Hoidot Oysissa?

Onko muita Oysin hoitolaisia?
Mie oon menossa sinne punktioon viikolla 5. Tuli kysely että haluanko osallistua Ilkka Järvelän tutkimukseen. Millanen lääkäri se on? Aion kyllä osallistua, ku kuulin että se toinen mieslääkäri (Martikainen?) on kuulemma aika liukuhihnatyyppi. Onko kokemuksia?
 
Mandalay: Mulla oli Ilkka ekassa punktiossa. Oli tosi rento lääkäri ja aurinkoinenkin, ei ollut yhtään sen oloinen, että homma äkkiä ohi ja kahville :LOL: Mitä se tutkimus koskee?? Mä voisin osallistua tieteen nimissä ja aina parempi jos siitä sais itellekin jotain uutta.. Mulla punktio tosin vasta viikolla 8..

Milli81: En muista sen naislääkärin nimeä, on sellainen pitkä vaalea nainen. Hoiti mun tokan punktion. Tos iloinen tapaus, tuli vaan jotenkin mieleen siitä adhd. :LOL: Ja on tehnyt mun kaikki alkionsiirrotkin. Piristää kyllä päivää se lääkäri!
 
Ihanaa kuulla et siellä on mukavia lääkäreitä =)

Mulle tuli ainaki hoitolappujen kans sellainen anti-muller-hormoni tutkimus suostumus. Tutkitaan voiko tulla kokeella ennustaa ivf/icsi onnistumista. Siinä ei oo muuta kuin laskimoverinäyte 3.-7. kp, aamulla ennen klo 10. Joko edeltävältä tai samalta kierrolta milloin hoito aloitetaan. Tutkimushoitaja on Mirja Ahvensalmi 08-3153068.

Ajattelin kyl itse kans osallistua.. tuloksista tiedotetaan sit halukkailla.
 
Se minun tutkimuskutsu oli IVF ja 4d-ultra. Eli kaikki ultrat on kolmiulotteisia ja ultria on 2 ylimääräistä siirron jälkeen ja jos alkaa raskaus niin vielä 5 lisää ylimääräistä ultrauskertaa. Kuulosti tosi mielenkiintoselta ja saa itekin seurata sitten sitä mahdollista kiinnittymistä ja alkuraskautta. Verikokeetkin otetaan joka kerta. Eka ultra olis jo viikko siirrosta ja toinen pp 14. Sais ainaki selvyyden onko alkio kiinnittynyt.. :/ Apua. Nyt alko pelottaa..
 
Mie olen OYS:ssa hoidossa.. viime keväänä minulla olin ensimmäisessä inssissä sellainen vaalea naislääkäri, nimeä en muista.. oli todella mukava ja ystävällinen.. toisessa inssissä oli mieslääkäri, hänenkään nimeä en muista, mutta hänkin oli mukava.. ainoa ikävä muisto jäi siitä, kun minulle olikin kasvanut neljä follikkelia kolmen sijaan ja tuli sellainen olo sen mieslääkärin puheista, kuin se olisi ollut minun vikani.. täällä paikallinen ultraaja oli viissin mitannut väärin oikean puolen follikkeleiden koot tai sitten ne olivat kasvaneet siinä ultran ja inssin välissä.. hoitajat ovat olleet todella ystävällisiä ja rauhoittavia.. mie olin kummallakin inssi kerralla aika jännittynyt, mutta he ovat saaneet sitten siinä toimeenpiden aikana minut rentoutumaan.. on jäänyt vain hyviä muistoja OYS:sta..
 
Mandalay, voih tuohan kuulostaa tosi mielenkiintoiselta..
Toisaalta yritäpä sit olla ajattelematta/stressaamatta kun koko ajan käy lääkäris ja ultrassa.

Onhan se varmaan vähä kaksipiippuinen juttu, mut mikäpä ei olis..

