Mä olen vähän toista mieltä. Mun tuntemat naiset saa kuussa käteen 1000-1200 euroa. Tästä kun maksaa kahden lapsen hoitomaksun (joka siis ensi vuonna hipoo 600 ?) jää käteen 400-600?.Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:minusta ihan kohtuullista. minusta suomessa on halpa päivähoito kun mitä olen ulkomailla asuvien kanssa jutellut ja aiheesta lukenut. meillä 2 tarhassa, joten tällä hetkellä 443/kk. ei ole iso raha lapsen hoidosta per päivä.
No tuossatapauksessa pitää miehellä olla palkkaa, koska ei muuten tule maksimisummaa maksettavaksi. Pitää olla yhteistulot kuitenkin reippaasti yli 3000e, eikä ainakaan yhden tuloilla tuo ylity, jos on noin heikko palkka naisella.Alkuperäinen kirjoittaja sef:Mä olen vähän toista mieltä. Mun tuntemat naiset saa kuussa käteen 1000-1200 euroa. Tästä kun maksaa kahden lapsen hoitomaksun (joka siis ensi vuonna hipoo 600 ?) jää käteen 400-600?.Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:minusta ihan kohtuullista. minusta suomessa on halpa päivähoito kun mitä olen ulkomailla asuvien kanssa jutellut ja aiheesta lukenut. meillä 2 tarhassa, joten tällä hetkellä 443/kk. ei ole iso raha lapsen hoidosta per päivä.
Ei ole niin mitään järkeä mennä töihin siten, että hoitomaksujen jälkeen jää kuussa käteen huomattavasti vähemmän, kuin mitä saa jos on kotona lasten kanssa nostaen ansiosidonnaista.
Mutta jos on noin pienet tulot niin ei mitenkään voi olla noin suuret maksut. Eihän kaikilta mene tota maksimia.Alkuperäinen kirjoittaja sef:Mä olen vähän toista mieltä. Mun tuntemat naiset saa kuussa käteen 1000-1200 euroa. Tästä kun maksaa kahden lapsen hoitomaksun (joka siis ensi vuonna hipoo 600 ?) jää käteen 400-600?.Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:minusta ihan kohtuullista. minusta suomessa on halpa päivähoito kun mitä olen ulkomailla asuvien kanssa jutellut ja aiheesta lukenut. meillä 2 tarhassa, joten tällä hetkellä 443/kk. ei ole iso raha lapsen hoidosta per päivä.
Ei ole niin mitään järkeä mennä töihin siten, että hoitomaksujen jälkeen jää kuussa käteen huomattavasti vähemmän, kuin mitä saa jos on kotona lasten kanssa nostaen ansiosidonnaista.
Tätä mäki harkitten mutta ei ole kiva ellei saa töitä kun muksut ovat menneet koulutielle.Alkuperäinen kirjoittaja sef:Ja sitten ihmetellään, miksi ihmiset ovat mieluummin työttömänä kotona, kuin menevät töihin.
Siihen lasketaan myös miehen tulot mukaan, ja ei paljo kannata mennä tosiaan töihin, mulla on vielä pitkä työmatkakin, palkka tosin on vähän parempi.Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:Mutta jos on noin pienet tulot niin ei mitenkään voi olla noin suuret maksut. Eihän kaikilta mene tota maksimia.Alkuperäinen kirjoittaja sef:Mä olen vähän toista mieltä. Mun tuntemat naiset saa kuussa käteen 1000-1200 euroa. Tästä kun maksaa kahden lapsen hoitomaksun (joka siis ensi vuonna hipoo 600 ?) jää käteen 400-600?.Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:minusta ihan kohtuullista. minusta suomessa on halpa päivähoito kun mitä olen ulkomailla asuvien kanssa jutellut ja aiheesta lukenut. meillä 2 tarhassa, joten tällä hetkellä 443/kk. ei ole iso raha lapsen hoidosta per päivä.
aivan, munkin mielestä olisi ok nostaa tuota ylintä maksuluokkaa hyvätuloisille.Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:No kai ne tulorajat sitten nousee? Pakkohan niitten on! Mun mielestä maksuissa ei oo vikaa, vaan tulorajoissa. Keskituloiset ovat tiukoilla noitten maksujen kanssa.
No eipä muutaman kympin halvempi maksu apljo lohduttaisi.Alkuperäinen kirjoittaja hmm:aivan, munkin mielestä olisi ok nostaa tuota ylintä maksuluokkaa hyvätuloisille.Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:No kai ne tulorajat sitten nousee? Pakkohan niitten on! Mun mielestä maksuissa ei oo vikaa, vaan tulorajoissa. Keskituloiset ovat tiukoilla noitten maksujen kanssa.
Tietenkin miehellä on palkka. Tuo reippaasti yli 3000 taitaa olla brutto sillä me ainakin maksoimme korkeinta hoitomaksua eikä meidän nettotulot olleet yli 3000?...bruttotulot taas ovat yli tuon.Alkuperäinen kirjoittaja NÄIN ON NÄREET:No tuossatapauksessa pitää miehellä olla palkkaa, koska ei muuten tule maksimisummaa maksettavaksi. Pitää olla yhteistulot kuitenkin reippaasti yli 3000e, eikä ainakaan yhden tuloilla tuo ylity, jos on noin heikko palkka naisella.Alkuperäinen kirjoittaja sef:Mä olen vähän toista mieltä. Mun tuntemat naiset saa kuussa käteen 1000-1200 euroa. Tästä kun maksaa kahden lapsen hoitomaksun (joka siis ensi vuonna hipoo 600 ?) jää käteen 400-600?.Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:minusta ihan kohtuullista. minusta suomessa on halpa päivähoito kun mitä olen ulkomailla asuvien kanssa jutellut ja aiheesta lukenut. meillä 2 tarhassa, joten tällä hetkellä 443/kk. ei ole iso raha lapsen hoidosta per päivä.