Hoidot Kysillä

Vesiheinä , mulle tehtiin lääkkeellinen keskeytys kesällä (rv 8). Eli kun sain viimeisen tuomion ultrassa että pienen pieni ihmisenalku oli kuollut, niin sain kysillä lääkkeet. Eka tabut otettiin jo siellä (pehmentää kohdunkaulaa tai jotain sinnepäin) ja siitä sitten 2 vuorokauden päähän itse tyhjennyslääke kotona emättimeen. Sen perjantain olin vielä ihan normisti töissä, ja lääkäri kirjoitti sitten koko seuraavan viikon saikkua. Sunnuntaina tapahtui itse tyhjennys, noin parin tunnin kuluttua lääkkestä alkoi kovat, menkkakipujen tyyliset kivut, jotka sitten yltyi melko koviksi kivuiksi, aaltomaisiksi supistuksiksi kunnes alkio "syntyi" pönttöön. Verta tuli reilusti sen päivän, mutta sitten oli ihan normaalia kuukautisten määrään verrattavaa vuotoa. Ja sitä jatkuikin sitten noin kolmisen viikkoa.

Tosiaan sen viikon sain saikkua, olin kyllä jo seuraavana perjantaina töissä kun tuntui, että halusi jo jotain muutakin ajateltavaa. Ja heti sitten jäin kuukauden kesälomalle. Henkisesti oli eka päivät raskaita, mutta jotensakin olin varautunut jo etukäteen että näin tulee käymään (matala hcg alussa, vuotoja). Ettei tullut kuin salama kirkkaalta taivaalta...

Tässä noin lyhykäisyydessään tämä stoori... mutta vielähän me uskomme Vesiheinä, että tulette saamaan onnellisen lopun

:heart:
 
Kiitos tiedoista ja tsemppiä Arcathalle. Kyllä siellä Kyssissä yleensä motivaatio vähän nousee.... mulla on vaan jatkunu ihan nämä samat raskausoireet...rintoja aristaa ja välillä yököttää ja huippaa ja alamahaa kipristelee. Mitään vuotoja ei ole ollut sitten syyskuun, paitsi valkovuotoa runsaanpuoleisesti viime aikoina.
No mutta ensi viikolla se asia voi sitten korjaantua, kun saa kolmen kuukauden annoksen vuotaa kerralla.

 
KYSIN HOIDOKIT torstai 4.12.2008

Pohtijatar..............1. IVF vko48 24.11.............................pp8
Retuli82.................2. IVF vko 48 25.11............................pp7
Arcatha..................1. suun.käynti 4.12.08.......................kp2
Raitatiikeri.............clomit............................................ .....kp20/
Tulppa...................clomit + metut....................................pp
Möhköfanttis.........menopur + IUI....................................pp
Katmis....................IVF tammikuu 09................................pp
Tikru72..................PAS maaliskuu 09...............................pp
Hopottitar.............PAS helmikuu 09.................................pp
Kummi...................
Tao............................................................
Zirppana...............ICSI/IVF kevät 09


:heart: Plussanneet :heart:

Ainokki..................clomit syksyllä
Vesiheinä..............1.IVF/ICSI vko 43
 
Arcathalle onnea tämänpäiväiseen =) Tuuhan sitten kertoo uutiset, kun kotiudut :wave:

Vesiheinä :hug: Sullahan kuitenkin sitä hcg:tä on sen verran, että niitä raskausoireita on... Mutta toivomme lujasti, että saisitte nähdä eloa seuraavalla kerralla. Ihmeitäkin tapahtuu.
 
Voi hirvitys kauhistus mikä jännitys oli molemmilla päällä kun istuttiin aulaan odottamaan! Ensin saatiin setviä tiskillä tietojamme pitkään kuntoon, tai siis minä sain kun oli vielä vanhempani lähiomaisina kysin tiedoissa :LOL:

Mutta siis.. Mistä minä aloittaisin.

