Hoitaja Suututtaaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mammuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mammuli

Vieras
Vein äsken lapset pph:lle ja hoitaja yksinkertaisesti käski ottamaan tytöltämme 1v maitopullon pois.annoin maitopullon tytölle kun odottelimme hoitajaa ja hoitaja tuli sitten siihen ja käski ottaa sen pullon pois että hän antaa vaan vettä.
Jäi hieman pahamieli koska tyttö jäi itkemään pullon perään ja minun perään.Hoitokin on juuri vasta-alkanut että tuo pullonvieroittaminen ei ole vielä ajankohtaista meille varsinkaan Maitopullon koska se on likalle todella tärkeä.Mitä teen?Miten sanon kauniisti kun haen lapset että mielestäni hoitaja toimi pikkasen väärin?

No miksi pitää olla maitopullo suussa aamulla? Levitellä ympäri asuntoa? ja se vaikuttaa siihenkin jos on tarkoitus syödä aamupala hoitajan luona. Koitappa nyt itse ryhdistyä ja lopeta tuollainen heti kärkeen. En ole ikinä nähnyt että kukaan lapsi tulisi päiväkotiin maitopullo suussa.

Rakentavaa keskustelua odottaisi pph:lta. Mut siinä olen kyllä hoitajan kans samaa mieltä, et maitoa juodaan vain ruokailun yhteydessä, muuten janojuomana parasta on vesi.

Ei oo kiva, jos tenava kulkee maitopullon kans ympäriinsä - se ensinnäkin sotkee sillä paikkoja, toiseksi pilaa hampaansa ja kolmanneksi on varmasti hoitajan vaikeaa selittää muille lapsille, miksi ruoka syödään keittiössä, jos yksi saa poiketa säännöstä.

Unipullon vielä 1-vuotiaalla ymmärrän, mutta valveilla päiväsaikaan osannee juoda jo mukista? Ja tosiaan sillon kun on syömisen ja juomisen aika, eikä koko päivää pullon kanssa?

Kotona voitte pitää kiinni teille tärkeistä rutiineista ja juoda maitoa pullosta aina kun tyttö tahtoo, mutta hoidossa on sopeuduttava ryhmän mukaan...

Mitäs sitten jos lapsi ei yksinkertaisesti juo vettä?ei tykkää vedestä?
Kyllä juo nokkamukista,mutta tuntuu niin rankalle kun pitää huudattaa lasta joka asiasta kun hoitoon vieminenkin jo tuntuu rankalle.Tyttö huutaa vaan..

Alkuperäinen kirjoittaja mammuli:
Kyllä juo nokkamukista,mutta tuntuu niin rankalle kun pitää huudattaa lasta joka asiasta kun hoitoon vieminenkin jo tuntuu rankalle.Tyttö huutaa vaan..

Niin sitten yli siitä, mistä aita on matalin ja maitopullo kehiin??? Anna huutaa, kyllä maailmaan ääntä mahtuu ja kun oppii, ettei kiukkuamalla saa mitään etuja, niin rauhoittuu ajan mittaan.

No ei kai se tykkää kun mamma antaa maitoa jos vähän inahtaa. voi apua!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

EIköhän jokaisella ole oma kasvatustyylinsä,sitä turhaan alkaa haukkumaan.
Enkä taida olla ihan ainut äiti tässä maailmassa joka antaa maitoa pullosta 1vuotiaalle.Jokainen lapsi on yksilö.Toisille se on helpompaa jättä maitopullo pois ja toisille Ei. Ja sen voin sanoa että pulloa on yritetty vierrottaa,mutta tyttö ei vielä ole siihen valmis.Esikoiselta sain tutin ja pullon 1vuotiaana pois.

No ei kai se tykkää kun mamma antaa maitoa jos vähän inahtaa. voi apua![/quote]

Enkä taida olla ihan ainut äiti tässä maailmassa joka antaa maitoa pullosta 1vuotiaalle.Jokainen lapsi on yksilö.Toisille se on helpompaa jättä maitopullo pois ja toisille Ei. Ja sen voin sanoa että pulloa on yritetty vierrottaa,mutta tyttö ei vielä ole siihen valmis.Esikoiselta sain tutin ja pullon 1vuotiaana pois.[/quote]

Kummallekohan se on vaikeampaa äidille vai lapselle? Se on pari raivo/itkukohtausta ja sit pullosta on päästy eroon eikä lapsen hampaat mee pilalle. Ja juo varmasti vettäkin kun on jano.

