Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Kertokaas vähän piinailijat kuulumisia?


Entä mitäs kuuluu meidän äityleille?? :popcorn:


Omaan napaan ei kuulu niin mitään. Ovis lähenee, mut sitä ei siis nyt aiota hyödyntää. Ihana ottaa rennosti välillä =) Jotakin hormonitoimintaa silti on, vaikka clomit jäikin pois, nimittäin naama kukkii nii ettei vuosiin
 
Täällä punktiosta selvitty. Mulle saalis oli aika pettymys, vain 3 munasolua! Kamala vaiva ja tuollainen tulos... Ihmettelinkin aamulla, että miten olen niin kipeä, vaikka ei pitäisi olla kovin montaa munarakkulaa. Lääkäri sanoi, ettei sillä määrällä välttämättä ole tekemistä sen kanssa. Tänä aamuna oli siis jo melko vaikeaa ja kyllä hoitajakin sen jo huomasi kun kutsui sisään. Itse toimenpide meni ihan hyvin. Vasemman puolen operointi sattui kyllä, mutta onneksi sain sitä kipulääkettä. Sen kivun kyllä kesti, vaikka mies sanoikin jälkeenpäin, että ilmeeni näytti aika tuskaiselta. Onneksi mies oli mukana, sain puristaa kättä ja muutenkin oli paljon parempi olla niin. Oikea puoli ei tuntunut oikeastaan ollenkaan. Mutta eihän minulla tosiaan ollut paljon kerättävääkään. :( Kipuileva olo on vähän ollut, nukuin päivällä unetkin, uupumusta ilmassa. Nyt kyllä jännittää, saadaanko me edes mitään siirrettävää. Pakkaseen asti jos jotain menee, niin se on jo lottovoitto tuolla määrällä. Olen nyt tosi pessimistinen tämän ekan kierroksen suhteen, mutta silti tiedän, että sydän särkyy varsinkin, jos ei päästä edes yrittämään. Huomenna polilta soitetaan, onko joku hedelmöittynyt. ICSI siis hoitomuotona meillä. Miten mie saan unta ensi yönä?

Kiitos Nyppy tsempistä! :heart: Ja sitä samaa sinne!
 
Jatkoa eiliseen... Ihan liian jännäksi menee tämä meidän venäläinen ruletti nyt. Hoitaja soitti polilta. Siellä on kuulemma yksi hedelmöittynyt, kaunis alkio. Jakautumisestahan ei tiedetä ennenkuin huomenaamulla. Kaksi muuta olivat olleet kolmetumaisia, eli eivät normaalisti hedelmöittyneitä. Kaikki toivo on nyt tuossa yhdessä pikkuisessa. Itken täällä yhtä aikaa pelosta ja onnesta. Meidän ensimmäinen alkio ikinä! Jaksa, pikkuinen, jaksa ja lähde jakautumaan! Hoitaja kysyi, halutaanko me tulla huomenna joka tapauksessa käymään polilla. Sanoin, että kyllä haluan käydä läpi kuluneen hoitokierroksen ja keskustella jatkosta, vaikka siirtoon ei päästäisikään. Kyllä tää nyt meni ihan liian jännäksi. Oon niin väsynyt kahdesta unettomasta yöstä ja vaikein taitaa olla vasta ensi yö.
 
Oi Rowan :heart: kylläpä meneekin jännäksi!
Mua niin jännittää sun puolesta, oikein on perhosia vatsassa... voin vain arvailla miltä susta tuntuu, mahtaa olla vuoristorataa. Vain yksi soluhan siihen toivottuun lopputulokseen tarvitaan... nyt ei voi muuta kuin toivoa ja pelätä. Tsemppiterveiset sille yhdelle kauniille soluselle :heart: Laatuhan korvaa määrän, ehkä sun kroppa keskittyi yhden huippuvalioyksilön kasvatteluun. Hirveästi voimia teille sinne kotio, varmasti on raskasta tämä odotus :hug:
 
Kiitos Nyppy niin kauniista sanoista! :heart: Ihan tippa tuli linssiin, olet niin tavattoman myötäelävä ja kannustava aina. :)

Meidän ensimmäinen ICSI-tarina on nyt siinä pisteessä, että se hoidosta aikaansaatu ainokainen alkio siirrettiin tänä aamuna miun kohtuun :heart:. Meidän ensimmäinen alkio. Nyt pitäisi jaksaa odottaa siis kaksi viikkoa, testipäivä on 27.10. Siirto oli melko hankala, mutta lopputulos on tärkein, eli alkio saatiin "turvallisesti kotipesään" niinkuin hoitaja sanoi. Alkio oli vasta kaksisoluvaiheessa, mutta labrahoitajan mukaan juuri jakautumassa ja oikein aktiivisen ja eläväisen oloinen. Eli kai tässä sitten voi ihan toiveikas olla..? Kohdun limakalvo oli kuulemma erinomainen. Tää on nyt niin kauheen jännää!
 
ihanaa rowan79 että sait kyytiläisen matkaan... Nyt oiikeeein paljon tsemppiä ja vieläkin enemmän tarrasukkia sinne...


