Hoidot Kysillä

Zau eukkoset! :flower:
Kyllä meidän vaatimustaso onnistumisien suhteen on pakko olla parempi, kun tuo remppakin on labrassa nyt tehty! Tiedä mimmoset alkion sulatukset onnistuu ja jospa mäkin sen ainoan "eskimon" saan elävänä kohtuun asti ... niin, se on sitten joskus maaliskuussa.
On alkuvuosi mennyt ihan sumussa, tuntuu että koko hed.hoitorumba on kaukainen asia. Ja viime vuosi "muisto vain". Onkin mennyt kuukausi niin, että on henkisesti ollut aikalailla säästöliekillä. Kaipa tämä on sitä itsen puolustusmekanismia, ottaa välimatkaa hoidoille että taas jaksaisi...
Mutta Retulille nyt toivotaan, että pääset helmikuussa tositoimiin ja muut suunniteltuihin aikoihin!
Me lähdetään reissuun ulkomaille helmik. alussa ja kävin maanataina lääkärissä hakemassa E-PILLERIT! Voitteko kuvitella, että nauratti :LOL: : lapseton hakee sitten pillereitä...Joopa joo... tietty tajuan, että niillähän niitä menkkoja siirretään, mutta koomista kuitenkin...
Jospa ne menkat tulisivat ennen lomaa, niin ei tartteis enää muilla hormoneilla kiertoaan "sotkea".
joo...kuten huomaatte, ei siis mitään tänne päin kuulu...ajatuksen virtaa kirjoitan vaan... vetäytyy takavasemmalle... muiks
 
Kiva kuulla Tikru teitistäkin välillä :wave: Ja voih tosiaan, jos remppa viivästyttää hoitoja. Silloin ei auta muuta kuin lähteä Tikru sun mukaan salamatkustajaksi sinne ulukomaille pakoon kaikkea tätä ankeutta, tylsyyttä ja epäonnea.
 
Heipat kaikille!

Paljoa ei ole jaksanut kirjoitella kun tuntuu, että nyt vain poljellaan paikoillaan vauvajuttujen kanssa ja jännäillään auttaako metforem pelkästään kiertoa tasoittamaan.

Olen päässyt jälleen salihommaan kiinni ja olenkin innostunut käymään Bodypumpissa. Ihan yllätyin kun olen jo kahdesti jaksanut koko tunnin olla täysillä mukana tällä elopainolla :D Koukkuun olen pumppiin jäänyt täysin. Ohjaaja myös mitat otti minusta (viimeksi otettu ehkä pari kuukautta sitten) ja oli multa peräti sentti kaventunut vyötäröltä ;)

Olen ovulaatiota nyt testaillut.. kp 16 meneillään, eikä ovista havaittu.. aloitin testaamisen kp 12. Eilen ja tänään hieman tummempia testiviivoja olen saanut.

Heräsikin epäily, että onko tässä nyt sitten käynyt niin, että aiemmissa kierroissa kun olen teroluttia syönyt kiertopäivinä 15-24 ja ovulaatio olisi mahdollisesti ollut lähempänä kiertopäivää 20, että onko tuo terolut sössinyt tärpin.. Että voisiko se olla mahdollista, että munasolu on hedelmöittänyt sen, mutta terolut on sitten estänyt jotenkin kiinnittymisen kun vuoto alkanut lääkkeellisesti?
 
Heipskukkuu, Sain kirjeen kysistä vaihtoivat aikaa viikkoa myöhemmäksi, seuraavana päivänä taas kirje kysistä ja taas siirty aika, eli vasta ensi kuukauden lopussa. Onko tää nyt mistä syystä... :kieh: tässä on kummiskin odotettu nätisti omaa vuoroa, mutta nyt ne kihvelit siirtelee aikoja, harmittaa. No onneksi uusi työ vie ajatukset muualle. Muuten täällä harjoitellaan ja luomua tehdään. Ajattelin käydä varmuuden vuoksi käydä ostamassa ovistestejä, vaikka aina tunnenkin oviksen, eihän niistä haittaakaan ole. Ei täällä kummempia, kertoilkaahan kuulumisia hyvät savon naiset.
 
