Hoidot Kysillä

Meilläpä kävi taas niin ikävästi että tikut ei näyttänyt tulosta joten ens kierrossa käyn kysillä katsomassa milloin inssi tehdään. On tämä vähän pyllystä. Aikaisemmin sain oviksen kiinni. nyt on siis kaks kertaa ollut ettei ole näyttänyt huippua vaan haaleaa viivaa. Tunnen kummiskin kun ovis on, kun se nippaa. Joten me taas odotellaan.
:'( :'( :'(
 
Super onnittelut Pohtiatar ja Katmis :flower: aivan äärettömän upeaa että saadaan taas pitkästä aikaa plussatili avattua.... mä haluun kans!!

omaa napaa: Gonalin piikittelyt alkoi kolme päivää sitten, ei vielä mitään tuntemuksia, maanantaina olis sitten ultra niin nähdään onko munikset lähteneet kasvuun.

Tänään sain kuulla hyvän ystäväni raskaus uutisen, hän on ollut mulle paljon tukena näiden hoitojen aikana. Onneksi en osaa niin läheiselle ystävälle olla edes katkera, vähän meinasi kyyneleet nousta silmiin (niin kuin aina kun kuulen jostain uutisia) onnellinen olen heidän puolestaan.
 
arcathalle :hug: :hug:

täällä alkoi tänään menkat hirveän tuskan saattelemana :|
onneks kuitenkin jo tämän kierron aikana on siellä KYS:sissä se käynti, niin ei tarvii odotella. jotenkin oon taas aika pessimistisellä asenteella siihenkin. ottaa päähän ihan sikana, kun ei minulta ole niitä verikokeita otettu ennen sinne menoa. tietenkin käy niin, että nekin verikokeet pitää ottaa ja mennä kuulemaan tulos erikseen ja sekin tietenkin vie aikaa. :|
argh...
 
peppilottasikuriina :hug: voi harmi, ku on noin huonoa tuuria! Paremmalla onnella seuraavaan kiertoon! b:)d

Arcatha :hug: toivottavasti ei tuu välikiertoa

Siniviuhka :hug: tädistä! aika jännä, et sult ei tosiaan oo otettu mitää kokeita! Meillä, ku oli kaiken maaliman ohjeet, et mitä pitää ottaa omassa tk:ssa ennen, ku lähetteen voi tehdä! Eiköhän ne asiat ala rullaamaan aika nopeasti sen ekan käynnin jälkeen! Oliks sul miehellä se simppatilanne se et vois kokeilla inssiä, vai meettekö suoraan IVF:ään?
 
Halle toikin juttu, et mikä hoito meille sopii on vielä ihan auki. puhelimessa kertoivat tulokset miehelle, eikä edes mitään tarkkoja lukuja mistään. oli vain sanottu, että "siittiöitä on todella vähän". mä oisin ainakin niin kovin halunnut tietää kokonaisuutena tuon tilanteen.
jospa siellä KYS:sillä kertovat tarkemmin, niin ei jää vaivaamaan mieltä.
en sitten tiedä, että johtuuko tuo, ettei minulta ole niitä kokeita otettu siitä, ettei miehellä ollut mitään hormonaalista syytä tuohon huonoon spermanlaatuun. meitä hoitanut oman paikkakunnan lääkäri oli sanonut, että pitää ihan ensiksi ultrata kivekset, jos siellä näkyis tukkeumia.
 
Sinikka voihan se olla, et niitä on niin vähän, et ovat ajatelleet suoraan IVF:ää ja ICSI:tä ja sen vuoksi sua ei niin olla viel tutkittu.. :/ ainiin, muista pyytää jo ekalla kerralla, et lähettäävät ne epikriisit kotiin, ku siitä vasta jotenki tajuaa ne asiat(luettua 10kertaa) paremmin, ku siellä suullisesti! nii ja sitäkii piti viel kysyy, et osuuko sulla se käynti ennen vai jälkeen ovulaation?
 
