hoitomaksut 2 lapsesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jonna79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Varmaanki koko päivä maksu. Eli täys määränen on 200e ekasta ja toisesta 180e.
Ainaki täällä meillä 16pvä kk on raja ettei mene koko päivä maksu, siis koko kuulta... Siis alle 16 päivästä menee "päivämaksun mukaan"........

ohhoh... vaikka tuo hiotomaksu on toisaalta halpa niin on se kyl kuitenkii kallista. Näillä hoitajan palkoilla ja vielä kun olen puolikkallla toimella niin ei varmaan kannata lähteä edes töihin. Ei paljon rahallisesti häviä jos kotiin jää...

Näinhän se on, että vaikka se hoitomaksu ei kata sitä koko kulua, vaan yhteiskunta tulee vastaan, niin tavallisella palkalla (noin 2000 tai alle /brutto) saa kyllä tarkkaan laskea jo kahden lapsen maksujen kanssa, että kannattaako työt, vai onko kotihoidontuki ihan yhtä hyvä vaihtoehto. Varsinkin jos kunnassa kuntalisä.

(Sitten tietysti kun nuorin lapsi 3v, kaikki tulot aina plussaa.)

No kodinhoito tuki on ihan peestä... Voin sanoa rehellisesti että me ei pärjätä vaikka ukolla hyvät tulot onki. Mutta jou 200e sama kun heittää mäkeen........

Mutta sekin totta että työnteko ei kannata. Mulle jää saman verran käteen kuin nyt työttömänä ollessa... Ehkä jopa paremmin.
Olen useelle työlle sanonu ei kiitos kun ei kannata... Vielä vuosi että keskimmäinen lähtee eskariin, niin sitte ehkä jopa kannattaa!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2006 klo 19:17 katiaana kirjoitti:
No kodinhoito tuki on ihan peestä... Voin sanoa rehellisesti että me ei pärjätä vaikka ukolla hyvät tulot onki. Mutta jou 200e sama kun heittää mäkeen........

Mutta sekin totta että työnteko ei kannata. Mulle jää saman verran käteen kuin nyt työttömänä ollessa... Ehkä jopa paremmin.
Olen useelle työlle sanonu ei kiitos kun ei kannata... Vielä vuosi että keskimmäinen lähtee eskariin, niin sitte ehkä jopa kannattaa!!

Kotihoidontuki mulla hoitolisineen ja kuntalisineen kahdesta on vähän yli 500. Eihän se toki paljon ole, mutta molempien hoitomaksut kun nettopalkasta vähentää, niin jää noin 1000 euroa, ja se työssäkäyminen maksaa, kun pitäisi toinen auto laittaa ja ylläpitää.

Työsskäynnin ja kotihoidontuen erotus tässä elämänvaiheessa, kun on kaksi lasta, on niin olemattoman pieni, että en edes mieti lasten hoitoon laittamista ennen kuin nuorin 3v. Ei pääse rikastumaan oli töissä tai kotona, kun kaksikin lasta on...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2006 klo 14:08 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2006 klo 19:17 katiaana kirjoitti:

Kotihoidontuki mulla hoitolisineen ja kuntalisineen kahdesta on vähän yli 500. Eihän se toki paljon ole, mutta molempien hoitomaksut kun nettopalkasta vähentää, niin jää noin 1000 euroa, ja se työssäkäyminen maksaa, kun pitäisi toinen auto laittaa ja ylläpitää.

Työsskäynnin ja kotihoidontuen erotus tässä elämänvaiheessa, kun on kaksi lasta, on niin olemattoman pieni, että en edes mieti lasten hoitoon laittamista ennen kuin nuorin 3v. Ei pääse rikastumaan oli töissä tai kotona, kun kaksikin lasta on...

No mä en saa lisä osaa kun mihel muka niin hyvät tulot. että se perusosa, 350e vai mitä se on ja siitä verot.........
meillä 3 muksua, kallista niitä on viedä hoitoon mutta siltiki jää enempi kätten, jos tienaan 1000e kk (esim) ja maksan esim 500e hoitomaksuu.... no vaivanpalkka ei järin suuri, mutta ei kodinhoitotuella elätä 5 hengen perhettä, ainakaa meillä!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2006 klo 18:26 vieras kirjoitti:
Näinhän se on, että vaikka se hoitomaksu ei kata sitä koko kulua, vaan yhteiskunta tulee vastaan, niin tavallisella palkalla (noin 2000 tai alle /brutto) saa kyllä tarkkaan laskea jo kahden lapsen maksujen kanssa, että kannattaako työt, vai onko kotihoidontuki ihan yhtä hyvä vaihtoehto. Varsinkin jos kunnassa kuntalisä.

siis herranjumala, saako joku 2000ekk. no sillähän menee vaikkaKUUHUN............ :kieh:

JA VIELÄ VALITATTE.
TEIDÄN PITÄISI JOSKUS KOKEA KÖYHYYS....................................

Tiesithän että jos veisit lapsesi yksityiseen pphoitoon,saisit pitää kotihoidontuen?tais saisit molemmista yksityisenhoidotukea, joka on 137,33e/lapsi. Ja lisäksi mahdolliset kuntalisät.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2006 klo 10:06 tuikku kirjoitti:
maksan 2 kokopäivätarhamaksuja 1500/kk joten kovasti pitää töitä tehdä että saa maksettua sen, jos ne oliskin 200 niin en valittais.
Onko kyseessä yksityinen päivähoito? Etkö saa maksuun tukia Kelasta?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2006 klo 17:28 Milla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2006 klo 10:06 tuikku kirjoitti:
maksan 2 kokopäivätarhamaksuja 1500/kk joten kovasti pitää töitä tehdä että saa maksettua sen, jos ne oliskin 200 niin en valittais.
Onko kyseessä yksityinen päivähoito? Etkö saa maksuun tukia Kelasta?
en saa, asutaan ulkomailla ja kyseessä on yksityinen tarha. kolmas tekee tuloaan mutta ei ole sitten varaa varaa 2000/kk tarhamaksuihin.
kaikkiin tarhoihin, myos yksityisiin on 7-12 kk jonotus.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2006 klo 20:32 maukunen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2006 klo 18:26 vieras kirjoitti:

siis herranjumala, saako joku 2000ekk. no sillähän menee vaikkaKUUHUN............ :kieh:

JA VIELÄ VALITATTE.
TEIDÄN PITÄISI JOSKUS KOKEA KÖYHYYS....................................

Vai kuuhun. Meillä menee ihan vuokraan ja ruokaan ja vakuutuslaskuihin rahat. Tuosta 2000 euron bruttopalkasta kun jää verojen jälkeen noin 1500. Yhteiskunnan tuilla jos eläisi, jäisi suunnilleen samanverran käteen pikkulapsiperheellä kuin jää työssäkäyvällä keskituloisella pikkulapsiperheellä. Meidän perhe-lehdessä oli pienituloisista juttua ja tulonsiirtojen jälkeen tulot olivat samaa luokkaa kuin työssäkäyvillä keskituloisilla perheillä.

ei jää kauaksi tuosta 2000? minunkaa palkkatulo bruttona, käteen jää "yhteiskunnallisten velvoitteiden" jälkeen max 1350:-. Siitä pois autolaina, hoitomaksut, sähkö, vesi, vakuutukset, puhelimet, remonttilainan lyhennys (ikkunat, nyt tänne ei talvella jäädy...) muut laskut... Ruokaan ja vaatteisiin jää hyvällä säkällä 300?/kk (nyt siis vielä yhden lapsen kans....) Sillä ei ihan vielä kuuhun pääse... :/

Uusimmat

Yhteistyössä