Hoidot Kysillä

Huomenia =) Listaa päivitelty! helystin , pahoitteluni negasta :hug: Tervetuloa taas mukaan, kun siltä tuntuu!!

Ja Vesiheinä, sulla tänään pp1!! Hienoa, siitä se lähtee :p Ja hoidon aikana kantsiikin elää suht normaalisti ja tasapainoisesti. Täällä kans olin kesällä pienoisella kuntokuurilla, liikuin paljon ja kiinnitin huomiota syömisiini. Muutama kilo tippukin, mutta nyt kun taas hoito alkaa olla käsillä niin en aio energiavajeella elää... Kävelyä koirien kaa ja terveellistä ruokaa, niillä etiäpäin =)

Arcatha , voimia tähän pimenevään syksyyn :hug: Kyllä sitä välillä tuntuu ankeelta ja tylsältä, kun on niin pimeetä ja harmaata. Ja kun vielä siihen päälle tämä lapsettomuus niin johan on soppa keitettynä. Välillä tuntuu, että tämä elämänvaihe on hautautunut ihan kokonaan näiden hoitojen alle, ja toisinaan pitää muistuttaa itselleen, että on sitä muutakin elämää... mutta sitä päivää kun saa oman käärön syliinsä odottaa kuin kuuta nousevaa :ashamed:

Mukavaa viikonloppua kaikille!! Toivottavasti ois sateetonta, niin pääsis vihdoin ja viimein pihahommiin

=)
 
Onkos arvon naisilla tietoa tästä punktion ja siirron jälkeisestä olotilasta? Siis millainen pitäisi olla?

Mulla kipeytyi eilenillalla vatsan seutu aikalailla, eikä oikein meinannut kärsiä suorana kävellä. Nyt hipsuttelen täällä kotona, kun sain onneksi jo heti alkuunsa 4 pv sairaslomaa ja onneksi on vielä viikonloppu edessä. Ei suoranaisesti koske mihinkään, mutta heiluminen ja käveleminen sattuu. Vatsaontelossa näkyi eilen ultrassa ihan vähän nestettä ja rakkulat oli kuulemma hyvin ruvennu "kuivumaan" tai jotain sinne päin. PUnktiossa sinne vatsaontelooon meni vähän verta, kun piti niin monta kertaa tökkäillä.

Juominen tähän kait auttaa ja lepo?

 
Vesiheinä ottaa sitten ihan lungtisti ja ryyppää (alkottomia ;) ) paljon näin viikonlopun kunniaksi :D Mulla ainaskin oli muutama päivä punktion jälkeen kipuja, siis kun liikkui niin tuntui että jotain oli tuolla alhaalla operoitu!! Että ei sitten heiluta siellä =) Sulla ainaskin on nyt aikaa toipua, hyvä niin. Itse meinasin olla (luultavasti) niin rohkea seuraavan punktion jälkeen, että menen töihin jo seur. päivänä. Kun mulla on sellanen lepponen asiakaspalvelutyö, jossa ei tartte tehä mittään fyysistä... ja viimeksikin oisin kyl ollu työkykynen heti seuraavana päivänä. Ja toisaalta en halua viedä sairaslomalappua pomolle, en halua hänen tietävän näistä jutuista mitään!!

Palataan :wave:
 
Jokos Vesiheinä on toipunut punktiosta? Joko Tikrua jännittää huominen punktio vai meneekö jo ihan rutiinilla? :)

Itse kävin toisessa ultrassa ja rakkuloita näkyi 9 isompaa ja kolme pientä.. Lisäksi limakalvo oli vain 3mm paksu! Samalla annoksella (Menopur 150IU) gyne käski jatkaa, mutta mietityttää vähän miten tuon limakalvon kans käy.. Onko kellään kokemusta, voiko liian ohut limakalvo estää siirron tai jotain?
 
tao
Tikrulle hurjan paljon tsemppiä huomiseen koitokseen !!

Minä kävin kans tänään toisessa ultrassa ja rakkuloita oli vain 7 isompaa ja muutama pienempi. Limakalvo oli 7 mm ja jatkan gonalia 150 iu, eli samalla annoksella.

Elikkä Zirppanan kanssa mennään ihan samoissa. Mulle veikkasi punktiota ensiviikon ma tai ti. JÄNNITTÄÄ jo nyt............