Lääkärinä oli Heikkilä, ken hänet tietää.
Todella mukavan oloinen lääkäri oli. Selvitti meille tarkasti asioista ja kiitteli meitä kun olimme paljon selvitelleet asioita. Nauroimme, että tässä sinulla istuukin valmis lähihoitaja ja lähihoitajaopiskelija.

Painostani lekuri oli huolissaan, mutta ei nyt ainakaan mitenkään karmean pahasti asioita ilmaissut.

Mies sai mennä ulos odottelemaan siksi aikaa kun mulle tehtiin sisäultra. Teki muuten kipeää kun on vuoto ja kaikki päällä. Kohtu ja vasen munasarja oli hakusessa, mutta löytyivät kuitenkin. Lääkärin mielestä ei endometrioosiin viittaavaa näin "päällisin puolin ole". Eikä myöskään polykystisiltä munasarjat näyttäneet.

Meni tarkistelemaan ilmeisesti joltain toiselta lääkäriltä asioita siitä kun mieheltäni testattiin toukokuussa sperma ja siinä valkosolut olivat hieman koholla. Nyt sitten kysyttiin kun elokuussa mieheltä leikattiin esinahka esinahan ahtauman vuoksi, että olisiko siis tästä tulehdusarvojen koholla oleminen voinut johtua.

Kun lääkäri tuli takaisin huoneeseen hän totesi miehelleni, että pitää ottaa uusi spermanäyte - remontti tulossa ja osa labrasta suljetaan niin vaihtoehtona nyt heti, ensi viikolla tai helmikuussa. Niinpä mies lähti näytettä antamaan :D

Minulle puolestaan lääkäri antoi kirjareseptin :D "Rentoa painonhallintaa" ja ihan lääkereseptin: Metforem. Tuota kyseistä lääkettä siis varsinaisesti käytetään kohonneiden sokeriarvojen hoitamiseen eli diabetekseen. Mulla on sokereissakin ollut kyllä häikkää, mutta osittain tuo tulee tukeakseen painon pudotusta; 5% painosta tulee saada pois ennen kuin mitään hormonihoitoja aletaan edes ajattelemaan. Lisäksi hyvin monilla ylipainoisilla ja metabolisesta oireyhtymästä kärsivillä (kuten minäkin kuulema tuosta kärsin, nimen omaa metabolisesta oireyhtymästä) niin tuo Metforem on jonkin ajan käytön jälkeen auttanut raskautumiseen. Toisin sanoen tuota lääkettää saa syödä siihen saakka kunnes plussa pärähtää testiin.

Mutta sitten varmaankin yksi parhaimmista uutisista vaikkakin nämä kaikki olivat hyviä uutisia :)

Tammikuun yhdeksäs päivä minulle varattiin uusi aika. Pääsen tuolloin Tuuba-ultraääneen eli siis juuri se aukiolotutkimus.

Eli toisin sanoen siis todella hyvä päivä tänään oli.
Vaikkakin pelottaa, että saanko minä painostani pysyvästi alkuun sen n. 5-8kg pois.

Tällaisia kuulumisia siis tänään :)
 
Kiva kuulla sun kuulumisia Arcatha. Voisin kertoa pitkätkin tarinat tuosta painonpudotuksesta. Mulla on siis tooosi paaaljon ylipainoa. Sain noin 9 kiloa tippumaan ennen ensimmäistä suunnittelukäyntiä ja siitä eteenpäin ehken saman verran ennen IVF:n alkua. Silti painoa on vielä paljon. Vaikka lääkärit jopa epäröivät koko hoidon aloittamista, niin kaikki hormooniarvot, sokerit, rasvat ja muut olivat hyvällä tasolla.
Ja samoin ovat olleet hoitovasteet nyt hoidon aikanakin. Olen kuulemma monta kertaa yllättänyt positiivisesti kaikki nämä hoidon suunnittelijat, kun mulla on ikääkin jo 38 ja sen lisäksi vielä verenpainelääkitys.
Uskon kyllä että painon pudotus auttaa, kun aineenvaihdunta ja hormoonitoiminta jotenkin kai vilkastuvat. Ja kyllä ainakin motivaatio oli mulla korkealla, kun nämä lapsiasiat ovat jotenkin elämää suurempia. Mä kävin kunto-ohjaajalla muutaman kerran ja se teki mulle liikunta-ohjelman ja neuvoi vähän ruoka-asioissa. Siitä se sitten lähti paino putoamaan. Tsemppiä oiken paljon!!
 
