Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Idyllille hirmusti Tsemppiä clomikiertoon! Uskotaan, Luotetaan ja Toivotaan.. :hug:

Pinkku voimia piinailuun d:)b

Tillu Vau, siis 20 prossaa on paljon :O Mahtava juttu, kun tällä saralla tapahtuu edistysaskelia. Tosin kun googletin kyseistä lääkettä, törmäsin keskusteluihin, joissa esim. Britanniassa ja Yhdysvalloissa sitä oli käytetty hedelmöityshoidoissa jo vuonna 2005 :p Tosin useassa tapauksessa piikki oli otettu ennen varsinaisten hormonien piikittelyä.. jäi epäselväksi miksi :rolleyes:


Täällä kp34.... ei tätiä. Poppakonsteja joilla sen saa paikalle? Sadetanssi? :D
Olishan tää pitänyt arvata että näin käy.. olihan se ivf-kierto mulle harvinainen 28n pvn kierto ja moni on sanonut, että sen jälkeinen kierto on pidempi. Ens viikolla pitäis soitella polille... tai tarkemmin saa soittaa polille :D

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
 
Nyppy: Toi gonapeptyl on siis oikeesti vähän samanlainen lääke kuin toi Orgalutran ja sitä käytetään kun kasvatellaan munasoluja ivf/Icsi hoitoa varten. On siis sellainen jarrupiikki, mikä estää ennenaikaisen ovulaation. Joskus on sitte huomattu(joku 5v. sitte) et kun sen (Gonapeptyl) pistää alkion siirron jälkeen sillä on tällainen kiinnittymistä parantava vaikutus. Siis samaa lääkettä käytetään kahteen eri tarkoitukseen.
 
Pinkku: Mulla haavena kans käydä loppuun toi kondiittorin tutkinto. Leipurin ammattitutkinnon oon suorittanu, mut tuli sit ruisjauhoallergia, et en voi tavallisessa leipomossa olla töissä. Kondiittorin hommat menis ja niistä tykkään. Tosin nyt on niin paljon kaikkee muuta, et taitaa jäädä ainaki toistaiseksi haaveeksi.
 
Tervetuloa mukaan jakamaan iloa ja surua vauvakuumesta, tutkimuksista (ja tuloksista!?) ja toivosta saada oma pikkuinen käärö avuin tai ilman :heart:



***Kuumeilijat***

Nyppy 35v...........esikoinen haaveissa....ilman ehkäisyä vuodesta '07
- Käytössä metut, 1.ivf 11/11 (ei tuoresiirtoa hyperin takia).
Miipeli................................. ................Yritystä 12/08 asti
- Ei vielä hoitoihin/tutkimuksiin.
Melargia 26v.....esikoinen haaveissa...............yritys aloitettu 8/09
- OI+inssi
t84 27v..................................... .........Reilu 2v "kunnon" yritystä.
-Tutkimuksiin menossa
Helinä*** 27v..................................... Yritysaika 1,5v
- Tutkimukset
83yrittäjä 27v..................................... .Yritys aloitettu 4/2009
- Clomit, 3. inssi, syksyllä ivf(?)
Hopeainen............................... ............Yritystä noin 2,5v
- Tutkimukset, terolut, kilpirauhasen vajaatoiminta
Rowan79, 31 v................esikoinen haaveissa.........yritystä 9/09
- aiemmin 3 x IUI (negat) ja femarit, 1. ICSI 10/2011 (1 alkio -> nega), 2. ICSI alkuvuodesta 2012
Pinkku-84, 27v................esikoinen haaveissa........yritystä 08/09
- tutkimukset, 2. IUI (08/11,09/11)......
-nasu- ..........................
LoveStreet ..........................esikoisen yritys alkanut 4/2009
- Lääkkeenä thyroxin, tauolla toistaiseksi.
Kultapuro, 29v.....esikoinen haaveissa............yritystä 7/2010
- Käytössä femarit
odotusta odottava, 23v.....esikoinen haaveissa....yritystä 5,5v
- 1. IUI (09/11)
Idylli 25v..................esikoinen haaveissa....."kunnon" yritystä 1/2010
- clomit käytössä