Tosi ärsyttävää Peppilottasikuriina, että koko ajan aika siirtyy myöhemmäksi. Tämä iänikuinen odottaminen kun on niiiiin turhauttavaa. Mun veikkaus on se, että tuo remppa siirtää noita aikoja, mutta toivotaan et tuo oli viimeinen siirto sun kohdalla.
 
toivotaan ettei remppa tosiaan viivästy!

Lääkärinkanssa puhuttiin sillon että helmikuussa olis eka inssi ja laskelmien mukaan mun ovulaatio sattuu ihan helmikuun alkuun. Ei oo yhtään kiva jos viivästyy kuukaudella... ei jaksaisi enää odotella.

Pitänee vissiin soitella sinne, kannattaako alkaa edes tikuttelemaan.

 
Voi harmi Retuli ja Inkku, että teille sit rempan viivästyminen aiheuttaa taas yhden kuukauden odottelun. Tosi veemäistä tämä ikuinen odotus. Mun omien laskujen mukaan mulla seuraava ovis ois just viikon 7 lopussa tai 8 viikon alussa. Joten pientä toivetta siitä ekasta inssistä taas elättelen...
 
Hellou hellou,

Täällä nippanappa, missä kuussa päästään Passiin. Menkat alkoi tänään ja normikierto 30-36 päivää. Maanantaina toivottavasti selviää vähän lisää. Niiin tylsää olisi odottaa helmi-maaliskuun vaihteeseen. Mietin jo sitäkin, että saisiko sen siirron tehtyä yksityisellä, mutta ei taida alkionoiden roudaaminen sieltä pakkasesta jollekin yksityiselle klinikalle onnistua omin konstein.
 
kyllä tuo remppa aiheuttaa harmia ihan liian monelle. Täälläkin menee tosi täpärälle, mutta uskon kuitenkin, että siirtoon pääsen. Täällä menkat aluillaan, eli huomenna kp 1 eli kierron puoliväli sattuisi just labran avaamisen alkuun. onkohan siellä sitten jo miten paljon niitä jonoja, että ehtivätkö siirtää. Mulle pas tehdään lääkkeelliseen kiertoon....jännittää jo nyt.
 
Huomenta,
Soittelin justiin Kyssiin ja labran remppa valmistuu vasta viikolla 9. Taitaa aika monella hoidot siirtyä maaliskuulle. Meitähän oli pitkä pino helmikuun passeihin odottajia ja on varmasti monia monia muitakin. Harmi!
 
Heippa
Tuttua meillekin tuo hoidon viivästys. Tosin alunperin lokakuussa oli puhe, että maaliskuussa seuraava setti, mutta tässä välissä ehti jo muuttumaan helmikuulle. Josta tietysti ehdin olla onnessani, kunnes jälleen muuttui takas sinne maaliskuulle. Luultavasti tuon rempan syytä, vaikkei siitä sen kummemmin puhetta ollut.

No, postailin aiemmin tänään tuonne maaliskuun pinoon, että 2 kk päästä pitäs punktion olla takana. Toivon niin kovin kovin kovasti, että niin on! Jos ei ole, niin siihen päättyy varmaan meidän tarina tällä lapsettomuushoitosaralla.

Jaksuja odotteluun jokaiselle!
 
samat sävelet myös täällä, siirto siirtyy maaliskuulle rempan takia. Tiedättekö, onko se kys hiihtolomaviikolla kiinni vai auki? Älkää vaan sanoko, että kiinni, sillä silloin seuraava siirto varmaan huhtikuulla ja sittenhän ne jääkin jo kohta kesälomalle ja taas ollaan syksyssä. Voi VEEE sanon minä :headwall:
 
Soitinpa sitten kysiin tänään..
S-Prog vastausta nimittäin..

Arvo oli naurettavat 1,4 :headwall:
Eli en todellakaan ole ovuloinut..