Oma tilanteeni on ehkä vähän ihmeellinen olotila.. Hieman ehkä hämmentynyt tai jotain, nimittäin eilen pp9 märkä olo ja älyttömät menkkakivut ja selkäkivut säteili jalkoihin.
Yleensä semmonen kipu tulee vasta 1 kpna, olin aivan varma että nyt ne sit alkaa ja juoksin joka 5 min vessassa kyttäämässä mut ei näkyny ja kivutkin loppu sit iltaamyöten.. Tänään ei muuta kuin kipupistoksia vain yskiessä ja nännit on kipeät...

En tiedä pitäiskö olla toiveikas vai mitä... En vaan vois uskoa että mulle vois käydä semmonen tuuri että heti ekasta inssistä ois tärpänny...
Yritän uskotella vaan itelleni että hormoonilääkityksen takia moiset kivut, ettei oikee korkelta pääse tipahtamaan..

Koska vois muuten aikaisintaan tehä testiä, tarttu meinaan tänään kaupasta mukaan muutama kpl.
Yks testeistä oli merkiltään first signal. Onko kokemuksia?? Toinen oli sure sign 2 kpleen liuskatesti paketti..

Taidan lähtee tästä nukkumatin kyytiin joten hyvää yötä ja kauniita unia...
 
ihanaa rowan79 että sait kyytiläisen matkaan... Nyt oiikeeein paljon tsemppiä ja vieläkin enemmän tarrasukkia sinne...


Oma tilanteeni on ehkä vähän ihmeellinen olotila.. Hieman ehkä hämmentynyt tai jotain, nimittäin eilen pp9 märkä olo ja älyttömät menkkakivut ja selkäkivut säteili jalkoihin.
Yleensä semmonen kipu tulee vasta 1 kpna, olin aivan varma että nyt ne sit alkaa ja juoksin joka 5 min vessassa kyttäämässä mut ei näkyny ja kivutkin loppu sit iltaamyöten.. Tänään ei muuta kuin kipupistoksia vain yskiessä ja nännit on kipeät...

En tiedä pitäiskö olla toiveikas vai mitä... En vaan vois uskoa että mulle vois käydä semmonen tuuri että heti ekasta inssistä ois tärpänny...
Yritän uskotella vaan itelleni että hormoonilääkityksen takia moiset kivut, ettei oikee korkelta pääse tipahtamaan..

Koska vois muuten aikaisintaan tehä testiä, tarttu meinaan tänään kaupasta mukaan muutama kpl.
Yks testeistä oli merkiltään first signal. Onko kokemuksia?? Toinen oli sure sign 2 kpleen liuskatesti paketti..

Taidan lähtee tästä nukkumatin kyytiin joten hyvää yötä ja kauniita unia...
 
oi Rowan oikein paljon tsemppiä ja tarrasukkia pienelle! Kylläpä meni jännäksi.. :) mut ihanaa, että pääsitte kuitenkin siirtoon ja siellä pieni nyt köllii.. :)

mitäs thaikatille kuuluu? aika jännät ajat rupeaa olemaan. :) :hug:

täällä ollaan ja odotellaan, mahdollisimman paljon pitäisi levätä, koska kohdunkaula oli ruvennu lyhentymään ja paikat pehmentymään.. joitain viikkoja olis hyvä pysyä vielä kasassa. :D
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja hurjasti tsemppiä omiin vaiheisiinne! Isla ja Tapsa 33+6
 
odotusta odottava d:)b toivotaan että olisi sitä itseään! Onko sulla luget? Niistä joskus tulee niitä ärsyttäviä tuntemuksia. Noi testi on tuttuja ja antavat roskishaamuja molemmat, mut testiajalla ovat ihan luotettavia. Tsemppiä!

