Hoidot Kuopiossa: onko kenelläkään kokemuksia Klinikka In-Tiimistä tai KYSin jonotusasjoista?

Hei,

otsikossa jo onkin tiivistettynä mieltäni painavat asiat.

Onko kenelläkään kokemuksia Kuopion Klinikka In-tiimistä tai lähinnä hoitojen onnistumisesta siellä (inssi, IVF, ICSI)?

Entä millaisilla jonotusajoilla olette viime aikoina päässeet lähetteen jälkeen sisään KYSiin ja kuinka pian hoidot on oikeasti aloitettu, etenkin kuinka nopeasti IVF ja ICSI hoidot on aloitettu, jos inssi on poissuljettu vaihtoehto? Pystyykö sisäänpääsyä mitenkään nopeuttamaan (meillä kaikki perustutkimukset on tehty)?
 
Hei Viirivehka!

Me saatii lähete KYSille 5/09 ja 9/09 oli eka aika. 10/09 aukiolotutkimus ja 11/09 alotin clomifenit + päästiin IVF-jonoon. 1/10 eka ja vika inssi. Edelliset ovulaatiot sattuivat viikonlopulle ja polin joululomalle, ni inssiä ei voitu tehdä. 5/10 1.ICSI--> nega, ei mitään pakkaseen. 2.ICSI tulossa nyt viikolla 45.

Hitaalta tuntuu tää eteneminen julkisella, mutta täs on kyl säästäny pitkän pennin.

Tsemppiä sulle valintaan ja muutenkin!
 
Hei, meillä ei ole vielä kokemuksia hoitojen onnistumisesta, mutta menimme kuukausi sitten Kuopion InTiimiin tutkimuksiin ja selvisi, että ICSI on ainoa vaihtoehtomme. Heti seuraavasta kierrosta olemme nyt aloittamassa hoitorupeamaa. Nopeammin ei siis olis voinut hoitojen aloitus mennä.

Rahan menoa en ole ehdes uskaltanut alkaa laskeskella. Meillä nopea hoidon aloitus oli niin suuri prioriteetti, että päätimme satsata siihen säästöjämme. Mutta kuten HalleB sanoi, pitkän pennin säästää julkisella puolella.
 
Hei, kiitos teille kommenteistanne, lisääkin toki saa kommentoida.

MT kertoilehan kokemuksistanne kun pääsette alkuun ICSIn kanssa. Meillä todennäköisesti sama tie edessä (tai mahdollisesti sekä ICSI että IVF). Nyt kuitenkin menee pari kiertoa ohi omien menojen sekä todennäköisesti myös joululomien vuoksi, mutta kyllä mekin olemme täällä kovasti rahoja laskeskelleet, että pääsisimme nopeasti hoitoon. Aikaisintaan kuitenkin todennäköisesti tammikuussa. Pyysimme kuitenkin laittamaan lähetteen myös KYSiin, jotta olemme edes jonotuslistalla. Aika pitkältä kuullosti kuitenkin tuo HalleB:n taival ensimmäiseen IVF:ään, ehkäpä joitakin vaiheita pääsisi hyppäämään yli kun on tutkimukset tehty, mutta silti menee helposti varmasti puoli vuotta.

On tämä kyllä sellainen asia, että mielellään haluaisi edetä nopeasti. On sen verran hermoja raastavaa ainaiset epäonnistumiset ja odotus.
 
Viimeksi muokattu:
viirivehka mulla on kokemusta Intiimistä jo 1 v 2 kk. Henkilökunta on kyllä todella ystävällistä ja jonotusta ei tunnu olevan yhtään eli kaikki hoidot olen aloittanut aina seuraavasta kierrosta. Ekat 3 inssiä negaa. Plussa tuli ivf:stä ekalla kerralla mutta kesti vain viikon eli kesken meni. Toka ivf nega. Hoidot olisi mennyt nopeammin eteenpäin, mutta olen halunnut itse pitää taukoa ihan oman mieleni ja kukkaron vuoksi.

Nyt on edessä pakastealkioiden sulatus, mutta en ole varma ollenkaan päästäänkö siirtoon, koska yhtään top-alkiota meillä ei ole tullut koskaan.

Ohjeet ja neuvot hoidoissa on vähän erilaisia kuin mitä tällä palstalla olen lukenut, ts. ohjeita ei juuri anneta muuhun kuin pistämiseen. Ei siis tarvitse olla rakko täynnä siirroissa, ei oteta verikoetta hcg:n määritykseen ym. Kolmosluokan alkioita ei siirretä eikä pakasteta. Negan jälkeen saa itse koota itsensä kokoon, tähän ainakin haluaisin jotain jutteluapua, vaikkapa miksi niin kävi. Kyllä kai sinne voisi erikseen ajan varata loppupuintia varten, mutta meilläkin on toistasataa kilsaa matkaa sinne.

Meillekin puhuttiin ennen ekaa punktiota, että tehdään puolelle ivf ja puolelle icsi, mutta labrahoitaja näki, että sperma on hyvää, niin kaikille tehtiin ivf. Siis jostain syystä meinaavat väkisin icsata ensin, vähän epäilin että rahastusta.

Tervemenoa ja onnea hoitoihin! Mekin saatetaan tehdä meille vika ivf siellä tammi-helmikuussa, joten ehkä nähdään käytävillä. :wave: Tosin, todella hyvin ajastavat käynnit siellä, koska harvoin törmään odotushuoneessa kehenkään ;)
 
Viimeksi muokattu:
Meillekin puhuttiin ennen ekaa punktiota, että tehdään puolelle ivf ja puolelle icsi, mutta labrahoitaja näki, että sperma on hyvää, niin kaikille tehtiin ivf. Siis jostain syystä meinaavat väkisin icsata ensin, vähän epäilin että rahastusta.
Ei se välttämättä rahastusta ole, tekevät usein samalla lailla myös julkisella (ekalla kerralla) - varsinkin, jos sperma ei ihan priimaa! Ja sitä paitsi, hyväkään sperma ei välttämättä pääse munasolun kuoren läpi, jos niissä sitä kovakuorisuutta ilmenee. Puolet ICSI/puolet IVF - tällä varmistetaan se, että saataisiin edes jtn siirtoon. Tokalla kerralla tiedetään jo sitten enemmän ja voidaan hedelmöittää kaikki samalla menetelmällä.

-rallis
 

Yhteistyössä