Hoidot Kysillä

Kiva juttu Siniviuhka, joskus kannattaa olla itsepäinen. :)

Kun Kiinillä odottelee siellä kotona se pikku poika, niin voisin tuohon kirpparilistaan lisätä vielä Pikkuvanhan, se myy pelkästään käytettyjä lasten vaatteita ja tarvikkeita. Löytyy osoitteesta Lapinlinnankatu. Aika lähellä Anttilaa.
 
Onnea Inkulle <3 Ihanaa kuulla, miten plussajonoa muodostuu. Tosin, meillä ei nyt taida olla sellaista listaa, josta näkee kuka on missäkin vaiheessa hoitoa menossa?
Kumpa näitä plussia nyt tulisi monta.

Plussatuulia puhaltelen ja hyvää munasaalista toivottelen :)

Minä peruin tänään aamutuimaan monta käyntiä kysiin, kun alunperin hoidon piti olla viikolla 47 ja sitä ennen ultrat yms. Mutta, kun primolut ei pitänyt vuotoa poissa, aloitamme piikittelyn tänään ja hoitoviikko on viikko 45 :) Sain yhden uä ajan iisalmen sairaalaan, joten käyn kysin ultrassa vain kerran. Tuo Iisalmi kun on likempänä

Nyt siis mennään lyhyellä kaavalla ja lääkkeeinä Menopur ja Orgalutran. Eka ultra maanantaina ja seuraava ensiviikon perjantaina. Haikein mielin... :)
 
hopottitar Mukavaa, että joskus hommat menee noinkin päin, eikä aina veny seuraavaan kiertoon, jos ilmenee jotain =)

raitatiikeri Onko tuo Pikkuvanha secondhandshop vai ihan kirppis? Joskus secondeissa pyydetään aivan tajuttomia hintoja, jolla sais alennuksesta vastaavan tuotteen ihan uuden :eek: Mie olen sellanen kirpparikävijä, että ostokset pitää irrota 1-2? kipale tai jäävät kyllä pöytään. Isommista tavaroista tietysti olen valmis maksamaan enemmän, mutta en ostaisi monella sadalla jotain lastenvaunuja "kun-nää-makso-niin-ja-niin-paljon-uutena-ja-olleet-vaan-yhellä-lapsella". Esim. miulla on pojalle hakusessa Brio Pony- tyyppiset rattaat ja niissä menee kipuraja 30-35?:ssa.
 
Tosi hyvä juttu, että Hopsu ei tartte odotella ikuisuuksia vaan pääsee suoraan piikittämään. :)

Kiin, minä olen vähän huono vastamaan tuohon hintapolitiikka kysymykseen, kun on aika vähiin jäänyt tarve siellä asioida. Pikkuvanha on enemmän Secondhand tyyppinen paikka ja ehkä vähän kalliimpi kun kirpparit. Mutta siellä on kuulemma todella hyvälaatuista tavaraa myynnissä ja aika realistiset hinnat. Näin olen antanut itselleni kertoa.
 
Haluaisin tietää mitä alussa tehdään? minut nyt tutkittiin terveyskeskuksella (papa + verikokeet) ja odottaavat miestäni että käy tutkimuksissa myös. Miten lapsettomuus hoidot aloitetaan kyssillä.

Alkaa vaipua niin epätoivoon ja masennukseen tämän asian kanssa, joten olisi ihanaa, jos jonkun kanssa voisi keskustella. :'(
 
Merink, Se kai riippuu vähän "oireista". Meitä ei tutkittu ennen kysiä mitenkään. Kysillä sitten ultrattiin munasarjat (monirakkulaiset) ja mies vei näytteen. Lisäksi multa otettiin verikokeet alkukierrossa ja n. kp 15. Myöhemmin sitten tutkittiin onko munatorvet auki. Ootteko te kauan jo yrittäny? Tsemppiä!
 
tämän mieheni kanssa olen koettanut puolvuotta, sitä aikaisemman kanssa vuoden.. mitään ei vain kuulu. Menkat ei ole säännölliset. Ärsyttää viel, ku mieheni on armeijassa niin hän ei mitenkään pian voi mennä tutkimuksiin kun pitää vieläpä hakea vapaatakin. Argh :kieh:

Mutta jospa tämä tästä sitten alkaisi etenemään..
 
Kiin; pitkällä mennään, aina menty. Eilen tikkasin ekan pistoksen ja jo nyt tuntuu mieliala paremmalta tai sitten vaan psykologinen vaikutus on niin voimakas :D

Siniviuhka; no hieno homma, että saitte peruutusajan, joskus näinkin päin!

hopottitar; mehän mennään sitten ihan samoissa, mulla ultrat kanssa ensi ma ja pe - aikaisempiin kokemuksiin verraten punktio olisi maanantaina 1,5 vkon päästä.