Jos joku päivittää listaa, niin ottaa multa noi clomit syksyllä pois, kun ei niistä apua ollu ja ivf on nyt jo totisinta totta. Kiitos.
 
Hui kun kummilla on pohdittavaa siellä.. Voimia teille PALJON! :hug:

Ivf:läisillä on oikein jännäysrynnistys menossa, täällä tsemppaillaan mukana B) Sieltä niitä plussia ropisee sitten eikös totta?

Omia kuulumisia voi kyllä verrata Arcathan ja Zirppanan ajatuksiin: ei sitä oikein edes käsitä saati osaa intoilla, että oikea lapsikin tulee liittymään jossain vaiheessa kuvaan. Niin, ei vieläkään. Kun ei mitään semmosta ihanaa oo vielä näkynyt/kuulunut/tuntunut, lähinnä etomista ja tissiturvotusta :snotty:
 
Moiks.
Kyllä on niin pottu-olo ettei pahemmata väliä. Eilen olin jo paniikissa, kun oksetti ja alamaha oli ihan turvoksissa. Ei ollut hyvä missään, heikotti. Soitin KYSaan, ei hyperi voi kehittyä ennen irrotuspiikkiä. Eli sitten lääkärin kanssa tultiin tulokseen, että ne follit ovat vaan niin turvonneet, että siksi tämä olo. Seurataan vain. Ja onneksi jo huomenna on se punktio. En mennyt töihin, enkä olis jaksanutkaan. Hyvä, kun tähän koneelle jaksoin vääntäytyä ja äkkiä pois- ei kestä istua.
Aamulla klo 9 sit punktio. Ei jännitä. Hyvät lääkkeet tekevät mut niin sekaisin, etten tunne/muista tunteneeni mitään. Toivottavasti tämä ei ole sitten se poikkeus, joka vahvistaa säännön... Tulen sitten kertomaan tilanneraporttia, kun pää kestää.
-Tiger-
 
Onnea vaan punktioon Tikrulle. Meikäläistä jännitti niin, ettei uni meinannut tulla silmään. Mulle kehittyi se kunnon pömppis olo vasta parin kolmen päivän päästä punktiosta, mutta nyt on jo ihan ok fiilis. Tällä viikolla meinasin jo salillakin käydä, jos vaan saan itseni irrotettua illalla tuosta sohvasta.

Mulle voi korjata tohon listaan Icsin IVF/ICSIksi. Kokeilivat molempia konsteja, kun tuli niin paljon niitä muniksia ja samalla tavalla eteni homma kuulemma kummallakin tyylillä.

 
KYSIN HOIDOKIT tiistaina 28.10.2008

Vesiheinä..............1.IVF/ICSI vko 43...............................pp5
Tikru72..................3. ICSI vko 44....................................pp
Tao........................1. IVF vko 45....................................pp
Zirppana................1. IVF vko 45.....................................pp
Retuli82.................2. IVF vko 48..................................... pp
Pohtijatar..............1. IVF 11/08 (vko ?)............................pp
Arcatha..................1. suun.käynti 12/08..........................pp
Tulppa...................clomit + metut.....................................pp
Möhköfanttis.........menopur + IUI....................................pp
Katmis....................IVF tammikuu 09................................pp
Hopottitar.............
Kummi...................


:heart: Plussanneet :heart:

Ainokki..................clomit syksyllä
 
Huomenia!
Tikrulle onnea tämänpäiväiseen koitokseen!! Toivottavasti olosi pikkuhiljaa helpottuu :hug: Tuuhan raportoimaan tilannetta kun kykenet!
Kohtahan meillä on jo paljon piinailijoita ja plussapinoon liittyjiä, kiva kiva =)

Vesiheinä , kannattaa oikeesti ottaa rauhallisesti punktion jälkeen. Ettei tuu mitään repeämiä tai muuta munasarjoihin, kun ne muutenkin ovat varmaan vielä turvoksissa ja "kovia kokeneita". Minä vaan käpyttelin koirien kanssa vielä parisen viikkoakin punktion jälkeen, ja urheilin kunnolla vasta myöhemmin... Tsemppiä piinailuun =)
 
