Hoikan ihmisen ongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmittaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmittaa

Vieras
Olen ollut aina aika hoikka ja pienen kokoinen. Tuntuu, että minulle herkästi huomautetaan painostani, vaikka koko aikuisikäni olen pysytellyt samoissa lukemissa viiden kilon vaihtelun sisällä. Nytkin esimerkiksi kun olin saanut kilon lisää massaa, minulle huomautettiin että minullekin on tullut maha. Mahani ei ole iso, mutta ehkä jonkinlainen maha sitten oli nähtävissä. Nyt sitten painoni putosi yhden kilon, niin minulle sanottiin että olen laihtunut todella paljon lyhyen ajan sisällä. Siis aamupainoni on nyt kilon vähemmän, kuin muutama kuukausi sitten, kun olin saanut kilon lisää. Painoni on nyt siis se vakio, minkä se on jo vuosia ollut.

Ihmetyttäö vaan ihmisten tarve kommentoida juuri minun painoani. En usko, että muillekaan ollaan koko ajan sanomassa heidän painostaan. Olen kuitenkin aina ollut normaalipainoinen. Harmittaa.

Sinun pitää ajatella siten, että ihmiset jotka arvostelevat ulkonäköäsi, ovat mielisairaita. Eli heillä se ongelma on, ei sulla. Suhtaudu asiaan huumorilla ja anna heidän olla. Opi nauttimaan kehostasi ilman mittareita tai vertausta toisiin ihmisiin.

Sinun pitää ajatella siten, että ihmiset jotka arvostelevat ulkonäköäsi, ovat mielisairaita. Eli heillä se ongelma on, ei sulla. Suhtaudu asiaan huumorilla ja anna heidän olla. Opi nauttimaan kehostasi ilman mittareita tai vertausta toisiin ihmisiin.

Kiitos. Nautin kyllä kehostani, olen siihen kohtuullisen tyytyväinen. Puntarilla käyminen on tapa pelkästään, ajattelen, että on terveellistä pysyä suht samassa painossa.

Ihan yhtä epäkohteliasta on huomauttaa laihan kuin lihavankin painosta, varsinkin jos huomautetaan toisen mahasta ja sen ksavamisesta. Usein ihmiset ovat vahingoniloisia laihan painonnoususta, mutta olevinaan kovin huolestuneita painon laskusta.

[QUOTE="Liisi";30520163]Ihan yhtä epäkohteliasta on huomauttaa laihan kuin lihavankin painosta, varsinkin jos huomautetaan toisen mahasta ja sen ksavamisesta. Usein ihmiset ovat vahingoniloisia laihan painonnoususta, mutta olevinaan kovin huolestuneita painon laskusta.[/QUOTE]

Käytännössä toisia arvostelevat ihmiset omaavat erittäin heikon itsetunnon ja pyrkivät parantamaan itsetuntoaan toisia arvostelemalla. Nykyisin tasapainoinen ihminen alkaa olla todella harvinainen löydös.

[QUOTE="Liisi";30520163]Ihan yhtä epäkohteliasta on huomauttaa laihan kuin lihavankin painosta, varsinkin jos huomautetaan toisen mahasta ja sen ksavamisesta. Usein ihmiset ovat vahingoniloisia laihan painonnoususta, mutta olevinaan kovin huolestuneita painon laskusta.[/QUOTE]

Juu. Muutenkin tuntuu usein, että täytyisi säilyä vuodesta toiseen yäysin muuttumattomana. Ihan vaikka hiusten kiinni laittaminen saa jotkut huudahtamaan, että mitä olet tehnyt hiuksillesi! En meinannut tuntea! (Kyse ei ole siitä että laittaisin hiuksiani rumasti, ovat aina viimeisen päälle, mutta useammin auki.)

Sitä vaan ihmettelen, että kilon muutos yleensä ei kai ole juurikaan edes muiden silmiin huomattava. Siksi tuntuu kuin olisi jonkun erikoistarkkailun kohteena.

Yhteistyössä