Hoitolisä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaihtelevat tulot
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vaihtelevat tulot

Vieras
Ollaan pienituloinen perhe ja nyt olen jäämässä hoitovapaalle. Muita tuloja minulla ei tule olemaan kuin tuo kotihoidontuki. Miehellä pienet ja vaihtelevat tulot. Tulemme ilmeisesti saamaan tuota hoitolisää, joka pienituloisille tarkoitettu.

Miten olette muut toimineet, joilla tulot vaihtelevat? Miten ilmoitan miehen tulot tuohon hakemukseen? Jaanko viime vuoden tulot 12:sta ja se on sitten kuukausitulo vai miten se menee?

Mä hain hoitolisää, mutta miehellä vaihtelee tosi paljon tulot kuukausittain kun välillä on niin paljon ylitöitä. Piti toimittaa miehen palkkakuiteista kopiot puolelta vuodelta taaksepäin. Niistä sitten laskettiin keskitulo ja sen mukaan hoitolisä.

Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
Mä hain hoitolisää, mutta miehellä vaihtelee tosi paljon tulot kuukausittain kun välillä on niin paljon ylitöitä. Piti toimittaa miehen palkkakuiteista kopiot puolelta vuodelta taaksepäin. Niistä sitten laskettiin keskitulo ja sen mukaan hoitolisä.

Miehen tulot on nyt ollut paremmat joulukuussa ja tammikuussa, mutta nyt tulot tulevat vielä tippumaan. Onpa harmi, jos noiden mukaan nyt katsotaan. On kyllä hankala homma tämäkin. ;)

Miehellä ei tulot kamalasti vaihtele, mutta mä ilmotin sinne sen mitä se tulee maksimissaan yleensä tienaamaan (joskus saattaa tienata vähemän, oikeastaan koskaan ei enempää ) ja se kelpas + palkkakuitti.

hoitolisä hakemukseen pistät viimeisen palkka laskelman eli viime vuoden viimeisen jos nyt oot hakemassa sitä hoito lisää siittä laskevat sitten tulot per kk
voit hakee muuten muutosta myöhemmin vaikka maaliskuussa niin on pidemmänb aikavälin laskenta ja saat takautuvasti jo oot saanu liian vähän

No en tiedä mille ajalle olen hakemassa hoitovapaata. :) Anteeksi jos pitää vääntää rautalangasta. Mutta mitä siis laitan tuohon päättymisajankohtaan, kun tiedän vain tuon aloitusajankohdan?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No en tiedä mille ajalle olen hakemassa hoitovapaata. :) Anteeksi jos pitää vääntää rautalangasta. Mutta mitä siis laitan tuohon päättymisajankohtaan, kun tiedän vain tuon aloitusajankohdan?

Siihen laitetaan alku ja loppuajankohta.
Esim.mulla loppumisaika on 15.11.09,alkua en muista.
Ja laitan jatkon sitten jollen mene töihin.
No en kuitenkaan varmasti tiedä voiko laittaa vain aloituspäivän.

no jos sulla on työpaikka mihin palata niin haet vaikka vuodeksi kerrallaan tai miten oletkin työnantajan kanssa sopinut esim. alkaa 1.2.009 ja päättyy 1.2.2010 koska senhän voi sitten taas uusiksi hakea jollet halua mennä vielä töihin.

jos taas sama tilanne kun mulla ettei oo töitä mihin palata niin hain suoraan sen siihen asti kun poika täyttää 3v joka vuosi ne sieltä sen tarkistaa kuitenkin.

eli jos lapsi täyttää 3 esim 25.4.2011 niin pistät loppumaan sen silloin

Alkuperäinen kirjoittaja witchi:

no jos sulla on työpaikka mihin palata niin haet vaikka vuodeksi kerrallaan tai miten oletkin työnantajan kanssa sopinut esim. alkaa 1.2.009 ja päättyy 1.2.2010 koska senhän voi sitten taas uusiksi hakea jollet halua mennä vielä töihin.

jos taas sama tilanne kun mulla ettei oo töitä mihin palata niin hain suoraan sen siihen asti kun poika täyttää 3v joka vuosi ne sieltä sen tarkistaa kuitenkin.

eli jos lapsi täyttää 3 esim 25.4.2011 niin pistät loppumaan sen silloin

mutta eikös ole niin että vain kahdesti voi hoitovapaata hakea kun töistä vapaata ottaa.
Että ei sitä montaa kertaa uusita.

Yhteistyössä