Hoidot Kysillä

Kyllä työ ootta ihania- jaksatte tukea, vaikka itsekin olette ihan "samassa venneessä"... Oikee Love Boat :heart: - tää meidän paatti :LOL: . Kunhan ei jäihin jäis kiinni... :LOL:

Vesiheinä- puhut vähän, mutta asiaa. Se jännääminen ei lopu ikinä plussauksen jälkeenkään. Ei kun muuttuu vaan kummemmaks. Mutta kokemuksesta voin sanoa, että kun nyytti tuhnuttaa sängyssä- niin hetkeks helpottaa.
Taolle ja Zirppikselle toivoisin nyt ne menkkakivut hiiteen (vai entäs, jos mä pidänkin niitä teidän menkkoja?? Sovitaan niin.) Ja viivoja tulee sitten kaksin kappalein...
Jokos Hopotin Täti on ilmoittanut, millä junalla tulee?

ISAn kuulumisia. Kävin siellä ultrassa. Kohtu oli ihan tyhjä ja munasarjassa oikealla oli nestettä, ilmeisesti kysta siellä puhkesi eilen. Kuulemma vuoto voi jatkua siihen asti, kunnes tulee normimenkat ja kaikki tulee pois. Että jee, jee- voip olla pitkäänkin tätä tiputtelua/lorahtelua. - Varmaan rivien välistä voitte lukeakin, mä olen helpottunut. Aloin olla tosi puhki sen juupas-eipäs - jahkaamisen kanssa. Keskenmenoa ei voi muuksi muuttaa ja nyt eteenpäin- jaloilleen olen tipahtanut. KYSissä taas hoitsu L. antoi niin kovasti tsemppiä ja toivoa, että eiköhän sitä taas tästä...
 
Tikru , toden teolla The Love Boat :LOL: Hyvä että huumori kukkii, eihän näitä juttuja muuten pää kestäis!! Ja toden totta on hyvä, että sait nyt varman vastauksen. Ei tarvii pähkäillä ja pääsee taas sitten matkaa jatkamaan, vaikka sitten seilaten sillä LoveBoatilla =) Juuh.

Zirppana , se onkin mukavaa päästä sitten testailemaan kun on ensin kuullut plussauutiset veritestistä ;) Varmaan itsekkin teen taas saman, eli testaan sitten kotosalla vasta kun on ollu verikoe. Jos siis sieltä plussaa... Että siinä oot aivan oikeessa, että on niiin v**tun mälsää tuijottaa sitä negatestiä ja tiirailla sitten moneen otteeseen, että josko siinä sittenkin edes haamua olisi.

Mut joo, nyt uunia lämmittelemään ja kohtahan tuo pistosaika taas lähestyy... taidanpa tosiaan näyttää taivaanmerkit sille Orgalutranille, mulle ei kettuilla :kieh:
 
KYSIN HOIDOKIT torstaina 20.11.2008

Tao........................1. IVF vko 45....................................pp13
Zirppana................1. IVF vko 45.....................................pp13
Retuli82.................2. IVF vko 48..................................... pp
Pohtijatar..............1. IVF vko48/49.................................pp
Arcatha..................1. suun.käynti 4.12.08.......................pp
Tulppa...................clomit + metut.....................................pp
Möhköfanttis.........menopur + IUI....................................pp
Katmis....................IVF tammikuu 09................................pp
Tikru72..................
Hopottitar.............
Kummi...................


:heart: Plussanneet :heart:

Ainokki..................clomit syksyllä
Vesiheinä..............1.IVF/ICSI vko 43
 
Taolle ja Zirppanalle kärsivällisyyttä viimeisiin piinapäiviin. Toivottavasti maanantaina saadaan hyviä uutisia!

