Hoidot Kysillä

Hellou hellou, ja toivottavasti kaikkien munikset hedelmöittyy ja jakautuu hienosti. Tsemistä!
Mulla oli äsken ultra kysissä ja niinpä vaan kävi, että melko varmasti se on tuulimunaraskaus. Pallukka vastasi nyt viikolla kuusi viittä viikkoa, eikä mitään näkynyt sisällä, nyyhkis. Kahden viikon päästä varmistetaan tilanne ja sitten tyhjennys lääkkeillä...jos mitään ei ole ruvennut kasvamaan.
Pakastealkiolla pääsee kuulemma siirtoon heti rempan jälkeen helmikuussa, kun vain kierto täsmää. Ja pitkän kaavan kautta hoitojono on nyt toukokuulle saakka. Meille varattiin sinnekin jo aika, kun mulla tuota ikää on riittämiin...
 
No voi itku Vesiheinä! Ei ole elämä oikeudenmukaista ei. Minullakin on pelko p***ssä koko ajan, että mitä vaan voi mennä pieleen. Tuulimunaraskaudet on ymmärtääkseni yleisempiä IVF hoidoissa kun normaalisti, ja näköjään aihetta pelkoon on. Positiivista tilanteessa on tuo, että pakastealkioita pääsee siirtämään noinkin pian. Saitteko työ hoidoissa pakastimeen alkioita?Puhuivatko ne siellä millon se Kysin remontti alkaa ja onko se sitten tammikuun kokonaan kiinni vai mitenkä?

No koita jaksella siellä. Ja elä lannistu. Niin kauan kuin on elämää niin kauan on toivoa ;)
 
Joo, ja jos hyviä puolia kaivamalla kaivaa, niin ihan hyvä, että asia selvisi jo näinkin varhaisessa vaiheessa, eikä esim. viikolla 13....Meillä on 5 alkiota pakkasessa, elikkä kevättalveksi pientä askaretta riittää niiden parissa. Tammikuusta ei ollut sen tarkemmin puhetta, tai muistaakseni Hippis sanoi, että remontin jälkeen pääsee vasta helmikuussa hoitoihin....noh, oli siinä vähän pönttö sekaisin, että en osaa ihan varmaksi sanoa, muistanko oikein.
 
Voi surku Vesiheinä :hug: Otan osaa. On niin raastavaa, kun ensin saadaan se kauan kaivattu ja hartaasti toivottu plussa ja sitten kaikki ei menekkään oikein, on tuulimuna tai keskenmeno :'( Voi surku. Mutta niinkuin itsekkin kirjoitit, niin kuitenkin hyvä juttu että asia huomattiin nyt eikä vasta viikkojen päästä. Paljon jaksuja :hug:

Hyvinhän sulla on Pohtijatar hedelmöittymiset sujunna! Hieno juttu!! Ja onnea huomiseen siirtoon =) Matkalainen kyytiin ja sitä rataa :heart:

Vetäsin iltapäivällä melkein 4 tunnin päikkärit |O Tietääpä ainaskin että ens yönä voi olla unen saanti tiukassa! Jonkin verran on kipuilua tuolla alavatsalla... Ajattelin kuiteskii kammeta huomenna töihin, jos ei nyt tämän pahempia kipuja ilmaannu.
 
Yyyyhdeksän yööötä joooouluuun on....! Ei vaiskaan vaan kysin käyntiin. Voi apua miten nopeasti tämä aika on mennyt!! Vastahan minä tuskailin sitä, että miten sitä jaksaa puolivuotta odottaa ensimmäistä käyntiä!

Mitä minä teen tuona aikana? Huomenna harjoittelussa iltavuoro, tostaina aamu samoin perjantaina ja lauantaina on ilta.. su on vapaa.. sitten taitaakin olla ma,ti ja ke aamuvuoroja ja torstai aamuna lähdetään miehen kanssa ajelemaan.. :eek: Ei ole todellista..

Näyttösuunnitelma on lähes valmis, pientä viilailua vain kaipaa enää.. Samoin toimintakyvyn mittaustehtävän saan palautettua huomenna tai ylihuomenna opettajalle. Nopeasti loppujen lopuksi sain tehtävät valmiiksi..