:heart:***Plussanneet***:heart:

(nimi/hoito/monesko/yritysaika/laskettuaika)

Thaikatti.....1.ivf/icsi...1.....??.......09.11.2011
Isla79.........1.ivf........1.....??.......29.11.2011
Kapybara.....Luomu ...1.....??.......21.01.2012
Imoen.........Luomu....2.....yv 3.....13.03.2012
Viola30.......clomit.....2......yv 2.....05.03.2012
Tunturihilla...Luomu....1......yv 2....12.03.2011
H.o.p.e........??.........1......??.......LA
Babies.........metut....1.....yv 2.......LA 27.04.2012
Lumileopardi..1.ivf.....1......yv2........LA ???
Tillu79.........1.icsi 2.pas.....yv3.......LA?


:flower::heart:***Syntyneet***:heart::flower:

Thaikatti..........24.10.2011...........tyttö
Isla79..............21.11.2011...........poika
 
Idylli: Kävin kans apteeksissa kyselemässä noista foolihapoista ja kerroin että minulla on jo monivitamiini raskaana haluaville. Myyjä tokas etten sitten tarvii follia erikseen koska siinä purkissa on se tarvittava päiväannos.

Tällasien koristeen tein sitten naapuriin, pikkasen harmitti...olisin ennemmin tehnyt omalle tytölle tuollaisen.

 
Viimeksi muokattu:
Mielettömästi onnea, Tillu79!!! En oo sua vielä onnitellut, ihanaa, ihanaa, ihanaa! Ja paljon tsemppiä ja hyvää tuuria jatkoon, syyskuu on hyvä kuu syntyä :)

Ja wau Pinkku, sä olet kyllä taitava! Mä en oo ikinä ollut näppärä sormistani, mutta nyt esikoisen myötä oon innostunut tekemään synttärikakkuja, haluisin mennä jonnekin lyhyelle kurssille, missä noita juttuja opeteltas. Tai ehkä tilaan vaan sulta :)

Mulla on paha flunssa, ollut jo parisen viikkoa, virusperäinen, kävin tänään lääkärissä. Maha alkaa tuntua jo painavalta, varsinkin housujen resori puristaa alamahaa istuessa (vauva on väärinpäin, ihan eriltä tuntuu kun esikoinen joka oli näillä viikoilla jo lähtöasemissa). En malttas odottaa äitiyslomaa, haluisin jo vauvankin kainaloon. Järkkyä sanoa, mutta haaveilen jo siitä kolmannesta (ja mietin pienessä mielessäni et meneekö siihenkin yhtä pitkä aika kun tähän kakkoseen, tai onnistuuko ollenkaan). Mulla on ollut esikoisesta asti vahva tunne et haluan kolme lasta, tai sellanen ihan fyysinen tarve. Siksi tää kakkosen odotuksen odotus varmaan tuntui niin tuskaiselta. Oon todella kiitollinen näistä kahdesta, kuten tiedätte (mutta silti musta tuntuis kamalalta jos en sitä kolmosta sais..). No, mennään yks kerrallaan.


