Hoidot Kysillä

Kiitos tsempistä! :) Tämän aamun veritesti näytti vähän paremmalta: hcg oli 551! Raskaana siis ollaan.

Olen tositositosi iloinen, mutta myös pelottaa, koska tuo Retulin edellinen viesti oli niin totta... Mä haluan nähdä sen pikkusikiön ja kuulla sydänäänet ennen kuin oikeasti uskon tämän olevan totta. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Hassu fiilis, että kolmen vuoden yrittäminen nyt vihdoin palkittiin. Oli jo niin tottunut pettymyksiin.


Onneksi olkoon Arcatha hääuutisista!! Toivottavasti Kysin labra pääsee pian tehotoimintaan ja kevät tuo teille kaikille vain hyviä uutisia :) :heart:
 
Katmis!! Super onnitelut, täällä pidetään peukkuja että kaikki sujuu hyvin :flower: :heart:

Tänään täällä ovulaatiotestiin pärähti samanvahvuiset viivat joten toivoa on että ensi kuussa päästään siihen inssiin (ei satu ovulaatio lauantaille niin kuin pelkäsin).

Onnea Arcatha! Meillä myös kirkko ja paikka varattuna 31.7.2010. Ihanaa kun on vähän päässyt suunnittelemaan häitä, ei oo tarvinnu kokoaikaa pähkäillä tätä lapsettomuutta.
 
Kiitokset onnitteluista :heart: Suunnittelu on tosiaan kivasti vienyt ajatuksia vähän muualle :)

Lekuri soitti tänään, kun eilen ei ehtinytkään.
Soittelee minulle clomifen-reseptin apteekkiin ja se tulee aloittaa kp 3.

Miehen siemennestenäyte oli ok. Lähes yhtä hyvä kuin silloin Intiimiin antamansa näyte.
Lääkäri sanoi, että tuolla laadulla voi tulla raskaaksi kunhan vain minun ovulaatio saadaan kohdilleen. Ja clomeilla sitä siis lähdetään metsästämään. Jos 3kk ei muutoksia, tulee aloittaa jonkinmoinen laihdutuslääke muutamaksi kuukaudeksi ja koettaa pudotella painoa lisää.
 
Heippis!

Täällähän tapahtuu heti kun selkänsä kääntää... Onnea Katmis! :flower: :) Toivotaan että päästään perustamaan se Kysin hoidokkien odotuspalsta ;)

Tosi mälsää, kun ootte mokoman remontin vuoksi joutuneet pidentämään pinnaa entisestään. Onko rempasta mitään loppuajankohtaa tiedossa? Hyvä kun on kuitenkin matkoja, uusia työpaikkoja ja muuta uutta ajateltavaa elämässä monella.

Arcathalle
erityinen hatunnosto, omat menkat oman elämäntapamuutoksen ansiosta on hieno saavutus (vaikkei siinä kierrossa vauvaa tulekaan ;) ) ja lisäksi sydämelliset onnittelut häiden johdosta! Samoin Inkku83:lle!

Kiitos myös lämpimästä suhtautumisesta, oli ihana huomata, että tämä porukka muistaa vielä vanhaa toveria :heart: Meille on tulossa rakenneultran mukaan terve pikku prinsessa. Jännä muuten: näin raskausaikana monet on nyt tulleet kertomaan omista hankaluuksistaan saada vauva. Ihan yhdet läheisetkin tutut kertoi kaksi vuotta yrittäneensä ja töissä tapaamani vieraat ihmiset saattaa vauvamahan huomatessaan herkistyä kertomaan että ole iloinen lapsesta, koskaan ei tiedä jos menee X vuotta niinkuin heillä. Harmi ettei muilla Pohjois-Savolaisilla ole ennen ollut näin ihanaa tukipinoa! Mutta emme siis ole yksin.

Hirmuisesti tsemppiä teille sisaret, täällä kyttäillään heti hiihtolomaviikon jälkeen miten saatte aikoja =)
 
Kiitokset Ainokki :)

Eilen illalla töiden jälkeen kävin clomifenit hakemassa..
Yllätyin kun eivät maksaneetkaan kuin "vain" 59?.
Luulin nimittäin niitä paljon kalliimmiksi.
Mutta olihan tuossakin kuitenkin vielä toistaiseksi opiskelijan budjetilla.