Tsemppiä hirmuisesti :heart:
 
Nyt kyllä melkeen harmittaa, ettei olla julkisella :kieh: Täytynee 3icsiin hakeutua julkiselle sitten, ei meillä meinaa rahatkaan riittää VL:llä enää. Ehdottomasti meet siihen tutkimuksene! Kuulostaa tosi mielenkiintoselta :)
 
Hei! Mä oon kans OYSissa hoidoissa. Meillä punktio on alustavasti sovittu viikolle 11. Saattaa siirtyä pari viikkoa aikaisemmaksi tai myöhemmäksi koska kierrot ei pysyny "normaaleina" ja näin ollen kp 23 ei osu niille päiville mitkä ohjeisiin on kirjattu. Mun pitää soittaa OYSiin heti ku menkat alkaa nyt tammikuussa. Mulla ei oo mitään tietoo kuka mun lääkäri on kun en oo Oulusta.

Toi tutkimus kuulosti varsin mielenkiintoiselta. Harmi ku ei ite pääse moiseen osallistumaan. Mut mahtavaa et osa meistä pääsee. :) Tsemppiä kaikille hoitoihin. Toivotaan, että meillä kaikilla tärppää.

Onko teillä muuten kauankin ollu yritystä? Minkä takia ootte hoidoissa? Meillä on menossa nyt yk 13 ja mulla on tuubat mysteerisesti tukossa. En oo ikinä sairastanu sukup.tautia tms joka voisi tuubat tukkia. Toinen puoli vetää jonku verran, mut niin heikosti että luomu tärppi on erittäin erittäin todennäköinen.
 
Mandalay: siis tuliko tuo kutsu sulle erikseen vai hoitolappujen matkassa? Kun mulla alkaa sumuttelu tuossa 22.1, niin kerkeääköhän ne vielä kutsua mut?? Tosin ultraan on aika pitkä matka, mutta saattashan samalla selvitä minun kiinnittymisongelmat! Mäki haluun |O

Milli81: Ainakaan tuohon anti-mulleriin en enää kerkeä.. nyt kp7. ja hoitokierto alkoi samalla.

Ansku-82: Yritetty on jo varmaan viitisen vuotta, joista lääkärien avustuksella n.3,5 vuotta. Niin ja ongelmana minullakin mysteerisesti totaalisen tukossa olevat munatorvet.
 
Juu muitten papereitten mukana tuli tuo kutsukin. Aion kyllä osallistua.

Meillä yritystä kesäkuusta 2006 lähtien eli noin 3,5 vuotta. 2008 marraskuussa tehtiin eka inssi Väestöliitossa, 2009 tammikuussa toka ja toukokuussa vielä kolmas. Sitten siirryttiin Oysin IVF-jonoon, joka oli 8 kk. Ollaan selittämättömiä, tosin miehen sperman laatu vaihtelee.
 
Meillä on yritystä syyskuusta 2005 lähtien.. viime keväänä tehtiin OYS:ssa kaksi inseminaatiota.. mitään täysin selvää syytä lapsettomuuteen ei ole löytynyt.. eli luonnostaankin pitäisi onnistua, mutta ei ole tärpännyt..
 
Tässähän tuntuu oma lapsettomuusaika tosi lyhyeltä teidän muiden odotteluihin verrattuna. Hattua täytyy nostaa kun ootte jaksanu ja pysyneet kuitenkin positiivisin mielin (ainakin siltä se tuntuu teksteistä). Toivotaan, että meille kaikille osuu napakymppi näin vuosikymmenen alkuun! :)

 
Meillä alkaa tammikuun lopussa 2 ivf/ isci, hoitopaikka Oys..
Ekalla kerralla meillä oli toi Martikainen lääkärinä, nyt en tiedä kuka tulee lääkäriksi. Sanoisin kans, että toi Martikainen oli aika liukuhihnatyyppi, mutta ihan mukava kuitenkin..
Tsemppiä kaikille ja plussatuulia (puuh puuh) :)
 