Niin, ja vielä tuohon keskenmenoasiaan, pelkäsin sitä kuollakseni koko alkuraskauden, vasta nyt oon uskaltanut ajatella et meille oikeesti tulee vauva. Myös se viime kertainen ennenaikaisuuden uhka on pysynyt, vieläkin itse asiassa ootan et viikot kuluis ja saisin sen rv 34 täyteen (jolloin synnytystä ei enää estellä). En oo henkisesti pystynyt nauttimaan tästä raskaudesta läheskään niin paljon kun ekasta. Noiden juttujen takia vasta nyt mulle on ruvennut tulemaan jotain tunteita vauvaa kohtaan, tosin en oo juuri uskaltanut ostaa sille mitään omaa (sit vasta kun se on turvallisesti mun sylissä laitan visan vinkumaan). Mä mietin paljon sitä et miks toisille raskaaksitulo ja pysyminen on niin helppoa ja itsestään selvää, miks mun (ja teidän täällä) pitää käydä tää kaikki läpi. Ja edelleen, varsinkin kun ne helposti raskaaksitulevat eivät yhtään ajattele mitä suustaan päästävät (yli kolmekymppisetkin, joilla jo luulis jotain järkeä olevan).

Paljon tsemppiä taas kaikille, lueskelen teidän kuulumisia jatkuvasti ja elän hengessä mukana.

Viola ja pikkuinen rv 31+2
 
Tänne tuli sitten flunssa sopivasti, aamulla ihan törkee tukkosuus nenäs ja kurkussa. Ajattelin ettei tällaista tarvis kärsiä, mutta se tuli sopivasti sitten tähän kakkujen ohelle.. :/ pp6 Menossa, mitään normaalia kummempaa oo tapahtunu.
 
Pinkku aivan ihana tuo koriste! Nainen, sä olet lahjakas! :D

Idylli Käyhän kertoilee sitten clomikuulumisia; oireita ja muuta :)

Viola kiva oli lukea teidän kuulumisia, mut harmi tuo flunssa :( Hirmusti jaksuja ja pikaista paranemista!


Anteeks kun ei kauheasti jaksa kommentoida. Mä olen niin pettynyt kroppaani tällä hetkellä.. ärsyttää, masentaa.. eli siis kp37 ja ens viikolla lääkäri jos ei muutoksia tapahdu.

Kaikille silti oikein mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua!!
 
Nppy Voi kurjuus, että toi pitkä kiertokin osuu nyt sitten tähän saumaan. Tsemppiä! Nyt se kroppa masentaa sua, mutta kyllä se sinut joskus vielä positiivisesti yllättääkin :)

Pinkku-84 Mä kanssa päätin jättää ne foolihapot ja käyttää pelkästään niitä monivitamiineja. Harmi toi flunssa. Ja hei, superhieno kakkukoriste! Kyllä sä sellaisen vielä omankin lapsen ristiäisiin saat tehdä, eiks je! :)

Viola-30 Kiva kuulla, että kaikki on sujunut hyvin, vaikka flunssa vaivaakin. Tsemppiä jatkoon; kyllä nyt voit jo iloitakin :flower:

ON: Nyppy kyseli clomioireista. Kolme taplettia syöty. Oireita on jatkuva päänsärky, muuten ihan ok, ehkä ihan hiukan jotain alavatsan tuntemuksia ja väsymystä. Ens pe on seurantaultra. Mulla on silloin kp13 ja joskus ollut oviskin jo siinä vaiheessa. Kun kerroin tästä puhelimessa olleelle hoitajalle, niin se vain sanoi, että ihan hyvä päivä toi on, ei sulla silloin vielä ovista ole, jos kierto kerran on 28 päivää. No ei kai sitten... Jäi vähän paska fiilis siitä ajanvarauksesta, kun se hoitaja oli muutenkin jotenkin töykeä eikä paljon antanut mahdollisuutta kysellä mitään.
Mulla on ihan liian korkeat odotukset näiden clomien suhteen; melkein tuntuu kuin olisin jo raskaana. Kai mä jotenkin ajattelen, että kun meillä kuitenkin on kaksi luomuplussaa takana, niin nyt kun hiukan autetaan, niin raskautuminen tapahtuu sitten ihan samantien ja helposti. Tuun tippumaan korkeelta ja kovaa, kun täti kurvaa kuun lopussa paikalle... No joo, tulipaa taas jauhettua omia juttuja, mutta tällaisia mietteitä siis täällä.
 
