Hoitaja Suututtaaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mammuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
joo-o.. ei se hoitaja voi vaan mitenkään antaa tytön kulkea pitkin huushollia maitopullon kanssa, vaikka se kotona oliskin teillä ihan normaalia.... etujen ristiriita kai sitten, mutta mietipäs sitä maitosokerin määrää koko ajan siellä lapsen hampaissa.....

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
joo-o.. ei se hoitaja voi vaan mitenkään antaa tytön kulkea pitkin huushollia maitopullon kanssa, vaikka se kotona oliskin teillä ihan normaalia.... etujen ristiriita kai sitten, mutta mietipäs sitä maitosokerin määrää koko ajan siellä lapsen hampaissa.....

tää lapsi kyllä istu ulkona rattaissa kun oli maitopullo ja hoitaja nappas siitä mukaansa. Mä en nyt todelakaan ole sellaista tehnyt että kun vien lapsen hoitoon niin tungen maitopullon suuhun ja isken ovean raosta sisälle.

Alkuperäinen kirjoittaja mammuli:

tää lapsi kyllä istu ulkona rattaissa kun oli maitopullo ja hoitaja nappas siitä mukaansa. Mä en nyt todelakaan ole sellaista tehnyt että kun vien lapsen hoitoon niin tungen maitopullon suuhun ja isken ovean raosta sisälle.

no juu, mutta kuten jo aiemmassa viestissä sanoin, ehkä hoitaja pyrkii normaaliuteen, kuten meidänkin perhe, eli siis ruoka ja leikit ja uni erotetaan selvästi toisistaan?

Alkuperäinen kirjoittaja MySelene:
Mammuli,
ite tunnet lapsesi paremmin ku kukaan muu. ja sinä olet sen äiti ja teet päätökset. oli tosi törkeesti tehty hoitajalta, varsinkin kun ei ollu puhunu asiasta ensin kun kanssa.

ja mitä tulee pulloon...niin ite tiedät millon on aika vieroittaa.

tulee taas niin järkeviä kommentteja joiltakin että huh huh.. :headwall:

On olemassa myös äitejä, jotka ehkä tietävät lapsensa parhaan, mutta eivät käytännössä kykene sitä toteuttamaan. Tätä on ehkä vaikea tajuta, mutta näin asia on. Joillekin on vaan helpompaa antaa lapsen tehdä mitä haluaa, kun ei jaksa asettaa lapselle rajoja. Siksi kommentoin kuten kommentoin.

Alkuperäinen kirjoittaja mammuli:

no juu, mutta kuten jo aiemmassa viestissä sanoin, ehkä hoitaja pyrkii normaaliuteen, kuten meidänkin perhe, eli siis ruoka ja leikit ja uni erotetaan selvästi toisistaan?

tää on ihan järkevää mutta miks ei hoitaja voinu puhua asiasta etukäteen? ei olis lapselle eikä äidille tullu paha mieli. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Alkuperäinen kirjoittaja Onerva:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Ja sen voin sanoa, että ilman itkuja ja raivareita et tule lastasi aikuiseksi kasvattamaan, jossain kohti pettymyksiä tulee, isompia ja pienempiä. Eikä niihin kuole, ei se lapsi, etkä sinä...

ja jo tässä vaiheessa olisi tärkeää miettiä millaiseksi aikuiseksi haluat lapsesi kasvattaa...

Tää oli kai mulle? Vai ap:lle?

Kyllä oon itekin vierottanut lapseni pullosta ja oon jättänyt itkevän lapsen hoitoon jne. Koska meillä ei lapset showta pyöritä, vaikka kuinka rakkaita ovatkin. Rajat on rakkaus :heart:

Juu ap:lle oli tuo kommentti, että jo tässä vaiheessa olisi tärkeä miettiä millaiseksi aikuiseksi haluaa lapsensa kasvattaa.

Musta Mä en nyt tunne itteäni mitenkään sellaiseksi äidiksi joka ei JAKSA.vaan olis kiva että jos kerron että tytöllä on maitopullo niin hoitaja kertoo sitten miten heillä sen kanssa toimitaan,ettei tule tälläisiä selkkauksia.
Ei tässäkään olis mitään ongelmaa jos hoitaja olis heti kertonut että meillä ei juoda maitoa pullosta vaan annan vettä.ainoastaan ruuan kanssa saa maitoa jne.. Mutta ei mitään tälläistä sanonut niin hieman sitten jäi hampaan koloon tuollainen että käskee ottaa pullon pois ihan yht äkkiä.