Isla Oi, sun tarvii nyt levätä kunnolla, että Tapsa pysyis masussa vielä hetken :hug: Jaksuja :heart:
 
kerkesin tässä jo testinkin tekemään,,NEGAAA näytti!! tosin ei ollut aamupissasta mikä kuulemma on tärkeää jos aikaisin tekee ainaki apteekin täti sano kun poikkesin ostamaan clearblue testejä keskiviikolle sitte... ainakin tuttu merkki ja vissiin aika luotettava...

nyppy ei ole mitään lääkettä enään käytössä tässä kierrossa oli 3-7kp clomit, 11-13kp menopur ja kp 14 pregnyl ei muuta.. sitä muuten aattelinki ku monet puhuu niistä lugeista nii oiskohan munkin pitäny niitä saada..?
mitä sulle itelle muute nyppy kuuluu??

miten muute koska mulla nyt ne menkat pitäis sitte alkaaa ku mulla on yleensä 25-28 kierto ja nyt kun oli kp 16 vasta inssi eli ovis kai?? nii koska mun nyt pitäis oottaa niitä alkaviksi??
 
odotusta odottava sulla on siis dpo12, vaiko miten se meni? Kyllähän se noilla päivillä on aamupisu paras, tai muuten kauan saa pidätellä. Sulla ei ainakaan ne luget siinä ole kummittelemassa, että kutkuttavia oireitahan sulla on... pidetään peukkuja :) Luget määrätään kai aika rutiinilla hoidoissa, mut sehän on tukilääke, että ehkä sun lääkäri ei ensimmäisessä hoidossa ole kokenu tarvetta niille :confused:
Sanovat et tätin pitäis tulla 14pv ovulaatiosta, mulla se on itsellä useinmiten ollu ovulaatiosta 15pv... että kai se sitten voi vähän heitellä. Ja Kiitos kysymästä, omaan napaan ei kuulu ihmeitä.. eilen oli ovis, mutta ei hyödynnetty olleskaa. Tuntuu hyvältä (ja kummalliseltakin) hetki hengähtää :)
Jospa se nega vielä punaiseksi plussaksi muuttuis! Plussapuhuri siis sinne päin ++++++++++:whistle: ja tietysti muillekkin! :D
 
Rowanille piinaavaa odotusta! Kun on kerrankin hyvä mahdollisuus onnistua, aika menee normaaliakin hitaammin jos on mahdollista.

Nyppy, mitä sulle kuuluu? Kommentoit aina ihanasti kaikkia muita, mutta mitä sulle kuuluu? Tää kierto meni ilmeisesti (ihan tyytyväisesti) ohi? :)

Isla, onneks oot jo hyvillä viikoilla, vauvalla on kaikki hyvin, jos se päättää syntyä. Tottakai mahdollisimman pitkään toivoisi vielä Tapsan pysyvän, tsemppiä!!

.) Eilen oli rakenneultra ja pieni prinsessa on meille tulossa :) Hieman pitää totutella ajatukseen, toisesta pojasta haaveilin.. (Niin, siis ajatelkaa et kaiken odottamisen ja kärsimisen jälkeen oisin halunnut toista sukupuolta enemmän, vaikka se ei todellakaan ollut sen yritysajan aikana mielessä..) Kaikki oli hyvin, vauva painoi noin 330 g ja keskikokoiselta vaikutti. Lääkäri sanoi et jo nyt jo on pieni/iso vauva, niin se pysyy suhteessa samankokoisena loppuun asti. Meidän neiti meni täysin keskikäyrällä lähes kaikissa mittausparametreissä ja syntymäpainoks arvioi n. 3,5 kg.

Joulu, onko täällä muita jo joulua odottavia?? Musta ois ihana viritellä jouluvaloja (joulutorttuja oon jo pariin otteeseen paistanut, nam!) ja nauttia joulun odotuksen tunnelmasta. Täällä meillä päin on kaupunki vielä niin älyttömän hienosti koristeltu että!

Jeps, takaisin töihin..

