Hoidot jatkuu 2013

hox
Tervetuloa "synkkään" joukkoomme HilleriHiiru, Fyi ja Krish73!

Paiju, kukka ja Hiskias olisin kyllä suonut teille iloisempia uutisia. Voi itkut, tosi suuret pahoittelut! :(
Kukka sitten vielä suurten kysymysten edessä vieläkö jatkaa hoitoja, ei ole helppoa.

Hienoa Amalia että inssi kuitenkin saatiin tehtyä, vaikkei ne toiveet ymmärrettävästi olekaan kovin korkeella. Tosin, eihän koskaan mitään voi saada jos ei yritä. Aika karu asenne kyllä oli lääkärillä. On sullakin kestämistä.

johkuselle tsemppiä oireiden kanssa elämiseen! Ja lääkekatosta: mä ostin tän IVF:n lääkkeet jo viime vuonna ku lääkekatto oli täynnä kahden edellisen hoidon jäljiltä. Ja ilokseni ne ei sitten todellakaan noilla annoksilla riittänyt, joten lisälääkkeet kaatui tän vuoden kustannukseksi. Noh, tätähän tämä on.

Huomenna sitten punktioon, toiveet nollissa. Miksipä se tämäkään onnistuisi.

Tsemppiä kaikille kuitenkin!

Kukka ja Hiskias voi ei! Nyt kyllä tuli suru puseroon.:hug: Luulin tulevani lukemaan jotain ihan muuta, muttei sitten tällä kertaa (vielä? taaskaan?) Hiskias mitkä teillä on pohdinnat? Kukka tsemppiä teidän harkintoihin, jotain varmaan selviää.

Hillerihiiru tsemppiä piinailuun. Nelisoluiset on just hyviä jos ne on kahden päivän ikäisiä.
Krish, Fyi tervetuloa tänne toivojien pariin ;)

Hox peukut pystyssä täällä huomiselle!

Huomenta kaikki. Sorry nyt omanapailen. Veriset lorahtelut niukentui enemmän tihkuvuodoksi ja päätin testailla kuitenkin. Plussaahan se näyttää. Hyvin on samanoloinen tilanne kuin edellisellä hoitokierrolla, jolloin raskaus lähti alulle mutta tyssäsi heti alkuunsa. En uskalla nyt tästä oikein iloita, mutta siis pitkän kaavan mukaan täällä siis yllättäen kuitenkin piinaillaan. Siirtyypähän filosofiset elämänpohdinnat pari viikkoa eteenpäin... Tuo ihana puolitoistavuotias tuossa vieressä kyllä auttaa kummasti myös niissä muissa pohdiskeluissa. :)

Hiskias tiedän tuon tunteen ettei osaa edes surra, tosin kyllä se aina jossain vaiheessa iskee, mutta siis isot pahoittelut :( Mikä se teidän seuraava vaihe olikaan jos saa kysyä?

Krish tervetuloa mukaan! Meillä myös seuraavaksi vuorossa 5.IVF ja nyt kokeillaan DHEAa + omat hormoonit alhaalla Procrenin takia 3kk, eli saa nähdä auttaisiko. Toivottavasti löydätte uusia keinoja tähän kiertoon!!

HilleriHiiru komppaan Paijua, 4-soluinen on hyvä jos 2 päivän viljely (8-soluinen jos 3 päivää jne.).
Tuosta siirrosta, niin noin nopeasti käsittääkseni näkevät ovatko hengissä mutta siitä lähtevätkö jakautumaan edelleen, niin sitä ei kerkeä näkemään.

Hox tsemppiä punktioon! Pessimisti ei pety -> toivottavasti saat positiivisia ylläreitä :)
Mä sain kanssa reseptit tulevaan hoitoon jo joulukuussa eli pääsin hyödyntämään lääkekattoa. Sain myös niin reippaasti menopuria ettei se ainakaan tule kesken loppumaan, tuntuu vaan että mulla on tällä hetkellä "oma apteekki" kotona kun kaikkea on vähän reilusti, mutta mielummin näin (kiitos siis lääkärille kun otti lääkekaton huomioon)!