Viimeksi muokattu:
Voi Nyppy, onpa taas harmillista. Rasittavaa kun kierto venyy..

Idylli, anna vaan itsesi uskoa. Mäkin uskoin (salaa) ja niillähän meille plussa sitten tuli, kuten varmaan muistat (ja siis sitä ennenhän oli luomuplussa, joka meni rv5 kesken).

Aika erikoista et antoivat tuon ultran vasta kp 13, mähän kävin jo kp 9 ja 11, vaikka kierto on tuon 27-28 koko ajan. Ovis (joka oli kivulias) tapahtui kuitenkin vasta kp 15, mikä on normaalia myöhempään mulle (normaalisti kp 13/14). Ja mulla follien koot oli kp 9 11 mm ja 12 mm ja kp 11 sitten jo 20 mm. Ja siitä tosiaan meni vielä neljä päivää ovikseen, vaikka lääkäri veikkas kahta seuraavaa päivää.

Mullakin oli tuota päänsärkyä, muuten ei juuri mitään oireita, just ehkä vähäistä nippailua mahassa.
 
Hopeainen Tsemppiä menopurin kanssa! Toivottavasti tuottaa tulosta :)

Viola Lääkäri sanoi mulle silloin, että varaa ultra kp11, mutta kun soitin, niin kp11 ei ollut vapaata aikaa, ja sitten se hoitaja antoi sen kp13 ja sanoi vaan, että ei sulla silloin vielä mitään ovista ole. Noh, toivottavasti nyt sitten on ovis vasta siellä kp14/15 tuntumilla, että siitä ultrasta on jotain hyötyä. Ja kun haluaisin ehdottomasti tietää ennen petipuuhia, miten ne clomit ovat vaikuttaneet, siis etteivät ole vaikuttaneet liiankin hyvin, tai ettei ole tullut mitään kystaa tm.

Mukavaa pidennettyä viikonloppua kaikille :)
 
Tervetuloa mukaan jakamaan iloa ja surua vauvakuumesta, tutkimuksista (ja tuloksista!?) ja toivosta saada oma pikkuinen käärö avuin tai ilman :heart:



***Kuumeilijat***

Nyppy 35v...........esikoinen haaveissa....ilman ehkäisyä vuodesta '07
- Käytössä metut, 1.ivf 11/11 (ei tuoresiirtoa hyperin takia).
Miipeli................................. ................Yritystä 12/08 asti
- Ei vielä hoitoihin/tutkimuksiin.
Melargia 26v.....esikoinen haaveissa...............yritys aloitettu 8/09
- OI+inssi
t84 27v..................................... .........Reilu 2v "kunnon" yritystä.
-Tutkimuksiin menossa
Helinä*** 27v..................................... Yritysaika 1,5v
- Tutkimukset
83yrittäjä 27v..................................... .Yritys aloitettu 4/2009
- Clomit, 3. inssi, syksyllä ivf(?)
Hopeainen.....................esikoinen..........Yritystä 3 v. joista AY 1,5v.
- Parlodel, Thyroxin, Menopur
Rowan79, 31 v................esikoinen haaveissa.........yritystä 9/09
- aiemmin 3 x IUI (negat) ja femarit, 1. ICSI 10/2011 (1 alkio -> nega), 2. ICSI alkuvuodesta 2012
Pinkku-84, 27v................esikoinen haaveissa........yritystä 08/09
- tutkimukset, 2. IUI (08/11,09/11)......
-nasu- ..........................
LoveStreet ..........................esikoisen yritys alkanut 4/2009
- Lääkkeenä thyroxin, tauolla toistaiseksi.
Kultapuro, 29v.....esikoinen haaveissa............yritystä 7/2010
- Käytössä femarit
odotusta odottava, 23v.....esikoinen haaveissa....yritystä 5,5v
- 1. IUI (09/11)
Idylli 25v..................esikoinen haaveissa....."kunnon" yritystä 1/2010
- clomit käytössä



