Hoitaako teillä isovanhemmat lastenlapsiaan?

  • Viestiketjun aloittaja 4 lasta
  • Ensimmäinen viesti
4 lasta
Saatteko te lastenhoitoapua isovanhemmilta? Kysymys on siis tarkoitettu lähinnä sellaisille, joille se esim. välimatkan vuoksi on mahdollista tms.

Meillä isovanhemmat ovat todella nihkeitä katsomaan lapsiamme kun tarvitsimme lastenhoitoapua esim jonkun tilaisuuden tms vuoksi.
Nytkin lauantaina joudun jäämään kotiin kun mieheni työpaikka järjestää kesäpäivät...
 
Alkuperäinen kirjoittaja 4 lasta:
Saatteko te lastenhoitoapua isovanhemmilta? Kysymys on siis tarkoitettu lähinnä sellaisille, joille se esim. välimatkan vuoksi on mahdollista tms.

Meillä isovanhemmat ovat todella nihkeitä katsomaan lapsiamme kun tarvitsimme lastenhoitoapua esim jonkun tilaisuuden tms vuoksi.
Nytkin lauantaina joudun jäämään kotiin kun mieheni työpaikka järjestää kesäpäivät...
Totta kai hoitavat. Joka viikko.
 
tytönjapoikienmamma
Hoitavat. Itse tarjoavat apuaan ja haluavat viettää aikaa lasten kanssa, ovat heille (ja mulle ja miehellekin) tosi läheisiä. Ovat hoitaneet myös pienten ulkomaanmatkojen ajan, ja pienempiä aikoja. Muutenkin ovat mukana meidän elämässä tosi paljon, ollaan läheisiä. Ovat eläkkeellä ja hyväkuntoisia ja touhukkaita
 
jep
todella paljon. Nytkin ottivat toisen lapsista ihan huvikseen yöksi. Ja parinviikon päästä menevät molemmat kun meillä menoa.

Myös paljon hoitaneet kun meillä työvuorot päällekkäin jos ei hoitopaikkaa ole ollut.
 
Juu. Viime aikoina aika paljonkin. Molemmat muksut oli isovanhemmilla la-su hoidossa. Maanantaina (eilen siis) isovanhemmat haki esikoisen luokseen, ja palauttavat lauantaina :)

Mun vanhemmat siis ovat kyseessä, miehen äiti asuu tuhansien kilometrien päässä.
 
Hoitavat,
mielellään ja ilman, että siihen olisi syynä se, että meillä vanhemmilla olis menoa.

Koskaan ei olla jouduttu perumaan mitään menoa siksi, ettei hoitoapua olis löytynyt ( toki on myös muita sukulaisia saatavilla )
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma:
Hoitavat. Itse tarjoavat apuaan ja haluavat viettää aikaa lasten kanssa, ovat heille (ja mulle ja miehellekin) tosi läheisiä. Ovat hoitaneet myös pienten ulkomaanmatkojen ajan, ja pienempiä aikoja. Muutenkin ovat mukana meidän elämässä tosi paljon, ollaan läheisiä. Ovat eläkkeellä ja hyväkuntoisia ja touhukkaita
Meillä myös näin, mutta eivät ole eläkkeellä. Nytkin 2 v on mummon ja papan kans mökillä pari yötä ja huomenna 3 kk lapsi menee pariks tunniks toisen mummon luo jotta minä pääsen tapettikauppaan
 
Juu, hoitavat. Aina pyydettäsessä ovat ottaneet yökylään jne. Nytkin on lapsi perjantaihin asti mummolassa, kun mies & minä töissä. Saa lapsi lomailla vielä tämän viikon, vaikka meillä alkoi työt...
 
4 lasta
Nyt mua kyllä alkaa itkettää... Kuullostaa aivan uskomattomalta että isovanhemmat voivat katsoa lapsia myös ilman syytä ja hakeakin heitä luokseen...

Entä te, joiden vanhemmat eivät hoida lastenlapsiaan - minkä ovat kertoneet syyksi vai keksivätkö tekosyitä tms?

 
hellsbells
Mun isäni kahtoo mielellään tuon pikkumiehen (~ 1vee ) perään. Jos en ihte hetkeen soittele tai käy niin pappa soittaa ja kysyy voiko poika tulla kyläileen :) Ei siis pidempiä aikoja siellä ole, pari tuntia yleensä :) Kerran oli reilun 8h..

Miehen vanhemmat ei todellakaan hoida. Ei ole koskaan pyytäny eikä kyllä annettaskaan.
 
LeenuLii
Eivät hoida.

Minun äitini on alkoholisti, johon olen kokonaan katkaissut välit. Isäni on taas sairas ja tarvitsee itse jonkun verran hoitoa.

