M
mä70
Vieras
Sanokaa viisaammat,kumpi vaihtoehto kannattaa valita verokortista A vai B,kun tekee hoitoalalla töitä ja tulot tietty vaihtelee kuukausittain?Mitä eroo käytännössä noilla on?Mä oon ihan ulkona noista verotusjutuista..Onko se niin et jos mulla on perusprosentti vaik 12 ja lisäp. 30,5,ja kuukausrajat(vaihtoehto A:ssa) tai mitkä ne on-niin vaik 1300 jne ja teenkin jonain kk:na lisätöitä ja tulot menee yli ton 1300,niin niistä menee 30,5%...Ja sitte jos mulla onkin vaihtoehtoB,eli arvioitu tulo koko vuodelta olis vaik 17000 euroa,niin siitä menee myös toi 12%,mut mites jos huomaa et toi tuloraja menee täyteen loppuvuotta kohden,(jos onkin paljon ilta yms. töitä)niin voinko mä loppuvuodesta soittaa verotoimistoo ja ilmottaa et mun vuositulot onkin isommat,muuttaako ne sen tulorajan vaan isommaks ja multa ei sitte menis loppuvuonna tota 30,5% ton 17000 ylimenevältä osalta..
Olipa varmaa sekavasti yritetty sepustaa,mut jos joku tajus,niin kertokaa mulle mitä mä valitsen!Kiitosta!!
Olipa varmaa sekavasti yritetty sepustaa,mut jos joku tajus,niin kertokaa mulle mitä mä valitsen!Kiitosta!!