Kukka toivotaan että kaikki menisikin nyt hyvin!! Itse en ole koskaan saanut 2 viivaa joten onnittelut jo siitä :)

Heippa kaikki! Olen tammikuun käynyt kurkkimassa palstaasilloin tällöin, tietoisesti pysytellyt pois välillä, että on saanut hermolepoa näistä hommista. Mulla tosiaan aloitettiin samanlainen hormonilääkitys kuin johkusella,Procren pistos endon hoitoon. Ensimmäinen pistos laitettiin tammikuun puolessa välissä ja kuukauden välein 3 kuukauden ajan ennen seuraavaa ivf:ää jatketaan pistoshoitoa. Mulla ensimmäiset 1,5 viikkoa pistoksen jälkeen olivat oireettomia, mutta nyt muutamana yönä olen hikoillut lakanat märäksi ja kuumia aaltoja tulee välillä päivälläkin.Toivotaan ettähoito tepsii..

Täällä ollut puhetta punktiosaalista. Mulla ei tullut eka ivf:ssä kuin yksi munasolu (lyhyellä kaavalla). Kun siirryttiin pitkään kaavaan ja suurennettiin lääkemääriä,saatiin 9 solua, joista 5 hedelmöittyi normaalisti. Toki mikään noista siirroista ei ole onnistunut ja vuoto alkanut joka kerta ajallaan...

Kukka: Toivottavasti kyytiläinen pysyy kiinni,älä menetä toivoa!

Kaikille nyt isot tsempit hoitoihin ja Paiju ja Hiskias :hug:

Kukka :heart:

Krish73, tervetuloa!

Hox, punktiokuulumisia odottelen :)

Johkunen, meillä on ensimmäistä kertaa 5 niitä nelisoluisia huuru-ukkoja, että eiköhän tässä lähikuukausina kokeilla, selviääkö ne hengissä sulatuksesta. Käytetäänkö tota Procerin – kuuria esim. endon kukistamiseen vai vaan hormonitoiminnan ”lepuuttamiseen”? Kyllä oot säkin pitkään jaksanut taistella, kun viidettä hoitoa aloittelet. Ai se on niin, ettei noissa PASeissa jäädä odottelemaan niiden solujen jakaantumista vaan ne siirretään heti. Mä kun niin toivoin, että siinä sitten selviäisi jakaantuuko ne 4 soluvaihetta pidemmälle.

Rotta, samanlaisia hikoiluöitä tälläkin on vietetty viimeinen viikko, ainoa vaan, että mulla se johtuu tästä järkkyflunssasta :(

Mä odottelen täällä kunnon vuotoa alkavaksi, tuhruilu alkoi jo eilen. Viimeksi oli niin, että vuoto oli hoitokierron jälkeen ihan minimaalista, mutta siitä seuraavan kerran vuodin kuin seula. Sitä olen miettinyt, että mihin se limakalvo sitten "katoaa" jollei se vuoda ulos...

hox
kukka, ihan mahtavaa! toivon todella että plussasi pysyy :)

Kiitti tsempeistä. Punktiosta selvitty, 15 munasolua saaliina. Oli kyllä yllättävän helppo punktio, vaikka lääkäri kirjoitti tekstiinkin että vasen munasarja erittäin vaikea punktoida. Olo tälläkin hetkellä tosi hyvä, tuossa jo siivoilin ja tein ruokaa :)
Olen kyllä kiitollinen että ainakin tässä vaiheessa kaikki hyvin.

Yllärinä tuli lääkärin kysymys että ollaanko ajateltu yhden vai kahden alkion siirtoa!
Meillähän soluosuus ostetaan Helsingin klinikalta kun ei oma keskussairaala sitä pysty järjestämään. Keskussairaalan lääkäri on erittäin vastahakoinen siirtämään kahta alkiota, mutta punktion tehnyt lääkäri taas oli sitä mieltä että sitä voisi harkita. Jee!

Maanantaihin asti tässä nyt taivastellaan mitä tuleman pitää, ei pidä vielä innostua kahdesta alkiosta kun ei tiedä tuleeko sieltä taas sitä yhtäkään :/

Oikein hyvää viikonloppua kaikille!!