:heart:***Plussanneet***:heart:

(nimi/hoito/monesko/yritysaika/laskettuaika)

Thaikatti.....1.ivf/icsi...1.....??.......09.11.2011
Isla79.........1.ivf........1.....??.......29.11.2011
Kapybara.....Luomu ...1.....??.......21.01.2012
Imoen.........Luomu....2.....yv 3.....13.03.2012
Viola30.......clomit.....2......yv 2.....05.03.2012
Tunturihilla...Luomu....1......yv 2....12.03.2011
H.o.p.e........??.........1......??.......LA
Babies.........metut....1.....yv 2.......LA 27.04.2012
Lumileopardi..1.ivf.....1......yv2........LA ???
Tillu79.........1.icsi 2.pas.....yv3.......LA 8.9.2012


:flower::heart:***Syntyneet***:heart::flower:

Thaikatti..........24.10.2011...........tyttö
Isla79..............21.11.2011...........poika
 
Idylli olet kyllä oikeassa... jospa tää kroppa vielä joku päivä yllättäis myös sillai positiivisesti :) Harmi että hoitaja oli sua kohtaan niin nuiva, yritä jättää se omaan arvoonsa... ehkä hällä oli vain huono päivä. Olikohan se nyt sitte niin, että ovis oli 10-12pv viimeisestä vai ensimmäisestä clomista :confused: vitsi kun ei muista nyt yhtäkkiä : / Mullakin oli just tuota inhottavaa päänsärkyä clomien aikaan... ja kuumia aaltoja. Outoa, kun sitten järeimmissä hoidoissa ei ollu oikeastaa mitää oireita :p (muoks. siis tietysti ennen hyperiä ei ollu oireita!)
Hirmusti tsemppiä kiertoon! d:)b

Viola :hug: Ei se auta, näillä on mentävä. Mainitsit tuolla aiemmin, että uskaltaa nyt jo luottaa ja uskoa, että saa sen pienen todellaki syliin asti... hienoa! :D Nauti nyt tästä loppuraskaudesta oikein kunnolla :kiss: Osaatko muuten sanoa, että miten poikaraskaus ja tyttöraskaus eroaa toisistaan? Onko vatsa erimallinen, oireet tms?

Pinkku pikaista paranemista! Kertoilehan oireita, jos ilmaantuu.... tosin voihan se flunssakin olla oire :rolleyes:

Hopeainen Tsemppiä piikittelyyn :heart: :hug: Kerro miten meni..

Tänne ei muutoksia... josko sitä alkais vaikka imuroimaan ja peseen pyykkiä :p
 
Viimeksi muokattu:
Pinkku - täältä näin jälkikäteen huutelen, että upea tuo kakunkoriste!! Todella taitava olet. Ja varmasti saat vielä omalle lapselle aikanaan tehdä monen monta kakunkoristetta!!

Idylli mä sain ajanvarauksesta viimeks ihan samanlaista kohtelua. Luulis et hoitohenkilökunta olis nähnyt vähän kaikenlaista ja ymmärtäis et nää on meille muutenkin vaikeita asioita ja yrittäis olla ymmärtäväisiä ja ystävällisiä. Mulle se ekaks vielä totesi, että nyt ei ole aikoja saatavilla seuraaville päiville että soittele ens kierrossa uudelleen. Sain onneks taivuteltua sen ettimään jonkun ajan kun kerroin et mun ens kierto ois luomuna ollut n. 90 päivän päästä :LOL: Mut silti ikävä fiilis jäi.

