Hoitaja nosti hoitomaksua...

• Viestiketjun aloittaja äippäliihi
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äippäliihi;27529578:
Miettikääs nyt. Perheemme hoitokustannukset pomppaa jopa 40€ per kuukausi! 240mk!
ei kai kukaan enää oikeasti muuta euroja markoiksi? Markka on kuitenkin haudattu jo 10v sitten, ja on ihan normaalia että kymmenessä vuodessa hinnat muuttuu.... Ihan samalla tavalla markoissakin vaikkapa vuonna 1990 tavart olivat eri hintaisia kuin 1980...

Alkuperäinen kirjoittaja äippäliihi;27529595:
Tai me ollaan sitten liian köyhiä kun tuo raha tuntuu isolta :( Kunnalla ei saada kuitenkaan maksu hyvitystä pienenpalkan takia kun menee just rajoilla.
No ois se iso summa meillekin. Nytkin se 260 on aivan riittävä kunnallisella. Mutta joko maksasin tai vaihtasin paikkaa sitten. On sillä hoitajalla syynsä nostaa hintaa.

"vieras"
Onko lapset tuolla klo 7-17 5 pvä/vko? Jos ovat, niin tuossahan tulee viikossa jo ylityötuntejakin vaikka kuinka (10h) ja jos sais ylityökorvausta, se olis 50%. Kuten joku sanoi: laske hoitajan tuntipalkka. Vaikka yksityisen hoidon tukea saatte, ei tuntipalkka päätä huimaa.

Alkuperäinen kirjoittaja äippäliihi;27529560:
Hoitajaa saa tuet tuohon pääle! On ahne. Vaikka lapsi onkin hoidossa 7-17 silti se on kallista. Tympii tämä. Vaikka antoi varoituksen 2kk ajalla niin silti ei täältä löydy halvempaa hoitajaa joka suostuu tekee tuon pituisen päivän.
Ajatella. 280e maksulla siitä jää tuntihinnaksi 1.4euroa. 300e maksulla 1,5 euroa. 320e maksulla 1,6 euroa. Vaikka tukia tulis päälle saman verran, et taitaisi itse tehdä samalla summalla töitä yhtä pitkiä päiviä?

"vieras"
Onnea! Juuri sun kaltaisten vanhempien takia mä en alkaisi perhepäivähoitajaksi vaikka se olisi mun viimeinen mahdollisuuteni. Päiväkodissa kaltaisiasi hulluja vanhempia vastaan on sentään hoitajan puolella monta muutakin hoitajaa ja päiväkodin johtaja, mutta perhepäivähoitaja saa taistella näistä asioista ihan yksin. Ei muuten kannata yhtään ihmetellä miksi teilläkin siellä on pph paikkoja niin vähän. Olisko peiliin katsomisen paikka?

Alkuperäinen kirjoittaja äippäliihi;27529423:
jippii. Nosti sen sitten vanhempien osalta 300€!!! Ennen oli 280€... Ja nostaa lisää 320€:n kevään aikana.
Alkuperäinen kirjoittaja äippäliihi;27529578:
Miettikääs nyt. Perheemme hoitokustannukset pomppaa jopa 40€ per kuukausi! 240mk!
Niin että nousiko se nyt 40e vai 300euroa? Ja mitä ihmeen väliä on mitä se tekee markoissa? Markat on poistuneet käytöstä kuule jo 10v sitten ja tuet ja palkat ovat niistä ajoista nousseet kuitenkin sen verran, ettei ole ihan verrannollisia.