Pakko oli tulla tänne avautumaan kauppareissusta, kun meikäläinen oli ”viittävaille” ajautumassa kahakkaan yhden leidin kanssa. Olin siis vaatekaupassa, kun siinä 3 leidiä alkoivat halailemaan ja onnittelemaan toisiaan ja kiinnitin siihen sitten huomiota. Eräs näistä leideistä kertoi olevansa 13 viikolla raskaana ja odottavansa kaksosia. Sitten se suureen ääneen jatkoi sitä tarinaansa sillä, että kuinka ne kaksoset ovat ”ihan itse tehty” eikä todellakaan niillä hormonihoidoilla, jotka ovat nykyään niin yleisesti käytössä. Suorastaan muodikkaita. Tarina jatkui, kuinka niillä yleisesti käytetyillä hormonihoidoilla se on niin helppoa, siis se kaksosten tekeminen. Ja voitte vaan arvata, niin tässä kohtaa tarinaa mun adrenaliini nousi siihen pisteeseen, että olisin voinut hakata sen leidin :mad: ja samalla kertoa sille pari faktaa näistä ”yleisesti käytössä olevista, kovinkin muodikkaista hoidoista”. Onneksi järki sen verran juoksi päässä, että tajusin häipyä. Mikä ihme noita ihmisiä vaivaa, kun ne ovat suureen ääneen kertomassa asioista totuuksia, joista ne eivät tiedä yhtään mitään :confused: Ja kaverit vaan nyökyttelee vieressä.

Mukavaa viikonloppua teille kanssasisaret, jotka olette ajautuneet kanssani näihin lähes muodikkaisiin, yleisesti käytössä oleviin ja helposti kaksosraskauksiin johtaviin hoitoihin :kieh:. Argh.

Hox, hieno määrä soluja, pidän peukkuja, että ne hedelmöittyy ja jakaantuu hienoiksi alkioiksi =). Jaa teillä se on noin päin, että kotipuolen lääkäri on nihkeä kahden alkion siirtoon ja se toinen ei, meillä se oli just toisinpäin, joten yhdellä mentiin.

Kukka voi kunpa tuo plussatulos nyt kestäisi!!!

Hox ihan mahtava punktiosaalis! Etteköhän tuolla määrällä siirtoon pääsee ja pakkaseenkin varmasti jää jotain.

Hiskias onhan se tietysti ihan kiva tietää, että tämä kaiken kurjuuden keskellä on edes muodikas. Ja mä en ainakaan vielä ole huomannu, että kaksosten tekeminen näille hormooneilla olis jotenkin helppoa... Hah.
Ihme älykääpiöitä sitä löytyykin.

Fyi
Kiitoksia kaikille tervetulotoivotuksista! Eihän näillä palstoille kenenkään soisi kirjoittelevan, mutta onneksi vertaistukea on saatavilla, kun sitä tarjotaan. =)

Hiskias: no jo on törkeää puhetta! Joo-o, hoidoillaha niitä kaksosia tehdään tuosta vaan... Jep jep. :headwall:

Onko kenelläkään kokemusta hankalasta kohdunkaulasta ja siirron vaikeudesta? Mulla olivat inssit tosi hankalia, ja pelkään, että siirrot tulevat olemaan yhtä hirveitä. :( Jos ongelmia on ollut, niin miten ne on ratkaistu?

Viimeksi muokattu:
Hiskias Voi että miten suoraan sanottuna tyhymiä jotkut ihmiset vaan ovat! :kieh: Tuli niin ärtyny olo sun puolesta, voin täysin kuvitella tuon tilanteen. Vihastutti niin, että luin tässä meidän tietokonehuoneessa takanani värkkäävälle miehelleni tekstisi. Hänen ensimmäinen kommenttinsa oli että, v*ttu mitä ämmiä.
Ei voi kun huokaista, surullista että näin epätasa-arvoisesti elämä tuntuu menevän, helppohan se on hänenkin "totuuksia" maha pystyssä siinä kaikkien kuullen ladella.
Joskus sitä toivoo, että ihmiset vain osaisivat olla hiljaa kun eivät mistään mitään tiedä. Ihan niinkuin näihin hoitoihin joitakin otettaisiin ihan huvin vuoksi.

Tervetuloa täältäkin!
Krish: Onko teillä takana 3 IVF punktiosiirtoa/tuoresiirtoa vai seassa passeja?

Fryille tsemppiä jonotukseen!! Ja mukava, että tulit meidän seuraan :)

Peukkuja, että HilleriHiirun pikkuiset pysyisivät hienosti kyydissä! :flower:
Mikä teillä tilanne tällähetkellä, saitteko pakkaseen monta alkiota?