Eilinen punktio oli kaikkien aikojen hirvein. Kipeä- ja olo ei helpottunut yhtään sen jälkeenkään. Ilta meni potiessa kipeää mahaa ja tänä aamuna vatsalihakset niin maitohapoilla, että mahaoireilu vain jatkuu.
Saimme 11 alkiota, joista hedelmöittyneitä tänään on 6 - eli ihan ookoo tulos. Labrasta vakuuttivat että siirtoon mennään joka tapauksessa huomenna, joko yhdellä tai kahdella alkiolla. Jänskättää!
Ja siirron jälkeen alkaa pitkät piinikset.
Saikkua sain viikon, eli viikon päästä töihin. Oli se maha sen verra kipeä jo etukäteen ja tp:n jälkeenkin...
 
Tao, me mennään tosiaan ihan samassa aikataulussa.. Tiedä vaikka ollaan yhtäaikaa punktiossa jännäämässä! =) Mulle selviää punktiopäivä perjantaina, mutta lääkäri arveli sen olevan alkuviikosta.

Punktio jännittää ja pelottaakin, kun lukee Tikrun kurjaa kokemusta.. :( Onneksi pääsette siirtoon ja pakkaseenkin taitaa jäädä mukavasti alkiota. Toivottavasti tämä 3. ICSI toisi teille positiivisen tuloksen ja tämä hoitorumba jäisi viimeiseksi!
 
Tikru Tsemppiä siirtoon ja plussa tuulia PUF =)
Vesiheinä plussa tuulia PUF ja tsemppiä piinapäiviin.
Taolla ja Zirppanalla pian edessä punktio, tsemppiä sinne.


Hiukan alkaa toiveet hiipua, että joulukussa siirtoon päästään. Vuodan edelleen sen lääketyhjennyksen jälkeen. Liekkö ihan normaalia näin pitkä vuoto :'(
 
Täällä mieli heittää laidasta laitaan, välillä nauran, sitten jo raivoan ja sitten lopuksi vielä itkut siihen päälle. Aloitekyky on nolla. Mitään ei saa aikaiseksi ja jatkuva väsymys.

Ensi viikolla olisi kolme päivää koulua ja pitäisi lähteä harjoitteluun+näyttöön, joka kestää yhteensä viisi viikkoa. Mitenhän minä siellä jaksan? Noh, siitä ei sitten olisikaan enää kuin neljä viikkoa kysin käyntiin.

Anteeksi vuodatus..
 
Onnea Tikrun siirtoon!! Joko on kyytiläinen/kyytiläiset mukana =) ?

Hopottitar , ei varmaan vielä kantsi huolestua vuotelusta... Mulla ainakin oli vuotoa noin reilu 3 viikkoa tyhjennyksen jälkeen. Mutta toivottavasti elimistösi toipuu pian ja pääsette kohti uutta yritystä :hug:

Ja Arcatha , täällä saa purkautua ihan niin paljon kun jaksaa ;) Tsemppiä!!
 
Vautsi. Kolme alkiota selvisi tähän päivään ja kaikki "top´eista top´peja" (lääkärin sanoin).
Kaksi istutettiin. Yksi lähti jäähdyttelemään. Kaksoisraskauden riski olemassa.
Mä en osaa nyt oikein muuta tuumata, olen ihan puulla päähän lyöty ja hämmentynyt - ja tietty, iloinen ja toiveikas! Saas nährä... :whistle:
 
Heh, meille lääkäri sanoi, että ne top-alkiot on herkkiä jakaantumaan edelleen kohdussa, että teillehän voipi tulla vaikka neloset!! =)

Hauskat viikonloput vaan kaikille!
Ei mitään oiretta ainakaan vielä täällä pukkaa. :p Eihän ei....
Tissit on kyllä ollu kipeenä Lugestronien aloittamisesta saakka, eli jo ennen siirtoa. Eipä voi paljon siitäkään päätellä.
 
Vesiheinä! Olen tietoinen asiasta- ja sekös tässä nyt jännittääkin.
Itseasiassa lääkäri olisi siirtänyt vain yhden juuri tuosta mainitsemastasi syystä, mutta kun alunperin oli puhetta kahden siirrosta oli labra pakastanut sen yhden siinä luulossa, että nyt kaksi pistetään menemään. Eikä raskittu hukkaankaan sitä yhtä laittaa.
Että vähän riskialtis ratkaisu, mutta kun loppupeleissä ei sitten tulosta tiedä, niin antaa nyt palaa vaan...
IIKS: Kyllä oli hiljainen kotimatka, kun molemmat mietittiin että entäs jos...
 
