Hoitaja oletko nähnyt potilaan masturboivan ?

  • Viestiketjun aloittaja yleistä?
  • Ensimmäinen viesti
Mielenkiinnosta kyselen, onko kehitysvammaisetkin julkisesti masturboijat yleensä miehiä? Vai ovatko kehitysvammaiset naiset yhtä aktiivisia tässä asiassa?
Aloituksen kysymykseen: Kehitysvammatyössä oon törmännyt itsekin ja ylläolevaan: miehillä varmaan yleisempää ja jäävät "helpommin kiinni" kun kiihoittumisen ja laukeamisen huomaa ja näkee, mutta kyllä naisetkin sen homman osaa. Olen työn puolesta käyny ostamassa seksilelujakin naispuoliselle asiakkaalle :)
Eikä ne vammaiset oo tossa asiassa välttämättä yhtään aktiivisempia kuin terveetkään, mutta toki kun on kokoajan hoitajat pyörimässä "huudeilla", niin toki jää helpommin kiinni ja voi jäädä fiilis että "koko ajan vemputtaa", eivätkä myöskään välttämättä osaa hävetä asiaa, tai hoitaa sitä yksityisesti :)

Eihän se seksuaalisuus mihinkään katoa jos ihminen sairastuu ja joutuu toisten hoidettavaksi ja kyllä vammaisillakin on yhtälainen oikeus seksuaalisuuteen, kuin meillä muillakin. :)
 
Viimeksi muokattu:
"AMa"
Eihän se seksuaalisuus mihinkään katoa jos ihminen sairastuu ja joutuu toisten hoidettavaksi ja kyllä vammaisillakin on yhtälainen oikeus seksuaalisuuteen, kuin meillä muillakin. :)
Kaikilla on oikeus seksuaalisuuteen, mutta mun mielestä sen pitää tapahtua niin, että kukaan ei joudu sitä haluamattaan todistamaan.. Eli vammaisiakin pitäisi yrittää ohjata siihen, mitä tehdään yksityisyydessä ja mitä muiden läsnäollessa.
 
[QUOTE="AMa";26385978]Kaikilla on oikeus seksuaalisuuteen, mutta mun mielestä sen pitää tapahtua niin, että kukaan ei joudu sitä haluamattaan todistamaan.. Eli vammaisiakin pitäisi yrittää ohjata siihen, mitä tehdään yksityisyydessä ja mitä muiden läsnäollessa.[/QUOTE]

Tietenkin, sen takia lähihoitajaopinnoissakin on jo seksuaalisuuskurssi missä käydään läpi miten näihin asioihin suhtaudutaan. Seksuaalisuus ei ole tabu, mutta jokaisen henkilökohtainen ja yksityinen asia. :)
 
"vieras"
[QUOTE="AMa";26385978]Kaikilla on oikeus seksuaalisuuteen, mutta mun mielestä sen pitää tapahtua niin, että kukaan ei joudu sitä haluamattaan todistamaan.. Eli vammaisiakin pitäisi yrittää ohjata siihen, mitä tehdään yksityisyydessä ja mitä muiden läsnäollessa.[/QUOTE]

Juu, mutta tuo on käytännössä vähän vaikeampi toteuttaa hoitokodissa olevan vammaisen kohdalla kuin omassa kodissa asuvan terveen. Ei sun tai mun kotiin tule ketään vieraita ihmisiä kesken masturboinnin, mutta asuntoloissa hoitajia tai muita asukkaita voi tulla ns. yhtäkkiä paikalle.
 
tuttua
[QUOTE="vieras";26385882]Noh miehet kyllä aktiivisempia. Yksi aina pesuhetkellä sai pestä ittensä haarovälistä ja tykkäs...[/QUOTE]

tuo on varsin tuttua vammaisten asuntolan suihkutuksissa.
 
kaikkea sitä on
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;26386438:
En, mutta mua on kellolla soitettu siivoamaan jäljet....

'Pitäis päästä pesulle', mairea ilme naamalla. Käteen kyllä vedetään, omin jaloin liikutaan, mutta pesulle ei avutta ei kyetä.....
hyi, ei varmaan ku on kivaa että hoitsu pesee alapesun ,hyi
 
hoistu
kyllä olen täs vuosien varrella nähnyt, aika useastikkin. esimerkiksi kerran vanhus(mies) makasi söngyllä ja tumputti, kun menin auttamaan..kerran olin erään vanhuksen ( myös mies) luona, tuli mun viereen keittiöön ja veti housut alas ja alkas tumputtaan..onhan noita kertoja..kyseessä aina ollu mies.
 
[QUOTE="wiiru";26386974]jees, jopa harjan varrella ja vessa harjalla miespuolinen henkilö....[/QUOTE]

:O
 
"Maru"
Montakin kertaa. Monta eri dementoitunutta 20 vuoden urani aikana. Estot kun häviävät sairauden myötä. Mielestäni tuo on hyvin luonnollinen asia, ei lainkaan paheksuttava. Ja kyllä niillä nuorillakin miehillä herkästi hormoonit alkaa hyrrätä kun ympärillä pyörii nuoria hoitajia. Seksuaalisuus on asia, joka on hyvin intiimi ja herkkä kohta loukattavaksi. Yleensä en edes kerro tapahtuneesta toisille hoitajille, koska joillain on tapana naureskella hyvinkin halveksuvasti.
 
"heh"
Joo, olen. Eräs lähes 100-vuotias papparainen tumputti vkodissa yöllä sängyssään, jätettiin sitten se kierto hänen osaltaan väliin siinä kohtaa ja siirryttiin seuraavaan huoneeseen. Meillä kyllä on aktiivisia mammojakin, on parikin mammaa, jotka öisin aina äheltävät naamat punaisina kädet vaipan sisässä. Heidätkin on tuossa kohtaa vaan jätetty rauhassa puuhailemaan ja menty sitten myöhemmin uudestaan. Samoin on ollut sellainen mamma, joka aina alapesun yhteydessä alkoi keinuttaa lantiotaan. Ja yksi mamma yritti aina saada miespuoliset opiskelijat sänkyynsä. Että onhan näitä.

Meillä on ollut se periaate, että emme tee noista tilanteista kellekään noloja.
 
"vieras"
[QUOTE="tuuli";26385931]Tuollaisessa tilanteessa kysytään: "mitäs se herra täällä oikein puuhailee?"[/QUOTE]

ei todellakaan kysytä. Hienotunteisuutta pitää hoitajalla sen verran olla.
 

Yhteistyössä