ON: Tässä menkkoja nyt sitten odotellaan että sais lääkitykset käyntiin ja todella toivoen että tässä kuussa passiin. :) Nyt kp 23 jolloin viime kuussa alkoi menkat. (normisti 30-31) Ja ratkeamisen jälkeen tupakkalakko pvä 6. Apteekki on taas tyhjennetty 90e:lla nikotiinilääkkeistä, laastareista, tableteista, huoh -lompakko tuntuu kovin tyhjältä. Mutta jospa ne auttas :)

Olisipa enemmän plussaa täällä näkynyt. Kukalle varovaiset lämpimät onnittelut kuitenkin jo!! :flower:

Hiskias On kyllä todellakin ollut törkeää puhetta, puhuja ei kyllä todellakaan tiedä mistä puhuu. Voikun tietäis että nämä ei ole kuin tehdä vaan ja tietäs myös kuinka hemmetin rankkaa tämän on ja kaikki epäonnistumiset myös.

Pumpinello Mulla on menossa PP5 ja ei oireita juuri ollenkaan. Ainut oire on et rintoja on kihelmöinyt tänään ja oikeassa munasarjassa tuntuu väliillä vihlaisuja. En oikein uskalla ajatella et ois mitään raskausoireita oon kaikki laittanut Lutinuksen piikkiin. Meille 1.ICSI:ssä saatiin 14 munasolua joista yks oli Top ja kolme jotka meni pakkaseen 4. soluisia. Eli meillä on nyt pakastin tyhjä ja seuraava on sitten 2. ICSI jonot on 4-5kk.

Kukka täältä varovaisesti taas kurkistelee. Vuoto on pysynyt nyt ihan pikkuruisena, lähinnä lugemössö on hiukka punertavaa. Saa nähdä mitä käy kun jätän ne huomisesta pois. Mutta varovaisen optimistinen uskallan taas jo olla, viimeksi tässä vaiheessa lorotti jo täysi menkkavuoto.

Hiskias, anteeksi etten edes kommentoinut piinailukamulle. Olen pahoillani ja toivon älyttömästi positiivista virtaa jostain että saat taas ladattua itsesi seuraavaa yritystä varten. :hug: Ehkä noi "muodikkaista hormonihoidoista" jouruavat tampiot eivät ole se paras mahdollinen hyvän energian lähde. Pakko myöntää että herkuttelin hetken kyllä ajatuksella että olisit avautunut sopivasti siinä paikanpäällä. Olisin mielellään ollut kärpäsenä katossa.

Hox, hyvä kuulla positiivisia punktiokuulumisia. Toivottavasti saatte sopivasti saalista. Oletteko miettineet että kahden alkion siirron haluaisitte? Toivottavasti pääset piinailemaan!

Johkunen, sinullakin on jo aikamoinen historia omien hoitojesi kanssa. Hatunnosto täältä että jaksat suhtautua niin positiivisesti ja tsempata vielä muita. Kiitos ja toivon todella että sinä (niinkuin tietty te kaikki muutkin) pääsisit pian sitä plussatikkua tuijottamaan.

Amalia, osanotto omaisen sairauden johdosta. Pikkuinen toivon liekki täältäkin inssillesi. Oma lääkärini aina on jaksanut hokea sitä ettei siihen tarvita kuin se yksi hyvä oikeaan aikaan oikeassa paikassa. Ja ihmeisiin ei onneksi tarvitse edes uskoa, niitä aina siitä huolimatta sillointällöin tapahtuu.

Pumpinello, kiitos. Toivottavasti odottamisen odotus päättyy kohdallasi pian!

Uudet tervetuloa. Toivottavasti käytte täällä vain pikaisesti kääntymässä! Hillerihiirulle mukavaa piinailua.

Hei kaikille ! Piinailin tässä pinossa joskus syksyllä tuoresiirron jälkeen, siitä kuitenkin nega. Meillä jäi pakkaseen kolme huurunenää ja kaksi selvisi sulatatuksesta, jotka ovat nyt kyydissä :heart: ja kuinka ollakkaan, heräsin kahdelta yöllä kauheeseen vessa hätään ja ajattelin samalla tehdä testin...haalean haalea plussa tuli tikkuun:heart:
oireina on ollut alanselän jomotusta, kuvotusta sekä vihlaisuja varsinkin pp6-7 välisenä yönä heräsin noihin vihlaisuihin.
Tämä oli siis 1.IVF 1. Pas...ei oikeen meinaa uskoa todeksi vielä...ja aikas varovaisin mielin olen vielä kuitenkin..

Tsemppiä oikein paljon kaikille!