Halle niin pitää KYS:iltä pyytää kaikki mahdolliset paperit kotiin luettavaksi myös. puhelimessa oli se paikkakunnan omalääkäri sanonut, ettei niitä simppatestien tuloksia tarvii kotiin asti saada. :eek: vähän erikoista, jos tosiaan sattuu kiinnostamaan, niin sit ei niitä saa edes...
harmillisesti sattuu tuo käynti kp 22, eli sillonhan se on oviksen jälkeen... oishan se ollut aika mukavaa, jos olisi voinut siellä suoraan ultralla katsoa, että onko siellä munasarjoissa mitään elämää..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siniviuhka:
harmillisesti sattuu tuo käynti kp 22, eli sillonhan se on oviksen jälkeen... oishan se ollut aika mukavaa, jos olisi voinut siellä suoraan ultralla katsoa, että onko siellä munasarjoissa mitään elämää..
Kyllähän siinä loppukierrossakin asioita näkyy... Jos löytyy keltarauhanen, se kertoo, että ovulaatio on tapahtunut. Näkyy myös jos on kystia ja kohdun limakalvon paksuus, että onko se kierron ajankohtaan nähden ok. Ja muutakin kaikkea.

Tsemiä!

-rallis

Ps. Ylihuomenna alkaa Synarela :eek:
 
ON: Eilisessä ultrassa selvis että munikset on lähteneet kasvamaan hyvin (ehkä turhankin hyvin) oikealla puolella oli 7 (6-12mm) ja vasemmalla 14 (6x5mm ja 8x9mm)

perjantaina taas uusi ultra jolloin selviää tuo punktiopäivä.

Onnea Rallukalle sumutteluihin. =)
 
Kummi kirjottanu keväällä; mulla oli pergoveris (joku upouusi lääke, jonka sain kysiltä ) sekä gonal f. Alunperin piti olla menopur... Olis kysymys tähän liittyen kummille jos satut täällä käymään. Vaihettiinko teillä menopuriin viimeks nuo lääkkeet?Oliko niillä lääkkeillä huomattavaa eroa?(toki se on yksilöllistä ) Meillä vaihetaan seuraavaan hoitoon menopurista gonal-f ja pergoveris... ja mua mietityttää et miks...ku menopurilla tullu kuitenki vastetta...

Inkulla
kyllä hyvät määrät tulossa! :)

Onnea matkaan taas kaikille jotka ovat päässeet hoitoja jatkamaan! :heart: :)
 
Ibu
Kyllä nyt harmittaa.. KYSistä sanoivat elokuussa et pitää ilmoittaa seuraavat kuukautiset jotta voidaan varmistaa et kierronpäivät on kohillaan ku mennään pariskunta-ajalle ja aukiolotutkimukseen. Meillä ois ollut aika ens viikolla. Mä soitin sinne tänään, et kp 36 on tänään ja ei ole tullut kuukautisia. Raskaustesti nega eilen viimeksi. Perui ajan ja sanoi ettei mitään uutta aikaa saa ennen kuin kuukautiset alkaa.. Sanoi että sunnuntaina pitää tehdä raskaustesti uudestaan. En usko et raskaana olen, ku ihan menkka oireet on, ei muuta. Eikä testiin ole tullut edes haleaa viivaa.. täti vaan KYSistä sanoi et ei voi vielä olla varma koska niin aikaisin olen testannut eli kp 35?? En edes uskalla toivoa parasta, ärsyttää vaan ku eivät ees annan meidän tulla pariskunta-ajalle kuulemaan labra tuloksia vaan peruivat koko ajan ja EHKÄ ensi kuussa voitas päästä.. Sanoi ettei ole järkeä käydä aukiolotutkimuksessa eri kerralla. Mut niinhän tosi monelle on tehty et on eri käynnillä aukkari??
 