"vieras"
Just eilen kyselin tutulta että mitä kunnallinen hoitaja saa per lapsi kun itse mietin töiden hakua. Sanoi että arviolta noin 375 hänen mielestään miinus verot. Joten halvemmallahan tuo sinun hoitajasi töitä tekee.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27529817]Just eilen kyselin tutulta että mitä kunnallinen hoitaja saa per lapsi kun itse mietin töiden hakua. Sanoi että arviolta noin 375 hänen mielestään miinus verot. Joten halvemmallahan tuo sinun hoitajasi töitä tekee.[/QUOTE]

Ei ihan kuitenkaan suoraan verrannollisia ;). Yksityinen hoitajahan saa vanhempien maksaman osuuden ja yksityisen hoidon tuen (josta tietenkin maksaa kaikki lakisääteiset maksut). Kunnallinen hoitaja saa palkan, josta maksaa verot (+ sitten verottomat kulukorvaukset, ei mitään tähtitieteellisiä summia nekään).

Eli ap kyllä valittaa turhasta mutta silti viilailin ;).

"pph"
Juu, väitän että turhasta nariset. Ensinnäkin, todella harva yksityinenkään hoitaja tekee noin pitkää työpäivää ja hinta on ihan naurettava joka tapauksessa työhön nähden. Ruoka, sähkö, askartelu ym. materiaalit kallistuu koko ajan, kulukorvaus sensijaan ei nouse juurikaan vuositasolla.

Millaisella summalla sinä tekisit 10t työpäivää? Paljonko olisi alin tuntipalkka mihin suostuisit. Itse olen tehnyt perhepäivähoitajan hommaa jopa 1,80€/tunti joten kyllä sitä tehtiin suurella sydämellä ennemmin kuin ahneudella.

"viima"
YEL maksu pitäisi ottaa huomioon täysimääräisenä jo kun aloittaa yrittäjänä. niin ainakin itse teen, ettei tule juuti tälläistä tilannetta että työ maksaa tänä syksynä 100€ mut ens keväänä 140€. asiakas varmasti ihmettelisi aika paljon.
Totta on et maailma kallistuu mut tuo on jo aika paljon - kuinka paljon ruokaa tuolla rahalla saa? 40€ toimijalle itselleen jää 20€. sillä ostaa aika monta perunaa.

surrur
Alkuperäinen kirjoittaja äippäliihi;27529423:
jippii. Nosti sen sitten vanhempien osalta 300€!!! Ennen oli 280€... Ja nostaa lisää 320€:n kevään aikana.

Miten voi olla perhepäivähoitaja noin ahne? Selitti että kulut ja ruoka on kallistunut yms. Ja hänen jotku maksut YEL:llä (mikä lie) nousee kun ei ole enään aloittava yritäjä. Mitä tuo mulle kuuluu?
Meidän perhe kärsii ja ei ole muuta hoitopaikkaa! Joo eihän sille hoitajalle jää käteen kaikki vaan menee veroihin ja joihinkin muihin maksuihin mutta silti :(

Jos pääsee kunnalliselle perhepäivähoitajalle niin sillä on sitte niitä ihme tasotuksia ja voi olla yhtäkkiä töistä pois 2viikkoa! Ja lapsi kiertää missä sattuu hoidossa. Päiväkodit on täälä ihan täydet. Lähin on 35km päässä. Ja kulettaminen maksaa.
Joo, on tietty määrä kuukausia, jonka jälkeen nuo eläkemaksut nousevat. Veroihin ja eläkemaksuihin, vakuutuksiin yms. kuluu suunnilleen puolet hoitajan saamista rahoista.

Jos saa yksityisen hoidon tuen hoitorahaa + täyden hoitolisän, se tekee kolmisen sataa euroa. Jos vanhempi maksaa itse toiset kolmesataa euroa, siitä tulee noin 600€ per tenava, josta jää käteen 300€.

Kuka ihme tekee työtä 8-9h päivässä, 20 päivää kuussa 300 eurolla? Jos hoitolapsia on neljä, voi saada käteen noin 1200 euroa, mutta työaika voi olla tosi pitkä, kun lasten hoitoajat poikkeavat toisistaan. Palkallista lomaa ei ole, ei työterveyspalveluja, jääpä työttömäksi, etkä saa yrittäjänä mistään rahaa.

Yhteistyössä