Hoidot Kysillä

Moro vaan!

Yritän hieman vielä taustailla, kun eipä tästä omasta tilanteesta ole mitn kerrottavaa ennen lonkkakontrollia... Joten.

Alkuperäinen kirjoittaja Arcatha:
Tietääkö muuten täällä kukaan sen aukiolotutkimuksen jälkeisistä jutuista? Saanko huomenna tutkimuksen jälkeen jotain tuloksia tms. ja kuinka jatkoa suunnitellaan?

Arcathalle vinkkaisin, että kannattaa ottaa esim. Burana tunti-pari ennen aukiolotutkimusta, se kun tekee joillekin aika häijyä...

Siinähän sä saat heti tietää, onko putket auki ja sehän sitten jo määrittelee seuraavaa askelta. Jos ovat auki, niin ovulaationinduktio (+ inseminaatio) tai pelkkä inseminaatio nyt varmaan eka. Jos tuubat tukossa, niin eipä muita vaihtoehtoja juuri jää kuin IVF tai ICSI.

-rallis B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja rallukka:
ovulaationinduktio
mikäs tuo on? En ole koskaan kuullutkaan..

**

eikun googletin ja löysinkin..

Tuo hoitojuttu (jos nyt tuohon kuuluu jo ne pistokset) ei vissiinkään ole meille tulossa käyttöön ennen kuin olen painoa saanut pois 10kg kun lekuri suunnitellukäynnillä, että hormonihoitoja ei aloiteta ennen tuota pudotusta. Vai onko nuo ns. kevyempiä hormoneja, että tarkoittikohan se sitten jotain sellaisia joita käytetään IVF;ssä tai ICSI:ssä?

Kun minä en tiedä noista mitään :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Arcatha:
Tuo hoitojuttu (jos nyt tuohon kuuluu jo ne pistokset) ei vissiinkään ole meille tulossa käyttöön ennen kuin olen painoa saanut pois 10kg kun lekuri suunnitellukäynnillä, että hormonihoitoja ei aloiteta ennen tuota pudotusta. Vai onko nuo ns. kevyempiä hormoneja, että tarkoittikohan se sitten jotain sellaisia joita käytetään IVF;ssä tai ICSI:ssä?

Kun minä en tiedä noista mitään :'(
No, tässä vähän tietoa :)

Joo eli se ovulaation ind. voidaan tehdä pistoksilla tai sitten pillereillä (aiemmin oli Clomifenit, nyt kai muuttunut merkki?). Ja sitten siihen voidaan yhdistää inseminaatio, jos simpoissa jtn häikkää. Nuo pistettävät hormonit ovat ihan samoja kuin IVF:ssä tai ICSI:ssä, annos vaan eri, kun halutaan vain yksi munarakkula ja solu, ei useita... Mutta kyllä ne asiat sitten huomenna selviää :wave: Tsemppiä!

-rallis
 
Huomenta ja hyvää tätä vuotta kaikille!

Täällä ei mitään uutta infottavaa, kp 3 taas menossa. Lääkäri soittaa ensi viikolla ja sitten päätetään jatkosta, todennäköiseltä näyttää se laparoskopia, kun ovuloin näköjään tässä kierrossa ihan luomustikin. Jossain muualla siis vika... Blaah.

Tsemppiä Arcathalle aukiolotutkimukseen, kyllä sä henkiin jäät ja samalla reissulla selviää pitkälti jatkokin "löydösten" perusteella.

Retulilla ja ja Vesiheinällä alkaa jo tositoimet taas lähestyä, toivottavasti menestyksekkäästi tällä kertaa. Onnea matkaan myös kaikille muille helmikuussa tositoimiin käyville.

Jotenkin ei ole edes huvittanut kirjoittaa, kun ei ole mitään uutta, eikä odotettavaa. Paitsi tietenkin se odotus... :/
 
Terveisiä Kuopiosta!

Onnistunut käynti oli,
oikea on täysin auki ja varmaankin myös vasen munatorvi vaikkakin on hieman oudosti suolen takana ja siis hieman jumissa siellä.

Painoa pudotellaan hiljalleen, terolutit jätän kokonaan pois ja katsotaan tasaako metforem kierron. Jos täti ei tule vierailulle saa testin tehdä aikaisintaan kp 40 :LOL: Jos testi tuolloin nega, aloitan terolutit jotta vuoto alkaa. Sama seuraavassa kierrossa. Niin ja tuossa viikon parin päästä menen verikokeeseen jossa selviää onko ovulaatio tapahtunut.

