hoitoon meno

Mitä tehdä, kun kolmevuotias kieltäytyy menemästä hoitoon? Syksyllä aloitettiin hoitopaikassa ja kavereita on samanikäisiä. Yksi täti on kummallinen, mielestäni itsekeskeinen, vaihdevuosivainen, pätemisentarpeessa kovasti oleva, josta poika, enkä minä tykkää. Mutta en ole tykkäämisen puutetta näyttänyt pojalle. Epäilen tämän tädin käytöstä poikaa kohtaan. Olen muilta kysellyt kyllästymiseen saakka, mikä siellä mättää, mutta ei kuulemma mikään. Henkilökunta siellä on vaihtunut taajaan, sijaisia tulee koko ajan lisää, eli tätejä siellä on mielestäni liikaakin.
Poika on vahvatahtoinen, olen kysynyt mikä mättää nyt, mutta selvää vastausta en ole saanut. Ulosanti pojalla ei ole mitenkään hyvä.

Ongelma vain tuntuu pahentuvan aamu aamulta, takertuu minuun ja ryhtyy itkemään. En luota tätien puheisiin, tiedän että näillä on se ongelma, ettei kerrota että meillä on mikään vinossa, jottei äiti huolestu.

sussu79
Nii, meillä poika alkoi syksyllä kun täytti 3 käymään seurakunnan kerhossa 2h kerrallaan ja nyt sitten joulun jälkeen laittoi stopin, ei mene, eikä sano mitään syytäkään. Luullakseni se kyllä meillä johtuu siitä kun pikkusisko 1v saa jäähä kotiin, mustasukkaisuutta.

asiaa ei saisi vähätellä vaan koko perheen mielenrauhan takia asia täytyy ottaa kunnolla puheeksi päiväkodissa, sillä ei lapsi turhaan pistä stoppia hoitoon menolle, mikäli kaikki on kunnossa.jos asia ei selviä päiväkodin tätien kanssa keskustelemalla ja molempia osapuolia tyydyttävällä tavalla, ottaisin yhteyttä päiväkodin johtajaan. Oma esikoiseni teki aikoinaan stopin hoitoon menolle ja selvisi, että hänen ja yhden tädin välillä ei synkannut lainkaan. kuopus menee todella mielissään hoitoon ja haluaisi mennä sinne jopa viikonloppuisin, mutta tädit ovatkin ko. paikassa todella ammattitaitoisia ja ihania. ihmisiähän ne vaan on päiväkodin tätsytkin, joten joukkoon mahtuu sekä mukavbia että vähemmän mukavia. Selvitä asia pikimmiten !!!

Hei johku: mitäs sitten teit kun selvisi että heillä ei synkannut? Saitko jostakin apua? Nämä päiväkotien tätsyt tuntuvat olevan kovasti herkkänahkaista porukkaa, toiveita tms. ei saa esittää, lapsen viihtymisestä kysymiseenkin suhtaudutaan nihkeästi. Ja tässä tapauksessa hoitajan käytös on ollut todella kummallista, en kaikkia viitsi tähän kirjoittaa. Tarina on jatkunut niin, että lapsi itkee jo matkalla ja jää itkemään lattialle. Päiväkodin vastaavan mielestä ei ole syytä huoleen!

vaatelias äiti
meillä samansuuntaista käytöstä päiväkodin puolelta ja heidän mielestään olisi perheen otettava yhteys perheneuvolaan. olen yrittänyt selittää päiväkodin henkilökunnalle, että lapsen itkuisuus johtuu jostain, mikä on päiväkodissa ja haluaisin monisanaisemman selostuksen päivästä, kuin vain huono päivä/ hyvä päivä. onko kokemuksia perheneuvolasta? :hug: :hug:

otin todella kovan kannan asiaan ja sanoin että asia on selvitettävä. huomautin että päiväkodissa on ammattikasvattajia, joiden kaikkien täytyy olla tasapuolisia ja ammattimaisesti käyttäytyviä AIKUISIA ihmisiä ja siitähän heille maksetaan, itsehän ovat ammattinsa valinneet ja jos ei ko. ammatissa viihdy, täytyy vaihtaa alaa.Päiväkodin tätejä ei kannata alkaa orjailla eikä pelätä, että jos asioista aletaan huomauttaa että vaikuttaisi lapsen hoitoon enemmänkin. otin päiväkodin johtajaan yhteyttä ja järjestyi keskusteluaika, jossa olivat läsnä ko. hoitaja ja toinen samasta ryhmästä oleva hoitaja sekä päiväkodin johtaja. Ko. hoitajan käytös muuttui mutta lapsen ei, hän ei enää viihtynyt päiväkodissa koska oli saanut ikävän kokemuksen, joten vaihdoin päiväkotia muutaman kk:n kuluttua ja sen jälkeen alkoi taas sujua. Tsemppiä, puolusta lapsesi oikeutta turvalliseen päivähoitoon !!!

Toimit aivan oikein johku!

Kuka sitä lastasi puolustaa, jollet sinä! Päiväkodin henkilökunta on tosiaankin paikalla ihan sitä lasta varten, ja heidän tehtävänään on saada lapsi tuntemaan olonsa turvalliseksi.

Kumma juttu, että tuollaisia itsekkäitä ja omahyväisiä ammattikasvattajia vielä löytyykin... harmittaa ammattikunnan puolesta :(

Kiitos vastauksista. Tämä nimenomainen hoitaja mm. kertoi minulle hoitoa aloitellessamme, kuinka hän on kuuluisa siitä siitä, että häntä pelätään. Ilmeisesti alkuperäinen syy on nyt siinä, että en ole häntä suostunut kumartelemaan ja mielistelemään.
Minulta on voimat lopussa, työt tekemättä ja päivähoidosta vastaava ei ole vaivautunut minulle vastaamaan. En käsitä mitä teen!

Yhteistyössä