Vesiheinälle ja tikrulle isot liimatuubit matkaan, että kyytiläiset kestää mukana. Kieltämättä tikrun tilanteessa voisi hiukka tulla extra jännitystä. =)

Arcathan tunteet on vallan tuttuja varmaan kaikille. Sellasta loppumatonta vuoristorataahan tämä on. Joku oli omassa (lapsettomuus) blogissaan jakanut mun mielestä tosi osuvasti mielialat viiteen eri kauteen. Eli -Kriisikausi, jolloin sydäntä painaa ja kaikki tuntuu kaatuvan päälle. -OK-Kausi, jolloin asia on mielessä, mutta sen kanssa voi elää. - Hälläväliä-kausi, jolloin pohtii, että oikeastaan elämä ilman lasta on paljon helpompaa. - Toiveet katossa-kausi, joka on oviksen/myöhässä olevien kuukautisten/hoidon jälkeen. -Odottava-kausi, jolloin ei voi tehdä asioille mitään, ne ovat mielessä, mutta niitä pyrkii aktiivisesti unohtamaan.

Omaa napaa sen verran, että torstaina oli clomivaste seurantaultra ja tällä annostuksella sieltä jopa löytyi kaksi johtofollia, joten ovulaation pitäisi tapahtua viikonloppuna. Nyt sitten pitäisi taas harrastaa lääkärin määräyksestä iloisesti seksiä. Saas nähdä miten se onnistuu, kun miespolo on kasannut niin kamalat suorituspaineet itselleen. Huoh! Kun edes osaisin pitää suuni kiinni ja olla sanomatta mitään tyhmää jos hommat ei suju. :(
Jos niitä hauskoja puolia pitää asiasta löytää, niin olihan se aika huvittavaa kun lääkäri oikein huudahti torstaina, että "onpas täällä oikein priimat limat". On se hyvä, että edes joku on priimaa, kun muuten on sattunut vähän liikaakin tätä sekundaa... :LOL:
 
Raitatiikerin "PRIIMAT LIMAT" saivat aikaan naurukohtauksen
:LOL: :LOL: :LOL:

Mutta eikös olekin jännää? Että siellä hoidoissa kyllä kuuntelee jokaisen kommentin tosi tarkkaan ja niistä "imee" niitä hyviä pohjia jatkoon. Minusta KYSin lääkärit ovat huippuja, se että ne todellakin tiedostavat tämän henkisen puolen merkityksen hoidoissa ja tsemppaavat aina, kun sen sanomisen paikka on! :heart:
 
Tuo "Priimat limat" innotti minutkin kirjailemaan palstalle. Monta yritystä on takana, maanantaina olisi taas punktio. Perjantaina löytyi kymmenkunta ERINOMAISTA munista (samalla äänenpainolla kuin "priimat limat"). Saas nähdä miten on ? Yleensä niistä on päästy siirtämään vain kerran, eli loput ei hedelmöittyneet tai huonoja. Olen seuraillut ja elänyt mukana milloin milläkin palstalla ja ammentanut vertaistukea, mutta tämä kuulostaa tutulta, ehkä niin savolaiselta...

. :wave:
 
Eilen oli vuoristorata päivä. Mielialat meni yyyyyylös ja sitten ne tuli kovaa aaaaaalas. Tässä tarkemmin;

Eilissä päivänä kun oltiin puolenpäivän maita lähdössä viemään kynttilöitä haudoille, soitti ystäväni mies, että lähtisinkö heille kuskiksi Naapurinvaaraan, että lähdettäisiin porukalla tanssimaan. Innoissani olin lähdössä mukaan ja sain mieheni suostuteltua, että suostuu nyt hänkin. Piakkoin pääsimmekin sitten soittamaan ja ilmoittamaan, että lähdemme ja sovimme, että menemmä heille saunomaan ennen lähtöä.

Kynttilätkin saatiin haudoille vietyä ja kävimme vanhempieni luona syömässä. Kotia päästiin ja lähdettiin auto tankkaamaan ja päästiin nauramaan kippurassa kun pääsin miehellä toteamaan, että joudutaan TAAS ostamaan öljyä lisää kun mittatikun alarajaan ylti öljyn määrä autossa.