perjantaina oli taas ultra ja muniksia oli tullut vaan lisää oikealla on 16 joista 6 on kooltaan 15-18mm ja vasemmalla on 14 joista 7 on 15-20mm, piti sitten perjantaina pistää viimenen annos 75 iu ja vahingissa pistinkin vanhasta tottumuksesta sen 112,5 iu (ihan vaan varmistaakseni sen hyperin)

ei menny prenegyllin pistokaan ihan putkeen kun se toinen ampulli säkyi päästään mun käteen ja siruja meni sen jauheen päälle ja viilsi joku siru mulle kivan vertavuotavan haavan sormeen. Mä aloin ihan paniikissa itkeen ja mies sai onneksi sirut pois sieltä ampullista ja sekotettua aineet, näytti ihan joltain narkomaanien kokoukselta kun piikkejä ja ja verisiä ruiskuja ja paperia lojui koko pöytä täynnä (sain neuloja ja ruiskuja tupla kappaleet ja kaikki meni kun osa tuhriintui niin vereen)

No se on nyt pistetty ja huomenna on se punktio päivä, jännittää että miten naisen käy... pelko siinä että munasolut suuren määrän vuoksi eivät ole laadultaan hyviä ja kato on kova...

 
meillä vauvaa yritetty jo puolitoista vuotta. kärsin pco:sta. nyt vuorossa sitten ivf. jonoon laitetaan varmaan ens viikolla ja aika menee ens vuoden puolelle. kaikkee on siis jo kokeiltu mutta tuloksetta. alkaa hermo jo olla kireällä mut nyt pitää toivoa, että apu löytyy..onnea vaan kaikille odotteluun....
 
mä vaan tulin toivottamaan teille kaikille peukkuja hoitoihin! Itsekin ehdin ravata 3 vuotta kysillä, ennen kuin toisesta ivf:stä sitten tärppäs. Noh, varhaisultra on ensi viikolla, enkä osaa kyllä iloita ennen sitä. Välillä usko koko kysin toimintaan on ollu koetuksella, kun alkiot ei kestäneet pakastusta, epäilin heidän huonoja laitteita, ja aina hormooniannokset tuntuivat liian isoilta, eikä koskaan mikään tuntunu onnistuvan. Mutta kuitenkin, nyt on hyvä näin. On oltava sitkeä ja nostettava itsensä aina sieltä suosta. Kyllä ne hyvää tulosta siellä tekevät niillä hoidoilla, ehkä sitä just näitä palstoja lukiessa epätoivo alkaa hiipiä- Sillä jos kaikki onnistuisi helposti, ei olisi mitään kirjoitettavaakaan ;) Mutta mutta, toivoo siis on ja paljon =)
 
Heip kaikille ja tsemppiä piinailijoille sekä muille jännäilijöille!

Täällä clomeja jälleen napsittu, perjantaina on kp 14 jolloin suuntaan oman kotikaupunkini naistentautien poliklinikalle clomien vasteultraan josta lääkäri ottaa sitten Kuopioon yhteyden jatkojen päättämiseksi. Eli jännätään nyt, päästäänkö perjantaina uuteen inssiin vai meneekö maanantaille vai myöhästytäänkö koko hommasta eli jännäksi menee.

Olen ollut tupakoimatta pian neljä viikkoa.
Päätin inssin jälkeen kun ulos päästiin, että tänään loppuu ja niinhän se loppui.
Ilman mitään olen siis lopettanut ja ihan vaan vähän välillä kiukuttanut ;)
 
Ibu
jaahas. nega oli eilen testi kun tein kp 37. Tänään soitin KYSiin. Lisää labroja ja lääkäri määräsi lääkkeet kuukautisten aloittamiseen. Nyt siis kp 38 eli menkat myöhässä noin viisi päivää. Mietin vain, että eikö oikeasti kannattaisi vielä odottaa ja testata myöhemmin kun menkat esim. viikon myössä? Toisaalta en usko yhtään, että oisin raskaana kun ei edes haamua tullut eilen mut toisaalta kun ei koskaan oo näin paljon myöhässä olleet..

niin ja sanoivat tänään, että marraskuussa kun mulla on endo kontrolliaika niin miehen pitäs sillon tulla mukaan ni vois jotain jo miettiä tulevaisuutta ajatellen. Ei ne silloin sitä aukkaria tee ja sanoivat ettei se oo pariskunta-aika jne. Eli en ymmärrä miksei me vaan voitu huomenna mennä KYSiin ja aukkari ois ollut sitten myöhemmin???
 