Lääkärillä vissiinkin tämän kuun lopulla, eli näinä päivinä paperit luettavana ja hän ilmeisesti tilannetta arvioi näkemättä minua.. Postitse tulee sitten kotiin tietoa, kirjettä, jotain.. Katsoo nyt aloittavatko he minulle clomifenin vai ei.. Tyhjän päällä siis ollaan ja terolutit saa aloittaa vasta kp 40 jos vuoto ei siis ala ennen sitä..
 
Arcantha, elähän vaivu epätoivoon. Kyllä niillä semmoset "ropit"sieltä löytyy, että alat sinäkin ovuloida. Tämä vaan on niin tätä, odotuksen odotusta. Huokaus.

Täällä menossa kp 2. Eka ivf tuoresiirto oli siis marraskuussa, josta nega. Sen jälkeen nyt toiset menkat terolutien avulla, kierrot vain 25 päivää. En tiedä onko normaalia vai ei, kun menkat alkaa jo samana päivänä kun syön viimeistä teroa. Tuskin noilla mulle ovulaatiota tulee, mutta eipähän kierrot veny. Jos sama rytmi jatkuu, siirtoon pääsisin viikolla 10, mutta kun en edelleenkään ole saanut tietoa, onko se kys sillon auki. Siis pliis, kertokaa mulle joku se. Viettääkö ne siellä hiihtolomaa? Jos se helkutin remontti ei olis ollu siellä labrassa, siirto olisi tehty jo tähän kiertoon. Toisaalta, johan tätä lasta on meidänkin tapauksessa yli 2 vuotta odoteltu, ilman ainottakaan positiivista raskaustestiä, joten missäpä tuo muutama kuukausi taas tuntuis :/

Mites muitten mietteet nyt? Miten jaksatte tätä ainasta odottelua?
 
Heippa sielunsiskot pitkästä aikaa! :)

Kiva huomata, että täällä on meno oikeastaan aika positiivistakin! Onnittelut Arcathalle liikuntakärpäsen puraisusta ja retuli82:lle ettei luomutoiveet oo kokonaan hiipunu. Muutkin, koettakaa uskoa ja jaksaa, te niin ansaitsette iloa elämäänne :heart:

Kiitoksia kysymästä, täällä on todettu terve sikiö ja laskettu on tätä nykyä 26.6. Rakenneultra on viikon päästä ja vauva liikkuu jo joka päivä. Jopa maha vähän näkyy! :) Oikeastaan raskaus on tullut todelliseksi vasta näistä liikkeistä.

Lapsettomuudesta ei tuntemuksina oo pääsyt vielä eroon, mies ehkä on mutta ite en. Huolettaa vähän että jos menkkoja ei synnytyksen jälkeen tuu ja tää yrityskuvio toistuu vielä tuskasempana ja pidempänä nii huomaako tutut sit pitkän ikäeron jne. Ja yllättävää kyllä, meiltä on kyselty että onko vahinko. (Koska olen 21 v ja opiskelen.) Tekis mieli huutaa niille että tietäsittepä! :eek: Surettaa myös niin sukulaispariskunnan puolesta kun tiedän että yrittäneet jotain 6 vuotta. Taannoin eräissä juhlissa he eivät onnitelleet meitä ja muut sukulaisetkin salaa ja hillitysti. (Ymmärrän miksi, mutta tekis nimenomaan mieli lohduttaa toisia ettei kaikille muillekaan helppoa oo, mutta nää on tabuja.)

Kaiken kaikkiaan siis tällaista kuuluu, raskaana edelleen ollaan ja itsellä ihan hyvä olo mut ympäristön kanssa ei tästä oikein luontevasti osaa jutella kun muille niin itsestään selvää yleensä ollu asiat.

Voi kun kaipaa nimenomaan tän pinon ihmisten kanssa juttelua, ihanaa savolaishenkistä väkeä! Toivon sydämestäni teille kaikille plussavuoden 2009 jatkoa :heart: (Käyn varmaan nyt vähän useemmin teitä vaklaamassa ;) )
 
Moikka pitkästä aikaa!