Mieheni vanhemmat eivät uskalla hoitaa lastamme, koska on vasta vuoden. Ehkä ensi kesänä.

Nyt olemme käyttäneet itsellemme aiemmin tuntematonta 20vuotiasta tyttöä, jolla kokemusta. Esim. 10 tunnin työkeikka (kaverin häät pidemmän matkan päässä) maksoi 80e. Eihän siihen varaa olisi, mutta joskus on pakko päästä ulos ja häät olisivat liian pitkä päivä pojallemme. Onneksi voimme sentään aina käyttää samaa hoitajaa.
 
bea
Eivät pysty kovin paljoa hoitamaan kun asuvat kaukana ja molemmat vielä töissäkin ja aika vaativissa hommissa vielä! Isompi oli kyllä muutaman päivän purjehtimassa heidän kanssaan tänä kesänä. varmasti ottavat enemmänkin reissuilleen mukaan kunhan lapset vähän kasvavat (nyt 1v ja 3.5v). Olen kyllä sitä mieltä ettei se nyt isovanhempien homma olekaan jatkuvasti toimia lapsenvahteina,varsinkaan kun töissä ovat tai jos eivät enää niin hyväkuntoisiakaan! Miettikää itse jos ootte viikot töissä niin haluaisitteko aina viikonlopuks esim. joitain toisten lapsia hoidettaviks tai illalla töittenne jälkeen! Ennemmin mä usein ajattelen miten ME voitais heitä jeesata!! He on aikanaan meidät hoitaneet jo!Eikä tällä oo mitään tekemistä sen kanssa etteivätkö tykkäis ihan valtavasti lapsenlapsistaan!
Mutta kyllä hekin on leponsa ja vapaa-aikansa ansainneet!Töistä palautuminenkaan ei ole enää samanlaista eikä yhtä nopeaa kuin nuorempana.Eikä nukkuminen yhtä hyvää! Tässä vaan yhden lääkäriäidin mietteitä!
 
vieras
Isovanhemmat ovat elämänsä kunnossa ja eläkkeellä eli pelkkää aikaa. Mutta nyt päiviä rytmittävät harrastukset, kaupassakäynti, päiväunet ja tv ohjelmat niin että aina on jokin syy miksi ei sovi. Kylään kyllä pyydetään mutta koskaan ei olla kotona, saati vierailla meidän kotona. Lasten syntymäpäiväjuhliin ei ehditä tai jos niin illalla myöhään kun on jo nukkumaanmenoaika. En saanut hoitajaa edes lääkärissä käynnin ajaksi koska oli suunnitellut menevänsä kauppaan.
 
mona
Hoitavat kyllä, mutta koska äitini hoitaa myös veljieni lapsia, niin aika yhteen perheeseen on rajallinen. Hoitaa myös yön yli jios on jotain menoa ja usein soittaa meitä niille käymään, jolloin saa lepäillä siellä vaikka sohvalla. :) Miehen äiti käy meillä noin kerta kuussa, koska asuu 100km päässä. Silloin toki on meillä auttamassa koko päivän.
 
4 lasta
Alkuperäinen kirjoittaja bea:
Eivät pysty kovin paljoa hoitamaan kun asuvat kaukana ja molemmat vielä töissäkin ja aika vaativissa hommissa vielä! Isompi oli kyllä muutaman päivän purjehtimassa heidän kanssaan tänä kesänä. varmasti ottavat enemmänkin reissuilleen mukaan kunhan lapset vähän kasvavat (nyt 1v ja 3.5v). Olen kyllä sitä mieltä ettei se nyt isovanhempien homma olekaan jatkuvasti toimia lapsenvahteina,varsinkaan kun töissä ovat tai jos eivät enää niin hyväkuntoisiakaan! Miettikää itse jos ootte viikot töissä niin haluaisitteko aina viikonlopuks esim. joitain toisten lapsia hoidettaviks tai illalla töittenne jälkeen! Ennemmin mä usein ajattelen miten ME voitais heitä jeesata!! He on aikanaan meidät hoitaneet jo!Eikä tällä oo mitään tekemistä sen kanssa etteivätkö tykkäis ihan valtavasti lapsenlapsistaan!
Mutta kyllä hekin on leponsa ja vapaa-aikansa ansainneet!Töistä palautuminenkaan ei ole enää samanlaista eikä yhtä nopeaa kuin nuorempana.Eikä nukkuminen yhtä hyvää! Tässä vaan yhden lääkäriäidin mietteitä!
Ymmärrän kyllä tämän ajatuksen ja olen sitä kunnioittanutkin. Minun äitini on eläkkeellä ja varsin hyväkuntoinen, ikää hänellä on 65 vuotta. Mutta häntä ei lastenhoito kiinnosta ja mietinkin, miten surullista se on, ja miten paljosta hän jää paitsi...

 

Yhteistyössä