=)
 
moro ja hops ylemmäksi pinossa :)
Limisultra takana ja hyvältä näytti, ensi viikolla saan alkion kyytiini jos kestävät sulatuksen.
Ruuhkaa tuntuu kysillä olevan, ensi viikko ilmeisesti ihan täynnä jo, minutkin laitettiin jo jollekkin lisäajalle. Purkavat nyt rempan aiheuttamia ruuhkia ja lääkäreissäkin vajaa miehitys kun kp jossain koulutuksessa ja H:n käsi toimintakyvytön. Jälkimmäinen kuitenkin töissä, ja antoi lähinnä suullisia ohjeita kun joku opiskelijapoika ultras :eek: no homma tuli selväksi noinkin.

Voi kun minä niin odotan jo ensi viikkoa. Tuntuu että tätä on niin kauan taas odotettu että täällä ollaan ihan täpinöissään.
 
Onnea Katmis! Ihania uutisia! :flower:

Samoin Arcatha ja Inkku - onnittelut tuleville morsmaikoille!

pohtijatar täällä peukut pystyssä, et pikkuiset sulavat mallikkaasti! Ja kiitos kysymästä, sumuloissa tosiaan vielä jumittelen. Ens viikolla nolla ultra täällä omalla klinikalla. Vähän jänskättää et miten käy, ku iski sit meikäläiseenkin kunnon räkätaudin. Liekö sumut päässeet vaikuttamaan kunnolla..

Ainokki - pikkuprinsessa! :heart: =) :heart:
 
KYSIN HOIDOKIT lauantaina 7.3.2009

Arcatha..................clomit
Raitatiikeri.............clomit............................................ .....
Möhköfanttis.........menopur + IUI....................................
Pohtijatar..............PAS maaliskuu 09..............................
Retuli82..................PAS maaliskuu 09..............................
Tikru72..................PAS maaliskuu 09...............................
Hopottitar.............PAS maaliskuu 09.................................
Vesiheinä..............PAS maaliskuu 09.................................
Inkku83................inseminaatio maaliskuu 09...................
Sitronella..............2. IVF maaliskuu 09...........................
Kummi...................
Tao............................................................
Zirppana...............ICSI/IVF kevät 09..............................
Peppilottasikuriina.....1.käynti helmikuu 09....................
Rallukka...................PAS helmikuu 09?..................


:heart: Plussanneet :heart:

Tulppa...................clomit + metut LA 06/2009 :heart:
Ainokki..................clomit syksyllä LA 22.6.2009 :heart:
Katmis 26.2.09 .....IVF tammikuu 09
 
Uskaltauduin lisäämään sinut Katmis tuonne plussanneiden puolelle, raskaanahan sinä olet ja hirveesti toivotan onnea matkaan. Niin, ja tuolla plussalistalla tulet pysymään kun teitit on sinne lisätty :p

Pohtijatar :D Hienoa, että pääset jo ens viikolla siirtoon. Ja alkiothan selviävät sulatuksesta vallan hienosti, eiköstäs niin! mutta tottahan se on että jännittää... meilläkin vain 2 alkiota ja niihin tietty on ladattu paljon toiveita ja odotuksia! Tuleeko kyytiin 1 vai 2?

Ainokki , ihanaa, tyttövauva :heart: Kaunis kiitos sinulle, kun käyt täällä meitä tsemppaamassa ja kertomassa kuulumisia =) Meilläkin on lähipiirissä tutun tuttuja, joilla ollut yllättävän paljon ongelmia raskautumisessa jne. Että kyllähän ne melko yleisiä kuitenkin on, kaikki ei vaan niistä halua puhua...

Mulla muuten alkoi taasen vuoto reilusti etuajassa... eli jo kp 19 :eek: Tuon marraskuisen IVF:n jälkeen on ollu vaan 1 normaalikierto, muuten ollu tällasia pätkiä... Viime kierto oli jo normaali ja oviskin tuli ajallaan, luulinkin että nyt on taas kaikki ok. Mut mahdollisesti pääsis siirtoon jo tästä kierrosta, jos vaan ei ole ongelmia tämän kierron kanssa, kun luonnolliseen kiertoon ois siirto tarkoitus tehdä. Missä lie piuhat sekaisin, kun näin heittelee :/
 
Ainokki Ihanaa tyttövauva! :flower: ja mikä parasta ja tärkeintä että terve tyttö tulee!