Kotia mentiin ja vietettiin hetki laatuaikaa lakanoiden välissä, kunnes mulla sen jälkeen sitten räjähti ihan täysin. Itkin ja raivosin ja olin jo sitä mieltä, että en lähde yhtikäs minnekään tanssilavalle, että enhän minä osaa edes tanssia, eikä minulla ole mitään mitä minä laitan päälle, ja kaikki ihmisen sitä paitsi nauravat minulle. Menin sitten miehelleni huutamaan, että eihän varmaan tiedä, edes miltä tuntuu kun ihmiset nauravat seläntakana, että on se hyvä hänen sanoa kun ei mistään tiedä mitään.. Mutta hän tietää.. Hän tietää sen todella hyvin miltä se tuntuu.. :'(

Olin hetkeä aiemmin laittanut ystävälleni viestiä, että onko heillä hiustenkuivainta ja passaako minun heillä tehdä itsestäni ihmisen näköinen sitten saunan jälkeen. Ystäväni soitti, olin niin raivoissani, etten suostunut puhelimeen edes vastaamaan. Mieheni sitten vastasi ja ympäripyöreitä puheli, eikä minun olostani sanaakaan. Laitoin ystävälleni viestin perään, että ei ole yksinkertaisesti mitään päälle laitettavaa, että taidan odottaa autossa sen aikaa kun he ovat sisällä..

Ystäväni soitti takaisin, yritti houkutella lähtemään, ja itselläni vain kyyneleet valuivat silmistä. Sitten ystävänikin alkoi itkeä puhelimen toisessa päässä ja sanoi, että parempi on ettei kukaan lähde tänään minnekään, että lähdetään sitten kun kellään ei ole paha mieli. Hän katkaisi puhelun ja mulla lensi puhelin seinään. Syytin itseäni kaikesta.

Mieheni sitten toimi välikätenä, soitti ystävälleni ja sovittiin, että lähdetään. Myöhemmin saunassa ystäväni kanssa juteltiin ja totesin hälle, että nyt on niin tiukilla nämä päivät, että saa nähdä onko meillä tärpännyt.

Lavalle saavuimme noin kymmenen maita, sielläkin iski sellainen itku-raivo-kohtaus ja mieheni sai kuulla kunniansa, mutta ystäväni kanssa puhuminen auttoi todella ja loppujen lopuksi ilta oli upein mitä minulla on koskaan ollut. Olimme kotona kolmen-neljän välillä, toimin kuskina koko illan. Takapenkin miehet nukkuiva kainaloikkain koko matkan :D Ystäväni kanssa puhuimme niitä näitä ja minusta tuntuu, että tuo kyseinen ystävä on minulle entistäkin rakkaampi.

Niin.. kp taitaa olla mulla nyt 26/28 tai 29. Ei tiedä kuinka käy.. kovasti jännittää..
 
Tao: Punktio torstaina, argh! Munikset on kypsyneet epätasaisesti joten venyttävät punktiota torstaille.. eli aikalailla samoissa mennään! =) Olen jo epäillyt kasvaako ne rakkulat yhtään, kun ei mitään tuntemuksia ole enää ja tänään pistän viimeisen Menopurin. Nooh, torstaina sen sit näkee...
Tsemppiä taolle punktioon, tuuhan sit kertomaan kuulumiset! =)
 
KYSIN HOIDOKIT maanantaina 3.11.2008

Vesiheinä..............1.IVF/ICSI vko 43...............................pp11
Tikru72..................3. ICSI vko 44....................................pp4
Tao........................1. IVF vko 45....................................pp
Zirppana................1. IVF vko 45.....................................pp
Retuli82.................2. IVF vko 48..................................... pp
Pohtijatar..............1. IVF 11/08 (vko ?)............................pp
Arcatha..................1. suun.käynti 12/08..........................pp
Tulppa...................clomit + metut.....................................pp
Möhköfanttis.........menopur + IUI....................................pp
Katmis....................IVF tammikuu 09................................pp
Hopottitar.............
Kummi...................


:heart: Plussanneet :heart:

Ainokki..................clomit syksyllä
 

Yhteistyössä