Meille ainakin annettiin se lappu siitä Ilkka Järvelän tutkimuksesta viime syksynävasta ICSIn alkion siirron yhteydessä. Eli jos ois tullut plussa, niin olisi voinut halutessaan osallistua tutkimukseen. Itse ainakin olisin mennyt ilomielin, sillä olisi ollut kiva saada "ylimääräisiä" ultria. Mutta eipä tarvinnut edes harkita tutkimusta, kun nega pärähti eikä alkio edes yrittänyt kiinnittyä. Nyt helmikuussa alkaa toinen ICSI ja punktio viikolla 9. Aikataulujen mukana ei tullut kyselyä ko. tutkimuksesta eli luulen että se annetaan yleensäkin sitten vasta alkion siirrossa.

Hannu Martikainen on varmasti pätevä lääkäri, mutta tosiaan "liukuhihnatyyppi" ja melkoinen mumisija. Kaikki tieto pitää väen vängällä kysellä ja kaivaa eikä vastauksista oikein ota loppujen lopuksi mitään tolkkua. Ilkka Järvelästä ei ole kokemusta muuta kuin puhelimessa. Ylivoimaisesti mukavin, paras ja "helläkätisin" , mutta myös suorasanaisin lääkäri on Laure Morin-Papunen. Toivottavasti Laure sattuisi lääkäriksi meille seuraavaan punktioon ja siirtoon, niin jäisi vähän mukavammat ja positiivisemmat fiililikset kuin edellisessä siirrossa..
 
Papukka, meillä on sitten sama aikataulu, helmikuun alussa alkaa sumuttelu ja punktio olis viikolla 9.
Näinä päivinä pitäisi alkaa menkat, joista lasketaan se kierron 23 päivä sumutteluille, pitkällä kaavalla mennään siis...
 
Nipsu 74: No sitähän täällä jännätään, että alkaako ne menkat vai ei. Pitkä kaava myös täällä. Itsellä kierto heittelee ihan miten sattuu eikä edes Terolutit tunnu auttavan. Pari päivää vielä armon aikaa jäljellä...jospa ne kuukautiset tällä kertaa älyäisivät alkaa ajallaan ja hoidon voisi vielä läpi "oikean" aikataulun mukaisesti. Viimeksi minulla meni ICSi niin pitkän kaavan kautta, että piti sumutella melkein 7 viikkoa ennen punktiota. Menisi vaan aika nopeasti. Aina tässä vaiheessa tuntuu että sinne punktioon on ihan kamalan pitkä aika!
 
Sanoppa muuta papukka[/i], sama jännääminen täälläkin. Kierrot on heitelleet aikaisemmasta melkein kellon tarkasta 28 päivän kierrosta jopa 38 päivän kiertoon :(
Viimeistään huomenna pitäisi siis tädin kurvata paikalle.. saas nähdä... pidän peukkuja meille molemmille :)
Joo-oh, tosiaankin, aika tuntuu toooodella pitkältä.. Mutta onneksi kuitenkin loppusuoralla mennään, elokuussa epäonnistuneen PASin jälkeen tuntui tammikuuhuh olevan ikuisuus :/
 
Hei!

Täällä olisi myös yksi, jonka hoitopaikka tulee olemaan myös OYS. Yrityksemme on alkanut vuoden 2008 alussa. Mulla on lievä endo & kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehen simpat eivät ole ihan priimaa, mutta selvää syytä lapsettomuuteen ei ole. Olemme olleet kahdessa inssissä. Marraskuussa lähti lähete OYSiin ja eilen tuli postissa sieltä nivaska papereita IVF-hoitoa varten (ihan ulalla niiden lappujen kanssa, mutta jospa ne vielä selviäisi...).

Sumuttelut alkaisi maaliskuun lopussa ja punktio olisi vappuviikolla, jos kiertopäivät osuvat kohdalleen, mitä kyllä jo tässä vaiheessa hieman epäilen :(.
 

Yhteistyössä