Lasta hakiessasi, ole sinä se aikuinen joka osaa keskustella. Eli keskustelet hoitajan kanssa pullo-asian selväksi heti tänään.
Ymmärrän hoitajaa että pullo ei ole käytössä koko aikaa. Varsinkin jos hoitopaikassa muita hiukankaan samanikäisiä. On pakko pitää samat säännöt joka mukelolla.
Kirjoitit ettei vielä ole ollut kasvatuskeskustelua, ymmärsin kuitenkin ekasta kirjoituksestasi että vasta olette hoidon aloittaneet. Käsittääkseni nuo keskustelut ovat aina tietyin väliajoin. Itse olen ypph, joten kunnallisella puolella saattaa olla hiukan eri jutut. Mutta oli kunnallinen tai yksityinen hoitaja, niin keskustelemalla ne asiat selviävät.
Mukavia hoitopäiviä! Minä jatkan lomailua ja lähden väsäämään poisjäävien hoitolasteni "kasvukuvakirjoja".

Alkuperäinen kirjoittaja yx ypph:
Lasta hakiessasi, ole sinä se aikuinen joka osaa keskustella. Eli keskustelet hoitajan kanssa pullo-asian selväksi heti tänään.
Ymmärrän hoitajaa että pullo ei ole käytössä koko aikaa. Varsinkin jos hoitopaikassa muita hiukankaan samanikäisiä. On pakko pitää samat säännöt joka mukelolla.
Kirjoitit ettei vielä ole ollut kasvatuskeskustelua, ymmärsin kuitenkin ekasta kirjoituksestasi että vasta olette hoidon aloittaneet. Käsittääkseni nuo keskustelut ovat aina tietyin väliajoin. Itse olen ypph, joten kunnallisella puolella saattaa olla hiukan eri jutut. Mutta oli kunnallinen tai yksityinen hoitaja, niin keskustelemalla ne asiat selviävät.
Mukavia hoitopäiviä! Minä jatkan lomailua ja lähden väsäämään poisjäävien hoitolasteni "kasvukuvakirjoja".

meillä on ollut niin, et aina kun on menty uuteen hoitopaikkaan, niin on käyty tutustumassa, juteltu käytännön asiat selväksi ja samalla kahviteltu.. ja tyttö siis kunnallisessa... mitään kasvatuskeskusteluja ei ole käyty...

toki hoitaja olisi voinut sinun kanssasi sopia asiasta, että maitopullo jätetään pois. mutta uskotko, että lapsesi on aika äkkiä unohtanut koko pullon. Minusta on paljon parempi lopettaa "paha tapa" (tutti, pullo jne) kerralla, kuin "pikkuhiljaa". Voihan olla, että lapsesi on ruokailulla halunnut juoda ihan mukista vaikka. Minä kyllä käyttäisin tilaisuutta vaan hyväkseni, ja jättäisin koko pullon pois, unimaitoineen kaikkineen.

Ajattelepa asiaa siltäkin kannalta, että ehkä ryhmässä oli joku, joka oli juuri luopunut masta tuttipullostaan, ja kun sitten hoitoon tuleekin lapsi, jolla pullo vielä on, niin se aiheuttaa ikävää ja kyselyjä, miksi toisella on, minulla ei ja minäkin haluan!

Alkuperäinen kirjoittaja yrtti:
toki hoitaja olisi voinut sinun kanssasi sopia asiasta, että maitopullo jätetään pois. mutta uskotko, että lapsesi on aika äkkiä unohtanut koko pullon. Minusta on paljon parempi lopettaa "paha tapa" (tutti, pullo jne) kerralla, kuin "pikkuhiljaa". Voihan olla, että lapsesi on ruokailulla halunnut juoda ihan mukista vaikka. Minä kyllä käyttäisin tilaisuutta vaan hyväkseni, ja jättäisin koko pullon pois, unimaitoineen kaikkineen.

Ajattelepa asiaa siltäkin kannalta, että ehkä ryhmässä oli joku, joka oli juuri luopunut masta tuttipullostaan, ja kun sitten hoitoon tuleekin lapsi, jolla pullo vielä on, niin se aiheuttaa ikävää ja kyselyjä, miksi toisella on, minulla ei ja minäkin haluan!

semmostahan elämä on. aina löytyy joku joilla on jotain mitä sulla tai mulla ei oo. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja yrtti:

Ajattelepa asiaa siltäkin kannalta, että ehkä ryhmässä oli joku, joka oli juuri luopunut masta tuttipullostaan, ja kun sitten hoitoon tuleekin lapsi, jolla pullo vielä on, niin se aiheuttaa ikävää ja kyselyjä, miksi toisella on, minulla ei ja minäkin haluan![/quote
No mutta tässäkin tapauksessa hoitaja olisi voinut kertoa että tälläinen tilanne eikä alussa vaan myötäillä kaikkea mitä kerroin lapseni tavoista.
kyllä nää asiat selviää kun haen lapset hoidosta=) Eiköhän tähän löydy ihan mukava ratkaisu kaikin puolin=)

Yhteistyössä