Arcatha ja Inkku83 Onnea morsmaikuille, minäkin liityn enskesän morsmaikkuihin. :heart:

Katmis Onnea ja paljon halauksia :flower: :heart: :heart:

Meidän isäntä käy huomenna purkittaa kysillä ja sitten parin viikon päästä on aika taas kysille. änkäsivät meidät täpötäyden päivän päätteeksi vielä. :)
Odotellaan ja katsotaan mitä hoitoja ne meille antaa.

Haleja kaikille hilimoille! :hug:
 
Retuli82, kiva, että sinäkin pääset jo maaliskuussa siirtoon, että ei nyt kuitenkaan veny sen pidemmäksi. Minä tajusin tuosta sinun -yksi vai kaksi alkiota-kysymyksestä, että en ole ollenkaan tullut edes ajatelleeksi asiaa :eek: Eikä lääkärikään kysyny edes asiasta. Toisaalta, meidän vauvan aluista osa on pakastettu yksinään ja osa pareittain, jos ne sulattaa ensin niitä parhaita yksinään pakastettuja niin ei sitten tarvii etes miettiä vielä että yhden vai kahden alkion siirto. Jotenkin olisin kyllä vielä yhden kannalla, kun ei nuita siirtoja nyt ole mun elämässä ollut vasta kun se yksi marraskuinen tuoresiirto, jos siis se pettymysten pettymys. Ehkä myöhemmin sitten jos tulee vaan negoja negojen jälkeen, niin alan olla useamman alkion siirron kannalla.

Peppilottasikuriina, kiva, että työkin olette pääsemässä hoidoissa eteenpäin. Minua ihan säälittää sen kysin henkilökunta, kun ne on niin ylityöllistettyjä meidän kanssa. Vaikka eipähän se meidän vika ole, mutta silti :( Toivottavasti päästään mahdollisimman pian pois työllistämästä heitä!
Miten pitkään työ muut muuten olette olleet jo kysin hoidokkeina?itse syksystä 2007 lähtien. Sitä ennen noin vuosi yritettiin omin päin ja terolutien avulla. Huokaus, odottavan ja odotusta odottavan aika on pitkä..Koko ajan tulee vaan ajatelleeksi, että jos olisin silloin saanut lapsen, olisin ollut 25-26 vuotian ensi synnyttäjä, mutta nyt taidan olla jo ainakin 28, tai ties miten vanha...tai jospa en saa sitä lasta koskaan....Kelaatteko muut näitä mietteitä?
 
pohtijatar[/b]
Juu, olen samaa mieltä tuossa, että kysin henkilökunta tekee paljon töitä meidän eteen. :flower: kiitos heille siitä :flower:
Ollaan yritetty lasta 2008 alusta lähtien, mutta hoitoihin haettiin viime syksynä.
Kyllä sitä aina miettii että jos nyt tulisin raskaaksi niin vauva syntyisi....ja voidaankohan me ikinä saada vauvaa... :ashamed:

 
Kyllä tosiaan ivf-polin henkilökunta tekee hurjasti töitä! Mä olen jo miljoonasti kiittänyt ylimääräisistä ajoista ja joustamisesta. Ja tuo labraremontti on varmasti lisännyt ruuhkaa. No toisaalta, kun ei ole ollut punktioita tai siirtoja, ovat tietty voineet tehdä muuta.

Täällähän on monta kesämorsianta, onnea! :flower:

Musta tuntuu, että me ollaan oltu jo ikuisuus hoidoisssa. Kysillä aloitettiin syksyllä 2007, sitä ennen kotiyritystä vuosi ja vähän jo clomifenikokeilujakin. Tuntuu, että pitkään mentiin tasaisesti perä edellä puuhun, mutta ehkä nyt löytyi mun kropalle toimiva hoito. Pohtijattaren kanssa ollaan ilmeisesti about samanikäisiä, koska myös mun vauvahaaveet alkoi 25-v ja nyt kohta 29... Mä olen monesti tuskaillu näitä ikäasioita, ajan kulumista, odottamista ja pettymyksiä. Välillä olen ollut ihan varma, ettei meille lasta tule, välillä on jaksanut tsempata vähän paremmin. Osa kavereista on tehnyt kaksi lasta meidän yrityksen aikana. Se on aina ottanut todella koville.