Tosi hieno juttu, että sait roppakaupalla hyviä uutisia Arcatha. Siitä se lähtee teilläkin! Meillä oli kans miehen näytteessä valkuaiset vähän koholla, mutta eivät ainakaan silloin halunneet uutta näytettä. Katsellaan sitten ensi vuonna mikä on tilanne.

Jouduin eilen hankkiutumaan vihdoin lääkäriin. Onneksi sain tuurilla ajan gynekologille, joka olikin tosi mukava. Viime lauantaista asti on vatsa ollut tosi turvoksissa ja vasemmalla alhaalla pistävä kipu. Syykin sitten löytyi ultrassa. Munasarjat on täynnä isoja rakkuloita ja ne venyttää ne ihan poksahtamispisteeseen. Lääkäri totesikin, että hyperi on ollut enemmän kun lähellä, mutta tällä kertaa selvittiin epämukavalla ololla. Joten vähän turhan tehokkaasti clomeihin tuli reaktio tällä kertaa. Tulosteli vielä nipun ultrakuvia ja hoitokertomuksen kysiä varten. Täytynee se sinne viedä, sitten joskus ensi vuonna...

 
Huomenta kaikille ja hyvää itseppäisyyspäivää =)

Arcatha , no niin, siitä se homma vaan etenee. Tsemppiä painonpudotus urakkaan! Pienin askelin eteenpäin =)

Raitatiikeri, on todellakin ollut tehokasta vastetta clomeille, liiallista sellaista. Oliko sulla kuitenkin seurantaultria kun aloitit clomit? Meinaan että eikö siellä jo näkyny munasarjojen "ylituottoa" sillon vai reagoiko ne sitten vasta myöhemmin? Onneksi selvisit kuitenkin ilman hyperiä =)

Mulla alkoi aamuyöstä päänsärky, ja tuntuu jomottelevan vieläkin... ihan kuin ois kanuuna päällä. Toivon mukaan merkitsee hyvää asiaa :heart: tai sitten on vain noitten hormonien aikaansaannosta.
 
Huomenta :) Ja täältäkin suunnasta hyvät itsenäisyyspäivät!

Vesiheinä täältäkin tuota painoa löytyy ihan rutkasti liikaa. Lääkäri totesi melkein ensimmäisenä asiana tuon metabolisen oireyhtymän. Tosin mulla on kyllä kaikki muut arvot kohillaan mitä nyt siinä sokerirasituskokeessa oli sen litkun juomisen jälkeen kohonneet arvot. Laittele vaikka yv:tä jos haluat pudotuksesta tarkemmin keskustella :)
 
Itsenäisyyspäivän iltaa kaikille tasapuolisesti! Toivotaan, että retulin päänsärky enteilisi jotain mukavaa, eikä olisi vain päänsärkyä!

Juu oli mulla seurantaultra, mutta jo kp11, jollon näkyi yksi selvä johtofolli ja kaksi vähän pienempää. Lääkäri totesi, että tuskin kuitenkaan kolmosia saat, joten yritystä vaan. Ilmeisesti reaktio tuli sit vähän jälkijunassa. Aikaisemmin söin sen neljä kiertoa 1 tbl/pv ja se ei juurikaan tuonut tulosta. Nyt menty nämä kaksi kiertoa sit turhankin hyvällä vasteella.
 