Varmaan pari viimeistä yötä ennen kysin käyntiä menee valvoessa.. :whistle:
 
Vesiheinä - mä en ala sun puolesta!!! :'( :headwall: Olen Todella Pahoillani :hug: . Ihan varmasti mahdottoman vaikeaa ajatella, että ensi ehti jo olla plussalla ja nyt "vetäistiin matto alta". Suuren suuri hali Sinulle!
Retuli on vieläkin ihan lääkepöhnässä- kun viesteilee het sairaalasta tultua ja vetelee pitkiä päikkäreitä. Jos yhtään mahassa aamulla nippailee, niin jäät muuten kotiin! Elä kuule ala siellä riehumaan nyt!
Pohtijattarella on hieno saldo, KYSin enkat (ainakin meidän pinossa ;) ) !!! Hyvältä vaikuttaa - jippijaijei!

meille ehdotettiin PASsia helmikuulle. Kuulemma remppa kestää tammikuun loppuun. Emme kuitenkaan ehkä helmikuussa mene, käydään matkoilla Kanarialla ja sitten vaikka maaliskuussa... Mä en ala reissussa mitään jännäilyjä pitämään ja vessassakäyntejä panttaamaan -prkl. Sitä ehtii tehdä sitten kotimaan kamarallakin. Kassellaan nyt.
 
Pidän täällä peukut tiukasti pystyssä Retulin ja Pohtijattaren puolesta! Nyt ne piinaviikot sitten vasta alkaakin.

Vesiheinälle iso iso hali ,tuntuu niin epäreilulta. Tosin vielähän on pieni toivonkipinä olemassa, jos oisikin vaan väärä hälytys.

Koita vielä muutama yö jaksaa Arcatha, vaikka mua ainakin jännitti ennen ekaa käyntiä ihan älyttömästi. Olin ihan sata varma, että saadaa vain ja ainostaan huonoja uutisia. Mutta niinkun tästäkin pinosta näkee, niin kyllä me ollaan taitavia löytämään asioista niitä positiivisiakin puolia. :)

Tikrulla kuulostaa olevan hyvä suunnitelma loman suhteen. Kannatan sitä lämpimästi ja olen vihreä kateudesta, kun en itse pääse lämpimään.

Itse kävin tänään toisessa clomiultrassa ja ovulaation pitäisi tapahtua parin päivän sisällä. Nyt lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että katsotaan pari luomukiertoa, jos tästä ei tärppää. Sit taidetaan kuulua niihin "virallisesti" selittämättömiin tapauksiin. Ensi vuoden puolella siis ekana varmaan luvassa laparoskopia, miltä toivoin välttyväni. :| Ja sitten ehkä joskus pitkällä ensi vuotta jotain muuta. Clomit on kuitenkin mun kohdalta nyt syöty... Kyllä tuntuu välillä niin pitkältä tämä tie, että tekisi mieli kääntyä jollekin muulle polulle. Blaah.
 
KYSIN HOIDOKIT keskiviikkona 26.11.2008

Pohtijatar..............1. IVF vko48 24.11.............................pp0
Retuli82.................2. IVF vko 48 25.11............................pp
Arcatha..................1. suun.käynti 4.12.08.......................pp
Raitatiikeri.............clomit.................................................kp12/
Tulppa...................clomit + metut....................................pp
Möhköfanttis.........menopur + IUI....................................pp
Katmis....................IVF tammikuu 09................................pp
Tikru72..................PAS maaliskuu 09...............................pp
Hopottitar.............
Kummi...................
Tao............................................................
Zirppana...............ICSI/IVF kevät 09


:heart: Plussanneet :heart:

Ainokki..................clomit syksyllä
Vesiheinä..............1.IVF/ICSI vko 43
 
Apua, nyt kyllä tarvitsisin aimo annosta positiivisuutta kehiin :ashamed: Biologi soitti aamulla, 9 muniksesta 2 oli ollut raakaa ja lopuista 7 oli 4 hedelmöittynyt. Tulos oli kuitenkii biologin mukaan hyvä, mutta silti mua pelottaa että päästäänkö siirtoon asti... kun viime kerralla siellä oli niin paljon huonoja (6 alkiosta vain 1 hyvä, muut jotain luokkaa 4 tai jotain... ) . Pelottaa niin vietävästi ja masentaa :'(
 
Jäitä hattuun retuli82, kyllä on superhuono tuuri, jollet pääse siirtoon. Näkyy tässä kato käyvän itse kullakin. Turha sitäkään nyt on etukäteen murehtia, onko siirrettävää vai ei, se kun ei ole meidän käsissä eikä voi tietää. Mut kyllä kai nuista neljästä nyt aikasvarmasti joku on huippuyksilö, jonka sitten näätkin 9 kk:n päästä, eikös niin?

