Hoikat naiset kysymys teille!

no
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
syön paljon ja sitä mitä haluan. kahvi vilkastuttaa aineenvaihdunnan. juon paljon kahvia. veriarvot sen takia lienevät melko heikot. epäterveellinen rasvapitoinen ruoka ja kahvia...
ja bmi 20 ja kuukautiset ovat aina ollett runsaat (luin edellisen kommentin) ja kipeät.
ja vanhemmiten hoikkana on vaikeampi pysyä. pakko syödä vaan silloin kun on nälkä ja vähentää karkin ahmimista iltaisin.
 
vieras
Mietin vaan, että osaavatkohan ylipainoset kuunnella omaa kehoaan, tunnistaako ne nälän. Kuulostaa vaan siltä, että jos syö ns. taulukon mukaan, tai mitä sanoo joku kirja, niin hankalaahan se on sellainen. Mutta jos syö kun on nälkä, ja jos heti ruuan jälkeen tekee mieli syödä jotain taas, niin ei se voi olla oikeaa nälkää.
 
vieras
Mä oon tänään syönyt paahtoleipää sitruunatahnalla, lasagnea homejuustolla, sipsejä dipillä, suklaakonvehteja alkoholitäytteellä ja juonut kahvia, kaakaoo ja punaviiniä. Hyvin tyypillinen ruokapäivä. En siis todellaakaan syö kevyesti saatika terveellisesti. BMI on silti vain 20,8 ja ikää 32v.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä oon tänään syönyt paahtoleipää sitruunatahnalla, lasagnea homejuustolla, sipsejä dipillä, suklaakonvehteja alkoholitäytteellä ja juonut kahvia, kaakaoo ja punaviiniä. Hyvin tyypillinen ruokapäivä. En siis todellaakaan syö kevyesti saatika terveellisesti. BMI on silti vain 20,8 ja ikää 32v.
Mutta jos pitäisit päiväkirjaa siitä mitä syöt, niin keskiverto kalorimäärät olisi varmaan aika normaalit sun kokoiselle naiselle, muuten lihoisit. Eli arvaisin, että kuuntelet kehoasi ja syöt silloin kun on nälkä ja kun tekee jotain mieli.
 
no jaa
Alkuperäinen kirjoittaja sähläri:
mitä te syötte sillon kun muut grillaa makkaraa ja pihvejä?
tai kun muut syö synttäreillä kermakakkua?
tai kun muu perhe syö jäätelöä?

katotteko suu kuivana vierestä vai syöttekö oman porkkanan?

mua niin harmittaa kun pitäs painoaan TARKKAILLA MUTTA NÄIN KESÄLLÄ SE ON HANKALAA!

joka suupala näkyy naamassa tai vatsanseudulla tai sit on vaan hirvee morkkis et söinpä taas pullaa \|O
Noh, tätä ei ehkä enää uskalla täällä ääneen sanoa, kun tulee kumminkin paskaa niskaan. Mutta: syön ihan niinkuin muutkin, mä en vaan liho.

Tosin lihaa en syö, kun oon kasvissyöjä. Mut muuten ruoka maistuu. Ja sitä menee sellaisia määriä, että välillä päivittelevät kanssasyöjätkin, miten voin olla näin hoikka. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Auttaa paljon, jos herkut korvaavat ruuan. Monille lihavista on opetettu, että kunnon ruokaa pitää syödä vähintään kahdesti päivässä plus terveellinen aamiainen. Sitten nämä syövät lisäksi herkut. Itse vedän kermatäytteisiä lettuja illalliseksi ja suklaapatukoita välipalaksi.
Tää on muuten totta. Heti kun itse yritän syödä ns. oikein, lihon. Muuten pysyy paino kurissa vaikka herkuttelenkin päivittäin.

 
Syön samoja herkkuja kuin muutkin. Oon kyllä kasvissyöjä, mutta käytän ruuissani voita ja kermaa. En järsi pelkkää porkkanaa. Kaikki ei liho helposti. Eikä niitä herkkuja tuu joka päivä syötyä. Ainostaan jokatoinen päivä :whistle:
Ja mun paino nousee talvisin kilon tai pari, kesällä katoaa itsestään saman verran.
 
no jaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
bmi oli 20-21 eikä niissä mitoissa mulla ollut edes kuukautisia.
Tää onkin aika huiman yksilöllinen juttu. Mulla ei BMI ole koskaan ollut yli 17 ja menkat on tulleet siitä asti kun ne alkoi aivan ajallaan ja joka kuu. Silloinkin kun BMI oli alle 16...
 