Retuli82 viitsitkö jossain vaiheessa lisätä mut takaisin listalle, kun jossain vaiheessa sieltä tipahdin? Menossa toinen clomikierto tähän syssyyn, mutta odotukset on edelleen nolla sen suhteen. Kun ei ensimmäiset viisikään tehonnut, niin miksipä tämäkään. Ajatukset on jo enemmän ensi vuodessa, milloin toivottavasti päästää kokeilemaan jotain muuta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja retuli82:
KYSIN HOIDOKIT torstaina 20.11.2008

Tao........................1. IVF vko 45....................................pp13
Zirppana................1. IVF vko 45.....................................pp13
Retuli82.................2. IVF vko 48..................................... pp
Pohtijatar..............1. IVF vko48 24.11.................................pp
Arcatha..................1. suun.käynti 4.12.08.......................pp
Tulppa...................clomit + metut.....................................pp
Möhköfanttis.........menopur + IUI....................................pp
Katmis....................IVF tammikuu 09................................pp
Tikru72..................
Hopottitar.............
Kummi...................


:heart: Plussanneet :heart:

Ainokki..................clomit syksyllä
Vesiheinä..............1.IVF/ICSI vko 43
 
moi kaikille!
Kävin päivittämässä tuon listan omalle kohdalleni nyt kun aikataulut selvisi tänään. En ole tänne pahemmin nyt kirjoitellut, mutta toki lukemassa käynyt teidän jutut aikaajoin. Tiiviimmin olen pyörinyt tuolla marraskuun IVF ketjussa, kun siellä on meitä niin monta samoissa aikatauluissa.

Kyllä se Kysin henkilökunta oikeesti on ihanaa. Ei siitä voi muuta sanoa. Tuli tänään niin hyvä mieli kun kävin siellä. Tosin taitaa hyvä mieli johtua siitä, että pääsen ensi viikolla punktioon, kun olen pelännyt koko ajan tätä ekan IVF:n onnistumista, että mahdanko päästä edes sinne asti.
 
KYSIN HOIDOKIT perjantaina 21.11.2008

Tao........................1. IVF vko 45....................................pp14
Zirppana................1. IVF vko 45....................................pp14
Retuli82.................2. IVF vko 48 25.11............................pp
Pohtijatar..............1. IVF vko48 24.11.............................pp
Arcatha..................1. suun.käynti 4.12.08.......................pp
Tulppa...................clomit + metut....................................pp
Möhköfanttis.........menopur + IUI....................................pp
Katmis....................IVF tammikuu 09................................pp
Tikru72..................
Hopottitar.............
Kummi...................


:heart: Plussanneet :heart:

Ainokki..................clomit syksyllä
Vesiheinä..............1.IVF/ICSI vko 43
 
Pohtijatar , olitkos tänään monen aikaan kysillä? Minäkin sain tänään tietää punktion, eli se ois ens viikon tiistaina 25.11. Munikset oli kasvanu mukavasti sitten maanantain, onneksi! Siirtoon mennään sit torstaina ja siirretään 1-2 alkiota riippuen niiden laadusta. Ihana kun nämä aikataulut selkiytyy, menis vaan aika hopi hopi =)

Tao , Zirppana ? Mites teille loppupiinispäiväläisille =) ?

Raitatiikeri , olet listoilla =) Onnea clomikiertoon! Onko sulla mikä kierronpäivä menossa?
 
tao
:'(
Eilen alkoi vuoto ja tänään vaan jatkunut. Tein eilen apteekin testin, joka oli puhdas nega.
Tänä aamuna kävin verikokeessa ja iltapäivästä yritin soitella kysille, mutta kukaan ei vastannut. Soitin sitten naistentaut.polille ja siellä joku kiva täti katsoi koneelta ja sanoi, että tulosta ei oltu vielä kirjattu ja että lapsettomuus puolelta kaikki on jo lähtenyt, joten sovittiin että soittelen maanantaina.

Nyt olen niin pohjalla kuin vaan voi olla. Enkä vielä ainakaan tiedä miten täältä noustaan... jos noustaan.

Toivon teille kaikille sydämmeni pohjasta että onnistutte. Toivottavasti Zirppanalla olisi sitten hyviä uutisia !

Minä kiitän ja kumarran ja poistun taka-alalle. Teistä on ollut todella paljon henkistä tukea tässä vaikeassa asiassa, Kiitos !
 