Jos kierto ei tasaannu pelkällä metuilla, niin sitten aloitetaan clomit. Mieheltä otetaan verikokeet vielä myöhemmässä vaiheessa ja vissiin myös uusitaan parin kolmen kuun päästä sperma-analyysi.

Hiljaa edetään ja katsellaan kuinka käy :)
 
Raitatiikeri , onnea myös itsellesi matkaan =) Levollisin mielin eteenpäin, kyllä se helmikuu sieltä kohta tuleepi. Ja toivon mukaan löydätte lääkärin kanssa ratkaisun seuraavaksi askeleeksi. Mullekin annettiin muuten laparoskopia mahdollisuus, mutten halunnu siihen toimenpiteeseen ainaskaan vielä... kun kumminkin IVF-hoitoon mentiin melko pian. Onko muuten tietoa miten pitkä saikku siitä seuraa?

Viikonloppu edessä, ihanaa =) mitään sen kummempia suunnitelmia ei ole, mutta eiköhän tässä jotain keksitä! Oikein mukavaa ja rentoa viikonloppua kaikille :wave:

Muoks. listan nosto! Onkin muuten todellakin aika meidän alkaa siirtymään tonne plussanneiden puolelle, onpi epätasapainossa koko lista :LOL:
 
KYSIN HOIDOKIT perjantaina 9.1.2009

Arcatha..................
Raitatiikeri.............clomit............................................ .....
Möhköfanttis.........menopur + IUI....................................
Katmis....................IVF tammikuu 09................................
Pohtijatar..............PAS helmikuu 09..............................
Retuli82..................PAS helmikuu 09..............................
Tikru72..................PAS maaliskuu 09...............................
Hopottitar.............PAS helmikuu 09.................................
Vesiheinä..............PAS helmikuu 09.................................
Inkku83................inseminaatio helmikuu 09...................
Sitronella..............2. IVF maaliskuu 09...........................
Kummi...................
Tao............................................................
Zirppana...............ICSI/IVF kevät 09..............................
Peppilottasikuriina.....1.käynti helmikuu 09....................
Rallukka...................PAS helmikuu 09?..................


:heart: Plussanneet :heart:

Tulppa...................clomit + metut LA 06/2009 :heart:
Ainokki..................clomit syksyllä LA 22.6.2009 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja retuli82:
KYSIN HOIDOKIT perjantaina 9.1.2009

Arcatha...................................
Raitatiikeri.............clomit............................................ .....
Möhköfanttis.........menopur + IUI....................................
Katmis....................IVF tammikuu 09................................
Pohtijatar..............PAS helmikuu 09..............................
Retuli82..................PAS helmikuu 09..............................
Tikru72..................PAS maaliskuu 09...............................
Hopottitar.............PAS helmikuu 09.................................
Vesiheinä..............PAS helmikuu 09.................................
Inkku83................inseminaatio helmikuu 09...................
Sitronella..............2. IVF maaliskuu 09...........................
Kummi...................
Tao............................................................
Zirppana...............ICSI/IVF kevät 09..............................
Peppilottasikuriina.....1.käynti helmikuu 09....................
Rallukka...................PAS helmikuu 09?..................


:heart: Plussanneet :heart:

Tulppa...................clomit + metut
Ainokki..................clomit syksyllä LA 22.6.2009 :heart:
 
Minulta voi tosiaan nuo tiedot ottaa pois..

Nyt on siis suoranaista hiljaiseloa. Terolutit jätetään pois ja katsellaan mitä tapahtuu.
Lekuri sanoi (kukahan se oli.. joku hip-alkuinen :D ), että nyt jonkin aikaa saadaan unohtaa kys kokonaan ja keskittyä ns. normaaliin elämään. Eli kp 40 sitten testaillaan JOS täti ei sitä ennen tule..

:wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tulppa:
Hippeläinen. Paras kaikista ainakin minusta...
Minäkin tykkäsin kyllä todella paljon!
Se joka ensimmäisellä käynnillä oli lääkärinä,
oli sitä mieltä ettei miehen kannata tulla vastaanotolle tänään mukaan.
Mies jäikin aulaan odottamaan kun menin sisään. Hippeläinen kysyi, että eikö miehesi tullutkaan mukaan ja kun kerroin mitä viimeksi oltiin sanottu, hän soitti miehelleni odotusaulaan, että voi tulla mukaan :D

Tosin odotti aukiolotutkimuksen ajan ulkopuolella.. Selitti todella tarkasti ja selkeästi jatkosta ja nyt jäi paljon parempi mieli tuosta painonpudotus asiasta kuin viime kerran jälkeen.