Viola ja prinsessa 20+4
 
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84
Anteeksi hiljaiseloni, edellinen kirjoituskertani täällä taisi olla joskus keskikesällä ja nyt pikkuhiljaa yritän taas aktivoitua. Me ollaan siis viimeksi käyty yksityisellä puolella elokuun alussa ja sieltä pyydettiin lähete julkiselle, jonne ensimmäinen aika on kuukauden päästä. Mulla on uudessa työpaikassa koeaikaa nyt puolet takana ja sen takia on siis pidetty taukoa ja ihan psykologisista syistä oon pysytellyt poissa tältä palstalta.. Ja täytyy sanoa, että ihmeen hyvää on tehnyt se ettei ole päivittäin ja jopa tunneittain ajatellut tätä lapsettomuusasiaa, vaan on yrittänyt keskittyä muuhunkin elämään. On jopa tuntunut lähes samalta (=yhtä hyvältä) kuin silloin ennen kuin edes aloitti lapsesta haaveilemisen..! Tämän tauon jälkeen tuntuu taas siltä, että on henkisesti vahvempi lähteä jatkamaan hoitoja.

Vähän tietysti jännittää se, miten julkisella puolella asiat hoidetaan varsinkin kun on tottunut siihen, että ajan pystyy sopimaan omien aikataulujen mukaan ja palvelu pelaa. Toisaalta on aika mahtavaa, että joka kuukausi ei tarvitse repiä jostain satoja euroja ja todeta sitten että nehän hävisivät kuin tuhkana tuuleen.

Sain silloin viimeisellä käynnillä yksityispuolella jatkosuunnitelman Femarien popsimisesta (kun en vielä tiennyt että seuraava aika onkin julkisella) ja nyt pohdiskelen, että pitäisikö vain ajoittaa se niin että ottaisin lääkkeitä suunnitelman mukaan ja kontrollikäynti olisikin se ensimmäinen käynti julkisella? Osaatteko sanoa onkohan siis ekalla käynnillä jo ultra vai onko se vaan keskustelua ja suunnittelua? Siinä julkiselta tulleessa kutsussa oli myös, että miehen pitäisi tulla mukaan, mutta mies on koko sen viikon matkalla ja kun se ongelma on selkeästi minussa ja mun PCO:ssa niin kai sinne voi yksinkin mennä?!

Joka tapauksessa kiva päästä tänne taas juttelemaan iloista ja suruista ja yhteisistä haaveista! Halit kaikille :flower:
 
Nyt kaikki piinailijat kertomaan mitä kuuluu?! :D

Viola Onnea pikku prinsessasta :hug: Ihana oli saada kuulumisia ja vielä noin hyviä :heart: Joo, tää kierto meni suunnitelmien mukaan ohi.. tuntui että pakko hengähtää välillä. Hyvä näin, tuntuu että miehenkin kans yhdessä olo on jotenkin stressivapaampaa ja mukavaa :whistle:

Kultapuro mukavia sunkin kuulumiset, nyt sitten taas hommat etenee. Meillä ainakin se eka käynti nimenomaan oli suunnittelukäynti, jossa molemmille selitettiin hoitojen kulku ja toimenpiteiden tarkoitus, sitten oli ultra päälle. Mähän aika pitkälle asiat tiesin, mut mies oli ö aapisen laidalla :D Niin ja meillä myös lapsettomuuden syy on mussa, silti eka käynti oli molemmille. Ehkä kannattaa soitella sinne, jos ei mies pääse?

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Kiitos kaikille kanssajännittämisestä! :heart:

Nyppy, ihana kuulla, että ootte saaneet viettää stressittömämpää aikaa miehen kanssa! :) Sitte sitä taas jaksaa paremmin, kun välillä vähän hengähtää.

kultapuro, kannattaa tosiaan ottaa polille yhteyttä ja kysyä sieltä. Meillä ainakin piti molempien olla mukana ensikäynnillä ja molemmat ultrattiin (mieheltä siis kivekset). Ja miehen piti simppanäyte etukäteen viedä. Voi olla, että eri paikkakunnilla on eri käytäntöjä, ja varsinkin kun ootte jo aloittaneet yksityisellä, saattaa ensikäynti sit mennä hieman eri tavalla. Kysyminen siis kannattaa! :) Onnea matkaan!

Violalle hirrrmuiset onnittelut pikku-prinsessasta! :heart: Siellä hän kasvaa ja kehittyy, on kyllä nopeesti edenneet viikot!