Tao- suuren suuri :hug: . Hirvee viikonloppu sulla edessä. Samaa hullutusta, kun mulla viime vkl. Yritä keksiä jotakin kivaa, muuta mietittävää. Tiedän, aika vaikeeta mutta yritä! Etkä kyllä lähde taustailemaan - pysyt listoilla, emäntä!! Kyllä sä jaksat odottaa, vaikka onkin huonot fiilikset. Jaloilleen me savolaiseukot tipahdetaan- AINA!
Raitiksesta minä jo ehdinkin haikailla, että vaihtoiko se maakuntaa... Onneks löytyi! Huoh*
Piinailijat - antakaa kuulua itsestänne!! Mitäs muut touhuaa? Pikkujouluissa kaikki tyystin?
Arcatha - tyhjennä saapuneet-kansios! :snotty:
 
Tikru -72 hiphei, nyt on tyhjennetty :)

Täällä aika mennyt tällä viikolla kuin siivillä oikeastaan. Tänään olisi vp, huomenna ja maanantaina töitä ja tiistai vp, vai oliko jo maanantai. Siivota pitäisi yrittää, mutta ei millään jaksaisi |O Mies on pätkäaamussa ja sitten meneekin yöksi töihin, voihan *piip*.

Terolutt-kuurin aloitin jälleen, tänään otan itseasiassa neljännen annoksen.. Ei ole kuin 12 yötä kysin käyntiin.. Se menee nopeasti.. Hui apua..
 
Voi Tao , lähettelen täältä paljon lohtuhaleja ja voimia :hug: Tulethan tänne taas sitten jutskailemaan, kun siltä tuntuu!

Arcatha , niin se aika vaan menee =) Kun ajattelee taaksepäin, niin aika on todellakin menny kuin siivillä. Täälläkin pitäis yrittää siivoilla, tulin äsken töistä ja ukko on pikkujouluissa. Jos tuota uunia edes lämmittelis ja siirtyi sitten herkuttelemaan tuonne sohvan nurkkaan, siivois sitten huomenna =) Tyhmää touhua koko siivous... kun kohta kumminkin on kämppä samanlaisessa kunnossa, siitä pitää meillä huolen 3 koiruutta ja mies :LOL:
 
Retuli82, mulla oli eilen aamulla se kysin keikka. Siellä oli aulassa aikaspaljon porukkaa, nuorta ja vanhempaa. Olitko sinäkin aamusta siellä?Onnea sinulle tiistain koitokseen, minulla siis jo maanantaina. Tai vasta, sillä olo on nyt jo aika tukala...Välillä tuntuu, että poksahdan!
 
Taolle kaikki mahdolliset positiiviset ajatukset ja isot halit!

Täällä mennään kp 8 ja ensi tiistaina olisi sitten taas seurantaultra. Sitä odotellessa siis. Ainahan tässä jotain odotetaan...

Myös inspiraatiota sille siivoukselle. Meillä kun kaksi kissaa pistää huushollia miehen kans sekaisin, niin siivoamista kyllä riittäis.. :LOL:
 
Tao, ystäväni.. :hug: Ihan samoissa askeleissa mennään täälläkin. Negatiivinen oli meidänkin veritestin tulos. Mie sain vastauksen naistentautien osastolta p.017 172 372, koska lapsettomuuspkl oli jo mennyt kiinni. Neuvoivat soittamaan tuonne nt-osastolle, kun se on auki 24h/vrk. Ensi reaktio oli turta, tyhjä ja tyhmä olo... Sitten vasta seuraavana päivänä tuli itku ja suru. Meillä kun ei jäänyt mitään pakkaseenkaan eli täysin alusta on aloitettava, jos aloitetaan. Tuntuu vaan niin kohtuuttoman pitkälle se 1,5 kuukauden "odotusaika" sumuineen, piikkeineen ja piinailuineen ja sitten jos tulos on taas tämä! Nyt vaan odotellaan menkkoja alkavaksi ja soitan kysille ensi viikolla...