Mä täällä aina kyselen neuvoa viisaammilta (eli teiltä) mieltä askarruttaviin asioihin :eek: Mitä sanotte työpaikalla, jos joudutte lähtemään kesken päivän klinikalle? Siis jos teillä ylipäätään on sellaista työtä, jossa joudutte selittelemään menojanne. Mulla tilanne siis se, että koeaika juuri loppui (huh) ja nyt kun tuolla julkisella puolella ollaan niin se aika otetaan, mikä ajanvarauksesta annetaan. Ja mä aloitin juuri Puregon-piikittämisen ja ens viikolla pitäis pariinkin kertaan käydä klinikalla verikokeissa ja ultrissa. Tällä viikolla klinikalla käydessäni sanoin esimiehelleni meneväni lääkäriin, eikä se siihen kummempia sanonut mut ihmettelee varmaan jatkossa kun juoksen lääkärissä koko ajan. Enkä todellakaan aio kertoa sille tästä tilanteesta. Ärsyttävää, kun kaiken inhottavan piikityksen ja niistä aiheutuvien päänsärkyjen lisäksi pitää vielä stressata tällaisia asioita..

Mutta ihanaa pitkää viikonloppua kaikille :hug:
 
Kultapuro Mulla on myös töiden puolesta hankala tilanne. Olen opettaja ja joudun aina hankkimaan sijaisen, jos olen pois töistä, eli en siis voi vaan "leimata itseäni ulos yksityisasialle". Mulle ei ole vielä tullut montaa lääkärikäyntiä kesken työpäivän, ja silloin olen sanonut syyksi lääkärikäynnin enkä ole selitellyt enempiä eikä esimies kyllä mitään selityksiä ole koskaan vaatinutkaan. Syksyllä kun olin pois töistä viikon ajan sen keskenmenon vuoksi, niin kerroin esimiehelle oikean syyn. Ens viikolla mulla on seurantaultra kesken työpäivän ja ajattelin sanoa vaan että on lääkärikäynti. Mutta olen ajatellut, että mikäli jossain vaiheessa otetaan käyttöön muita hoitomuotoja, joista tulee paljon poissaoloja, niin sitten kertoisin rehellisesti, että käymme lapsettomuushoidoissa ja sen vuoksi voi tulla poissaoloja lyhyelläkin varoitusajalla. Tee kuitenkin kuten sinusta tuntuu parhaalta - esimiehelle riittää selitys, että on lääkärikäynti, sen enempää et ole velvollinen kertomaan ellet itse halua :)

Joku joskus kyseli, että onko poissaolot palkattomia. Meillä saa palkan, jos on poliklinikkakäynti, koska siihen ajankohtaan ei voi itse vaikuttaa. Jos taas on vaikka yksityisellä hammaslääkärillä aika kesken työpäivän, niin silloin ei saa palkkaa, koska on itse varannut ajan työajalla eikä sen ulkopuolella. Eli siis saan palkan jos joudun olemaan pois töistä vaikkapa seurantaultran takia, koska se on poliklinikka-aika.
 
Viimeksi muokattu:
Kultapuro meillä työnantaja tietää kohdun ulkopuolisesta raskaudesta, koska leikkauksen takia olin pitkään pois töistä. Muuten olen vain sanonut meneväni lääkäriin ja osa poissaoloista on onneksi sattunut olemaan vapaa-aikana. Paljon on ollut onnea mukana ja olen asiat saanut järjestymään, koska en myöskään ole halunnut alkaa tätä tilannetta tarkemmin pomolle selittelemään (enkä myöskään halua alkaa sepittelemään juttuja).
Hirmusti tsemppiä piikittelyyn ja kiertoon! :hug: Toivottavasti työasiat myös järjestyy..