(.) Perjantaina alkoi ruskea vuoto ja kovat kivut, soitin ihan paniikissa polille ja (taas kerran) sain ylim. käynnin oman mielen rauhoittamiseksi. Ultrassa ei näkynyt sikiökaikua, mutta MH sanoi, että viikot ovat vielä niin vähäiset ettei tarviikaan. Perjantain jälkeen on koko ajan tullut ruskeaa ja välillä pientä veristä vuotoa ja kovia menkkakipuja on ollut. Tänä aamuna kävin hcg-kontrollissa ja arvo oli 2773. Ylöspäin se on kivunnut, mutta en nyt tiedä miten suhtautua. Kai mä siis raskaana olen, mutta en uskalla luottaa ennen ensi viikon ultraa...
 
WOW! Täällähän on oikee Hääbuumi! Onnea morsioille!
Ja Katmis- nyt näyttää tilanteesi paaaljon paremmalta, kuin viime viikolla . Hienoa :flower:

Me aloitettiin KYSissä hoidot 2004. Alkuun insseillä, sitten v,05 eka IVF ja sitä rataa... Huomenna voip kuulkaa olla mulla PAS! Eilen bongasin oviksen ja sain ajan huomiselle klo 12. Aamulla yhdeksän jälkeen soittelen ja kysyn, että miten sen meidän ainokaisen kävi... Jännittää! Mutta niin meilläkin kuin kelläs-se-nyt-olikaan, olemme IVF jonossa. Huhtikuun menkoista aloitetaan laskeminen ja sumuttelut jne. Että voip olla jonossa, vaikka pakasteessa olis alkiokin. Mutta ei tätä ennen tarjottu, kuin nyt tälle "viimeiselle" julkisen puolen yritykselle ja ikäkin jo painaa... Kait siinä ajatellaan sitäkin...
Tulen huomenna kertomaan, tarvitsiko KYSiin päin ajaa...
 
kiva kuulla tiedän muidenkin historiikista, Tikru olet kyllä joutunu rämpimään näissä hoidoissa kyllä jo kauan, minä pidän sulle peukkuja huomisen suhteen. Mullakin on luultavasti huomenna pas, meillä oli muistaakseni 6 ssa oljessa niitä alkioita, olikohan niitä kaikkiaan 8 tai 9. On kyllä pirun huono tuuri jos yksikään ei selvii sulatuksesta.
Mutta huomiseen!
 
Huomenta!

Mekin ollaan aloitettu yritys syksyllä 2005... ja kysin asiakkaiksi mentiin 2007 keväällä. Mutta jospa ei kohta tarviis enää olla =) Toivo alkaa taas nostaa päätään =)

Katmis , hcg kuitenkin nousee, hyvä niin. Päivä kerrallaan eteenpäin!!

Tikrulle onnea matkaan!! Alkio kyytiin ja sitä rataa etiäpäin =) Ja pohtijattarelle myös toivotan lykkyä tykö :D

Mut nyt on riennettävä, pahuksen työt kutsuu!
 
Täältä tulee surullisia uutisia. Soitin aamulla kysille miten alkion sulatus on onnistunut, ja meidän kaikki 6 olkea oli sulatettu ja yksikään niistä ei ollut selvinnyt. Mie oon ihan pohjalla. Nyt tuntuu että jaksanko enää yrittää uudestaan koko ivf hoitoa, kun eihän siitä ole mitään takeita. Aikaa ei ole edes varattu seuraavaan hoitoon, tietääkö kukaan, miten pitkät jonot on tällä hetkellä?
Olisi lähdettävä töihin. Miten sitä ihminen taas jaksaa.
 
voi Pohtijatar :'( Olen suunnattoman pahoillani puolestanne :hug: En oikein osaa sanoa mitään lohduttavaa... sydän itkee puolestanne :'( Pelottaa niin vietävästi, että miten meidänkin käy, meillä nimittäin vain 2 alkiota pakkasessa :/ Minkähänlainen selviytymis% noilla pakastealkioilla on, tietääkö kukaan?

Mites Tikru ? Hyviä uutisia kiiitos!!