Joku luotettava
Ensinäkin, minä en ole nainen.
Toisenakin, en ole lihava vaikka en liiku.
Kolmantena, en osta koskaan mitään kaloripitoista herkkua.

Jättäkää vain ne karkit hyllyyn niin hyvin menee ja ej herkkuja töissäkään vain mineraalivettä jos on pakko.
 
bdt
Alkuperäinen kirjoittaja sähläri:
mitä te syötte sillon kun muut grillaa makkaraa ja pihvejä?
tai kun muut syö synttäreillä kermakakkua?
tai kun muu perhe syö jäätelöä?

katotteko suu kuivana vierestä vai syöttekö oman porkkanan?

mua niin harmittaa kun pitäs painoaan TARKKAILLA MUTTA NÄIN KESÄLLÄ SE ON HANKALAA!

joka suupala näkyy naamassa tai vatsanseudulla tai sit on vaan hirvee morkkis et söinpä taas pullaa \|O


Ei voi olla niin että jokainen suupala näkyy naamassa .
Kyllä hoikatkin voivat syödä makkaraa ja pihvejä . Kysymys on mitä muuta syöt tai juot , liikutko ja lepäätkö tarpeeksi. Saatko kuituja, vitamiineja etc.
 
vieras
Herkuttelen ihan huoletta, mutta joo, sinne grillibileisiin kuljen aina fillarilla (talvella kävellen).

Eli liikun varmaan keskivertoa enemmän ja syön vain nälkääni. Yleensä kuitenkin yhden lämpimän aterian päivässä. Nyt vetelin just iltapalaksi 4 näkkäriä floralla ja hyvää oli.
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Just niitä samoja. Mulle ei vaan painoa kerry vaikka mitä söisin.
mut saattaa kyl olla et joskus korvaan suklaalla jotain oikeaa ruokaa ja silloin kun syön kunnon ruuan nii ei tee mieli suklaata... mut en kuitenkaa liho ja kolme lasta mullakin eikä oo vaikuttanu painoon.
 
mä olen normaalisti (nyt raskaana) 166cm ja 57-60kg. Syön kaikkea mutta en ole mikään kova makean ystävä. Myöskään sipsit eivät maistu. Tykkään muuten monenlaisesta ruoasta. makkaraa syön kesällä grillatessa, en juuri muulloin. Jäätelöä silloin kun tekee mieli...en kovin usein. Mutta en kieltäydy mistään sen vuoksi, että pelkäisin lihovani. Syön yleensä luultavasti melko saman verran päivittäin (krapulassa kuitenkin sitten paaljon enemmän :D )

Liikun 2 kertaa viikossa, n. 1½ h kerrallaan.

Uskon, että ruoan määrä on ratkaiseva tekijä...ei niinkään se, mitä syö. Kunhan ruoka on suht puhdasta ja ravintoarvoltaan ok. Ei siis mitään eineksiä jatkuvasti...
 
Pieni sohvaperuna
Olen ollut hoikka aina (50kg), ja syönyt mitä tahansa. Joinakin päivinä tulee myös ähkymässäiltyä, tai korvattua ruoka pelkästään sipseillä ja suklaalla. Paino on pysynyt samana aina, enkä valitettavasti harrasta aktiivisesti liikuntaa. Kahvia menee kyllä älyttömästi ja joskus töissä saattaa jäädä myös ruokailu kokonaan väliin jos ei ehdi pitämään taukoa. Muuten töissä on eväänä mikroateriat.
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja sähläri:
mitä te syötte sillon kun muut grillaa makkaraa ja pihvejä?
tai kun muut syö synttäreillä kermakakkua?
tai kun muu perhe syö jäätelöä?
Meni kysymys ihan ohi, tai siis kysymyksen pointti mut..

Syön makkaraa ja pihvejä.

En syö kermakakkua, mutta esim suklaakakkua syön.

Syön jäätelöä.

Ja syön yleensäkin ihan samalla tavalla kuin ihan kukatahansa.
 

Yhteistyössä