Kaikki tässä ketjussa taitavat painia nykyään saman aiheen kanssa, ts. milloin labraremppa valmistuu.... Pohtijattarelle postia: en tiedä, onko koko poli kiinni hiihtoloman, mutta labra ainakin on (koska mulle ei kuulemma sillä viikolla voi tehdä punktiota :headwall: ), sorry. Mutta kannattaa vielä soitella sinne ja varmistaa asia. Ärsyttää itseänikin valtavasti, sillä mulla tehdään tuo seuraava icsi luomukiertoon ja tietty ovis osuu luultavimmin hiihtolomaviikolle....Soitin jo varmuudeksi In-tiimiinkin ja kysyin heidän tilannettaan lomaviikolla. Sama homma tietysti, ts. kiinni ollaan sielläkin. Ei siis taida muu auttaa kuin odotella vaihteeksi...

Kiva kuulla Ainokin hyviä terveisiä. Tsemppiä sinne kovasti ja hyviä vointeja jatkossakin :heart: !

Kuulemisiin :wave: .
 
Ainokki- elä vaan taustaile, vaan tule kertomaan tuoreimmat kuulumiset. Nytkin oli mukava kuulla sinusta :heart: ...tai oikeastaan Teistä! Toivotaan, etä me KYSin lapsettomat hoidokit voitais joskus perustaa oma sivusto tuonne odottajien puolelle! Vai jokos siellä semmoinen on?

Labraremppa taitaa sotkea meidän kaikkien suunnitelmat. Sako ne mitenkään aikatauluja kiinni, jos kerran se viivästyy ja viivästyy... Pitänee minunkin alkaa psyykata itseäni siihen, ettei ICSI ehdi tänä keväänä ehkä sittenkään...
Mulla alkoi menkat eilen, että kiertokin alkaa tasaantumaan. Ja on taas niin runsat että farkkupyykkiä on tullut eilen ja tänään. Ihme, ettei multa ole todettu endoa tms. vastaavaa, kun vuodan aina näin hirveästi. Kävi kyllä mielessä, että jos onkin km koska tulee niin paljon hyytymääkin. Mutta, mutta... Niinhän sitä sanotaan, että nainen voi elämässään pitää montakin keskenmenoa tietämättään. Tulee kk vuotona vaan pois...
No, nyt mä kyllä suuntaan aatoksia jo ensi viikkoon . . . .
Viikon päästä olemme siellä Kanarialla rentoutumassa ja savolaesittaen ihmettelemässä suuren mualiman männöö... =)
 
eli jos labra on kiinni niin pas siirtoa ei ilmeisesti voi tehdä, näinkö? Voi VEEE vai sanonko mikä. Taidan sitte venyttää terolutien alotusta, että ei siirry taas kuukaudella eteenpäin koko homma. Tai ehkä soitan aamulla sinne kysille, niin ei tarvii miettii ja pohtii.
 
Tervehdys!

Täytyy kyllä ihan ekana sympata, kompata ja tsempata teitä kaikkia, jotka joutuvat odottelemaan sen prrhanan rempan tautta :headwall: :/ Meillä se ei kuitenkaan silleen tunnu parin kuukauden odottelu, kun on jo toi yksi ihme olemassa =)

Mutta asiaan, tänään oli aika sekä kysin lapsettomuuspuolelle ja sitten kontrolli lonkan takia. Ja juuri tuossa järjestyksessä, paree olis kyllä ollu just toistepäin... Mutta eipä mitä, minähän ensin marssin siis kysille. Alun perin oli aika Hipulle mutta oli kuulemma saikulla, niin sitten KP tutki. En hirmusti pidä ko. lääkäristä, jotenkin on vaan sellanen sössääjä koko tyyppi.