Heipsan!

Ihanaa kun löysin ketjun muiden kysiläisten kuulumisista. Meillä on ollut yritystä 8/07 alkaen. Kysille päästiin 11/08. Siitä puoli vuotta eteenpäin seurailtiin, vaikka diagnoosi oli selkeä pco ja BMI 27. No, 4/09 aloitettiin clomit, ensin 1tbl sit 2 ja lopulta 3 päivässä. Ei ovulaatiota. Nyt yritetään metuilla, jos alkais kierto tasaantua. Jos ei ni ens kierrossa mun ymmärtääkseni IVF. Vai joutuuko siihenkin vielä jonottamaan?

Nyt on tullu tosi paljon vauvauutisia lähipiirissä ja tuntuu et alkaa pää hajota. Ootteko käyny siellä keskusteluryhmissä? Ymmärsin et sellaseen vois saada lähetteen.
 
kyllä sitä taitaa joutua jonottamaan ennen ivf aikaa. viime viikolla saimme tiedon, että ivf:ään varmaan joudutaan menemään kun ei muuten tulosta ole tullut. seuraava vapaa aika oli ensi vuodelle vko 7. aivan kauhealle tuntuu odotella niin kauan. en tiedä oisko sitä mitenkään mahd aiemmin suorittaa. tsemppiä berits jatkoon....
 
no voi hitto...tää on tällästä odottelua koko ajan. täytyy ens viikolla soittaa ja kysyä ku tietää et venyykö tää kierto vai ei. oon tässä kierrossa kokeillu vyöhyketerapiaa metformin lisäks. onko muilla kokemuksia?
 
Moi!
Satuin juuri katsomaan pitkästä aikaa vauvasivut...Meillä hoidetaan tällä hetkellä ihanaa koira-vauvaa ja muut haaveet ovat siirtyneet taustalle.
Ymmärsin, että tuo pergoveris on aika uusi lääke (muistaakseni samoja ainesosia - ts. lh:ta ym. - kuin menopurissa) , jolla on saatu hyviä tuloksia. Sen takia haluttiin kokeilla sitä ensiksi. Koska olin kuitenkin ostanut jo viime vuoden puolella menopurit valmiiksi, ne käytettiin tässä viimeisessä hoidossa. Lääkäri mainitsi myös, että voitaisiin kokeilla vielä vihonviimeisen kerran pergoveriksella ensi vuonna, jos meitä vielä kiinnostaa. Joten kai se vaan on hyväksi havaittu aines....Olipa ympäripyöreästi vastattu ;).
Hyvää syksyn jatkoa ja peukkuja tulevaan :wave: !
 
noniin....
tais käydä nyt sitten niin, ettei tänävuonna mennä KYSsille. miehelle tuli este, jonka takia ei voi sinne pariajalle lähteä. ja miehen omaa menoa ei voi perua ( vaikuttaa ihan liian moneen asiaan ).
pitää huomenna pistää tuo siippa soittamaan ja kysymään, et onko mitenkään mahdollista saada sitä aikaa enää tälle vuodelle. voi v(/#%&u että mua itkettää. oon niin rikki, kun ajattelenkin, jos koko vauvantekohomma nyt siirtyykin ensi vuodelle. :(
saas nähdä nyt...pitää huomenna kertoa, jos on jotain kertomista.

- sinikka surkeana
 

Yhteistyössä