Käyn varmasti täällä lueskelemassa teidän kuulumisia ja ilmoittelen itsestäni, kun on jotakin kerrottavaa. Voimia ja jaksamista teille muille ihanaisille savolaisille! =) :heart:
 
Voi Zirppana , olen todella pahoillani :hug: Varmasti tuntuukin nyt tuo koko hoitorumba kaukaiselta ajatukselta. Aloittaa koko juttu uudestaan. Mutta usko minua, joku päivä taas kun olette saaneet parantua henkisesti ja fyysisestikkin, niin toivo uudesta hoidosta herää. Että miksei sitä voisi kokeilla, vaikka rankkaa se onkin. Mekään ei saatu mitään pakkaseen ekasta hoidosta, mutta onneksi kokeiltiin nyt toiseen hoitoon lyhyttä kaavaa, jolloin pääsee nopeammin tositoimiin. Kaikkea hyvää sinulle ja miehellesi, paljon voimia ja jaksuja näin vaikeana aikana :hug: Listoilla sinut edelleen pidetään!

Pohtijatar , kyllä juu, minäkin olin pe-aamusta siellä, heti ysin jälkeen. Liekkö samoihin aikoihin oltu... =) Onnea huomiseen punktioon!! Meitsi pistää tänään Pregnylin.
 
Zirppis - tää ei nyt mene meillä putkeen! Olen todella pahoillani :'(
Saman tunneskaalan tunnistin itsessäni, ensiksi tyhä olo ja itku tuli hieman myöhemmin. Viime viikolla oli monena aamuna vaikeaa, itkun saattoi laukaista esim. tunnelmallinen musiikki tms. Vauvamasuja ei kestänyt yhtään katsoa, ettei kyynel tullut silmään. Yritä jaksaa - kyllä me taas tästä noustaan! Taota ajattelen samalla myös lämpimästi, ilmoittelehan miten sinulla menee.
Rietu-Retuli ja Pohtijatar - en nyt mitenkään halua paineita luoda, mutta on tullut taas tähän meidän pinoon pitkä plussaväli. Yrittäkäähän saada tonne + - osastoon nyt uusia jäseniä! :)
Oikein hämyistä iltaa kaikille- kääriytykää vilttiin ja nauttikaa tuiskusta ja pyrystä sisätiloissa!


 
Kiitos kaikille voimia antavista viesteistä. :heart:
Soitin tänä aamuna KYS:lle ja järkytyin totaalisesti, kun kuulin hoitoaikataulusta. Uusi IVF/icsi- hoito voidaan tehdä aikaisintaan TOUKOKUSSA 2009! :( |O Siis nyt tiputtiin takaisin jonon hännille ja puoli vuotta pitää taas kärvistellä ennen kuin tapahtuu yhtään mitään! Onko teillä muilla ollut näin?? Pelottaa ajatella, mihin endometrioosini ehtii puolessa vuodessa taas levitä! Nyt kun sitä on jo munasarjoissakin, clomifen-hoidon jäljiltä. Tuntuu kyllä taas niin turhauttavalle tämä koko hiivatin hoitorumba! :(
 
Zirppana, siis täh!?! On siellä sitte ihan hirveet jonot.Sitäkö putoo jonon hännille jos hoito ei tuota tulosta? Myö alettin jonottaa muistaakseni joskus loppukesällä ja aika on mennyt tosi hitaasti ootellessa ja oikeestaan pahinta koko hommassa on ollut pitkä jonotusaika. Mutta kun ei ole ollut vaihtoehtoja, niin pakkohan se on ollut kestää.
Tikru-72, yritys on kova plussailla, mutta kunhan tässä nyt ensin tästä punktiosta toivutaan! Tämän päivän saldona 23 punktioitua rakkulaa, joista 13 munasolua. Huomenna tiedetään niitten kohtalo. Mulla munasarjat suunnilleen täynnä pieniä rakkuloita, joten sain koko viikon saikkua. On muuten elämäni ensimmäinen sairasloma ;)
 
Zirppana , voi itku mitkä jonot :| Ekaan hoitoon mekin jonotettiin noin 3 kk, ja tämä toinen sovittiin elokuulla (eli nytkin tais olla noin 3 kk odotusta...) . Ikävää kyllä!! Mut jos sais jotain pakkaseen, niin ei tartteis odotella niiiiin kauaan. (korjatkaa jos olen väärässä)

Pohtijatar onnea hyvästä saaliista =) Nyt otat vaan iisisti ja viettelet leppoisia saikkupäiviä =)

Täällä oli aamusta ihme kipuilua tuolla alavatsalla. Jännittää, viime hoidossa ei ollu mitään tuntemuksia. Noh, huomenna punktoitavaksi.
 