Hyi olkoon mikä olotila täällä.
Metforemia otan tänään kolmannen pillerin ja kuten lääkäri varoitteli etukäteen, on minulla karmeat vatsakivut. Mutta onneksi nämä ovat sivuoireita, jotka helpottavat ajan myötä.

Ensi torstaina nostan annosta jolloin siis viikon ajan syön 1+1, sitten nostetaan 1+2 ja viimeiseksi nostan hoitotasolle 2+2. Jospa tuosta olisi edes jotain apua..
 
KYSIN HOIDOKIT sunnuntai 7.12.2008

Pohtijatar..............1. IVF vko48 24.11.............................pp8
Retuli82.................2. IVF vko 48 25.11............................pp7
Arcatha..................Tuuba-uä 9.1.09.....metforem
Raitatiikeri.............clomit............................................ .....kp20/
Möhköfanttis.........menopur + IUI....................................pp
Katmis....................IVF tammikuu 09................................pp
Tikru72..................PAS maaliskuu 09...............................pp
Hopottitar.............PAS helmikuu 09.................................pp
Kummi...................
Tao............................................................
Zirppana...............ICSI/IVF kevät 09


:heart: Plussanneet :heart:

Tulppa...................clomit + metut....................................pp
Ainokki..................clomit syksyllä
Vesiheinä..............1.IVF/ICSI vko 43[/quote]

 
Alkuperäinen kirjoittaja Arcatha:
KYSIN HOIDOKIT sunnuntai 7.12.2008

Pohtijatar..............1. IVF vko48 24.11.............................pp11
Retuli82.................2. IVF vko 48 25.11............................pp10
Arcatha..................Tuuba-uä 9.1.09.....metforem
Raitatiikeri.............clomit............................................ .....kp20/
Möhköfanttis.........menopur + IUI....................................pp
Katmis....................IVF tammikuu 09................................pp
Tikru72..................PAS maaliskuu 09...............................pp
Hopottitar.............PAS helmikuu 09.................................pp
Kummi...................
Tao............................................................
Zirppana...............ICSI/IVF kevät 09


:heart: Plussanneet :heart:

Tulppa...................clomit + metut....................................pp
Ainokki..................clomit syksyllä
Vesiheinä..............1.IVF/ICSI vko 43
[/quote]

 
korjasin vaan omat ppt kohdalleen ja Retulin, muistelen, että olet päivän minua jäljessä? Milloin olet ajatellu testata, vai testaatko ollenkaan itse Retuli82? Arcantha, eiköhän meillä kaikilla ole samat oikeudet tuota listaa päivittää, hyvä vaan kun joku muistaa nostaa sen tuolta esiin =)
 
Huomenta vain =) Ja hyvä että päivittelette listaa ja nostatte sitä, saa koskea ja muokata mielensä mukaan =)

Pohtijatar , jeps päivä jäljessä tullaan. Verikokeisiin pitäis mennä 10.12 eli keskiviikkona. Tässä oon mietiskelly sitä kotona testaamista... toisaalta haluisin, toisaalta en. Ekassa hoidossahan pissin tikkuun vasta kun olin saanu kuulla positiivisen uutisen verikokeista =) Jaksaiskohan odottaa sinne asti. Se on vaan niin hirvittävä pettymys, jos joutuu negaa testiä tuijottamaan :/ Mites ajattelit itse tehdä? Mulla tuli eilen illalla pienen pieni määrä ruskeaa tuhrua pyyhittäessä, mutta en ole vielä huolissani. Viimeksi ruskea tuhruili alkoi pp11 ja oli lääkärin mielestä mitä varmimmin implantaatiovuotoa. Nyt kuitenkin pikkasen huolestuttaa, kun rinnat ei ole läheskään niin arat kuin esim. toissa päivänä. Toisaalta ne alkoikin niin aikaisin, että pakko olla lugejen aiheuttamaa.