Nitaliini pp 13

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pumpinello
rotta tervetuloa kuumeileviin aaltoihin :D
Mulla ekan piikin jälkeen kuumat aallot tuli pääasiassa öihin ja iltaisin, nyt tokan piikin jälkeen ovat lisääntyneet ja tulevat milloin sattuu. Mutta kaikkein kummallisinta on se, että mä en hikoile niin kuin lugejen kanssa, eli tulee vaan törkeen kuuma joka laantuu kun vähennän vaatetta/ heitän peiton pois!! Tätä sitten tapahtuu se 5-10 kertaa yössä, eli vähän huonoa nukkumista. Noh toivotaan että tää tehoisi meillä eikä sivuoireet olisi turhia :)

Hiskias no hyvä että teillä on alkioita pakkasessa ettei tarvitse aloittaa heti uutta hoitoa! Meillä siis neljästä hoidosta vain yhdessä saatu alkioita pakkaseen, eli vaikka 4 hoitoa takana niin silti vasta 6 siirtoa kun yleensä päästään vain tuoresiirtoon, eli sen takia olen ehkä jaksanut näitä hoitoja kun koko ajan ollaan kokeiltu jotain uutta, niin kuin nytkin. Mutta toki kohta alkaa olla keinot käytetty...
Kuukautiset siis "ruokkii" endoa ja siksi oma hormoonitoiminta ajetaan alas ettei kuukautisia tule, eli endo toivon mukaan kukistuu/ on lepotilassa (mulla aktiivinen endometrioosi). Olen siis kuiva kuin korppu kirjaimellisesti, kuukautisajankohdan viime viikolla huomasin vain muutamista ylimääräisistä finneistä, muuten ei mitään :D
Käsittääkseni se on hieman klinikasta kiinni tms. milloin alkioita sulattavat eli odottavatko jakaantumista vai ei. Ja jos esim. alkiot on pakastettu 2 päivän viljelyn jälkeen, voidaan ne ottaa sulamaan niin, että niille tehdään pitkä viljely ja vasta sitten siirretään, eli variaatioita löytyy!
Tuo kauppareissu ja kuulemasi jutut, ei viitsi edes kommentoida!!! Välillä mulla nousee myös silkka raivo siitä, miten ihmiset voi olla välillä niin ajattelemattomia ja julmia!

hox tosi hieno solumäärä!! Peukut pystyssä että huomenna mahdollisimman moni olisi vielä mukana!

Fyi mulla siirrot ja inssit ovat hieman hankalia; kohtu on kiinni takana ja kallellaan olisko oikealle, eli tekee pienen mutkan tuo kahdunkaula. Eli toisin sanoen siirrossa näkyvyys ei mikään paras, mutta kun lääkäri tuon mutkan viimeksi selvitti jo punktion yhteydessä (silloin täysi lääkitys päällä), niin siirto oli helpompi kun se tiesi mitä kautta pääsee kohtuun :D Toivottavasti sulle löydetään myös sopiva ratkaisu mikä helpottaisi siirtoa!

Pumpinello isot tsempitykset lopettamiseen ja uskotaan nyt että tästä pääsette siihen passiin kun lääkkeellisesnä tehdään!!

Kukka hienoa että vuoto pysynyt poissa ja saisi toki pysyäkin ;)
Mä huomasin jossain vaiheessa, että koska itsellä ei ihan normi tilanne ole ja montaa ollaan jo kokeiltu, niin jotenkin se että kannustaa muita auttaa myös itseä jaksamaan! Tietysti välillä tulee romahduksia, mutta tähän asti olen päässyt niistä aika nopeasti ylös ja sitten oon miettinyt, että en halua elää koko ajan mieli maassa vain näiden hoitojen takia, vaan haluun elää muuten mukavaa ja positiivista elämää mitä vaan pystyy koska kuitenkin nää hoidot on niin rankkoja, että väistämättäkin pahaolo tulee silloin tällöin, jos ymmärrät mitä tarkoitan :)

• Tykkää
Reactions: Pumpinello
Hei! Jospa minäkin tulisin tähän ryhmään. Eli, meille olisi nyt tähän kiertoon tulossa
pakkasalkio siirto, kunhan ovulaatio tapahtuu. Kävin perjantaina ultrassa ja lääkäri näki
että vasemassa munasarjassa olisi tapahtamussa jotain. Sanoi että kun tulos on
positiivinen soitto Klnikka In-Tiimiin ja sitten tehdään siirto. Tuli mieleen että jos tässä
kierrossa ei tapahdukaan ovulaaitota, niin mitähän sitten, mutta pitää nyt jaksaa odottaa.
Soitan sitten lääkärille asiasta jos ei mitää tapahdu. Meillä ensimmäinen tyttö on tullut
hoidoilla(hoito alkoi 2010 syksyllä).Pakkasessa meillä on viisi alkiota,yksi normaalisti
hedelmöittynyt ja loput neljä on avustettu hedelmöittymään. Kiertopäivä 13 menossa.
Täytyy jaksaa odottaa ja miettiä jotain muuta.