Mulle viskattiin tänä aamuna kyytiläinen matkaan. On se vaan aika jännää kokea tämä kaikki ekaa kertaa elämässään. En minä osaa ainoostaan negatiivisena asiana tätä lapsettomuutta pitää, kantti kasvaa ja on tässä monia ilonhetkiäkin saanut kokea. Toki myös vähän liian monia pettymyksiä :(

Mulla niistä 23 rakkulasta saatiin siis 17 munasolua, joista siis kypsiä ja hedelmöittyneitä 10. Näistä alkiovaiheeseen pääsi 7, joista kaikki tai 6(en muista)oli huippuyksilöitä-ei ne mulle muuten niitä kuvailleet-Muutama oli ollut epämuodostunut.

Eli olen enemmän kuin tyytyväinen. Muutenkin olin kuulema sisällyksistäni jo hyvin toipunut ja limakalvo on hyvä. Mikäpäs tässä siis nyt on olla positiivisella mielellä :saint:
 
Juu, hyvinhän meille kävikin. Turhaa stressasin ja haudoin negatiivisiä ajatuksia päässäni! Eli niistä neljästä hedelmöittyneestä alkiosta 3 oli top-alkioita, 2 meni pakkaseen ja yhden kävin päivällä hakemassa kyytiin :D Siitä se homma taas etenee =)

Positiivista päivänjatkoa kaikille =)
 
KYSIN HOIDOKIT perjantaina 28.11.2008

Pohtijatar..............1. IVF vko48 24.11.............................pp2
Retuli82.................2. IVF vko 48 25.11............................pp1
Arcatha..................1. suun.käynti 4.12.08.......................pp
Raitatiikeri.............clomit............................................ .....kp14/
Tulppa...................clomit + metut....................................pp
Möhköfanttis.........menopur + IUI....................................pp
Katmis....................IVF tammikuu 09................................pp
Tikru72..................PAS maaliskuu 09...............................pp
Hopottitar.............
Kummi...................
Tao............................................................
Zirppana...............ICSI/IVF kevät 09


:heart: Plussanneet :heart:

Ainokki..................clomit syksyllä
Vesiheinä..............1.IVF/ICSI vko 43
 
Huomenta =)

Olipas pakko päivitellä listaa, niin sai nähdä tuon maagisen piinispäivän :LOL: Täälläpäs on ollu hiljaista meininkiä... missä kaikki ovat ja mitä kuuluu? Ainokki , sinusta ei ole kuulunut sitten tovin! Miten raskaus on sujunut :heart: ? Ja milloinkas olisi se ihana laskettu aika, niin voitas vaiks tohon listaan lisätä se?

Vesiheinä , pidämme sinut vielä plussanneiden listalla ennen kuin asia oikeasti varmistuu. Ihmeitäkin tapahtuu... :hug: Tulethan kertomaan kuulumisia, kun siltä tuntuu ja jaksat :hug:

Arcathaaa ... pian pian pääsette eka käynnille =) Niin se aika vaan menee hurjaa vauhtia :D

Viime yö tuli nukuttua kuin tukki ja oli tuskasta nousta ylös! Ne taas nuo hormoonit tuntuu väsyttävän samalla lailla kuin viimeksikin |O Ei siinä, kyllä minä nukkumisesta tykkään mutta ei oo kivaa ajaa pitkää työmatkaa kun oikeen väsyttää...
Mukavaa viikonlopun alkua kaikille :D
 
Jaa- piinistelijöitäkin alkaa taas löytäytyä. Voidaa porukalla odottaa muutakin kuin joulua! Pitkää pinnaa Retuli ja Pohtijatar! :hug:
Tää ottaa illalla kupin glögiä (alkon) ja virittelee jouluvaloja. Sit kunnon yöunet päälle... kylläpä passoo.
 
Retuli82, sanoinhan mä että sinua onnaa vielä, että suotta murehdit etukäteen! oikeita laatualkioita olette tehtailleet työkin ;) Tuo väsymys on ollut ihmeen tuttu tunne täälläkin, onneksi tänä päivänä on jo ollut helepompaa, ehkä nuo kahvin vieroitusoireetkin sitten alkaa helpottaa.