Aukiolotutkimus ei tehnyt muuten kipeää, mutta katetrin laitto sattui.

Miehen simppatestin tulokset saimme myös ja se oli huonompi kuin Intiimissä otettu puolivuotta sitten. Tosin varmaankin johtui siitä, että emme olleet nyt pidättäytyneet yhdynnästä neljää vuorokautta vaan ehkä sen korkeintaan kaksi :D (mitäs tuli niin yllättäen tuo testaus ;) )

Nyt siis pitänee malttaa vain odotella..
 
Meillä mies ekalla kerralla siis esikoisen aikaan tuli ihan samantien aina mukaan ihan sisälle asti. Ja sit kun tehtiin ultria ja muita tutkimuksia hän istui hieman syrjemmällä mutta oli silti huoneessa läsnä. Tän toisen kohalla mies ei ollut kuin ekalla kerralla mukana samoin kyllä tyttökin oli eli koko perhe oltiin. Muuten sit kävin yksinäni.
 
Inkku83 kyllä minä harrastan paheita, eli poltan :ashamed: olen luvannut lopettaa kyllä.

Täti oli taas sen viisi päivää kylässä ja nyt odotellaan sitten ovista, koklataan edelleen luomua. (ja minähän en anna periksi :kieh: ) Nyt vain odotellaan sitten helmikuun alkua joka tulee jo todella nopeeta vastaan, koska tekemistä riittää tammikuussa.

 
Peppi , kyllä täälläkään ei anneta periksi luomuonnistumisen suhteen ja aina ne toiveetkin tahtoo nousta kierron loppua kohden... vaikka tulos onkin aina arvattavissa, niin silti. Minäkin olen entinen polttaja, nykyisin kyllä poltan vielä kun olen viihteellä. Muuten ei enää maistu... ja nyt olen urhoollisesti ollut myös tipattomalla, valmistaudun tulevaan koitokseen huolella =) Sitten p*rseet olalle jos ei onnistumista tule :snotty:

Tulpalta kyselin ed. sivulla laskettua aikaa... et varmaan oo huomannu, kun on sen jälkeen tullu tätä tekstiä tänne.

Minä oon aina käyny tuolla Kysillä yksin ja se on mulle ihan ok juttu. Oon sitten raportoinu kaiken mahdollisen ja mahdottoman jälkeenpäin =)
 
Hymyilyttää tuo yksin vai yhdessä lääkärin pakeilla -teema. Täällä oman sairaalan polilla oon aina tutkimusten ajan ollu itekseen, ku mies on ponkassu penkistä ja todennu, että taidan ootella ulkopuolella. Sit KYSin käynnillä Hippeläinen vaan totesi, että otetaan miehelle tuoli tähän viereen, että näätte kumpikin ultrasta mikä tilanne on. :D Siinä ei ollu herralla enää pokkaa vetäytyä takavasemmalle vaan tuli kiltisti viereen istumaan. Vähän se oli ehkä eka kerralla vaivautunut, mut kesti hyvin tilanteen. :heart: KYSin käynneillä siitä lähtien ollu aina tilanteessa mukana ja tosi hyvä niin. Aattelin, et seuraavalla kierroksella 3. UÄ täällä kotipolilla ennen punktioo sais kans mennä niin, et mies ois mukana. Sais vähän lohtua yhdessä olosta, jos tulokset on yhtä huonot ku viimeks.

Kaikenkaikkiaan Hippeläinen on miustakin ihan paras! :attn:

Mukavaa viikonloppua kaikille! Tää lähtis nyt likottamaan 3 ja 6 v. poikia muutamaks tunniks. =)
 
Meillä mies ollut aina mukana kaikissa tutkimuksissa. Minä itse asiassa kuvittelin että se on ihan käytäntö. =) mutta jokainen tavallaan.

No "hyvä" etten ole ainut paheilia. Nyt tosin jo toistaviikkoa polttamatta. :D

Hauskaa viikonloppua kaikille.. nyt leffaa katsomaan :heart:
 
Siis minä en ole missään vaiheessa ollut sitä vastaan etteikö mies saisi tulla. Myös mies haluaa olla mukana.