Zirppis- se ivf-labran remppa varmaan sotkee nyt aikataulutusta. Mutta muistan, että ekaan ivf:ään mekin jonotettiin se puoli vuotta... Odottavan aika on pitkä. Yritä jaksaa. Ja palstalta et kyllä karkoo minnekkään.
Pohtijatarhan tekee kysin enkat! Hyvin on rakkuloita ollut. Useinmiten katohan niissä käy, mutta älä huoli. Tuosta saaliista taatusti löytyy oikee SUPERB - yksilö! :eek: Joka tarttuu kuin pikaliima!
Retulilleonnea punktioon - nytte sitten bd bdbbdbdbd bdb ... aamulla taas kunnon saldomaatti käyntiin!

- Ajatelkaa, tää mun km:n jälkeinen vuoto ei ole loppunut vieläkään. Kaks viikkoa on vamppupäivät olleet ... :$
 
voi tikru72 kun tuo kysin enkka-kommentti lämmitti miun mieltä :heart: Sitä on jotenkin nyt niin herkässä tilassa, kun ensin odottaa ja odottaa hoitojen alkamista, sitten odottaa ja odottaa menkkoja(jotka nekin oli myöhässä), sitten vuoron perään pelkää että niitä rakkuloita ei tule tai tulee liikaa, että ne ei kypsy tai poksahtaa ennen aikojaan. Nyt pelkään hyperiä..ja tietenkään, että jos ne ei kehitykkään normaalisti...ja eipähän nämä huolet tietysti tähän lopu, varautukaa vaan rasittavan epätoivoseen seuraan, jos mie sinne siirtoon pääsen! Taitaisi olla asennemuutoksen paikka :ashamed:

No Retuli82, millä mielellä huomiseen?Sinullahan ilmeisesti on punktiosta kokemusta jo aiempaakin, joten osaat suhtautua jo asiallisemmin kuin meikeläinen-Tiedätkö punktioiko ne muut kuin Hippis? Mulla ainakin oli hän, ja kyllä olivat niin positiivisia taas koko porukka, mitä nyt kauhistelivat niitä minun villiintyneitä munasarjoja!

 
Huomenta kaikille =) Kohta punktioon... ei jännitä, ei :whistle: Pohtijatar , siis hyvillä mielin koitokseen =) Ja kyllä siellä punktioivat muutkin, mulla oli ekalla kerralla joku muu kuin H. Nyt en vaan äkkiseltään muista, että mikäs hänen nimensä oli. Mutta palailen asiaan kunhan tokenen, toivottavasti ei iskis yhtä paha olo kuin viime kerralla... kotona lenti viimeks oksennus, kun tuli sellanen kiva rapula niistä lääkkeistä.
Ja tuu Pohtijatar ilmoittaa saldoa !
 
Täällä jo tilanneraporttia annan, meni sen verran nopsaan ja kivuttomasti tuo punktio. Vähän vuotaa verta, koska joutu pistämään kohdunkaulan läpi mutta eiköhän se siitä. Pää oli ainakin ihan töttöröö =) Ja ainaskaan vielä ei oo tullu kovin huonoa oloa... Mut ite asiaan, eli rakkuloitten määrää en muista mutta 9 munasolua saatiin =) Eli tyytyväinen olen, toivotaan nyt että mahdollisimman moni hedelmöittyy ja alkiot ois sitten hyvälaatuisia!! Torstaina siirtoon.

:wave:
 
Halaukset sinulle Retuli82 :hug: Kiva, että vähin vaurioin pääsit!Minä sain äsken soiton ja kymmenen niistä 17 oli hedelmöittynyt, kun osa oli ollut raakoja. Kai se on ihan hyvin?Vai onko? Ainakaan toivottavasti ei tarvitse tosiaan hypätä tuonne toukokuulle IVF jonoon, kai ne niitä siirtoja tekee pakastetuista ihan lyhyemmälläkin aikataululla, vai miten se on?
 

Yhteistyössä