HOIDOT JATKUU 2013

kukka73...................2.ICSI........ ............tammikuu 2013
Nellikaneli..................2.IVF...... ..............tammikuu 2013
hox.........................3. IVF....................tammi/helmikuu 2013
Seline .................. 2.IVF/1.pas ............ helmikuu 2013
Emma81 .............. 4.ICSI .................. helmikuu 2013
Simpli....................2.IVF 2.pas ................helmikuu 2013
InMyDreams ......... 4.IVF/1.pas ........... helmikuu 2013
Hautomo76 ........... 2.ICSI ................... helmikuu 2013
Paiju.....................3.IVF/2.pas..............helmikuu 2013
Mamma2011............ ?.?/?.pas................helmikuu 2013
Valoa…................…2.IVF ...................... helmi/maaliskuu 2013
Pumpinello ............ 1.ICSI/2.pas ..........helmikuu/maaliskuu 2013
Gizmo82...........2.IVF/ICSI/1.PAS.........toukokuu (?) 2013
Rotta09.................3.IVF........... .........toukokuu 2013
Dreamer1 ........... 5.ICSI/1.pas ............. 2013
Meg.......................3.IVF/1.pas.............2013
Odottava73 ............ 2.IVF/ 1.pas (?).................... ?
Starlight84 ........... 3.IVF/ICSI .................. ?
Joku_päivä ........... 7.IVF .......................... ?
Syssy .................. 5.ICSI (?) ..................... ?
mariq....................4.ICSI/1.pas .................. ?
Tiinuli81 ............... 2.IVF ........................... ?
Moto76 ................ 3.IVF ........................... ?
Kevät87 ................ 2.ICSI .......................... ?
Tuba factor .......... 5.IVF ............................. ?
johkunen ..............5.IVF..................... ........ ?
Fyi.........................1. IVF..............................elokuu 2013?

PIINAILIJAT
Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä
Kukka73.................2 ICSI.................1 ...........................2.2.2013
Hiskias...................2.IVF......... .........1............................31 .1.2013
Amalia Armas..........2 hoito, 1 inssi................................... ..19.2.2013
HilleriHiiru............... 1.ICSI/1.PAS........2.......................... ..11.2.2013

PLUSSANNEET
Nimim ................. Hoito .............Plussa kk ............ LA
Inkku1................1.IVF/2.PAS........lokakuu...................6 .6.2013
Miles .................... 4.ICSI ............... lokakuu ............. 3.7.2013
Nuppuska ............ 2.ICSI/3.pas ....... marraskuu ...........20.7.2013
Sannuliinu.............2.IVF/ICSI...........marraskuu.............25. 7.2013
Mörkötys............3.IVF/ICSI/1.PAS.....joulukuu.............25.8.2013
Linnea1982 ........... 1.IVF/3.pas ......joulukuu ...............?.?.2013
Annabell-77 .......... 1.ICSI/3.pas ....joulukuu................5.9.2013

Saako Nitaliinin vielä siirtää plussaneihin vai haluatko odotella varovaisesti? Suurtakin suuremmat onnittelut jokatapauksessa!! :)

Mamma2011 siirtelin sua tuonne listaan, mutta olikos teillä siis tulossa IVF vai ICSI? Sen vois kans sinne joku laittaa tai voit kopioida listan ja päivitellä :)
Mietiskelit tuossa yllä, että mitä jos ei tapahdu ovulaatiota. Meillä kävi niin tässä kierrossa, että ovulaatiota ei ultrassa näkyny joten oli turha tikutella ovistesteillä. Nyt tähän kiertoon siis sain mitä olen aiemmissa siirroissa syönyt clomifeeniä ja uutena toista hormoonilääkettä, clomifeenillä itselle on aiemmin aina ovis tullu. Nyt kun oli luomukierto ja ovista ei tullu, siirtyy passi seuraavaan kiertoon. Eli kannattaa sitten soittaa lääkärille jos ei ala kuulumaan niin neuvovat sua sitten puhelimessa tai varaavat ajan.