Enkä taida olla ihan ainut äiti tässä maailmassa joka antaa maitoa pullosta 1vuotiaalle.Jokainen lapsi on yksilö.Toisille se on helpompaa jättä maitopullo pois ja toisille Ei. Ja sen voin sanoa että pulloa on yritetty vierrottaa,mutta tyttö ei vielä ole siihen valmis.Esikoiselta sain tutin ja pullon 1vuotiaana pois.[/quote]

Kummallekohan se on vaikeampaa äidille vai lapselle? Se on pari raivo/itkukohtausta ja sit pullosta on päästy eroon eikä lapsen hampaat mee pilalle. Ja juo varmasti vettäkin kun on jano.[/quote]

aivan sinähän se tunnet kaikki lapset. Ihan kuin jokainen lapsi ois samanlainen oikein MASSATUOTETTA!!!!
Ei todellakaan kaikille ole niin helppoa.

Kuule, saattaapi olla, että hoidossa rupeaa juomaan kun muutkin tekevät niin. Meilläkin oli pojalla kaikenlaisia kikkoja silloin kun oli vielä kotona, mutta hoidossa oppi nopeasti ja ihan huomaamatta "isojen" tavoille. kannattaa jutella asiasta pph:n kanssa ja sopia yhteisistä menettelytavoista. Auttaa asiaa kummasti, jos samoja tapoja noudatetaan sekä kotona että hoidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Ja sen voin sanoa, että ilman itkuja ja raivareita et tule lastasi aikuiseksi kasvattamaan, jossain kohti pettymyksiä tulee, isompia ja pienempiä. Eikä niihin kuole, ei se lapsi, etkä sinä...

todellakin samaa mieltä.
Ja tuohon, että jokainen lapsi ON samanlainen siinä mielessä, että kaipaa juuri noita aikuisen asettamia rajoja, joihin myös tämä maitopulloasia kuuluu. Ei ole lapsen päätettävissä milloin haluaa eroon maitopullosta.

Ja sen voin sanoa, että ilman itkuja ja raivareita et tule lastasi aikuiseksi kasvattamaan, jossain kohti pettymyksiä tulee, isompia ja pienempiä. Eikä niihin kuole, ei se lapsi, etkä sinä...

ja jo tässä vaiheessa olisi tärkeää miettiä millaiseksi aikuiseksi haluat lapsesi kasvattaa...

Alkuperäinen kirjoittaja SolAngel:

Kuule, saattaapi olla, että hoidossa rupeaa juomaan kun muutkin tekevät niin. Meilläkin oli pojalla kaikenlaisia kikkoja silloin kun oli vielä kotona, mutta hoidossa oppi nopeasti ja ihan huomaamatta "isojen" tavoille. kannattaa jutella asiasta pph:n kanssa ja sopia yhteisistä menettelytavoista. Auttaa asiaa kummasti, jos samoja tapoja noudatetaan sekä kotona että hoidossa.

Näistä asioista on puhuttua ja hoitajakin oli täysin ymmärtäväinen että maitopullo on tytölle vielä tärkeä.Hän itse aina kysyi onko se mukana siksi tuntuu niin oudolle että mistä yht äkkiä tälläinen.Musta olisi vaan ollut reilua että hoitaja olisi mulle jutellut että onko ok jos koitetaan tuo maitopullo saada pois ja korvataan vedellä jne..
Tulee sellainen olo että hoitaja tekee päätöksiä itse ilman puhumatta vanhempien kanssa. Jos hoitaja olisi sanonut mulle että hänestä ei tuoda maitopulloa jne..niin Ok..sitten ei tuoda mutta se että se viedään lapsen kädestä juuri kun on annettu. Jos olisin tiennyt tuon kannan hoitajalta niin en olisi koko pulloa sitten vienyt niin ei olisi tarvinnut lasta sitten itkettää sen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja SolAngel:

