalle lirahti pissat, niin huuhtoi vaan sitten. Jos sängyllä esim. vaihtaa vaippaa, niin saattaa mennä lakanatkin vaihtoon :D

esikoisen kaa mulla oli semmonen teline ja se oli mun mielestä ihan turha. vie paljon tilaa ja yhtä hyvin sujui vaipanvaihto sängyllä. kakkosen ja kolmosen kanssa oli semmonen pehmee alusta joka meni hyvin kaappiin...kaikki tarpeelliset; septidiinit, vanupuikot, vaipat..jne. pidin korissa.

...ja lisään vielä, ettei sen ole pakko olla mikään jättikokoinen 'lipastomalli' vaan meilläkin oli kokoontaitettava metallisysteemi, jossa muovinen kangas päällä. Hyvin ajoi asiansa.

Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa ruusunen:
ekallla lapsella käytin niin kauan kuin hän mahtui siihen, toisilla en.. vaippaa vaihdeltiin sängyssä, lattialla ym.

Meillä sama juttu, paitsi, että käytin kahdella ekalla, mutta kaks jälkimmäistä hoidettiin sängynpäällä. Eikä rasita selkää, kun istuu itse siihen sängyn reunalle.

Joo, tota selkä hommaa oon miettinyt, että kärsiikö se pahasti jos sängyllä/lattialla kyykistelee. Mut siltikin tuntuu kyllä turhalta, onneksi se pöytä o meillä kokoontaitettava, että voi sitten laittaa aina seinän viereen niin ei vie tilaakaan. No, senhän näkee sitte kun itse lasta hoitaa :)

juu, meillä on ollut semmoinen laatikostotyyppinen, tosin miehen itserakentelema systeemi kummallakin, siinä on ollut tilaa sekä vaatteille, että kaikille hoitotarvikkeille =) olen tykännyt ja se on ollut kiva, kun on ollut just mulle sopivan korkuinen, pitkä kun olen, semmoinen kaupan normikaapisto ei olisi sopinutkaan... eli ei ole meillä ollut turha, käytetty n.8kk ikään asti =)

Esikoisella oli hoitopöytä, oli erittäin tarpeellinen. Kuopuksella nyt häkkiksen päällä siirrettävä painava hoitotaso joka hankala mutta tarpeellinen. Voi kun tänne mahtuis ihan hoitopöytä niin ois jees. Ankeeta kun tulee tilanteita et joudun nostaan yhellä kädellä ton ison ja painavan itsetehdyn puisen hoitotason pinniksen päälle ja siihen sit pehmuke ja alukangas. :/ ja tyttö toisessa kädessä.
En tod vaihtais vaippoja, pukis ym lattialla (koirankarvoissa, pölyssä ja etenkin vedossa!), ja sänky niin matala että selkä siinä menis.
Olen erittäin lujaa hoitopöydän kannattaja!!!! :wave: :wave: :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
ekallla lapsella käytin niin kauan kuin hän mahtui siihen, toisilla en.. vaippaa vaihdeltiin sängyssä, lattialla ym.

Meillä sama juttu, paitsi, että käytin kahdella ekalla, mutta kaks jälkimmäistä hoidettiin sängynpäällä. Eikä rasita selkää, kun istuu itse siihen sängyn reunalle.

Just noin mietin itsekin, että jos tekee niin tuskin selkä siitä hajoo, ehkä.

Itse olen alle 160-senttinen, joten korkeus on selälleni juuri sopiva. Pöytä on tarpeeksi leveä, että siihen mahtuu vaipat ja tarvikkeet. Lisäksi pöydän toinen pää toimii mulla yöpöytänä. Meillä kanssa hoitopöytä on ainoa paikka, missä tyttö ei niin helposti yritä paeta vaipan alta.

Alkuperäinen kirjoittaja Bibo:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:

Just noin mietin itsekin, että jos tekee niin tuskin selkä siitä hajoo, ehkä.

Kyllä mulla ainakin oli selkä välillä niin kipeä, että sängyn laidalla istuminen olis ollu huonompi kuin seistä hoitopöydän ääressä.

Yhteistyössä