Johkuselta taas niin kauniisti kirjotettua tekstiä, tuli mukava olo kun lueskelin sun mietteitä. :)

Onko kukka tehny uusia testejä tai varannu verikoe-aikaa vielä?
(Voi miten pidän sormia ristissä että lähtis arvot siellä mahassa nousemaan!)

ON: Tässä menkkoja odotellessa.. kp 24 (/23-31) Alkaisivat nyt vain niin saisi prosessin käyntiin :) Päätin antaa elämällekin aikaa ja varasin itselle ja ystävälle hotelliloman tälle kuulle, tässä nyt sitten samalla kun lueskelin tekstejä kattelen uusia uimavehkeitä ja kuntosalivaatteita reissuun. Tupakattomuus jatkuu, jospa tässä kuussa siitä olisi hyötyä siirrolle, että lopettaminen tapahtui reilusti ennen siirtoa, eikä vasta siirtopvänä, kun nyt lupaus pysyisi.

Tälle kuulle pitäisikin olla ihan hyvin piinaajia jos kaikki hyvin menee :)

• Tykkää
Reactions: johkunen
Minä vielä odottelen sitä helmikuun aikaa, kun saadaan noista verikokeista tulokset ja päästään kunnolla vauhtiin seuraavan hoidon kanssa.
Miehen pitäs ens viikolla viedä simppanäytteet klinikalle.. se on ollut aina NIIN VAIKEAA! Vaikka klinikalta ovat antaneet lääkkeitä, että sais helpommmin, mutta jostain syystä se sterssaa niiin paljon sitä testiä ja näyttettä että siitä ei aina ees oo tullu mitään. Mutku lääkäri sanoo, et "meil on tuolla vessa tai sit voit mennä kattoon jotai elokuvaa", niin vähemmästäki menee häneltä jotenki pasmat ihan sekasi.
No joo, mut jotenkin vielä oottelen siis sitä tulosta ja suunnitelmaa sitten siitä meidän tulevasta hoidosta..
Pumpinello tuolla aiemmin kyselit, että
" Onko teillä takana 3 IVF punktiosiirtoa/tuoresiirtoa vai seassa passeja?"
Niin, on takana tuoresiirtoja ja passeja niiiin paljon, että en oikeesti edes muista, kuinka monta. Mutta noista 3 hoidosta, ei siis mitkään tuottaneet mitään tulosta. Ja meidän hoidot tapahtuivat julkisen siirtona yksityiselle, koska jonoihin ei pystytty tarjoamaan aikaa sillä ajalla, millä ajalla hoitoa on tarjottava.. ja jatkot nyt tapahtuu siis samalla klinikalla hgissä..

Pumpinello: Meille tehdään IVF, pakkasalkioilla, siis ensimmäinen pakkasalkioilla. Vielä olen joutunut tikutteleen(ovulaatiotestejä), vielä ei ole näyttänyt mitään, ärsyttää. Jos keskiviikkonakaan ei ole testien mukaan ovulaatiota niin soitan sitten lääkärille. Minulla on kyllä nyt kovat vatsakivut, eilisestä asti ollut, eli voisi jotain tapahtua. Kirjoittelemisiin!

Kukka mikä on tilanne? Toivon kovasti, että plussa olisi pysynyt yllä ja vuoto poissa!

Krish ei tämä sitten miehillekään ihan helppoa edes fyysisesti ole. Meillä on "helppoa" kun miehen siittiöt on talletettu jo muinoin, melkein 15 vuotta sitten. Tuolloin teini-ikäisenä on luovutus voinut olla helpompaa :D

mamma2011 toivottavasti nyt ovulaatio tulisi oikeaan aikaan!

Pumpinello ihanaa, että pääset lomalle! Pieni irtiotto tekee aina hyvää. Tsemppiä savuttomuuteen!

Aika hassua, että HilleriHiirulla on testipäivä yli viikkoa ennen kuin mulla, vaikka meidän hoidot taisivat olla melkein yhtä aikaa. No oon kyllä varma, että mun tuonne asti ei tarvitse piinailla, uskon, että menkat alkavat jo tällä viikolla. Ainakin viimeksi hoitokierto jäi todella lyhyeksi... toisaalta voihan olla, että nuo luget pitkittävät kiertoa.

Luget eivät ole aiheuttaneet mitään oireita. Olo on niin normaali, kuin olla ja voi.