Näistä asioista on puhuttua ja hoitajakin oli täysin ymmärtäväinen että maitopullo on tytölle vielä tärkeä.Hän itse aina kysyi onko se mukana siksi tuntuu niin oudolle että mistä yht äkkiä tälläinen.Musta olisi vaan ollut reilua että hoitaja olisi mulle jutellut että onko ok jos koitetaan tuo maitopullo saada pois ja korvataan vedellä jne..
Tulee sellainen olo että hoitaja tekee päätöksiä itse ilman puhumatta vanhempien kanssa. Jos hoitaja olisi sanonut mulle että hänestä ei tuoda maitopulloa jne..niin Ok..sitten ei tuoda mutta se että se viedään lapsen kädestä juuri kun on annettu. Jos olisin tiennyt tuon kannan hoitajalta niin en olisi koko pulloa sitten vienyt niin ei olisi tarvinnut lasta sitten itkettää sen takia.

siinä ei ole mitään pahaa, että pullo on mukana... mut hoitaja luultavasti ajatteli niin, et ruoka-aikaan juodaan pullosta ja sit päikyille mennessä ei muuna aikana... näin meillä ainakin oli aikanaan tytöllä kun vielä pulloa käytti..

Alkuperäinen kirjoittaja Onerva:

ja jo tässä vaiheessa olisi tärkeää miettiä millaiseksi aikuiseksi haluat lapsesi kasvattaa...

Tää oli kai mulle? Vai ap:lle?

Kyllä oon itekin vierottanut lapseni pullosta ja oon jättänyt itkevän lapsen hoitoon jne. Koska meillä ei lapset showta pyöritä, vaikka kuinka rakkaita ovatkin. Rajat on rakkaus :heart:

todellakin samaa mieltä.
Ja tuohon, että jokainen lapsi ON samanlainen siinä mielessä, että kaipaa juuri noita aikuisen asettamia rajoja, joihin myös tämä maitopulloasia kuuluu. Ei ole lapsen päätettävissä milloin haluaa eroon maitopullosta.

Mun mielestä jos lapsella on juuri alkanut hoito niin silloin ei saisi tehdä SUURIA muutoksia hänen elämäänsä lisää. Itse ajattelin ainakin että jos en saa ennen hoidon alettua maitopulloa pois niin sitten vieroitus aloitetaan kun hoito on alkanut sujumaan.Liian monta muutos kerralla voi olla lapselle paha paikka.

toivottavasti ei ollu mun perhepäivähoitaja-siskoni kyseessä :D hän nimittäin aika äkkiä nappaa pullot pois noilta hoitoon tulevilta =) ja syitä on monta, kuten tässä ketjussakin on sanottu! =) maito on ruokaa, eikä muuta!! ruoka ja leikki ja uni pitää selvästi erottaa toisistaan jo pienenä =)

Uskon hänen ymmärtäneen, että pullo on tärkeä, mutta silti on outoa tulla hoitoon maitopullo suussa. Varmaan hoitaja on valmis antamaan pullon ruokailun yhteydessä ja mahdollisesti päiväunille mennessä. Miten se vanha sanonta meneekään, toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäistä...

Mammuli,
ite tunnet lapsesi paremmin ku kukaan muu. ja sinä olet sen äiti ja teet päätökset. oli tosi törkeesti tehty hoitajalta, varsinkin kun ei ollu puhunu asiasta ensin kun kanssa.

ja mitä tulee pulloon...niin ite tiedät millon on aika vieroittaa.

tulee taas niin järkeviä kommentteja joiltakin että huh huh.. :headwall:

Nyt kun tiedän sitten mitän pph toimii kun lapset ovat hoidossa niin tiedän sitten miten toimin kotona.Tää on vaan tätä Kun kotona tehdään toista ja hoidossa toista.Siks olis tärkeetä että Hoitajakin kertoo selvästi mitä mietä on asioista.Ei lapsi voi ymmärtää sitä minkä takia kotona saa olla pullon kanssa ja hoidossa ei.varsinkin kun ymmärsin aivan täysin että pph:lle on ok että lapsella on maitopullo hoidossa.
Tätähän varten taitaa olla kasvatuskeskustelu jota meillä ei ole edes käyty,tiedä miks..

no kun asia on nyt akuutti niin juttele asiasta hoitajan kanssa kun haet lapsen.yhdessä kannattaa sopia säännöt mikä on lapsen parhaaksi.ole aikuinen ja avaa suusi silloin kun on aihetta.turhaa sinä täällä sitä asiaa ihmettelet,keskustele hoitajan kanssa asiat selväksi.

Yhteistyössä