Ultra varattu ens viikon tiistaille. Katsastellaan tilanne, että limis OK ja johtofolli kasvamassa. Toivottavasti siirtoon asti...

 
voi Tikru-72, että sinullekkin kävi niin.Voimia :hug: Mitkä sulla on fiilikset?
Kiitos teille kaikille ihanille ihmisille lohdutuksesta, ette uskokaan miten paljon ne on auttanut. Aamulla kun sain kuulla että mitään siirtoa ei tule ja KAIKKI 6 olkea on mennyttä, loppu puhelimessa sanat ja suljettuani puhelimen aloin itkeä suoraa huutoa. Kun sain tunteeni kasaan, olikin lähdettävä töihin. Päivän kuuntelin asiakkaan selitystä hänen ihanista lapsenlapsistaan typerä kestohymy naamalla. No, päivä tämäkin, mutta tämän päivän olisin voinut jättää elämättä.
Onneksi nyt ajatukset alkaa olla taas kasassa suurin piirtein. Täytynee soitella aamulla kysille ja kysellä niistä hoitojonoista. Tuolla toisessa ketjussa joku sanoi, että toiseen ivf hoitoon pääsisi jonottamatta, mutta tiedättekö mikä systeemi kysillä on?Pahoin pelkään, että miedän hoito siirtyy syksylle.

No se hyvää tässäkin asiassa on, että aloin miettiä elämääni vähän eri kantilta, että ois kai sitä hyvä olla elämässä jotain muutakin kuin tämä asia, eikä aina vaan ajatella että sitten kun mulla on se lapsi...Ehkäpä alan toteuttaa suunnittelemaani uranmuutos kuviota, koska siihen ainakin voin itse vaikuttaa!

Anteeksi tämä kauhea omanapaisuus, jotenkin vaan pörrää niin ajatukset päässä, että pitää vähän selkeyttää kirjoittamalla :)
 
Voi itku Pohtijatar ja Tikru! Tosi kurjaa kuulla, että alkiot ei selvinny, onkohan niillä rempan aikana pakkanen "sulanu", kun tuolleen kaikilla menee pieleen.

Mulla huomenna ultra, mutta ovis odotettavissa aikaisintaan ensi viikolle ja silloin myös PAS, jos päästään sinne asti. Mulla ei ole edes tietoa montako alkiota meillä on olemassa, kun soitettaessa sanottiin olevan 12 ja papereissa lukee 6. Tosin 13 niitä hedelmöittyi ja yksi siirretty. Mun matikan mukaan ois jäljellä 12.

Meillä siis se seuraava IVF varattu toukokuulle, mutta kun ei olla vielä päästy ensimmäiseenkään siirtoon, niin en oikein tiedä. Ikää tosin jo 38, niin että ei tässä olisi enää monta vuotta aikaa venytellä eteen päinkään mitään hommia. Näköjään näissä hoidoissa puoli vuotta aina hurahtaa ihan huomaamatta.

Kaikille jaksamisia. Meikäläisellä ei tällä hetkellä oikein mitään odotuksia eikä muitakaan tuntemuksia tämän asian suhteen. Katotaan mitä eteen tulee.
 
Tikru-72 voimia sinulle. :hug: Ja pohtijattarelle edelleen myös tähän pinoon.
On tää nyt mahdotonta, kun joka pinossa missä olen ollut on tullut enimmäkseen ikäviä uutisia hoitojen etenemisen kannalta.. Pohtijatar, en tiiä mikä tilanne KYSillä on nyt, mut meillä meni niin, että hoidot on olleet 05/08, 10/08 ja nyt 03/09 eli 5 kk välein. Ekan ja tokan väli selittyy hyperillä ja tokan ja kolmannen varmaan sillä labrarempalla. Toivottavasti te pääsette etenemään haluamassanne tahdissa!

Katmis täällä me kaikki peukutetaan ja toivotaan, että kaikki menis hyvin tuhruiluista huolimatta! :heart:

Myö ollaan oltu KYSillä 01/08 alkaen. Omalla klinikalla aloiteltiin pari vuotta sitä ennen. Vähän sellanen tuuliajolla olo, kun KYSillä käydään vaan punktiot/siirrot ja kotipolilla (jossa osaaminen/paneutuminen ei oo KYSin luokkaa) labrat ja ultrat. Pitäs kai muuttaa Kuopijjoon.

(.) Huomenna kuullaan tuomio, et pääseekö tässä hoidossa eteenpäin vai ei. Kp 2 menossa ja menkat ainaki toistaseks ihan surkeen olemattomat.. Johtuukohan sumuista?

Tsemppiä hilimat!
 

Yhteistyössä