hoitoalalla työskentelevät! kuinka moni antanut joskus väärät lääkkeet väärälle potilaalle?

• Viestiketjun aloittaja lhopisk.
  • Ensimmäinen viesti
lhopisk.
mitä siitä on tullut sanktioksi?

itse annoin tänään töissä vahingossa väärät lääkkeet. soitin siitä sairaalaan ja myrkytys keskukseen ja molemmissa sanoivat että ei pitäis tulla mitään kummosempaa. siinä oli 2 epilepsia lääkettä ja tällä asiakkaalla ei edes ole epilepisaa. vielä annokset aika suuret:( pelottaa että hälle tapahtuu nyt yöllä jotain ja saan potkut:( hiton hitto!!!!!!!

ap
olen siis ihan töissä töissä ja olin yksin toisen opiskelijan kanssa iltavuorossa. kummatkin me kesätyöläisiä. esimiehelle en ole vielä sanonut ja sitä pelkäänkin kun huomenna hälle kerron. en tiedä miten niin meninkään siinä iltapalaa laittaessa sekaisin että annoin ne väärät lääkkeet:( kauhea hässäkkä oli päällä ja kaikki huusi ruokaa ja äh prkl.... ihan hirvee olo:(

Kerttu-Kyllikki
Itse en oo ikinä antanu vääriä lääkkeitä, mut työkaveri kylläkin. ei siitä mitään sanktioita kyseiselle hoitajalle seurannut, asiakkaan tarkempaa seurantaa vaan lähinnä.

sh
En kertaakaan,vaikka opiskelen sairaanhoitajaksi ja käyn töissä koska opiskelijoitten lääkkeenjakoa valvotaan tarkasti,miksi olet saanut edes jakaa lääkkeitä kun lähihoitaja olet,meillä sh:t hoitaa lääkkeet..

Voisko kysäistä edes nimen?
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Mistä lähtien lh-opiskelija on saanut lääkkeet jakaa?
vieläpä lh-opiskelija? Huh huh, toivottavasti et työskentele ainakaan Kysissä! Siellähän kyllä osataan toheloida ihan sh-voiminkin... Sukulaiselleni meinattiin antaa insuliinia ihan väkisin, kun ei tarkistettu ensin potilaan henkilöllisyyttä ja vieruskaveri meinasi saada sukulaiseni napapiikin...

Borkku
mun mielestä tossa ei kyllä kirjotettu jakamisesta vaan antamisesta ja mä kyllä opikelija ainaki ite annoin lääkkeet potilaille, yksin en lääkkeiden jakoa tehnyt.

huoh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
olen siis ihan töissä töissä ja olin yksin toisen opiskelijan kanssa iltavuorossa. kummatkin me kesätyöläisiä. esimiehelle en ole vielä sanonut ja sitä pelkäänkin kun huomenna hälle kerron. en tiedä miten niin meninkään siinä iltapalaa laittaessa sekaisin että annoin ne väärät lääkkeet:( kauhea hässäkkä oli päällä ja kaikki huusi ruokaa ja äh prkl.... ihan hirvee olo:(
Missä lähihoitajaopiskelijat saa jakaa keskenään lääkkeitä..ei mene ihan lain kirjaimen mukaan..

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Voisko kysäistä edes nimen?:
vieläpä lh-opiskelija? Huh huh, toivottavasti et työskentele ainakaan Kysissä! Siellähän kyllä osataan toheloida ihan sh-voiminkin... Sukulaiselleni meinattiin antaa insuliinia ihan väkisin, kun ei tarkistettu ensin potilaan henkilöllisyyttä ja vieruskaveri meinasi saada sukulaiseni napapiikin...

ei voi kysyä nimeä asiakkaalta joka ei osa kommunikoida.

sh
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
mun mielestä tossa ei kyllä kirjotettu jakamisesta vaan antamisesta ja mä kyllä opikelija ainaki ite annoin lääkkeet potilaille, yksin en lääkkeiden jakoa tehnyt.
Meillä lähihoitajat ei saa antaa ees parasetamolia.

mie
Äitini on hoitsu ja ottaa näyttöjä vastaan. Sanoi, että opiskelijat ovat aina suuna päänä menossa lääkkeisiin, mutta esim. petipotilaan olon helpottamisen opettelu ei kiinnosta alkuunkaan.

vieras
Kerrot vaan rohkeasti, eihän siinä muuta voi. Ainakin selvitit asiaa heti ja jos kerran kahdesta paikasta sanoivat, ettei vaaraa ole, niin ei kai asiakkaan tila voi yön aikana huonontua. Onko asiakas jossain, missä on yöllä henkilökuntaa?

ap
minäkään en siis jakanut lääkkeitä vaan otin dosetista ja lätkäisin asiakkaan jugurtin sekaan ja kun laitoin dosetin takaisin huomasin että ei helvetti meni väärät lääkkeet..olin ilmeisesti antamassa niitä sille vieruskaverille mutta tälle jolle ne meni hän huusi ruokaansa ja menin vain jotenkin sekaisin..en edes enään muista sitä tilannetta kunnolla kun menin niin paniikkiin ja niin meni työkaverinikin.

vieras
Itse en ole (ainakaan vielä, koska ihmisiähän tässä vain ollaan) antanut vääriä lääkkeitä, mutta lyhyen työurani aikana olen kerennyt törmätä tälläiseen valitettavan usein.. Onneksi ei ole ikinä käynyt vielä mitään pahempaa... Mutta joskus tullut niin vahvoja lääkkeitä väärälle potilaalle, että ollut monta päivää aivan kuutamolla..

Kerttu-Kyllikki
Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Meillä lähihoitajat ei saa antaa ees parasetamolia.
Siinäpä vasta mukava työpaikka, näin lähihoitajan näkökulmasta.

Yhteistyössä