Tuloksiin: Ultrassa näkyi 18 mm:n follikkeli sekä 15 mm limakalvo, joka oli ristiriidassa sen kanssa, että mulla on ollut niukkaa vuotoa nyt reilu viikko. KP epäili polyyppia tai jotain sellaista, joten halusi ottaa näytteen limakalvosta. Voi itku kun sattui, mulla on kohdunkaula silleen ihmeesti mutkalla, vissiin endokiinnikkeet kuronut sitä ja siitä kun pitäisi katetri työntää... :$ Onneksi onnistui ja näytekin saatiin patologille. LIsäksi katsottiin keittosuolalla kohtuontelo, että onko polyyppia tmv. - ei onneksi ollut, ihan säännöllinen kohtu. KP epäili että saattaa olla kohdun limiksen hyvänlaatuista liikakasvua, sopisi myös mun adenomyoosiepäilyyn toi dg.

Suunniteltiin silleen, että varataan huhtikuun alkuun passin suunnitteluaika ja pas olisi toukokuussa. Ja nyt siis ilman jarruhormoneja, kipulääkettä vaan, jos tarttee. Sain primoluteja kierron säännöllistämiseen, kun noi cerazettet sai sen sekas.

Sitten oli se lonkkakontrolli. Onneksi oli suunta parempaan mutta vielä joutuu jatkamaan lääkitystä. Vaihdetaan se tosin sellaiseen, joka sopii myös raskauden aikana syötäväksi. Ja koska nykyisen lääkkeen lopetuksen jälkeen täytyy olla väh. 3 kk väliä ennen kuin saa raskautua, niin mietin, että menee niin lähelle polin kesälomia, että siirretään sovinnolla syksyyn, elokuulle, pas. Siis tämä nyk. lääke pitää lopettaa vielä asteittain, huhtikuun loppuun.

Että sellaista. Vähän harmittaa mutta toisaalta, aiemman toistona, kun on tuo pikkumies jo olemassa, niin odotus ei ole niin harmittavaa kuitenkaan :D

TSEMPPIÄ ja LYKKYÄ kaikille - mie täs enemmän taustailen mutta olen hengessä mukana! Viimeistään syksyllä palajan, toivottavasti mahdollisimman moni teistä on jo odotuspuolella sitten :flower:

-rallis
 
no nyt ei tarvii enää miettiä, onko hiihtolomaviikolla kys auki vai kiinni. Labra kiinni, joten siirtoja ei tehdä, mutta ultrat ja muut normaalisti auki. Täällä yritetään viivyttää nyt seuraavien menkkojen alkua myöhästyttämällä terolutien syömistä ja koitetaan saada siirto hiihtoloman jälkeiselle viikolle. Sitä odotellessa sitten!
 
Hei Vesiheinä. Täällä Kuopiossa ja koko Pohjois-Savossa hiihtoloma on maaliskuun ensimmäisellä kokonaisella viikolla eli vk 10. Luulisi samaan aikaan olevan koko Savon maalla, kun minun mielestä myös Pohjois-Karjalassa on samaan aikaan. Niin siirtyy pas itse kullakin. Oliko sinulla suunniteltu se luomu vai lääkkeelliseen kiertoon? Ajattelin vain, kun itsellä yritetään saada siirto hiihtoloman jälkeiselle viikolle ja sen pitäs onnistua terolut-lääkkeiden avulla. Mun ikuinnen ongelma kun on kierron epäsäännöllisyys, ilman pillereitä menkat voi jäädä jopa puoleksi vuodeksi pois. Ja syytä ei kukaan tiedä. Että jotain hyvääkin tästä menkattomuudesta kai sitten on, kun saadaan täsmättyä paremmin hoidot aikatauluihin. Mutta keljuttaa kyllä suunnattomasti kaikkien meidän puolesta, miten paljon remppa, hiihtolomat, kesälomat ja jonot aiheuttaa harmia. Vähitellen sitä alkaa ymmärtää ihmisiä, jotka hakeutuu yksityiselle....

Mutta hyvää alkanutta viikonloppua kaikille!
 
Menin sitten tänään tekemään testin.. tyhmä mikä tyhmä..
Eihän se mitään näyttänyt..

Kai sitä nyt pitäs tietää, että kun ovulaatiota ei ole tapahtunut, ei ole ollut pienintäkään mahdollisuutta tärppiin :( pitänee vaan odotella sinne kp 40. Tehdä se varmistustesti vielä ja sitten aloittaa terolutit..
 

Yhteistyössä