Mukavaa viikonalkua kaikille :D
 
Täällä uusi ilmoittautuu joukkoon!!! :wave:

Tänään oli ensimmäinen käynti kysillä. Sitä ennen oltu in-tiimillä ja perus testit tehty. Laparoskopiassa selvisi lievä endo. Kaksi vuotta on nyyttiä odotettu.
Helmikuussa on sitten eka inseminaatio joten sitä tässä vain odotellaan.


Kaikille kanssasisarille iso tervehdys :wave:
 
KYSIN HOIDOKIT tiistai 9.12.2008

Pohtijatar..............1. IVF vko48 24.11.............................pp13
Retuli82.................2. IVF vko 48 25.11............................pp12
Arcatha..................Tuuba-uä 9.1.09 metforem.................
Raitatiikeri.............clomit............................................ .....kp25/
Möhköfanttis.........menopur + IUI....................................
Katmis....................IVF tammikuu 09................................
Tikru72..................PAS maaliskuu 09...............................
Hopottitar.............PAS helmikuu 09.................................
Inkku83................inseminaatio helmikuu 09...................
Sitronella..............2. IVF maaliskuu 09...........................
Kummi...................
Tao............................................................
Zirppana...............ICSI/IVF kevät 09..............................


:heart: Plussanneet :heart:

Tulppa...................clomit + metut
Ainokki..................clomit syksyllä
Vesiheinä..............1.IVF/ICSI vko 43
 
Huomenta ja tervetuloa joukkioomme Inkku mukaan :D Päästään turisemaan ja ajatusten vaihtoon =) Meillä on nyt toka IVF menossa ja tottakai tehdään kaikki mahdolliset hoidot julkisella, kunnes/jos vauva saataisiin alulle. Sitten jos ei onnistu, niin varmaan mietitään tuota in-tiimiä. Periksi ei vielä anneta :kieh: Saako sinne In-tiimiin hyvin aikoja, joutuuko miten odottamaan hoitoja?

Voi ei, oikeesti mua huolestuttaa, kun rinnat ei oo enää olleet pariin päivään arat... Ruskeaa tuhrua lugemössön seassa on edelleen. Huomenna veritestiin, uskallankohan mennä. Iik.

 
Sitris täällä - hei pitkästä aikaa kaikille tutuille ja tuntemattomille!
Rietu lissäätkö miut listaan, 2. IVF edessä maaliskuussa.
Tänään soittelin KYSille, kun täti ei suostu tulemaan kylään houkutteluista huolimatta, kp taitaa olla 40. Ja ei, en ole tehnyt testiä, kun ei tunnu yhtään millekään. Tämä kierrottomuus on jo niin miun elämää, että ei jaksa edes innostua toivomaan ihmettä. Huomenna saan tietää miten edetään. Luultavasti aktivoidaan kroppaa jollain tropilla toimimaan.

Ihan hirrrmuisesti plussapuhureita piinailijoille! +++++++++ :whistle:

Ja ihanaa, että täällä on plussailtukin! Onnea teille! :heart: Oisko pöhköä jos listaan laittais plussauspäivät? Pysyis paremmin muistissa, että missä vaiheessa kukakin etenee?

Mukavaa viikonjatkoa!
 
Terppa Sitris :D Listaan olet lisätty. Ja ei todellakaan ole hassumpi idea tuo plussapäivän lisäys tonne onnekkaiden listaan. Tästä eteenpäin siis toimimme niin :xmas: Ja kiitos plussapuhureista... Huomenna ois ainakin minun piinispäivien päätös, kun käyn aamulla verikokeissa ja koitan soittaa tulosta iltapäivällä. Tai sitten menee torstaiaamuun... Jännittää ja pelottaa!
 
Tervetuloa Inkku joukkoon tummaan! Tänne mahtuu kaikki!

Retulilla on tosi paikat kyseessä- elä niitä oireita vielä odottele, voi lääkkeetkin tehdä tepposet. Sovitaan niin, että raskaana olet niin kauan kunnes toisin todistetaan! :flower:
 

Yhteistyössä