Joulukuun käynnillä lääkäri sanoi, ettei miestä tarvita mukana niin oletimme väärin eli niin, ettei hän saisi olla mukana. Onneksi kuitenkin sai tulla mukaan vaikkei aukiolotutkimukseen ehtinytkään aivan mukaan :heart:
 
Täälläpä vietellään vapaa päivää =) Taas venähti nuo yöunet, kun viime yönä tuli pari-kolme tuntia valvottua, heräsin nimittäin 3 aikaa yöllä inhottaviin vatsakipuhin. Ne oli sellasia kouristavia, kesti noin minuutin aina kerrallaan ja oli enemmänkin tuolla ylävatsalla... onneksi oli Litalginia jäljellä, tuota lääkettä määrättiin sillon tyhjennyksen aikaan jotta helpottais vatsakipuja. Voi hitsi että teki kipeetä :( Onneksi nyt tosiaan vapaa, en ois kyllä jaksannu töihin lähtee.

Eli kesäkuussa sitten kaksi onnellista tapahtumaa :heart: Hieno juttu Ainokki ja Tulppa :D

Mukavaa viikonalkua kaikille =)
 
Voi prkl.

Eilen soittelin ja kyselin, että milloin lonkkakontrolli on, kun ei ole tullut vielä kutsukirjettä. Siis sen piti olla tammikuussa. No, heillä on ajat myöhässä muutaman kuukauden, nyt kuulemma käyvät ne, joiden aika olisi pitänyt olla lokakuussa :/

Tämä tietty nyt myöhästyttää meidän PASsia, koska en voi nyt omin päin lopettaa lonkkalääkitystä ja sen aikana ei saa missään nimessä tulla raskaaksi. Että prkl. Ei kai tässä muuten nyt parilla kuukaudella niin merkitystä mutta kun olen tähän saakka syönyt minipillereitä endon kurissa pitämiseksi ja kun ne vaikuttivat mm. seksihaluihin, niin lopetin ne, kun aattelin, että kohtahan päästään PASsiin eikä endo ehdi riehaantua. Niin nyt pitää miettiä jotain muuta... Soitin aamulla polille ja sain käyntiajan loppukuulle Hippeläiselle. Katsotaan sitten...

Meilläkin mies on tullut ja ollut ihan kaikissa toimenpiteissä mukana, mihin on töiden puolesta päässyt.

Tsemppiä kaikille vaiheisiinne, mie palajan kertomaan sit viimeistään, kun tiedän miten edetään =)
 
Rallukka , olen pahoillani että Pas nyt sitten myöhästyy. Mikään ei oo niin turhauttavaa, kuin iänikuinen odottelu :/ Mutta nyt kun saat hoideltua lonkka-asias kuntoon, niin olet entistä paremmassa iskussa ottamassa kyytiläistä matkaan :hug:

Kohta ollaan jo tammikuun puolessa välissä... ja kohta helmikuussa :D
 
Pakko ihmetellä täällä kun en muutakaan keksi :D

Tänään varmisteltiin jo etukäteen mahdollisen ovulaation lähestymistä..
Ensimmäistä kertaa koko yrityksen aikana "hempeillessä" vihloi vasemman munasarjan paikkeille.. Mistäs moinen? :eek: *miettii jokohan nyt jotain voisi tarttua matkaan* :saint:
 
Ymmärrän turhautumisesti erittäin hyvin Rallukka, mutta koita vielä kestää muutama kuukausi!

Arcathalle sanoisin, että joillakinhan se ovulaatio aiheuttaa juuri tuollasta vihlontakipua. Itselläkin sitä välillä on, mutta mun kohdalla sen taitaa aiheuttaa endo. Toivottavasti sulla syy kuitenkin tuo ovis ja tietenkin pidetään peukkuja, että siitä olisi jotain surauksia.

Omalta kohdalta tilanne muuttui taas siten, että eilen soitteli lääkäri kysiltä. Ja kun verikokeen perusteella olin ovuloinut luomukierrossa normaalisti, niin nyt sitten lykätäänkin vielä sitä laparoskopiaa ja kokeillaan ensin inseminaatiota luomukiertoon. Toivottavasti siis jo helmikuussa, ellei labraremppa veny. Mut maaliskuussa sitten ainaskin. :)
 
Pidän peukkuja, että Retulin pas ei viivästy rempan takia. Tällä hetkellä oli vielä viisiinkin aika vaiheessa, kun ei ollut tietoa milloin valmistuu. Kysyin nimittäin sitä, kun oli puhetta, että soittelen kun helmikuun menkat alkaa. Varmaksi ei lääkäri uskaltanut sanoa valmistuuko helmikuun alkuun vai ei. Mutta varmaanhan ne sanoo tässä vaiheessa kaikille niin, ettei tiedä. Uskotaan siihen, että se valmistuu ajallaan!
 

Yhteistyössä