Ja Isla, siellä ollaan jo noin pitkällä! Wau. Nyt otat vaan sit ihan iisisti Tapsan kanssa. Ja käy kertomassa meillekin miten menee! :)

ON: PP 9. Miun tissit on kyllä nyt aika kipeet. Ne kipeytyy aina enemmän iltaa kohti ja on jotenkin täydemmät. Aamuisin ei niin kipeät ole. Lugejen vaikutusta? Menkkakipuja ei ollu torstaina oikeestaan ollenkaan, mutta eilen ja tänään on taas ollu. Tänään on tullu kaksi kertaa lisäksi sellainen tosi kova kipukohtaus. Sellainen hitaasti nouseva polttavan viiltävä kipu kohdun alueella, se yltyi huippuunsa ja sitten pikkuhiljaa laski jomotukseksi ja häipyi itsestään. Kahdesti siis oli tuollainen puolen tunnin sisällä tässä alkuillasta. Olin niiiin varma, että nyt alkaa veritulva, mutta ei ainakaan vielä oo alkanut. Oon jotensakin varma, että ilman lugeja menkat ois jo tulleet...
 
Rowan voi että kuulostaa ihanan lupaavalta :heart: Vuoto alkaa monella lugeista huolimatta, meinaatko miten testata? Mulla on kaikki raajat pystyssä ja tsemppaamassa! d:)b Oliko niin, et sun oireilu alkoi 4pv siirrosta? Kun pikkuruinen oli just 2n päivän ikäinen siirrossa, siihen plus 4pv, niin saadaan kiinnittymispäivä... mä niin toivon ja uskon, että nyt on teidän vuoro :heart:
Meillä on tosiaan miehen kans vietetty "laatuaikaa" joka päivä, jotenkin se pakon aiheuttama stressi on poistunu ja tilalla on oikea läheisyys :heart:
Kerrohan kuulumisia ja oireita tännekkin. Jaksuja :hug:
 
Nyppy oot niin ihanan positiivinen! :heart: Enteilet samat oireet hyviksi, mitä mie enteilen huonoiksi. Mutta sitähän tää on, että ne voi merkata ihan kumpaa vaan... Joo, kipuilut alkoi pp 4. Miun virallinen testipäivä on pp 14, eli ensi viikon torstai. Yritän olla testaamatta ennen sitä. Sillon mulla on sopivasti vapaapäiväkin, mikä varmasti tulee tarpeeseen oli tulos kumpi tahansa. Jos menkat alkaa ennen sitä, niin sit tietty säästää testeissä...
 
Hello. täällä kans vietetty laatuaikaa ja stressitöntä kuukautta. nyt on kp 1 ja ma soitto lääkäkäriin ja clomit taas käyttöön. täällä siis kaikki hyvin :)

Tänään on sitten aloitettu Clomi kierros (nyt sitten kolmas toden sanoo) :)
 
Viimeksi muokattu:
ViolaJei, onnea pikku prinsessasta :) Mie odotan jo innolla että pääsen laittamaan jouluvaloja ja koristeita.. Mun mielestä joulussa on ehdottomasti parasta se jouluaaton ja -päivän ihana rauhaisa tunnelma :heart: Ja tietty kinkku :D

Jos joku listaa päivittelee niin mulle voi laittaa lasketuksi ajaksi 27.4.

Hurjasti tsemppiä kaikille yritykseen! :hug: :heart:
 
Raskaustesti negatiivinen. :'( Tuntuu ihan kamalalta. Kuitenkin se pikkuinen kohtuuni laitettiin. Tuntuu tuhat kertaa pahemmalta kuin aiemmat negat. Me ei siis saatu kuin tuo yksi alkio, joten pakkanenkin tyhjä. Seuraava hoito menee sit vuodenvaihteen jälkeen, en vielä tarkkaa aloitusajankohtaa tiedä. ICSIllä kuitenkin me kai taas sitten mennään.
 
Voi Rowan :hug: :heart:. Negapahottelut. Tiedän miltä tuntuu odottaa + sieltä pirun testistä. Meillä menossa kolmas yritys inssissä. Enään en ees osaa odottaa sitä + sieltä, kun tulee rytinällä aina negaa.

Meillä alkais varmaan kans sitten jouluna/tammikuusa tuo IVF jos nyt ei mitään tapahdu. Lääkäri oli kyllä positiivisella päällä, mutta niihän ne vissiin on aina.

Täällä on alkanu suorastaa tehdä pahaa nähdä vauvoja ja pelkkiä niiden vaatteita. Aina meinaa itku tulla, onneksi on ihana mies joka ymmärtää ja lohduttaa heti.
Onneksi on joulu tulossa, saa alkaa hössöttää sitä. Toivottavasti meillä ei tänä jouluna käy samanlaisesti kuin viime joulun. (sähköt meni poikki illalla kesken kinkunpaiston) =) mutta oli TOSI hyvää kun paistu hitaasti ;)

plussatuulia kaikille ja odottajille ihanaa sysksyä.
 

Yhteistyössä