Tänään on tullut taas selailtua netistä kaikkea nippelitietoa. Onneksi en käynyt penkomassa ivf:n aikaan tai hyperin aikaan.. en suosittele muillekkaan :x

Hyperistä löysin sellasen mielenkiintoisen tiedon, että se on yliherkkyys :confused:
"Hyperstimulaation ennakoiminen on hankalaa, koska se ei välttämättä liity käytetyn lääkeannoksen suuruuteen tai hoidon kestoon. Riskiryhmän potilaita ovat kuitenkin nuoret, hoikat naiset sekä munasarjojen monirakkulaoireyhtymää (PCO) sairastavat potilaat" (lähde:terveyskirjasto.fi) Joillekkin pahimman laatuisen hyperin kärsineille, ei oltu uutta ivfää tehty ollenkaan ja Tyksissä oli 2002-2005 välisenä aikana jopa kaksi potilasta menehtynyt :O Okei, ei ole tarkoitus pelotella ketään, Anteeksi! Mut ultrannut lääkäri esim. sanoi, ettei ole nähnyt yhtään vakavempaa tapausta Oyssissa, vaikkakin sairaalahoitoa vaativia onkin ollut.

Lisäks löysin tän omaa toivoa nostattavan tiedon: "Noin 70 % alkioista on siirtokelpoisia sulatuksen jälkeen." ...voi kunpa meidän pienet selviäis siirtoon sitten joskus :)

Anyways...

Mukavaa perjantaita ja loppiaista kaikille!
 
Kiitos Idylli ja Nyppy vastauksista. Ei kai siinä tosiaan muu auta kuin sanoa vain menevänsä lääkäriin, eihän mun tosiaan ole mikään pakko alkaa sitä sen enempää selittelemään. Se on vaan tylsä kun siihen käyntiin menee aina vähintään puolitoista tuntia matkoineen, kun taas työterveyslääkäri olis naapuritalossa...ei siis tarvitse olla ruudinkeksijä ymmärtääkseen etten käy siellä.

Nyppy mä kans luin jostain, että hyperstimulaatio voi harvinaisissa tapauksissa johtaa jopa kuolemaan. Lääkäri sanoi mulle viime viikolla et ne ei mielellään tekis mulle IVF:ää ennen kuin muut keinot on kokeiltu, kun mä kuulun just siihen hyperin riskiryhmään. Ja sit kun luin ton jutun niin jotenkin oli helpompi hyväksyä se, että piikitellään ja vedetään pillereitä nyt vaan rauhassa jonkin aikaa. :) Sulla on kyllä ollut aikamoinen koettelemus sen hyperin kanssa!
 
Pinkku-84 Peesaan Nyppyä, monella flunssa onkin ollut raskausoire :p

ON: Mulla on kaikki mahdolliset oireet, joita siinä clomipakkauksessa mainitaan :D Päänsärkyä, alavatsakipuja, erityisesti paineen tunne alavatsassa, jatkuva pissahätä, runsas valkovuoto, kauheet ilmavaivat, väsymystä, kuumia aaltoja...

Ihanaa, yöllä oli satanut lunta! Oli kiva aamulla tehdä lumityöt ja "peuhata" lumessa koiran kanssa :)
 
Kultapuro ei tosiaan ole kiva tuo hyperi ja se lievä versio on kai aika yleinenki. MUTTA vaikka kauan olin kipeä, en muistele sitä sillei "pahalla", koska niin paljon saatiiin soluja pakkaseen, että luulis edes jonkun selviävän ainakin siirtoon asti :p sitä paitsi jos seuraavaan ivfään joudutaan menemään, on tästä otettu opiksi.
Hirmusti teille tärppionnea tähän kiertoon! :hug: Onko millaisia oireita Puregonista? Mullahan oli sama lääke ivf:ssä.

Voi Idylli, jaksuja sulle noiden oireiden kans :hug: Niiden pitäis vähän hellittää kun kierto etenee. Koiran kans on kyllä kiva peuhata lumessa ja unohtaa hetkeks kaikki huolet ja murheet :)

Hopeainen miten lähti piikittely? Tuntuuko jo muniksissa? :D Jänskättää sun puolesta! d:)b


Mä heräsin viime yönä armottomaan vatsakipuun ja tadaa, tänään kp39 vaihtuikin kp1teen.. Jee :D Ehkäpä tästä tulis normikierto ja kaikki menis putkeen, että vois haaveilla ens kierron PASsista!
 

Yhteistyössä