-rallis
 
Merink Meiätkin tutkittiin eka ihan terveyskeskuksessa. Käytiin lääkärissä, joka määräs miulle verikokeita ja laitto samantien lähetteen keskussairaalaan. Siellä tehtiin munanjohtimien aukiolotutkimus (tukossa oli) ja metsästeltiin ovulaatiota verikokein ja kotitesteillä (huonolla menestyksellä). Miehen sperma tutkittiin ja oli normaali.
Saatiin lähete KYS:iin, koska meiän keskussairaalassa ei ole lapsettomuusklinikkaa. Puoli vuotta lähetteen lähtemisestä oli eka aika KYS:iin. Sillä aikaa söin Clomifeneja, joilla yritettiin saada ovulaatiota aikaan, "jos vaikka ne putket ei oliskaan tukossa".
KYS:ssä tehtiin heti hoitosuunnitelma IVF:ää varten, joka alotettiin 5kk ekasta käynnistä ja olin raskaana 2kk myöhemmin :) Poika syntyi 12/07 :heart:
Tsemppiä teillekin onnistumiseen :flower: =)

(.) Paino on nousussa :/ En tiiä johtuuko hormooniturvotuksesta vai siitä, että oon parina päivänä syöny leivän päällä suolakurkkuja.
Huomenna KYS:n keikka :D :D Jeejee! :attn:
 
Voi Inkku :'( :hug: Olen tosi pahoillani :( Tää on niin väärin |O Ei sanat riitä lohduttamaan :|

(.) KYS-terveiset: kohdun limakalvo 8-9mm, follikkeleja molemmilla puolilla edelleen 6-7kpl, halkaisijaltaan kaikki noin 20mm :) Lääkäri vielä kehaisi, että on ennennäkemättömän tasainen stimulaatio ja huuteli käytävältä erikoistuvan lääkärinkin katsomaan :D Niin harvoin kuulemma näkee sellasia munasarjoja kun miulla tänään B) Varattiin maanantaiaamuksi punktio, joka tehdään nukutuksessa. Anestetsiatiimi tulee nukuttamaan miut sinne polille. Vähän jänskättää, kun miut on viimeksi nukutettu lapsena. Mie olen tänäänkin vaan nukkunu sen jälkeen, kun tultiin Kuopiosta, koska en nukkunut kun ehkä tunnin viime yönä, kun jännitti niin tää ultra :ashamed:
 
Inkku :hug:

Täällä testattiin tänä aamuna nega.. Tai huomennahan sitä olisi saanut oikeasti vasta testata, mutta kuitenkin..

Saas nähdä..
Ei tainnut onni osua täälläkään kohdalle.. :'(

muok: niin.. eipä osunut.. Vuoto alkoi jo tänään ja jlleen sattuu niin,
että kierron puoliväli sattuu viikonlopulle. :headwall:
 
Inkku voi ei..olen pahoillani :hug: voimia ja jaksamista.. Arcatha :hug: negasta..:/

tervetuloa merink :flower: kun oli vuosi yritystä täynnä(3/09) , ni tk:ssa otettiin keltarauhaskoe, maitohormoni, kilpirauhaskokeet, papa ja klamydia-pissatesti..määräsvät huvin vuoks Terolutin 3 kiertoa ja kun ei sillä tärpänny, ni saatiin 5/09 lähete kysille ja (8-9/09) siellä tutkittiin mies ja tarkemmin verikokein, ultrauksin ja aukiolotutkimuksilla mua.. Tsemppiä teille :hug:

Kiin mahtavia ultrakuulumisia! Tsemppiä punktioon! toivottavasti tulee hyvä saalis:)

rallukka ja hopottitar b:)d

on: turhauttavaa tää luomuilu..yk 24 ja kp 17..

 
Voi Inkku ja Arcatha, isot halaukset ja koittakaa jaksaa. :hug: Olen niin pahoillani puolestanne.
Kiin, huomenna sitten ollaan molemmat punktiossa. Meillä on rakkuloita vaan 8, kun mentiin varovaisella annostuksella clomeista saadun hyperin takia. Pitää nyt toivoa, että mahdollisimman monessa on solu. Jos saadaan vaan muutama solullinen, niin voi olla, että päädytään ISCiin, ettei ne vähät mene hukkaan. Mut huomennahan sen sitten näkee. Onko sulla muuten Kiin joku syy, että sut nukutetaan? Mulle luvattiin vaan tuju annos kipulääkettä, kun punktiosta on tod.näk. tulossa hankala, kun toinen munasarja on ihan jossain muualla kun pitäisi.
 
Siniviuhka Uuteen kiertoon uusin kujein :hug:

Arcatha Toivotaan, että tässä kierrossa tärppäis :)

(.) Meillä oli punktio tänään ja mie nukuin toimenpiteen ajan autuaan tietämättömänä :D Heräsin aika kipeenä ja sain suoneen kipulääkettä + kankkuun kipupiikin niin rupes helpottamaan. Nukuin vielä neljä tuntia lääkehuuruja pois ennenkun lähettiin kotiin. Muniksia saatiin saaliiksi 12 kpl :) Huomenna soittavat aamupäivällä, että miten ovat hedelmöittyneet. Keskiviikkoiltapäivällä on siirto. Nukuin koko matkan kotiin autossa ja pistin vielä nukkumaan kotonakin ja heräsin äsken :D Oli vissiin vähän jänskä päivä, kun unta vaan riitti ja riitti. Miun ihana anoppi katto poikaa koko päivän :heart:
 
Arcatha ja Inkku :hug:
Kiin, peukkuja että kaikki hedelmöittyy ja saatte 12 upeaa alkiota :flower:
Kävin tänään ultrassa. Munasoluja näkyi molemmin puolin muutama... ei kovin hyvää munasaalista tulossa :'( Suuri kysta taas kummittelee toisella puolella ja saap nähdä tuleeko se olemaan ongelma.
Tänään pistin ekakerran Orgalutran ja pistopaikka jäi kipeäksi.. onko muilla ko. oireita Orgalutranista?

Onnea kaikille hoidon erivaiheisiin :heart:
 

Yhteistyössä