Olin viikonloppuna ystäväni baby shower-juhlassa. Olin etukäteen valmistautunut henkisesti ja uskoin, että selviydyn juhlasta. No toki selvisinkin ja olen iloinen ystäväni puolesta, mutta kyllä se vaan vähän koville otti, kun koko tapahtuma pyöri vauvojen ympärillä...

Hei kaikki! Päätinpäs minäkin liittyä tämän ketjun jatkoksi. Olemme aloittaneet ensimmäisen ICSI hoidon, jossa tuoresiirto nega ja kaksi passia (yksi lääkkellinen, toinen luomukierton negoja). Nyt olisi pakkasessa vielä yhteen siirtoon tavaraa jäljellä.

Onko kenelläkään käynyt niin, että PAS odotellessa luonnolliseen kiertoon, aiemmin ns. normaalin, hyvän kierron pituus muuttuu?

Minulle kävi jo toisen kerran niin, että ovis aikaistui hurjasti normaalisti. Normaalisti se tulee minulla n. 16-17 päivä, ei ikinä oikeastaan ennen 16 päivää. Mutta sitten kun pas on tulossa, aikaistus on tullut 15 päivään ja tällä kertaa jopa 12 päivään.
Ja ohi meni siis tällä kertaa luomukiertoon siirto.

Lääkäri selitti, että aivot alkavat odottamaan siirtoa ja koska odottaminen on niin kokonaisvaltaista, kierto aikaistuu.. Seuraava pas sitten tehdäänkin ovulaatioinduktiolla, jottei varmasti mene ohi. Uskomattoman kokonanaisvaltaista tämä on...

hox
HOIDOT JATKUU 2013

kukka73...................2.ICSI........ ............tammikuu 2013

PIINAILIJAT
Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä
Kukka73.................2 ICSI.................1 ...........................2.2.2013
Hiskias...................2.IVF......... .........1............................31 .1.2013
Amalia Armas..........2 hoito, 1 inssi................................... ..19.2.2013
HilleriHiiru............... 1.ICSI/1.PAS........2.......................... ..11.2.2013
hox........................3. IVF.................2.............................18.2.2013

PLUSSANNEET
Miles .................... 4.ICSI ............... lokakuu ............. 3.7.2013
Annabell-77 .......... 1.ICSI/3.pas ....joulukuu................5.9.2013

hox
kukka, mikä tilanne siellä?

Nitaliinille varovaisen toiveikkaat onnittelut :)

Amalia, olet kyllä ollu reipas kun olet ensinnä mennyt ja toiseekseen pystynyt iloitsemaan vauvakutsuilla. Ei varmaan ollut kovin helppo tilanne :/
Minä päivänä sulla alkoi vuoto viime hoidossa? Mulla ei edes Luget oo pitäny vuotoa poissa, pp10 on jo molemmissa siirrossa alkanu reilu vuoto.
Pidän peukkuja sun onnistumiselle niin että ne on jo ihan kipeet :)

Kaikille tulevaan passiin valmistautuville tsemppiä odotteluun!

Hiskias oletkin sitten törmännyt varsinaisiin järjen jättiläisiin! Voi hyvää päivää.
Onhan se mukavaa vielä pahoittaa moisista puheista mielensä kun tämä on niin *piip* helppoa muutenkin.

No, tässä sitä on nyt" muodikkaasti, helposti ja yleisesti" ja ihan vaan huvikseen haettu alkiot kyytiin :LOL:

Joo, eli tämän IVF:n tarina: 25 follia, 16 kypsää, 11 hedelmöittynyttä,
YKSI siirtokelpoinen (8 solua, 2-3 luokkaa), ei mitään pakkaseen.
Samalla tyylillä siis mennään kerran on aloitettukin.
Alkiot hitaita ja joten viallisia.
Kun kysyin eikö todella ole toista alkiota siirtoon, niin biologi tutki alkiot uudelleen ja kuinka ollakkaan parissa tunnissa oli yksi 6 soluinen 2-3 luokkainen ehtinyt jakautua 7 soluiseksi.

Nämä kaksi sitten siirrettiin ja nyt toivotaan parasta ja pelätään 4.IVF:n joutumista :/

Tsempit kaikille tähän viikkoon! :)

HOIDOT JATKUU 2013

PIINAILIJAT

hox........................3. IVF.................2.............................18.2.2013

PLUSSANNEET
Annabell-77 .......... 1.ICSI/3.pas ....joulukuu................5.9.2013[/QUOTE]
Kukka73.................2 ICSI .........helmikuu..........

Yhteistyössä