Tiksu72 eikun siis Tikru72, viititkö kertoo pikasesti tuosta Pasista miten se käytännössä menee? Eli kun kirjoitit että eivät tee ennen kuin helmikuulla sen rempan takia. Niin miten nopeasti siihen tuoresiirron jälkeen voi päästä ja tuleeko siihen jotain "hoitoja"? Mulle vain sanoivat että se tehdään mielellään luonnolliseen kiertoon(jota mulla ei kyllä ole...) Onko se miten pitkä toimenpide valmisteluineen? Mulle se on vielä ihan uusi juttu, kun eka IVF meneillään ja jos ei tärppää, niin olis kiva tietää jo vähän siitäkin =)
 
hyvä joulumielet ja lämpimät glögit Tikru72 sinne, kun näyt olevan samoihin aikoihin "linjoilla". Ihme tämä piina-aika ei vielä pyöri mielessä oikeestaan yhtään, enemmänkin vain se, että nämä hoidon aiheuttamat turvotukset ja väsymykset sais alkaa häipyä jo...eikä tuo suklaakaan näy auttavan yhtään ;)
 
KYSIN HOIDOKIT maanantai 01.12.2008

Pohtijatar..............1. IVF vko48 24.11.............................pp5
Retuli82.................2. IVF vko 48 25.11............................pp4
Arcatha..................1. suun.käynti 4.12.08.......................pp
Raitatiikeri.............clomit............................................ .....kp17/
Tulppa...................clomit + metut....................................pp
Möhköfanttis.........menopur + IUI....................................pp
Katmis....................IVF tammikuu 09................................pp
Tikru72..................PAS maaliskuu 09...............................pp
Hopottitar.............PAS helmikuu 09.................................pp
Kummi...................
Tao............................................................
Zirppana...............ICSI/IVF kevät 09


:heart: Plussanneet :heart:

Ainokki..................clomit syksyllä
Vesiheinä..............1.IVF/ICSI vko 43
 
Moikkamoi! Kome yötä enää kysin käyntiin.. Ja kolme yötä mahdolliseen tädin tuloon.

Viime yönä oli jälleen vatsa sekaisin kuten myös silloin viikko sitten.
Johan tässä vainoharhaiseksi rupeaa, että onko nämä nyt jotain mahdollisia merkkejä,
mutta tuskinpa vain. Eihän nyt tässä vaiheessa mitään hyvin harvoinkaan esiintyviä pahoinvointeja voi olla. Eihän..

Tänään olisi yhteen meno työssäoppimispaikalle. Olisi työssäoppimisen arviointi. Tämän päivän jälkeen ei harjoittelua olisikaan enää kuin kolme päivää jäljellä jos arviointi hyvin menee. Ensi viikko sitten onkin näyttöviikko.

Mutta nyt täytää lähteä valmistautumaan.. :wave:
 
Pässistä , eiku PASsista joku kyseli... :$ ...
Ymmärtääkseni se menee jotensakin niin, että
- Ilmoittelet KYSiin, että olis kiva saada yks pakkasukko sulamaan... Osaavat varautua suurin piirtein tuloosi.
- Vahtaat ja tikuttelet ovista kotona
- Kun ovis näkyy, niin soitat KYSiin ja sovitte sen siirtopäivän ihan siihen 1-3- päivän sisään
- Edellisenä päivänä voi soitella ja kysyä, miten sulatuksessa kävi ja onko alkio jatkanut jakautumista
- Lähtöaamuna ilmoittavat kyllä, ellei siirtokelpoista alkiota ole
Näin ainakin meille tehtiin vuosi sitten tammikuussa normaaliin kiertoon siirto. Yhdessä pakastealkio "oljessa" yleensä on kaksi alkiota, juuri siltä varalta että ellei toinen selviä sulatuksesta, niin olisi toinenkin. Meillä ei kyllä ole kuin se "yksinäinen susi" siellä oljessaan, mutta kylläkin top-luokan alkio. Lääkäri sanoi, että kaksi kappalein usein pakastetaan, koska usein pareittain ne selviävät sulatuksesta syystä tai toisesta paremmin.
Oma lukunsa lienee sitten semmonen PASsi, jossa pitää lääkkeillä saada se ovis aikaan. Mutta siitä minulla ei ole tietoa/kokemusta.
Tämmössii tänne... Pikkuakka on kippeenä ja jouduin lähtemään kesken työpäivän kotio jatkamaan hoitotyötä kotioloissa... Tautista aikaa... :xmas:
 
Vielä tyhmiä kysymyksiä ja tympeistä aiheista. Onko kellekään tehty lääkkeellistä tyhjennystä? Miten se tapahtuu, onko pitkä saitsu ja oliko millainen kokemus fyysisesti? Henkistä puolta tuskin uskaltaa edes arvailla.
 

Yhteistyössä